Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:08

Goed punt Lusitana. In termen van verantwoordelijkheid lijkt me op TS weinig aan te merken.

En wat condooms betreft, stel nou dat je een 15 jarige hebt die een soort van toe is aan seks maar geen condooms durft te kopen. Kun je maar beter ergens een condoom meenemen uit een doosje bij iemand thuis dan dat je denkt "dan maar zonder". Want we hadden volgens mij al vastgesteld dat geheelonthouding niet een daadwerkelijke optie is voor tieners die toe zijn aan seks.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:09

Nee, ook dat!

Maar TS loopt er een beetje mee rond en het is toch haar huis. Zij moet zich ook prettig voelen bij de situatie.

Mensen beginnen over leeftijd etc. Maar het kan zomaar opeens anders zijn en dan komen er wel spanningen. Als kinderen daar iets mee willen en weten wat er in dat huis kan, kan daar op den duur wel misbruik van gemaakt worden.

Maar ook grote kans dat het bij elkaar slapen gewoon minder wordt, ze een relatie buiten de vriendengroep krijgen en het sex gebeuren thuis oplossen.

Voor kinderen is het ook niet altijd makkelijk om tegen ouders te zeggen; ik zou wel sex willen hebben, of ik heb sex gehad.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:10

Molfre schreef:
Ik vind juist dat de nadruk op de seksualiteit gelegd wordt door alles te scheiden en er zo moeilijk over te doen.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Je kunt overal seks hebben. In een badhokje tijdens het zwemmen, even als de ouders boodschappen zijn doen, in een steegje etc. Dingen verbieden en heel streng zijn werkt ontzettend averechts. Praten en erover open zijn werkt het allerbeste.

Als iets niet verboden of gescheiden is, is het veel minder spannend en is de kans dat er iets gebeurt vele malen kleiner. Dit is natuurlijk niet met alles, maar ik denk dat dit zeker geldt voor dit geval.

Om even terug te komen op je vraag. Ik denk niet dat je daar problemen mee kunt krijgen. De ouders weten ervan en staan dit dus ook zelf toe. Het zou een ander verhaal zijn wanneer dit stiekem gebeurde.

Mocht er op wonderbaarlijke wijze toch een ongelukje gebeuren: ik geloof niet dat een ouder zo onredelijk en onlogisch zou zijn om de schuld op jou te gooien aangezien je deze helemaal niet zou kunnen hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:13

Sclimpre schreef:
Er is toch ook zoiets als groepsdruk. Ouders kunnen hun kinderen wel opvoeden, maar op een kind zit geen afstandsbediening. Je kan hen weerbaar maken, als je geluk hebt heeft je kind een sterk karakter en laat die zich niet te erg beinvloeden. Maar niet idereen heeft dat geluk en vooral tieners aten zich nogal eens beinvloeden door hun vrienden.
Als je als volwassene minderjarigen onder je dak hebt voel je je toch verantwoordelijk voor wat er gebeurt. Gelukkig maar.

Er is meer garantie dat er wél sex zal zijn dan dat er geen sex zal zijn. Maar dat is het probleem helemaal niet.
Er moeten alleen geen blijvende gevolgen aanzitten, zoals zwangerschap of soas.
En ook al ben je nog zo onder druk gezet om sex te hebben, als je gewoon aan de pil bent en je krijgt het voor elkaar om een condoom om te doen (dit is vaak wel een probleem waar jongens echt lastig in kunnen zijn ook dat is een dingetje waar ouders het over moeten hebben en het lijkt wel of dat veel wordt nagelaten), dan zijn er in elk geval geen gevolgen.

Ik vind niet dat je kunt zeggen "de kat is op het spek gebonden dús is de gastvrouw verantwoordelijk."

