senna21 schreef:Je zou ook zo'n bordje met meetlat kunnen namaken uit de speeltuin:
kinderen onder de 1.40m niet toegelaten.

Cer schreef:Frummels schreef:Als iemand niet wil komen omdat de kinderen niet welkom zijn, dan heb ik liever dat ze helemaal niet komen dan dat ze hun kroost meenemen om eerlijk te zijn

Want kinderen meenemen is gewoon echt niet bespreekbaar.
Maar als ze dat doen, zijn het toch ook niet echt goeie vrienden of familie?
Als ik ooit zou trouwen (

) dan spreekt het echt voor zich dat er geen kinderen bij zijn. Iedereen die mij goed kent (en ook die mij niet goed kent trouwens) weet dat ik niet vrolijk wordt van kinderen.. dan spreekt het voor zich dat mensen die hun kroos mee willen nemen, mij niet goed genoeg kennen om erbij te zijn.. Denk ik dan

Mocht ik dat ineens wel willen voor wat voor afwijking dan ook, moet ik het er denk ik speciaal bijzetten: "Neem je kids gezellig mee!" en dan nog geloven ze het niet denk

Nee dat klopt. Maar toch zijn er een aantal die ik er wel voor aan zie hoor.
rien10 schreef:Wat was het vroeger toch makkelijk, toen er nog etikette waren die iedereen begreep. (ouwe trut ben ik, maar het is best waar).
Een uitnodiging aan "de heer en mevrouw Janssen" betekent: Alleen meneer en mevrouw, de kinderen niet.
Een uitnodiging aan "de familie Janssen" betekent: iedereen is welkom.
Zo schrijf je de enveloppe en het is duidelijk.
Maar dat is niet meer zo, dat het dan meteen duidelijk is bedoel ik.
Ik zelf zou de boodschap wel begrijpen bij zo een aanhef. Maar ik weet nu al dat het voor veel mensen onduidelijk gaat zijn.. En dat risico nemen we liever niet 
Toch jammer he, vroegah..
fohadie schreef:Hier hetzelfde. Gelukkig weten de meeste mensen die op onze bruiloft komen dat wij kinderen niet zo leuk vindn(zachtjes uitgedrukt) en vieren we het daggedeelte in besloten kring.
We hebbenop de enveloppe de namen gezet dus: Pietje Puk en Jan Jansen dat leek ons duidelijk dat alleen Pietje en Jan komen. Ook hebben wij een site gemaakt met extra info en daar hebben we neergezet dat onze locatie niet geschikt is voor kinderen en dat wij ons feest met volwassenen willen vieren.
Daarnaast, iedereendie ons kent weet dat de alcohol rijkelijk zal vloeien, de Bob drinkt alchoholvrij of radler. I weet niet of jeje kind wel bij al die dronken mense wilt hebben.

Ik denk ook niet dat het een kringetje met worst, kaas en appelsap feestje wordt
Eerder een "Kym, kom van die bar af! Harmen niet in de plantenbakken liggen alsjeblieft!"-feestje.
lieveli schreef:Er zullen vast wel moeders zijn die wel een 'mijn kind niet welkom dan ik ook niet welkom' mentaliteit hebben maar dat lijken me toch al niet de leukste mensen sws.
Neuh daarom, die mogen thuis lekker een glaasje azijn nemen terwijl wij een mooie dag hebben.