Nemen jullie altijd de telefoon op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: Nemen jullie altijd de telefoon op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:33

Nou niet zoveel, maar ze weten me altijd te vinden. Of ik nu wel of niet in een bel-me-niet register sta

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:38

Anoniem of een voor mij onbekend nummer pak ik niet op. Als het belangrijk is spreken ze de voicemail wel in en bel ik terug wanneer ik in de gelegenheid ben.

Bellen doe ik eigenlijk liever niet omdat mij dat heel veel moeite en energie kost omdat ik zeer slechthorend ben.
Bellen gaat dan op luidspreker en volume op standje oorlog en het toestel tegen mijn oor en dan nog versta ik de helft van wat er gezegd wordt.

Iedereen die mij kent weet dus dat ze mij moeten smsen of appen.
En anders gewoon langskomen of mailen of een postduif sturen.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:42

Ik neem ook vaak mijn telefoon niet op. Mijn geluid staat ook altijd uit, dus de helft van de keren mis ik het gesprek gewoon. Maar sowieso neem ik vaak niet op als ik er geen zin in heb. Zijn bijna altijd callcenters.. En als ze me echt willen spreken, spreken ze mijn voicemail maar in.
Bekenden neem ik wel altijd op, als ik het gesprek niet mis ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:47

Mijn telefoon geluid staat altijd uit. Dat doe ik omdat ik overdag bij klanten ben en dan niet gestoord wil worden als ik in gesprek ben.

Maar als ik zie dat ik gebeld wordt terwijl ik niet in gesprek beneem ik altijd op. Ook in de auto, dan gaat ie op de carkit over, neem ik altijd op.

Ik kan niet selecteren op bekend of niet bekend. Het kan een klant zijn die belt.

En eerlijk..nee ik zou niet weten waarom je een onbekend nummer niet zou opnemen als je wel in de gelegenheid bent. Is het iets waar je geen zin in hebt dan zeg je dat. Komt het niet uit, dan zeg je dat.

Maar ik ben zo’n fossiel uit de steentijd. Vroeger kon je niet eens zien wie je belde. En een belmeniet register bestond niet.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:07

Ik neem altijd alles op, genoeg mensen in mijn omgeving die anoniem bellen. Tevens is mijn mobiele nummer het enige nummer die ik heb, heb echt nog nooit last gehad van ongewenste telefoontjes of reclame of iets dergelijks.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:23

Mijn telefoon is ook mijn werktelefoon (ik doe sales) dus ik word iedere dag meerdere keren gebeld door nummers die ik niet ken. Geen probleem, ik neem altijd alles op.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:17

Frummels schreef:
Dan vind ik het eigenlijk best een kwalijke zaak. Want zoals uit dit topic blijkt zijn er erg veel mensen die niet opnemen bij anoniem. Of ervaar jij dat anders? Ik bedoel dus dat als je als hulporganisatie weet dat mensen niet opnemen met anoniem, dan maar handelt met de info die je hebt. (Ik begrijp uit jouw post dat dat soms nadelig kan zijn?) Dan zou je als organisatie toch moeten kijken naar een manier waarop mensen wel opnemen? Bijvoorbeeld uitgaand bellen met een ander nummer dan waarop je bereikbaar bent voor spoed (ivm appjes en nachtkast scenario wat je eerder schetste).

Maar dan heb je weer dat als mensen de oproep missen, ze naar een centraal nummer terugbellen en er gezocht moet worden wie er dan gebeld zou hebben. Bij ons op kantoor is als we bellen het centrale nummer zichtbaar, maar het komt dan geregeld voor dat iemand terugbelt, maar geen idee hebben wie ze moeten hebben (als er geen voicemail is (ingesproken) en/of ze nog geen vast contactpersoon hebben bij ons op kantoor).

Ik heb mijn geluid vaak uit, dus mis ook nog weleens wat.. Zakelijke telefoontjes komen via de telefoniste binnen (die geacht wordt binnen 3 keer op te nemen ;) ).
Maar goed, in principe neem ik op en zeg ik ook mijn naam. Alsof ze daar wat mee kunnen. En vroegah stond je ook met naam en nummer in het telefoonboek en zag je ook niet wie er belde :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 01:20

Maar Tiggs, dat is het probleem van het kantoor. Als iedere medewerker zijn eigen telefoon heeft, inclusief voicemail of doorschakeling naar een collega als hij niet beschikbaar is, heb je dat prpbleem niet.
De boekhouder die mijn zaken behartigt werkt zo en het is ideaal. Ik zie dat M van de omzetbelasting heeft gebeld of als ik een vraag over de BTW heb bel ik naar het in mijn telefoon opgeslagen nummer van K die daarover gaat. Zijn ze in gesprek/afwezig? Probeer ik het later nog eens of ik spreek in.