Overigens ken ik iemand die in zijn dromen nog met condooms bezig was, zo keurig is die daarmee.... Maar ik ken er ook die alles op alles zullen zetten om die niet te gebruiken.

superpony

Re: Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:19

De taboe is helaas nog te groot. Ik denk dat het grootste deel van de bevolking toch wel sex heeft, heeft gehad of gaat hebben. Maar zoiets als condooms kopen blijft een dingetje en dat snap ik best. Zeker als je voor de eerste keer sex gaat hebben, is dat best spannend om erover te beginnen. In een relatie gaat dat toch ook vaak anders, dan in een situatie waar ze sex willen hebben om de sex of vanwege de druk etc.

TS is misschien niet verantwoordelijk, maar zij moet er wel mee leven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:25

Maar dan is het toch juist fijn om een condoom te kunnen meepakken bij een vriendin thuis? Heb je het groepdruk-argument van "maar ik heb geen condoom" mooi de kop ingedrukt :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:28

Ja, absoluut! Net als dat je ouders het voor je kopen en er verder niet over beginnen te zeuren als je er wat uit hebt gepakt.

Maar als er een ouder tussen zit, die begint van; hoe kom je eraan? Wat moet je ermee? Werkt dat zeer negatief.

Ik vind ook dat condooms voor jeugd nog best kostbaar zijn en de pakjes best klein.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:39

superpony schreef:
Ik vind ook dat condooms voor jeugd nog best kostbaar zijn en de pakjes best klein.

Bij de kruidvat 3 stuks voor 1,39.... 12 stuks voor 3,49
Dat is niet duur vergeleken bij een drankje in een café.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:59

Volgens mij zijn de ideeen die hier geprojecteerd worden (groepssex tijdens slaapfeestje na een leuk feest, etc) simpelweg fantasieen van ouders, die nooit zijn uitgekomen.
Ik had dit soort gedachten echt niet op d ie leeftijd. Ik vond handje vasthouden al heel wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:05

RoyceMack schreef:
Volgens mij zijn de ideeen die hier geprojecteerd worden (groepssex tijdens slaapfeestje na een leuk feest, etc) simpelweg fantasieen van ouders, die nooit zijn uitgekomen.
Ik had dit soort gedachten echt niet op d ie leeftijd. Ik vond handje vasthouden al heel wat.

Ik had de gedachten al wel (echter geen groepssex :+ )... het verschilt per tiener.

Echter wist ik op mijn veertiende al lang en breed wat de gevolgen van sex konden zijn, zoals soa's en zwangerschap, en was ik absoluut niet zo dom om daar ooit onveilig aan te beginnen.

Veertienjarigen zijn soms al een stuk verstandiger dan volwassenen vaak denken. Maar ik snap Ts ook zeker, het is best een eng idee dat er toch iets gebeurt en jij het op je dak krijgt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:13

RoyceMack , feit is gewoon dat je vanaf je puberteit vruchtbaar bent en dat is voor de een eerder dan de ander en ook al ben je er niet mee bezig, het kan altijd gebeuren dat je zwanger raakt omdat een ander wel zo ver is......
Ik ben er nooit mee bezig geweest en nog niet, want asexueel, maar ik gebruik niet mijn eigen ervaring als voorbeeld omdat ik vriendinnen had die met hun twaalfde als flink bezig waren met sex, vrijwillig en onvrijwillig.
Wat groepssex betreft, jongens onderling willen nog wel eens samen aftrekken, dat hoort er ook gewoon bij. En sommige meisjes draaien ook hun hand niet om om met meerdere jongens een en ander uit te halen. Niet iedereen is gelijk. En stelletjes vormen kan altijd natuurlijk, maar dat kan ook mt jongens onderling of meisjes onderling. Niet iedereen is hetero....
Sex is gewoon iets dat ontwikkelt en als je niets weet en je ontdekt het, ben je er op allerlei mogelijke manieren mee bezig.
Belangrijk is om er geen taboe van te maken, maar juist voor te bereiden en vragen te beantwoorden en zoals diverse keren genoemd inmiddels, te zorgen dat anticonceptie makkelijk bereikbaar is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:22

