Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 10:02

Als iemand niet wil komen omdat de kinderen niet welkom zijn, dan heb ik liever dat ze helemaal niet komen dan dat ze hun kroost meenemen om eerlijk te zijn :o Want kinderen meenemen is gewoon echt niet bespreekbaar.

Ladyson schreef:
Ik heb besloten er een briefje bij te doen met aanvullende info en waarbij ik dan ook aangeef dat het programma en locatie niet voor kinderen geschikt is oid.

Dat is ook netjes, om het iets uitgebreider te doen :j

Hoe dan ook: we willen niets aan het toeval over laten dus we moeten gewoon duidelijk zijn :)

Bruintje: precies wat jij zegt. Blijf dan liever maar helemaal thuis..

meggiemeg

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:20

Inderdaad op zo'n dag zit je niet op dat soort verrassingen te wachten. Duidelijkheid is dan vaak wel het beste.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:22

Ja het is jullie feestje, jullie regels. Dat hebben mensen te respecteren en daar hoeft niet moeilijk over gedaan te worden. Ik ben een moeder die haar lamballetje liefst overal mee naartoe sleept maar soms kan het niet. Ook top.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:43

Volledig akkoord met Lieveli.

Mijn tante trouwt in september en toen ze ons uitnodigde was het niet helemaal duidelijk of ons klein monster welkom was. Dat is hij, en daar ben ik blij om, maar ik denk toch dat ik ga regelen dat een vriendin of mijn moeder hem in de loop van de avond komt halen en thuis lekker in bed steekt. Zo hebben wij ook nog een leuk, gerust avondfeest en moeten we 's morgens niet opstaan. Da's dan ook weer meegenomen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 11:50

Ik ben wel heel blij dat jullie het over het algemeen eens zijn dat het dus niet zo gek en eng is als wij dachten om aan te geven dat we er liever geen ukkies bij hebben. Stelt me toch weer wat gerust :)

Nu nog even bedenken of bellen of op de kaart handiger/gepaster is! Bedankt voor alle (hilarische) suggesties voor op de kaart! :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:52

Er zullen vast wel moeders zijn die wel een 'mijn kind niet welkom dan ik ook niet welkom' mentaliteit hebben maar dat lijken me toch al niet de leukste mensen sws.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:54

Ik zou de kaarten op de bus doen en er even achter aan bellen, is toch wat persoonlijker en kan je beter wat uitleg geven mocht dat nodig zijn.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:55

Hier hetzelfde. Gelukkig weten de meeste mensen die op onze bruiloft komen dat wij kinderen niet zo leuk vindn(zachtjes uitgedrukt) en vieren we het daggedeelte in besloten kring.

We hebbenop de enveloppe de namen gezet dus: Pietje Puk en Jan Jansen dat leek ons duidelijk dat alleen Pietje en Jan komen. Ook hebben wij een site gemaakt met extra info en daar hebben we neergezet dat onze locatie niet geschikt is voor kinderen en dat wij ons feest met volwassenen willen vieren.

Daarnaast, iedereendie ons kent weet dat de alcohol rijkelijk zal vloeien, de Bob drinkt alchoholvrij of radler. I weet niet of jeje kind wel bij al die dronken mense wilt hebben. :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:56

Wat was het vroeger toch makkelijk, toen er nog etikette waren die iedereen begreep. (ouwe trut ben ik, maar het is best waar).
Een uitnodiging aan "de heer en mevrouw Janssen" betekent: Alleen meneer en mevrouw, de kinderen niet.
Een uitnodiging aan "de familie Janssen" betekent: iedereen is welkom.
Zo schrijf je de enveloppe en het is duidelijk.

Maar dat is niet meer zo, dat het dan meteen duidelijk is bedoel ik.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:58

Frummels schreef:
Als iemand niet wil komen omdat de kinderen niet welkom zijn, dan heb ik liever dat ze helemaal niet komen dan dat ze hun kroost meenemen om eerlijk te zijn :o Want kinderen meenemen is gewoon echt niet bespreekbaar.

