Beschuldigd door buren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:59

Voordat er door een woningbouwvereniging word ingegrepen ben je eerst maanden verder door het bij te houden logboek en dan gaat het "overleg" beginnen en dat kan jaren duren. Gewoon je eigen maatregelen nemen en zorgen voor beelden. wanneer je de plasser en beller op beeld hebt dan een foto bij hun in de bus doen en er meteen bij vermelden dat ze over de hele flat verspreid zullen worden wanneer ze niet stoppen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:05

Voor reuen heb je plasbandjes. Nog eenvoudiger. Kan je zo zelf maken. Heb je letterlijk geen gezeik .Je hebt wel pech zeg met zulke buren.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:54

kan je niet een webcam/camera in je woning zetten, gericht op de deur, die geluid en beweging opneemt? wij gebruiken die in huis voor onze hond, zodat we kunnen zien wat hij uitspookt als hij alleen is. (zo betrappen we hem dus ook op de bank te gaan liggen :') )

deze neemt de beelden ook op en zo kun je wel opslaan hoe vaak, maar vooral op de manier waarop ze aan je deur te keer gaan.

anjali
Berichten: 15421
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:55

Ik zou toch opteren voor een andere woning.Als je dat bij dezelfde woningcorporatie doet dan kan er tochwel iets zijn als woningruil waar je geen extra wachttijd voor hoeft te hebben.Want dat dit geen geschikte woonplek voor jullie is dat is wel duidelijk.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 11:19

Ik ga de volgende keer mijn telefoon met opname aanzetten als ze weer voor de deur staan. Heb nu gok ik voor de 30ste keer de de woningbouw gebeld, zit natuurlijk vanuit hen totaal geen haast achter.

Ik werk vanuit huis maar word om de paar uur gestoord door op de deur slaande aanbellende buren. Is dit iets waarbij je een melding kan maken bij een wijkagent of heeft dat geen zin?

Nu gaat het mij niet eens zo zeer om dat aanbellen hoor, maar meer de agressieve en instabiele persoon die erachter zit. Voor hetzelfde geld trapt ie een deur in, gaat hij in de aanval of zoals dus al bijna eerder is gebeurd, steekt hij zijn appartement in de fik.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:22

Kaus schreef:
Ik ga de volgende keer mijn telefoon met opname aanzetten als ze weer voor de deur staan. Heb nu gok ik voor de 30ste keer de de woningbouw gebeld, zit natuurlijk vanuit hen totaal geen haast achter.

Ik werk vanuit huis maar word om de paar uur gestoord door op de deur slaande aanbellende buren. Is dit iets waarbij je een melding kan maken bij een wijkagent of heeft dat geen zin?

Nu gaat het mij niet eens zo zeer om dat aanbellen hoor, maar meer de agressieve en instabiele persoon die erachter zit. Voor hetzelfde geld trapt ie een deur in, gaat hij in de aanval of zoals dus al bijna eerder is gebeurd, steekt hij zijn appartement in de fik.

Ik zou gewoon voor alles stug blijven bellen. En dat dus bijhouden in het logboek. Hoe meer je straks hebt opgebouwd hoe meer bewijs dat je hebt en dan zullen ze er wel iets mee moeten doen.

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:27

Ik zou hier zeer zeker contact over opnemen met de wijkagent. En blijven bellen.

Linnie050

Berichten: 11826
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:31

Waarom belt diegene om het paar uur aan als je thuid bent?
Omdat de honden blaffen?
Of blaffen die naar aanleiding van het aanbellen?

Alles blijven melden!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 11:34

Hij belt aan omdat wij 'een stelletje flikkers zijn'. Puur daarom. Hij wil niks, heeft zelf een sleutel, wacht niet voor de deur. Belt aan en loopt weer weg.

Misschien dat hij zelf ook wel een logboek bijhoudt en gaat doen alsof de honden elke keer blaffen en hij dat gaat triggeren door aan te bellen. De honden blaffen niet uit zichzelf. Alleen wanneer er wordt aangebeld en dat wordt er eigenlijk nooit. Hooguit één keer per week of zo voor een pakketje of bezoek. Dus dit veroorzaakt hij helemaal zelf.