Ik denk echt dat TS zich niet druk moet maken. Als ze het willen doen doen ze het toch wel.
TS heeft haar dochter hopelijk alles uitgelegd en verstandig gemaakt. Hopen dat de andere ouders die taak ook serieus hebben genomen en verder laat leven laat leven. Kids moeten ook zelf fouten maken. Als ouder kun je ze alleen verstandig maken en kennis meegeven.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:25

Brainless schreef:
superpony schreef:

Bij de kruidvat 3 stuks voor 1,39.... 12 stuks voor 3,49
Dat is niet duur vergeleken bij een drankje in een café.

Nou precies liever dat dan dat je kind aan komt zetten met ik ben zwanger, dat kost je meer geld hoor :')

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:53

Britta31 schreef:
En aan alcohol kunnen ze gewoon komen via via.

Daar zou ik als ouder meer moeite mee hebben dan eventuele seks. Ik mag toch hopen dat jongeren van die leeftijd goed zijn voorgelicht. Als je ze echter nog te jong vindt of om een andere reden niet wilt dat ze het onder jouw dak doen zou ik daar wel duidelijk over zijn. Condooms uitdelen past daar naar mijn mening dan niet bij. Ik zou wel benieuwd zijn hoe de andere ouders erover denken. Het lijkt me sterk dat je in deze situatie voor eventuele gevolgen aansprakelijk kunt worden gesteld, maar ik vind het wel interessant om te horen wat mensen met een juridische achtergrond hierover te zeggen hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:58

Condooms meegeven is iets voor de ouders, niet de gastvrouw.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:30

Lusitana schreef:

Het zijn haar 2 dochters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:35

lieveli schreef:
Lusitana schreef:

Het zijn haar 2 dochters.

En voor zonen hoef je geen condooms mee te geven ? Ik leer veel van de alomwetende jeugd. Heb ik het toch fout gedaan met mijn zoon. Pak gelijk zijn condooms af

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:38

Dat zegt niemand. Ga ergens anders rellen meid.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:48

Hi TS!

Buiten wat al in het topic staat, mocht een van de standaard logees zwanger raken, is het natuurlijk nog maar de vraag of het bij jou verwekt is, lijkt me. Dat valt zo goed als niet te bewijzen. Je zal misschien een woordenwisseling met desbetreffende ouders krijgen, maar meer denk ik niet.

Wat ik merk, in de generatie "onder mij" (ik ben 20, lekker wijs klinkt dit :Y) ) dat seks e.d. wel steeds vroeger begint, ikzelf was er ook vrij vroeg bij omdat ik ontzettend nieuwsgierig was. Helaas mocht ik van mijn ouders pas te laat aan de pil, waardoor het toch 1x raak was door een gescheurd condoom. Een 'ongelukje' zit in een kleine hoek dus ik denk dat als je zo transparant mogelijk blijft je eigenlijk 'niks' fout kunt doen!

En tja, ik heb nu nog steeds met mijn vriendengroep dat we na het stappen bij m'n beste vriendin crashen met 15 man en bij elkaar slapen, gebeurt nooit iets behalve dat we elkaars haar/armen kriebelen en gewoon liggen te kateren of simpelweg chillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:50

lieveli schreef:

Sorry zal het eventjes duidelijk uitleggen. Ik vind het dus inderdaad een taak van de ouders en niet van de gastvrouw. De eigen kinderen buiten beschouwing gelaten is het dus een taak voor de ouders van de jongens. Niet de taak van de gastvrouw. Zoals jij het liet overkomen is het alleen belangrijk voor de dochters van TS.