Maar als ze dat doen, zijn het toch ook niet echt goeie vrienden of familie?

Als ik ooit zou trouwen ( _O- ) dan spreekt het echt voor zich dat er geen kinderen bij zijn. Iedereen die mij goed kent (en ook die mij niet goed kent trouwens) weet dat ik niet vrolijk wordt van kinderen.. dan spreekt het voor zich dat mensen die hun kroos mee willen nemen, mij niet goed genoeg kennen om erbij te zijn.. Denk ik dan :?

Mocht ik dat ineens wel willen voor wat voor afwijking dan ook, moet ik het er denk ik speciaal bijzetten: "Neem je kids gezellig mee!" en dan nog geloven ze het niet denk :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:59

Je zou ook zo'n bordje met meetlat kunnen namaken uit de speeltuin:
kinderen onder de 1.40m niet toegelaten. :+

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:06

Ik vind het niet raar hoor, zeker niet als je er duidelijk over bent. Jouw feestje, jouw regels, jouw plezier.
Ik neem mijn kleine ook overal mee naartoe, maar zou me echt niet gekwetst voelen als je tegen mij zou zeggen hem lekker thuis te laten :) .

Ik heb overigens een keer het omgekeerde gehad. Ging om een medaille uitreiking en ik vond het niet gepast om mijn 1 jarige daar mee heen te nemen, plus dat zoiets behoorlijk langdradig is. Was degene om wie het ging helemaal teleurgesteld :') . Ja sorry hoor, ik vind dat gewoon niet kunnen en zou me ook super ongemakkelijk voelen als mijn vrijwel altijd lieve kind die eigenlijk nooit de boel op stelten zet het dan toch wel doet.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 12:18

senna21 schreef:
Je zou ook zo'n bordje met meetlat kunnen namaken uit de speeltuin:
kinderen onder de 1.40m niet toegelaten. :+

_O- _O-

Cer schreef:
Frummels schreef:

Maar als ze dat doen, zijn het toch ook niet echt goeie vrienden of familie?

Als ik ooit zou trouwen ( _O- ) dan spreekt het echt voor zich dat er geen kinderen bij zijn. Iedereen die mij goed kent (en ook die mij niet goed kent trouwens) weet dat ik niet vrolijk wordt van kinderen.. dan spreekt het voor zich dat mensen die hun kroos mee willen nemen, mij niet goed genoeg kennen om erbij te zijn.. Denk ik dan :?

Mocht ik dat ineens wel willen voor wat voor afwijking dan ook, moet ik het er denk ik speciaal bijzetten: "Neem je kids gezellig mee!" en dan nog geloven ze het niet denk :')

Nee dat klopt. Maar toch zijn er een aantal die ik er wel voor aan zie hoor. :')

rien10 schreef:
Wat was het vroeger toch makkelijk, toen er nog etikette waren die iedereen begreep. (ouwe trut ben ik, maar het is best waar).
Een uitnodiging aan "de heer en mevrouw Janssen" betekent: Alleen meneer en mevrouw, de kinderen niet.
Een uitnodiging aan "de familie Janssen" betekent: iedereen is welkom.
Zo schrijf je de enveloppe en het is duidelijk.

Maar dat is niet meer zo, dat het dan meteen duidelijk is bedoel ik.

Ik zelf zou de boodschap wel begrijpen bij zo een aanhef. Maar ik weet nu al dat het voor veel mensen onduidelijk gaat zijn.. En dat risico nemen we liever niet :+
Toch jammer he, vroegah..

fohadie schreef:
Hier hetzelfde. Gelukkig weten de meeste mensen die op onze bruiloft komen dat wij kinderen niet zo leuk vindn(zachtjes uitgedrukt) en vieren we het daggedeelte in besloten kring.