Oh ja, en er is ook een centraal nummer voor nieuwe klanten, mensen die niet weten bij wie ze moeten zijn, etc. Die krijgen een vriendelijke dame aan de lijn die aanhoort waar het over gaat en de juiste afspraak maakt of info geeft. :)

En zelf neem ik alles op indien mogelijk en wat eruit ziet in mijn scherm als een normaal nummer. Dus geen anonieme nummers of 40-cijferige nummers. :)
En 's nachts gaat de telefoon uit.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 02:22

Dat werkt misschien op een groot kantoor waar iedereen, op de lunchpauze na, binnen en mogelijk zelfs op z'n plek zit.
Geloof me, dit is niet haalbaar in de hulpverlening.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 04:59

xApple schreef:
Nee bijna nooit juist heb ik een hekel aan. Ik laat hem overgaan en dan ga ik zelf terugbellen :') Belachelijk.

_O- _O- _O-

Als het me uitkomt neem ik wel op, en anders bellen ze vanzelf nog een keer.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 07:11

Mijn telefoon staat altijd op stil. En ik heb geen voicemail. Zie ik dat je belt en komt het me uit? Dan neem ik op. Verder gaat bij mij bijna alles via whats app, sms en mail. Bedrijven die willen bellen zeg ik altijd dat ze beter kunnen mailen en sms’sen als het anoniem is. Ik weet niet wie er gebeld heeft en kan ook niet terug bellen.
Waarom? Omdat ik niet als een sociale slaaf van mijn telefoon wil rondlopen. Berichten lees ik maar beantwoord ik vaak later. Omdat ik het met zorg en aandacht wil doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:41

Jennyj01 schreef:
Mijn telefoon staat altijd op stil. En ik heb geen voicemail. Zie ik dat je belt en komt het me uit? Dan neem ik op. Verder gaat bij mij bijna alles via whats app, sms en mail. Bedrijven die willen bellen zeg ik altijd dat ze beter kunnen mailen en sms’sen als het anoniem is. Ik weet niet wie er gebeld heeft en kan ook niet terug bellen.
Waarom? Omdat ik niet als een sociale slaaf van mijn telefoon wil rondlopen. Berichten lees ik maar beantwoord ik vaak later. Omdat ik het met zorg en aandacht wil doen.

Dat gevoel heb ik juist met Whatsapp. Ik zit geen uren te appen en voer zeker geen gesprekken over privé zaken, omdat ik me dan toch nooit zo kan uiten als ik kan in een telefonisch gesprek of bezoek. Ik krijg daardoor gelukkig ook weinig appjes, alleen om iets af te spreken.

Nadeel is dat je tegenwoordig op die manier eerder sociaal geïsoleerd lijkt te raken dan wanneer je volop aan het appen bent. Als ik aangeef dat ik geen zin in appen heb dan hoor ik vaak weken niks meer. Deels eigen schuld natuurlijk, door drukte zoek ik het zelf momenteel ook niet echt op.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:28

Janine1990 schreef:
Dat gevoel heb ik juist met Whatsapp. Ik zit geen uren te appen en voer zeker geen gesprekken over privé zaken, omdat ik me dan toch nooit zo kan uiten als ik kan in een telefonisch gesprek of bezoek. Ik krijg daardoor gelukkig ook weinig appjes, alleen om iets af te spreken.

Nou inderdaad.

Hele gesprekken over de app. Ook gesprekken waarvan ik denk dit is minder geschikt voor app of mail communicatie omdat je de intonatie en vaak ook nuancering mist.

Ik bel dan liever.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:44

Ik vind WhatsApp of sms echt verschrikkelijk onprofessioneel. Soms heb ik wel eens klanten die me via WhatsApp beginnen te sturen en dan denk ik nou nee, doe maar niet :=

Mensen die geen voicemail hebben, begrijp ik trouwens ook niet. Ik vind het verschrikkelijk als ik iemand dringend nodig heb, hij/zij niet opneemt en ik niet eens een voicemail kan achterlaten om te laten weten waarover het gaat. Zo iemand sms'en (bv. een klant) zou ik dan nooit doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:49

Ik heb geen voicemail. Bewust omdat terugbellen vaak lstiger is en ik geen zin heb in het oud hollandse spelletje voicemailbellen.