Probeer mijn zinnen eens op een vrolijke toon te lezen meid. Misschien kom je er dan achter dat ik een wat spottende humor heb. Zo ook met de zin over de orgie. Het is de toon die de muziek maakt. Lees mijn zinnen zoals je ze nu leest en je zult altijd blijven zeggen dat ik aan het rellen ben.
Beschuldig iemand als hij/zij te beschuldigen valt. Zo niet houd je mond. De laatste zin mag je op een boze toon lezen hoor echt waar

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:54

RoyceMack schreef:

Ik heb absoluut geen behoefte aan groepsex en dergelijke. Het feit dat jij er niet aan denkt, of het niet kent, wil etc, wil echt niet zeggen dat het niet gebeurt. Hier reageren mensen die dat niet deden, maar er zijn er gewoon velen die het wel doen. Dat blijkt ook als je even een beetje verder kijkt en ziet hoeveel tienermoeders er bijv zijn.

Brainless, dat is eigen merk? Ik heb het alleen over die leeftijd, die zelf nog niet werkt en dus toch ergens geld vandaan moet halen. Stel je hebt 10 euro pw te besteden? Jeugd wil zoveel hebben en doen, dat ze dan condooms op een 2e plek zetten.

De taboe moet gewoon nog veel minder worden. Als iemand van 14 of 15 sex wil, is condooms kopen denk ik vaak toch nog wel spannend. Wat natuurlijk best vreemd is, want vind je jezelf rijp voor sex, zou je dat ook moeten kunnen.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:55

Sorry dat ik hier zo kom binnen vallen als stille meelezer, maar misschien moet jij dan iets meer rekening houden met hoe je overkomt in topics Corrie. Blijkbaar weet je hoe het overkomt voor anderen, maar doe je er niets aan om dit aan te passen zodat wij je kunnen opvatten zoals je het daadwerkelijk bedoeld.

Verder denk ik dat alles wel gezegd is TS :) Denk dat je er prima aan doet zoals je het nu voor ogen hebt. Je kunt mij ook niet wijsmaken dat ze iets gaan doen met meerderen op 1 kamer... Tuurlijk je weet het nooit maar dan heb je in ieder geval genoeg voorzorgsmaatregelen getroffen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:56

Anoniem schreef:
lieveli schreef:

Sorry zal het eventjes duidelijk uitleggen. Ik vind het dus inderdaad een taak van de ouders en niet van de gastvrouw. De eigen kinderen buiten beschouwing gelaten is het dus een taak voor de ouders van de jongens. Niet de taak van de gastvrouw. Zoals jij het liet overkomen is het alleen belangrijk voor de dochters van TS.

Probeer mijn zinnen eens op een vrolijke toon te lezen meid. Misschien kom je er dan achter dat ik een wat spottende humor heb. Zo ook met de zin over de orgie. Het is de toon die de muziek maakt. Lees mijn zinnen zoals je ze nu leest en je zult altijd blijven zeggen dat ik aan het rellen ben.
Beschuldig iemand als hij/zij te beschuldigen valt. Zo niet houd je mond. De laatste zin mag je op een boze toon lezen hoor echt waar

Maar vind je nu dat jongens voor de condooms moeten zorgen? Altijd?

Beiden moeten ermee opgevoed worden en er zorg voor dragen dat de sex veilig gebeurt. Meisjes ook zeker!! SOA's zijn ernstig, maar als ze zwanger worden, is het echt hun lijf en grotendeels toch hun leven en toekomst.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:56

Ik hoor m'n moeder nog zeggen: "Oh! Maar je krijgt gewoon 1x gratis condooms van je verzekering hoor! Zal ik dat even voor je bestellen? Weet je de maat van je vriend?"

Ik was 14 :') Dát was zo mega ongemakkelijk, maar achteraf wel blij om want heujj 50 gratis condooms

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:58

Anoniem schreef:
lieveli schreef:

Nee ik vind dat je erg vijandig reageert, op mij en op anderen. Als je het allemaal leuk bedoelt komt dat blijkbaar niet zo over en moet je iets veranderen.