Meld misdaad anoniem/ belasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:13

Waarover ik heb getipt was iets meer dan 'een voordeeltje'. Maar prima, allemaal niet klagen als de buren stroom bij je aftappen (op jouw kosten) voor een wietplantage op zolder, we moeten ze natuurlijk wel een voordeeltje gunnen en tolerant zijn :)

Ik vind de Belastingdienst ook een grote boevenbende, maar zie niet in waarom de ene persoon voordeeltjes moet hebben over de rug van de andere persoon.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Meld misdaad anoniem/ belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:18

De belastingdienst is geen boevenbende, natuurlijk. Die is er om ons land te kunnen financieren. Over de manier van besteden kun je natuurlijk van mening verschillen. Maar dan moet je bij de politiek zijn. Als er bij mij iemand illegaal stroom af zou tappen (gelukkig hebben we hier nooit met dat soort dingen als wietplantages te maken), dan zou ik die persoon zelf zeggen daar meteen mee te kappen of anders....(als ik denk dat hij/zij gevaarlijk is doe ik een anoniem briefje in de bus ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:30

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... heffingen/

Lees dit artikel en vertel mij of het toen wel of geen boeven waren. Wat eens was kan nu nog steeds. Toch denk ik dat belastingen positief zijn in een democratische maatschappij mits op de juiste manier door beide partijen ( ontvanger en betaler ) uitgevoerd

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:16

Anoniem schreef:

Lees dit artikel en vertel mij of het toen wel of geen boeven waren. Wat eens was kan nu nog steeds. Toch denk ik dat belastingen positief zijn in een democratische maatschappij mits op de juiste manier door beide partijen ( ontvanger en betaler ) uitgevoerd

Typisch DDS artikel. Zoek de fouten. Ik zal je op weg helpen:
1. Er bestaat niet zoiets als de 'Haagse Belastingdienst'. Er bestaat ook geen 'Haarlemse Belastingdienst' of 'Goese Belastingdienst'. Er bestaat wel een Nederlandse Belastingdienst;

2. Die Nederlandse Belastingdienst wordt weer niet aangestuurd door de Burgemeesters en Wethouders van de stad Den Haag. Nee, echt niet. De Belastingdienst in dit topic en de Belastindienst in het DDS artikel hebben dan ook niks met elkaar van doen;

3. Belastinggelden die Haagse Joden in het DDS artikel na WO2 moesten voldoen waren gemeentebelastingen. Grotendeels erfpacht. Vandaar dat de Haagse B&W er over gaan;

4. Dit is niet nieuw. De gemeente Amsterdam heeft een soortgelijke correctie al in 2014 gedaan.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:22

Indestal schreef:
Iedereen die de kans krijgt om ongezien een vinkje verkeerd te zetten om toch wat minder belasting te betalen doet dat.... :j

Ik weet niet uit wat voor omgeving jij komt, maar hier is dat niet normaal.. Spreek dus vooral voor jezelf.

Overigens had ik zelf denk ik ook niet getipt, maar heb er alle begrip voor als iemand dat wel doet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:24

Ik heb ook weleens een wietplantage gemeld bij de politie. Is dat dan ook verkeerd?
Voor hetzelfde geld vliegt je huis in de hens omdat de plantage niet goed is aangesloten. Het zou de eerste keer niet zijn.
Moet ik me daar voor schamen? Nee absoluut niet. Als je zo nodig wilt bijverdienen doe je dat maar op een legale manier.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:29

Ik snap echt niet waarom je verraad zou plegen wanneer je iemand aangeeft omdat die de wet overtreedt? Waar zijn we dan aanbeland...

En mensen die een probleem hebben met het betalen van belastingen moeten maar verhuizen naar een land waar je minder moet betalen... en her gebrek aan overheidsvoorzieningen er maar bij nemen :Y)

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:40

Ik heb gewoon een hekel aan mensen die puur uit jaloezie iemand aangeven! En dan heb ik het niet over echte criminaliteit, maar wel over iemand aangeven die om zijn /haar hoofd boven water te houden zo hier en daar wat bij klust. Vooral omdat deze aangevers zelf vaak niet schromen om een "zwartwerker" in te huren voor het betegelen van hun badkamertje of voor poetswerk.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:35

Waarom denk je dat dat uit jaloezie zou gebeuren? Misschien vind ze het gewoon onrechtvaardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:42

Cowboy55 schreef:
Anoniem schreef:

Typisch DDS artikel. Zoek de fouten. Ik zal je op weg helpen:
1. Er bestaat niet zoiets als de 'Haagse Belastingdienst'. Er bestaat ook geen 'Haarlemse Belastingdienst' of 'Goese Belastingdienst'. Er bestaat wel een Nederlandse Belastingdienst;

2. Die Nederlandse Belastingdienst wordt weer niet aangestuurd door de Burgemeesters en Wethouders van de stad Den Haag. Nee, echt niet. De Belastingdienst in dit topic en de Belastindienst in het DDS artikel hebben dan ook niks met elkaar van doen;

3. Belastinggelden die Haagse Joden in het DDS artikel na WO2 moesten voldoen waren gemeentebelastingen. Grotendeels erfpacht. Vandaar dat de Haagse B&W er over gaan;

4. Dit is niet nieuw. De gemeente Amsterdam heeft een soortgelijke correctie al in 2014 gedaan.

Dank voor je aanvulling. Had me er ooit in verdiept en heb nu het eerste de beste artikel bovenaan de zoeklicht op Google hierin gekopieerd.