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:37

Je kunt in je eigen huis gewoon filmen. Ik zou gewoon een dagje filmen binnenshuis, als je om de zoveel tijd naar de intercom moet lopen omdat er weer aangebeld wordt...
Krijg je ook iets te horen als je net doet of je gek bent en antwoordt?

Dan heb je het wel zwart op wit en ben je niet in overtreding.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 11:40

Nee, eerste paar keren deed ik gewoon de deur open zei dus dat ze binnen mochten komen (pakketje voor m'n vriend ofzo waar ik niks van wist?) maar dan wordt er dus niks gezegd en gaat het bellen gewoon door.

Eigen huis filmen kan op zich wel maar dan moet ik dat wel 24 uur filmen, dat kan ik ook in een logboek bijhouden. Alleen de eerste volgende scheldtirade zal ik even filmen.

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:42

Kan je het op de een of andere manier niet uitlokken? Gewoon 'Hallo? Wie is er?' vragen oid?
Hopelijk kun je iets op beeld krijgen, dan word je serieus genomen wellicht.

Wijkteam bellen dat je overlast hebt van buurman ook wellicht? Als hij daar al onder toezicht staat kan dit net het zetje zijn wat nodig is om hem een verplicht traject in te krijgen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:49

Je hebt best trainbare honden.Misschien wat tijd insteken aan het commando stil en dat aan de bel koppelen.Bellen is stil en een snoepje of spelletje.Heeft de idiote buurman geen sucses en jij kan doen of je niet thuis bent.Train je de buurman ook gelijk.Negatief gedrag heeft geen effect.
Nadeel van stil aan leren is wel dat ze eerst moeten blaffen :')

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:50

beatje schreef:
Je hebt best trainbare honden.Misschien wat tijd insteken aan het commando stil en dat aan de bel koppelen.Bellen is stil en een snoepje of spelletje.Heeft de idiote buurman geen sucses en jij kan doen of je niet thuis bent.Train je de buurman ook gelijk.Negatief gedrag heeft geen effect.
Nadeel van stil aan leren is wel dat ze eerst moeten blaffen :')

Maar dat is, juist omdat ze blaffen, best aan te leren! :D

speurneusc

Berichten: 5450
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:54

heb je mobiele telf. met camera? volgende x dater gebeld wordt, en je gaat portiek in zetje camera aan en laat die meelopen, natuurlijk niet voor je oog zodat buurman ziet dat ie gefilmd wordt maar subtiel. al is het maar om het gesprek op te nemen. daarna bel je gelijk die wijkhotemetoot en vertel je dat je het op je mobiel hebt vastgelegd.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 11:56

Met de Kelpie pup gaat dat ook heel prima hoor! Die reageert alleen nog heel enthousiast en blij als er wordt aangebeld want die hoopt op bezoek :') Maar de Cattle Dog heeft een slecht verleden met grote angst voor vreemde mensen. Zodra er wordt aangebeld betekent dus angst, want bezoek. Die blaft dus puur vanuit een ansgtreactie.

Trainen hebben we daarmee heel veel geprobeerd en ook veel vooruitgang mee geboekt. Eerst ging hij een kwartier lang helemaal wild. Maar ondertussen trapt hij na een paar keer aanbellen er niet meer in en dan reageert hij er niet meer op. De laatste paar blafjes eruit krijgen lukt dus eigenlijk niet. Hij blaft even een keer of vijf van schrik en dan is het ook klaar. Het is absoluut geen overmatig blaffen imo. Beetje leefgeluid van je buren moet ook kunnen toch? Al helemaal als je het zelf veroorzaakt :')

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:21

Ik zou me nog kunnen voorstellen dat die maffe buurman gewoon staat te pissen hoor! :n 8)7

Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:52

arno8 schreef:
HelmerG schreef:
Maar mensen.. waar houdt het dan op? Als je je hier nu zoveel mee bezig moet houden - camera's ophangen en bewijs verzamelen en en en..-, dat gaat je opvreten op een gegeven moment. En het gaat er al helemaal niet voor zorgen dat de situatie opgelost wordt, want de mensen gaan waarschijnlijk nog meer dwars liggen en wie weet wat je je dan op de hals haalt met die malloten.

