Zijn jullie altijd bereikbaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:32

Haha ja? Dan ga je wel naar buiten om te helpen :P

Niet opnemen is ook erg makkelijk denk ik altijd. Dan bel ik terug op een tijdstip dat mij wel uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:44

Mijn telefoon staat op trillen voor sms en bellen, 24/7. Als ik een (belangrijk) telefoontje verwacht zet ik hem op geluid.

Meldingen van mijn agenda krijg ik ook altijd binnen, en als ik mijn wifi aan heb, kan ik de meldingen ontvangen van e-mail of de 112meldingen-app. Mijn internet staat in de nacht uit.

Er zit verschil in de trillingen van de sms, bellen, mail, agenda en 112, dus als ik mijn mobiel hoor trillen weet ik ook direct waar het voor is, en afhankelijk daarvan pak ik mijn mobiel.

Van whatsapp krijg ik alleen een melding boven in het scherm, geen geluid of trillen. Ideaal, want bij belangrijke dingen bellen ze wel, en daarmee ben ik bijna altijd bereikbaar.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:46

SMS of app: is iets wat gelezen kan worden in eigen tijd of ter info (hoeft niet altijd op gereageerd te worden)
Bellen: als je me nodig hebt.
's nachts ligt mijn telefoon beneden en heb maar een heul klein goedkoop abo'tje, dus als ik vrij ben en er is geen wipi in de buurt, dan gaat ie mss eens om de 2u een minuutje aan op 3G :').

Te paard heb ik hem wel altijd in de buurt, maar da's voor als ik er af kukel. Ga niet op mijn knol zitten om te candycrushen of muziek te luisteren.

Dus voor NL maatstaven ben ik volgens mij sneller met rooksignalen te bereiken _/-\o_

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:50

Mijn telefoon staat 24/7 op stil. Ik zit in zoveel groepsapps enz dat ik het bloedvervelend vind als dat ding continu trilt of piept, ook al staan de apps op dempen.

Als ik op mijn werk ben kijk ik ook alleen in de pauzes op telefoon, want die ligt in mijn kluisje onder werktijd. Zit ik in de auto heb je ook pech. Idem als ik met mijn paard bezig ben. Dan kijk ik ook niet constant erop.

Moet je me hebben, dan bel je me, pak ik niet op, dan app je me. Klaar.
Ze weten dat als er ECHT iets is met mijn paard ze gewoon de dierenarts horen te bellen. Met familie, ik ben geen dokter dus beter bellen ze eerst maar de ambulance als het iets dringends is en daarna kom ik wel als ik het gezien heb.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:58

Ik ben zo'n etter die je 's nachts opbelt om je te felicivlaflippen met je verjaardag.. Mijn wekker gaat 6 dagen in de week om 03.00 uur.. Verder ben ik eigenlijk de hele dag bereikbaar, tenzij ik lig te slapen.. Dan staat het op stil en ben ik alleen te bereiken op de huistelefoon.. Werkt ook super voor het geval je je verslaapt overdag.. Dan heb ik een toyboy die me wakker belt op de huisfoon..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:03

Ik vind het heerlijk om onbereikbaar te zijn. Om die reden heb ik ook geen smartphone: ik wil niet overal bij internet kunnen. Mijn telefoon-met-knoppen, die kan bellen en sms'en, heb ik meestal niet bij mij. 's Avonds kijk ik meestal wel even of ik nog berichten heb.

Ik ben zo iemand die in de trein uit het raampje kijkt ipv naar een schermpje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:03

Ik ben wel redelijk goed bereikbaar. Mijn telefoon slingert meestal rond, ben hem ook nogal vaak kwijt :+ Groepsapps heb ik wel gedempt, als ik die continu af hoor gaan word ik helemaal gek. Op mijn werk ligt mijn telefoon in een kluisje, dan staat 'ie wel op stil, want anders worden collega's die in de kantine zitten gek van het gepling :+
Voor belangrijke zaken ben ik bereikbaar via mijn werktelefoon, dat weten de mensen die dat aan gaat ook, de rest wacht maar tot ik pauze heb of vrij ben. 's Nachts staat hij meestal op stil, maar 9 van de 10 keer hoor ik hem toch niet af gaan.

