Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anne. schreef:Misschien zijn ze wel ontzettend lekker...
NoeskaMoos schreef:Wat betreft het "sommige mensen hebben ze nooit gezien": ze komen op zandgrond voor.
Vandaar dat bijvoorbeeld Zeeland en Flevoland er geen last van hebben. Beestjes doen het niet zo goed in de klei.
Selka schreef:NoeskaMoos schreef:Het schijnt dat je van meikevers soep kunt maken...![]()
Wat betreft het "sommige mensen hebben ze nooit gezien": ze komen op zandgrond voor.
Vandaar dat bijvoorbeeld Zeeland en Flevoland er geen last van hebben. Beestjes doen het niet zo goed in de klei.
Heb ik nu het eerste voordeel van in de klei wonen gevonden?
c_alsemgeest schreef:Anne. schreef:Misschien zijn ze wel ontzettend lekker...
Mijn baardagaam vindt ze heerlijk in de baby versie... moet ik hem wel eerst even onthoofden.
Emmaa_ schreef:Ik heb wel echt liever deze beesten dan wespen hoor. Hier de hele zomer geen wesp gezien (wel het een en ander aan gevaarlijkere vliegbeesten die je liever niet tegen komt maar niet die agressieve Europese wesp die op je eten komt zitten en je steekt als hij daar zin in heeft) en ik kom straks in juni thuis en dan weet ik gewoon dat het gaat stikken van de wespenDan heb ik liever een kolonie meikevers.
NoeskaMoos schreef:Het schijnt dat je van meikevers soep kunt maken...![]()
Wat betreft het "sommige mensen hebben ze nooit gezien": ze komen op zandgrond voor.
Koper schreef:Waar wonen de mensen dan die deze monstertjes niet kennen? Ik dacht dat ze overal gewoon voorkomen maar blijkbaar zijn er plekken nog wel veilig? Er gloort hoop!
Caitlin_K schreef:Nah, ze zijn best schattig.Ookal zijn het ongecontroleerde nutteloze projectielen.
Ze zijn wel schattig.
![]()
[ [url=m/Rge21P.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pU0qFO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pluizebolpum schreef:Blijkbaar:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Meikeversoep
Voor de bereiding worden de meikevers ontdaan van vleugels en poten, in boter aangebraden en in kalfs- of kippenbouillon gaargekookt. De soep wordt gezeefd en als bouillon genuttigd, of de meikevers worden eerst in een vijzel fijngestampt, waarna de soep door een zeef wordt gewreven en met een roux en wat eigeel gebonden.
Eet smakelijk!