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:43

Waarom zou je in vredesnaam iemand daarom aan willen geven? Jij hebt er totaal geen last van.

Ik vind dit een beetje klinken als:
Als ik het niet krijg dan mag niemand het.

Leef en laat leven, mits het niet zwaar ten koste gaat van jou zie ik niet in waarom jij een ander zijn leven vanuit jou jaloezie en 'moraal' zou moeten roeren. :Y)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:47

Waarom zou je iemand in vredesnaam willen aangeven wanneer je hem de tv van je buren ziet stelen?
Waarom zou je iemand in vredesnaam willen aangeven wanneer je hem iemand ziet neersteken op straat?
Waarom zou je iemand in vredesnaam willen aangeven wanneer hij de de kinderen uit zijn opvang mishandelt?
Waarom zou je iemand in vredesnaam aangeve wanneer je ziet dat hij zijn vrouw slaat?
Waarom zou je iemand in vredesnaam aangeven wanneer die een oud omaatje oplicht?
Jij hebt daar toch geen last van? Leef en laat leven!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:51

Even los van TS haar situatie

Als jij iemand kent die:
1. Zwart werkt en ook een uitkering krijgt
2. Hierdoor een erg confortable leven kan leiden
3. Prima wit werk zou kunnen vinden maar het verdomd niet te doen
4. Hier nog over opschept ook.

Zouden jullie deze persoon dan niet aangeven?

Het is geen geweld, en direct heb je er geen last van. Maar ondertussen krijgt de overheid wel minder geld binnen, wat betekend dat er ook minder geld naar de mensen kan gaan die het echt nodig hebben.

Het geld moet ergens van komen.

Ik zou deze persoon dus gewoon aangeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:54

Je zou er bijna een poll over kunnen openen

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:55

Ja interessant he! mss doe ik dat wel vanavond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:56

Ellentjuh12 schreef:
Jij hebt er totaal geen last van.

Uhm, je hebt er wel degelijks last van.
Volgende keer dat jij wel belasting betaald, betaal je een beetje meer omdat andere mensen de boel oplichten.

Misschien dat jij graag meer belasting wilt betalen, maar ik hou het liever zo laag mogelijk.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:01

Zo'n klein beetje joh, wat schat jij in dat het je kost?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:02

Onbegrijpelijk :') dus jij bent een voorstander van stelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:14

mysa schreef:
Zo'n klein beetje joh, wat schat jij in dat het je kost?

De eerste hit op google geeft een schatting dat fraude rond de 30 miljard euro per jaar kost.
http://www.schalke.nl/pdf/FRAUDE-totaal ... 202014.pdf

Uit dat rapport: Belastingfraude rond de 4,3 tot 23 miljard per jaar.

Wil jij die voor mij omrekenen naar een per persoon bedrag en erbij vertellen dat het zo'n klein bedrag is?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:14

Bijzonder dat er toch een heleboel mensen zijn die denken dat dat kleine beetje geen verschil uitmaakt. Als we allemaal dat kleine beetje minder zouden betalen maakt dat toch flink veel uit!

Als iemand 1 euro steelt uit de kassa bij de supermarkt, is dat misschien niet veel. Maar stel je voor dat elke klant dat doet, dan heeft die supermarkt een behoorlijk probleem!

Edit: Enzino vult het aan met nummers; precies dat dus!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:43

Damned schreef:
Onbegrijpelijk :') dus jij bent een voorstander van stelen?

Nee, daar ben ik helemaal geen voorstander van, ik heb hier al eerder aangegeven dat ik juist heel braaf ben. Maar ook te braaf om een ander in de problemen te brengen om een relatief klein vergrijp. Het past gewoon niet bij mij om politie-agent te spelen.

@Enzino, al die miljarden zijn vast niet het gevolg van een zwarte werkster of een bijbeunende schilder. Ik denk dat je dan vooral naar de witte boorden met schimmige constructies moet wijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:45

mysa schreef:
@Enzino, al die miljarden zijn vast niet het gevolg van een zwarte werkster of een bijbeunende schilder. Ik denk dat je dan vooral naar de witte boorden met schimmige constructies moet wijzen.

Bronnen?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:51

Ik zeg 'vast' hè?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:07

Ik wil alleen maar dit zeggen; Door dit soort kliklijnen, worden eigenlijk alleen de kleintjes maar gepakt en dan vaak ook nog eens door rancune van een ander. En zelfs al heb je niets verkeerds gedaan, er is niets ergers dan bij de Fiod of Belastingdienst in het vizier te staan, want ze blijven je in de gaten houden.
Terwijl de echte rijken onder ons, overal mee wegblijven komen, wat uiteindelijk de grootste witte boorden criminelen zijn vaak, die hebben er een sport van gemaakt en worden zelden tot nooit gepakt.

Dus ja ik vind het een sneue ontwikkeling, dit soort kliklijnen en heb er geen goed woord voor over.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:19

Wat ik niet begrijp waarom het normaal is om de belasting te ontduiken volgens vele hier :\ , maar als iemand een paard steelt, of de supermarkt doorgaat zonder te betalen of een bank overvalt etc het niet ok is? die personen moeten direct gestopt worden.