Zo had ik laatst een marktplaatsgekkie die mij in een kwartier tijd 25 berichten heeft gestuurd en vier keer heeft gebeld := Tja, er zijn ook nog mensen die overdag werken en hun telefoon dan niet bij de hand hebben om je direct antwoord te geven op je vraag.... :')

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:04

Nee hoor, absoluut niet. Ik loop momenteel 36 uur stage bij de gemeentebalie en heb bij elkaar 40 minuutjes pauze. In die tijd check ik mijn telefoon, anders niet. Hij staat eigenlijk altijd standaard op stil, want ik krijg veel meldingen van facebook ook met een pingeltje en ik vind dat heel irritant(pingelpingelpingel, zowel thuis als onderweg is het gewoon bloed irritant) dus ik laat hem lekker uit. Behalve als ik een belangrijk telefoontje verwacht, maar nu met stage zelfs dan niet. Heb gesolliciteerd voor een baan en was gebeld vanmorgen. Nu was het hartstikke druk, dus ik kon sowieso niet op mijn telefoon en al was dat wel zo, dan nog zou ik het laten. Ik heb ze teruggebeld in de pauze, toen was die meneer in gesprek dus ik heb aangegeven na 5en terug te bellen. Zo regel ik het, en zo vind ik het prettig! Als ik straks naar school ga zal ik mijn telefoon gegarandeerd vaker checken maar voor nu vind ik het prima.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:17

Ik heb mijn telefoon altijd op stil staan en 's nachts op niet storen. Ik heb een kantoorbaan en mijn telefoon ligt op mijn bureau, dus als er een lampje knippert of hij gaat over dan zie ik dat snel. En anders hebben mensen maar even ouderwets geduld. :)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:30

Ik heb mijn telefoon wel altijd aanstaan, maar het geluid niet altijd. Als ik bij iemand op bezoek ben, of ik heb een (belangrijk) gesprek dan zet ik mijn telefoon op stil. (of bijv bij de bios, dokter, restaurant)
Verder ben ik heel goed in het negeren van appjes of telefoontjes als ik geen zin of tijd heb. Ik kijk wel altijd even wie het is, en schat dan in of het echt belangrijk is om op te nemen, meestal doe ik dat dan ook wel, maar anders bel of app ik vanzelf wel weer terug, en iedereen weet dat ook van mij. Voicemail afluisteren doe ik eigenlijk nooit, ik bel gewoon terug.
Belangrijke telefoontjes mis ik om een of andere reden eigenlijk nooit, ook wanneer ik slaap neem ik automatisch op als het belangrijk is, en niet als het onbelangrijk is.

Het is me wel een paar keer overkomen dat mijn moeder, die haar telefoon altijd aan heeft staan maar overal laat rondslingeren, niet opnam toen er écht een panieksituatie was, daar baal ik dan toch wel heel erg van.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:33

nope- er zijn tijden dat ik echt niet bereikbaar ben.

Tijdens het rijden, wanneer ik met de paarden bezig ben, wanneer ik een spannende film kijk...

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:41

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:42

Ik ben bijna niet bereikbaar. Heb wel een mobiel, maar ik denk dat 3 mensen mijn nummer hebben. Heb ook geen whatsapp.

Alleen als ik thuis ben kunnen mensen me dus bereiken, via mail, huistelefoon of Facebook :Y)

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:48

Ik verbaas mij toch eigenlijk wel over de hoeveelheid mensen die bijna een hele dag niet bereikbaar zijn. Mocht er iets met mijn familie/vriend gebeuren, dan zou ik het toch heel fijn vinden om dat ook meteen te horen ipv in de avond ergens een keer.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:56

Mijn ervaring leert dat wanneer er echt iets is, mensen je vaak toch weten te bereiken.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:03

Maar waarom zou je het mensen zo lastig maken?

Toen mijn vader met de ambulance werd opgehaald ivm hartklachten was ik toch heel blij dat mijn broertje gewoon zijn telefoon op nam de eerste keer dat ik belde. Tuurlijk kan ik zijn collega's of baas bellen om te vragen of hij wil terug bellen. Maar dat kost toch onnodig veel tijd?

Of mijn nicht die belde dat ze snel naar het ziekenhuis moest maar thuis de kleine op bed had liggen. Dan is het toch veel fijner dat ik direct opneem zodat ik die kant op kan in plaats dat ze eerst 4 andere nummers moet proberen te bellen om mij te bereiken?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:08

Ik doe mijn best om niet altijd breikbaar te zijn, maar dat gaat helaas lastig.
Mensen zijn erg gewend aan altijd maar (snel) respons te krijgen tegenwoordig, en er is weinig begrip voor als je niet meegaat in die hype.
Ik heb een grens en pak ik zelf mijn rust als die grens bereikt is. 1 of 2 dagen geen social media en geen whatsapp/ telefoon uit.
En ja dan worden mensen boos, heel boos soms zelfs, maar dat is niet mijn probleem :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:09

Een kwestie van omgeving denk ik?