We hebbenop de enveloppe de namen gezet dus: Pietje Puk en Jan Jansen dat leek ons duidelijk dat alleen Pietje en Jan komen. Ook hebben wij een site gemaakt met extra info en daar hebben we neergezet dat onze locatie niet geschikt is voor kinderen en dat wij ons feest met volwassenen willen vieren.

Daarnaast, iedereendie ons kent weet dat de alcohol rijkelijk zal vloeien, de Bob drinkt alchoholvrij of radler. I weet niet of jeje kind wel bij al die dronken mense wilt hebben. :+

Ik denk ook niet dat het een kringetje met worst, kaas en appelsap feestje wordt :)) Eerder een "Kym, kom van die bar af! Harmen niet in de plantenbakken liggen alsjeblieft!"-feestje. :')

lieveli schreef:
Er zullen vast wel moeders zijn die wel een 'mijn kind niet welkom dan ik ook niet welkom' mentaliteit hebben maar dat lijken me toch al niet de leukste mensen sws.

Neuh daarom, die mogen thuis lekker een glaasje azijn nemen terwijl wij een mooie dag hebben. :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:42

Ik ben zelf niet zo moeilijk met dat soort dingen. Wij zijn zelfs een keer dag gast geweest met een vriendinnengroep waarbij we keurig het verzoek kregen om onze partners thuis te laten gedurende de dag. Inderdaad ivm het aantal gasten. Dat heeft ze mondeling gevraagd inclusief een toelichting. Gaf haar groot gelijk.
Vond het zelfs leuker omdat we zo ook echt met ons clubje de dag beleefd hebben. (en we onszelf stiekem als bruidsmeisjes opgedoft hadden, wat een lol hebben we daar mee gehad)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:56

Mijn vriend en ik hebben (nog) geen trouwplannen, maar hebben het er wel eens over.

Bij ons zouden alleen de kinderen van onze broers/zussen welkom zijn (scheelt dat alleen mijn broer 2 zoontjes heeft haha), en van andere mensen niet.

Hetzelfde geldt voor de kinderen van ooms en tantes. Van 1 oom en tante van mijn vriend, zijn de 2 dochters ook welkom (rond onze leeftijd, en met 1 gaan we ook geregeld leuke dingen doen), maar van een andere oom en tante zijn hun zoons niet welkom (1 van onze leeftijd en de ander jonger, maar daar hebben we helemaal niks mee).

Op de kaart zou ik dan ook zetten: dhr. & mevr. of de voornamen, of familie xxx

Het is toch jouw dag?

Overigens zou ik ook rustig mensen zonder aanhang uitnodigen.

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:05

Wat wij op onze bruiloft gedaan hebben is het volgende. De kinderen van onze avondgasten hebben een aparte uitnodiging ontvangen voor alleen de receptie. We hadden savonds een avondvullend diner ipv groot feest en wilden daar ook geen kinderen bij hebben (behalve ons zoontje maar die mag in een ander kamertje in bed lekker te slapen). We hebben daarop alleen maar positieve reacties gehad. Veel mensen die smiddags met het kleine grut naar de receptie kwamen om daarna ze weg te brengen of op te laten halen door de oppas. Ideaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:13

GDG schreef:
Grit schreef:
"Kinderen vanaf 12 jaar zijn welkom om deze dag mee te komen vieren"

Ik vind dit de beste, het draait de boodschap om van een negatieve naar een positieve boodschap. Dus ipv 'niet welkom'/'liever niet', of 'thuis laten' (van jonge kinderen) geef je juist aan wie wél welkom is.

Anoniem schreef:
Wij houden van jullie én van die blagen, maar willen jullie voor onze trouwdag een oppas vragen?

Hahaha, dit is voor mij een goede tweede. Niet zo van toepassing op TS want die houdt eigenlijk niet echt van die blagen las ik, maar veruit de beste van de eerdere voorbeelden.

Helemaal mee eens +:)+

Als je dat bovenste zinnetje op je kaart zet dan hou je het positief èn het is heel duidelijk.