Ik zou nog eens proberen aan te dringen bij de woningbouw/wijkagent en me zeker weten gaan inschrijven voor een nieuwe woning. Ik zie dit helaas echt niet verbeteren met dit soort mensen als buren, brr..


Tja, beste optie lijkt mij ook inderdaad verhuizen, hier ga je aan ten onder want als je het ene probleem oplost komt er wel een volgend probleem met zulke buren.

Ik zie het eerlijk gezegd ook niet opgelost
worden met het zoveelse praatje met
De woningbouw. Wat wel kan helpen is zeggen dat je in je woongenot wordt aangetast en dus een lagere huur wil betalen. Dan wordt het misschien ook makkelijker sneller een nieuwe woning te krijgen.


:j
Ik wou net hetzelfde advies geven. :)

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:55

Ik zou de woningbouw blijven bellen maar ook de wijkagent. Wat een vervelende situatie

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 13:22

Net even met de andere onderbuurvrouw wezen praten. De andere buren hebben haar ook bij het complot proberen te brengen maar zij bemoeit zich er gelukkig niet mee. Buren klagen nu ook dat wij onze honden nooit uitlaten _O- Denk dat de Cattle het daar niet mee eens na zn dagelijkse wandelingen van 4km + fietstocht van ruik een uur. _O-

Daarna nog even uitgescholden door de buurman die ik tegenkwam op straat. Ga zo de wijkagent bellen als ik thuis ben.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:28

Blijven meldingen maken tot dat ze er helemaal gek van worden bij de woonstichting. En als ze tegen je beginnen op straat niet op reageren, gewoon doen waar je mee bezig bent en gewoon net doen alsof ze er neit zijn.

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:32

Wat gruwelijk irritant allemaal. Je zou ook de woningbouw nog kunnen vragen of ze je willen helpen de beneden bel te deactiveren.

Mirranda

Berichten: 1723
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:32

Nou TS, in ieder geval dan een verstandige buur die zich niet bij zit soort zaken laat betrekken.
Maar beetje triest wel dat er dus meerdere buren blijken samen te spannen tegen jullie. En waarom?
Het gebeurt zo vaak helaas maar zegt vaak meer over de pesters dan de gepesten.

Maar blijf er vooral de wijkagent en woningbouw bij betrekken. Hoewel ik bang ben dat je dit nooit gaat kunnen oplossen. Die mensen hebben gewoon 1 doel en dat is jullie het leven zuur maken. Bijzonder laag en vaak is er niet eens een aanleiding voor (zou die er wel zijn, dan nog steeds niet goed te keuren).

Maar voor eigen gemoedsrust zou ik zelf toch een minicamera plaatsen om te zien wie wat uitvreet. Dat dat niet als bewijs mag dienen is tot daar aan toe, maar dan heb je dat maar alvast duidelijk. Maling aan de regels hiervoor, dat hebben je buren immers ook (iets met respect en gedragsregels).

Sterkte !

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:35

Maar serieus, wat hebben de buren ermee te maken dat jij je honden wel of niet uitlaat :') ongelofelijk! maar idd, wat Miranda zegt: ik ben bang dat je dit niet gaat oplossen. als je straks dit hondenprobleem hebt opgelost, gaan ze klagen dat je zo luidruchtig doortrekt ofzo...

x_Jeanine_x

Berichten: 9108
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:44

Ik heb pas een buurman + vrouw die de hond niet uitlaten, bah, maar ook de stront niet opruimen in de achtertuin en zij hebben een deense dog achtig iets :+ Heb dat beest in 2 jaar tijd 1x buiten gezien, toen moest ie naar de dierenarts :+