Had ik vanmorgen anoniem nummer niet opgenomen was nu mijn dak niet gerepareerd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:56

Ik neem anonieme nummers wél op, omdat als mijn zus via Skype naar mijn mobiel belt, dit als anoniem op mijn scherm komt.
Ik neem geen buitenlandse (behalve Nederlandse) nummers op.
Ik heb twee nummers, maar wordt zelden gebeld.

Ik neem trouwens niet op als ik bezig ben of onder de douche sta of op de wc zit ofzo. Dan kijk ik later wel wie er gebeld heeft en bel ik terug. Dat moet ik trouwens redelijk vaak doen, want ze liggen op tafel of er zit er een in mijn tas en ik hoor ze 9 van de 10 keer gewoon niet. Ik loop er niet mee in mijn zak.
Ik krijg een tientje per maand niet eens opgebeld dus dat zegt wel wat over mijn telefoon verkeer...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:59

Afhankelijk van het werk wat je doet is whatsapp meer of minder professioneel. Ik stuur liever een app met een lijstje naar een leverancier dan dat ik bel, zit hij in de auto en neemt niet op, belt terug en dan kan ik weer niet opnemen. Als we eindelijk contact hwbben moet hij een pen zoeken, etc. Een app is dan veel handiger. :)
En een reservering over de whatsapp neem ik ook gewoon aan hoor!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:03

Ik heb ook geen voicemail, 9 van de 10 keer wachten mensen tot de piep en hangen dan op, dan bel je ook voor Jan jurk naar je voicemail om af te luisteren

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:36

Ik neem zelfs maar een beperkt aantal bekende nummers op. :+
Onbekende nummers enkel als ik een telefoontje verwacht. De rest gaat naar voicemail. Als ze me moeten hebben zullen ze wel in spreken en als ze dat niet doen zal het ook wel mee vallen met hoe belangrijk het was.
Iedereen in mijn omgeving weet dat ook en ze zullen me eerder sms'en/appen. :)

Privé nummers neem ik principieel niet op. :) Als je belt met een privé nummer dan respecteer ik met alle liefde je privacy door niet op te nemen. :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:52

Ik neem nooit op :+
Mensen die mij echt nodig hebben weten hoe ze mij anders kunnen bereiken.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:57

op de werktelefoon neem ik alles aan. privé neem ik de telefoon eigenlijk nooit op, maar die telefoon heb ik ook nooit bij. :')
geluid heb ik ook altijd uit staan.

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:11

Iedereen die mij moet kunnen bellen staan in mijn telefoon, anoniem en gewone telefoonnummers (die ik dus niet in mn contacten heb staan) neem ik niet op. Als je me echt moeten bereiken, sturen ze wel een smsje met ik ben die en die, kan je even opnemen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:15

Wat fijn om hier te lezen dat ik niet de enige ben die eigenlijk altijd haar geluid uit heeft staan.
Mijn moeder vind het asociaal dat ik soms in eerste instantie niet direct op neem (want ja, ik hoor het dan niet :') ) maar zodra ik in de gaten heb dat ik een oproep gemist heb van een bekend nummer, bel ik altijd direct terug. Ik zie het probleem dus niet. Het is niet dat ik niet wil opnemen, maar ik schrik me altijd een ongeluk als de telefoon gaat. Daarom heb ik de deurbel ook uit staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:19

Ze vindt het asociaal? :')
En het is niet asociaal om te eisen dat iemand op stel en sprong alles laat vallen omdat jij die persoon wil spreken? :=

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:35

Ik heb enkel geluid voor telefoontjes aan staan. Zo vaak wordt ik niet gebeld, dus dat is niet heel erg afleidend.
Whatsapp en mail enzo staat geluid allemaal van uit. Daarvan beslis ik zelf wel wanneer ik antwoord.

Privé neem ik op als dat kan. Weleens gehad dat iemand me privé probeerde te bellen, maar echt steeds op tijden dat ik niet kon opnemen (op het paard, in de auto, onder de douche etc.). Nog steeds geen idee wie dat was, want na 3x stopte het ook :+