En uiteraard mag je op je eigen feest zelf kiezen wie je uitnodigt :j

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:28

Kaitlyn schreef:
Mijn vriend en ik hebben (nog) geen trouwplannen, maar hebben het er wel eens over.

Bij ons zouden alleen de kinderen van onze broers/zussen welkom zijn (scheelt dat alleen mijn broer 2 zoontjes heeft haha), en van andere mensen niet.

Hetzelfde geldt voor de kinderen van ooms en tantes. Van 1 oom en tante van mijn vriend, zijn de 2 dochters ook welkom (rond onze leeftijd, en met 1 gaan we ook geregeld leuke dingen doen), maar van een andere oom en tante zijn hun zoons niet welkom (1 van onze leeftijd en de ander jonger, maar daar hebben we helemaal niks mee).

Op de kaart zou ik dan ook zetten: dhr. & mevr. of de voornamen, of familie xxx

Het is toch jouw dag?

Overigens zou ik ook rustig mensen zonder aanhang uitnodigen.

Maar dat zou weerl voor scheve gezichten zorgen, denk ik. De ene mag wel de kinderen meenemen maar de ander niet?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:33

Kym jij wilt er best ukkies bij denk ik. Zolang ze maar Pepper heten :D :D

Dus op de kaart "ukkies welkom mits ze 4 pootjes hebben" haha

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:37

Ook ooit een bruiloft meegemaakt, bruidspaar had duidelijk gezegd : Geen kinderen. Familie van de bruidegom hielt zich er keurig aan, zus van de bruid had haar twee koters mee, is nooit meer goed gekomen tussen de bruid en haar schoonfamilie aangezien zij die twee kindjes dan toch maar accepteerde op de bruiloft. Dus ook heel duidelijk zijn, geen kinderen is geen kinderen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:44

Leeftijd vanaf.... aangeven op de uitnodiging misschien een idee?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 13:53

IngridM schreef:
Kym jij wilt er best ukkies bij denk ik. Zolang ze maar Pepper heten :D :D

Dus op de kaart "ukkies welkom mits ze 4 pootjes hebben" haha

Alleen furbabies :')

veneri schreef:
Leeftijd vanaf.... aangeven op de uitnodiging misschien een idee?

Dit is wel het meest duidelijke denk ik inderdaad. :j

bigone schreef:
Ook ooit een bruiloft meegemaakt, bruidspaar had duidelijk gezegd : Geen kinderen. Familie van de bruidegom hielt zich er keurig aan, zus van de bruid had haar twee koters mee, is nooit meer goed gekomen tussen de bruid en haar schoonfamilie aangezien zij die twee kindjes dan toch maar accepteerde op de bruiloft. Dus ook heel duidelijk zijn, geen kinderen is geen kinderen.

Dat zou bij mij ook echt compleet in het verkeerde keelgat schieten ja..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:56

maar ja, die kids wegsturen is ook weer zo wat...
Ze hadden ze niet mee moeten nemen, maar ik vind om daar nou een familievete over te beginnen, ook weer zo wat.. ?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:58

Cer schreef:
maar ja, die kids wegsturen is ook weer zo wat...
Ze hadden ze niet mee moeten nemen, maar ik vind om daar nou een familievete over te beginnen, ook weer zo wat.. ?

Dan hecht je dus meer belang aan die kinderen dan aan de bruid. Want als ze ook maar een greintje respect en fatsoen hadden gehad voor het bruidspaar dan hadden ze die kinderen thuis gelaten. Ik zou dat echt niet over mijn kant laten gaan.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 13:59

Ik zou ze persoonlijk wel wegsturen, hoe rot en moeilijk ik dat ook zou vinden. Geen kinderen is geen kinderen, en ik vind het bijzonder arrogant van iemand om dan zelf te bedenken dat je daar een uitzonderingspositie op hebt. :roll: