Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:lieveli schreef:Ohhh ik moet er gewoon een beetje om grinnikken, wit lang met een sleep. Wilde ze zelf nog een keer ofzo? Wat ontzettend verdrietig en onnodig zo.
Oh ja, en mijn schoonmoeder raakte er ook nog van in de stress, want blijkbaar is het ongeschreven traditie dat beide moeders een evenlange jurk aan hebben (dus niet de één een lange jurk en de ander een korte jurk ).Maar mijn moeder wilde dus lang en mijn schoonmoeder is daar gewoon het type niet voor (en het zou haar ook niet staan). Dus die ook in tranenMan man man.. Ik heb schoonmams maar op het hart gedrukt dat ze lekker moest dragen waar ze zich goed in voelde.
En vervolgens mams boos omdat ze dus geen lange jurk aan mocht omdat mijn schoonmoeder die niet aanwilde.
Later belde mijn vader nog boos op omdat mijn moeder huilend aan de keukentafel had verteld dat ze geen lange witte jurk aan mocht en waarom ik haar dit aandeed... Moest ik me nog verontschuldigen ook![]()
Echt, ik heb meer stress om het jurkendrama van de ouders gehad als om m'n eigen jurkIk was in staat om op maandag naar het gemeentehuis te rennen en in stilte te trouwen.
Vjestagirl schreef:Gezien vanuit een andere hoek: weet je 100% zeker dat jouw vriend het niet eigenlijk eens is met zijn moeder, en alleen maar tegen jou "ja" zegt om te voorkomen dat je boos wordt oid?
anjali schreef:Volgens mij moet je nooit gaan stoken tussen een man en zijn moeder.Je kunt dan wel eens aan het kortste eind trekken.Waarom ook,je houdt toch allebei van dezelfde man.
Goof schreef:anjali schreef:Volgens mij moet je nooit gaan stoken tussen een man en zijn moeder.Je kunt dan wel eens aan het kortste eind trekken.Waarom ook,je houdt toch allebei van dezelfde man.
Als je aan het kortste eind trekt weet je meteen genoeg. De moeder moet haar zoon op gegeven moment loslaten omdat hij een nieuw leven begint met een partner. Dat betekent niet dat zoon uit haar leven verdwijnt, maar wel dat hij zijn leven leidt en keuzes maakt met een ander.
Goof schreef:Ik zeg toch nergens dat zij niet meer door 1 deur moeten kunnen en dat je maar uit de relatie met moeder moet stappen?![]()
Echter heeft hij wel gekozen voor een leven met zijn partner en daar moet hij dan wel voor de volle 100% voor gaan. De rol van moeder daarin is dat zij een stap terug doet om haar zoon de kans te geven een nieuw leven op te bouwen met de vrouw voor wie hij gekozen heeft. Dat kan prima naast elkaar hoor.
bigone schreef:Het kan ook anders hoor, onze bruiloft was fantastisch, niemand bemoeide zich ermee. Ben samen met mijn moeder en schoonmoeder de jurk uit gaan zoeken en ik ben met hun meegeweest om hun outfit uit te zoeken. Ik had een fantastische moeder en een al even fantastische schoonmoeder!!!!
Hilli schreef:GDG, jij weet meer dan ik? Leg dan uit wat je bedoelt in plaats van zo'n suggestieve opmerking te maken. Soms vatten mensen teksten anders op dan ze bedoeld zijn![]()
De meeste mensen zoeken iets VOOR hoofdpijn als ze een paracetamol zoeken (klap met de deegroller werkt beter!) en mensen die een geweldige [persoon] hadden, hebben die dan ook gewoon nog steeds. Ik heb er simpelweg niet bij stilgestaan dat het ook anders kan zijn.
Hilli schreef:En nu heb je ze niet meer, bigone?
Sommige mensen treden uitgerekend op de mooiste dag van hun leven in het huwelijk. Klinkt kennelijk makkelijker dan dat het is