Ik ken ook wel mensen van wie de ouders inderdaad constant verwachten dat kinderen bereikbaar zijn. Die van mij absoluut niet en andersom hoef ik daar ook niet op te rekenen.
Ik ben ook kampleiding geweest en daar hadden mensen het lef om mijn persoonlijke nummer te willen zodat ze konden bellen als ze iets wilden weten :+ Ja hallo dat ga ik dus niet doen. Heb wel wat beters te doen... Mijn ouders destijds hebben mij altijd afgeleverd op ponykamp met de gedachte "als ze naar het ziekenhuis moet bellen ze vanzelf"

Ik kan me ook indenken dat je sterker hangt aan je bereikbaarheid als je bijv heel afgelegen woont en als er iets zou zijn je flink lang onderweg bent. Maar als je dicht bij je ouders woont en er gebeurt iets, dan ben je er zo en als je je telefoon niet opneemt komen ze wel langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:10

Mijn telefoon staat de hele dag op stil en 3/4 van de groepsapps staat gedempt. :)

Nu ben ik daarentegen wel heel goed bereikbaar, want ik kijk best vaak op mijn telefoon. Niet eens om op alles te reageren, maar wel om in de gaten te houden of ik niks belangrijks mis. Terugbellen doe ik dan ook vrijwel direct. :j

's Nachts zorg ik dat alleen de telefoontjes van bepaalde mensen erdoorheen komen. Ben graag bereikbaar voor mensen wanneer ze me nodig hebben.

Maar als ik geen behoefte heb aan mn telefoon of druk ben met iets anders dan kan ik ook zo een paar uur niet reageren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:12

Een vraag voor zij die graag 24/7 bereikbaar zijn (en dan bedoel ik niet degenen met een ernstig ziek familielid/vriend oid, dat vind ik een ander verhaal). Hoe vaak is het nuttig gebleken dat je constant bereikbaar bent versus hoe vaak is het je tot last geweest? Ik kan me namelijk echt indenken dat als je het idee hebt op elk telefoontje/appje te moeten reageren omdat het belangrijk kan zijn je een enorm gejaagd leven leidt, alsof al je dierbaren elk moment dood neer kunnen vallen bij wijze van :o

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:31

Magrathea schreef:
Een kwestie van omgeving denk ik?

Dat sowieso. Ik krijg nooit telefoon als ik niet reageer op relatief onbelangrijke dingen in een berichtje. :D Ook geen drammerige appjes. En ook niemand die boos wordt als ik niet reageer op een appje. _O-

Magrathea schreef:
Een vraag voor zij die graag 24/7 bereikbaar zijn (en dan bedoel ik niet degenen met een ernstig ziek familielid/vriend oid, dat vind ik een ander verhaal). Hoe vaak is het nuttig gebleken dat je constant bereikbaar bent versus hoe vaak is het je tot last geweest? Ik kan me namelijk echt indenken dat als je het idee hebt op elk telefoontje/appje te moeten reageren omdat het belangrijk kan zijn je een enorm gejaagd leven leidt, alsof al je dierbaren elk moment dood neer kunnen vallen bij wijze van :o

Ik ben dat dus in principe regelmatig, want telefoontjes van favoriete contacten oid komen wel gewoon door. Alleen ik word niet zo vaak onverwachts gebeld, dus merk niet zoveel van die bereikbaarheid. En ik lees hier dat vrij veel mensen hun telefoon op die manier hebben afgesteld. Dus wel 24/7 bereikbaar, maar zeker niet die drang van moeten reageren.

Mijn telefoon ligt thuis wanneer ik hem niet gebruik samen met mijn huissleutels in mijn meeneemlaatje, dus heb hem eigenlijk altijd wel mee (woon in een appartement, dus kom het complex zonder sleutels ook niet eens binnen).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:32

Relaxed schreef:
tengeltje11 schreef:
Gisteren bv vroeg gaan slapen,wordt ik op zo av,22.40u, wakker gebeld door een nummer die me onbekend is,niet opgenomen,belt hij een 2 de keer,direct nadat het overslaat op mijn voicemail.....
Ook niet opgenomen.
Staat een bericht op mijn voicemail van iemand die info wil over iets die ik te koop heb staan.

Serieus?daarom bel je een vreemd iemand 2keer na elkaar op om 22.40u de zondagavond?
Ik zou niet eens durven!

Wauw, dat is lef hebben... 8)7 Ik heb dat een keer gehad voor het jureren, werd ik op een doordeweekse avond om 2230 gebeld of ik wou komen jureren op een wedstrijd die pas over 2 maanden was! Ben echt flink uitgevallen waar die het lef vandaan haalde op dat achterlijke tijdstip te bellen voor zoiets.. Toen schrok diegene wel, had ie niet bij stil gestaan :roll: Eerste wat je op dat tijdstip denkt is toch dat er iets ergs is gebeurd.. :n

Verder ben ik niet altijd bereikbaar, telefoon staat altijd op stil en als ik bezig ben kijk ik er ook niet steeds op.

Uitvallen vind ik wel heftig, iedereen heeft anderen normen en waarden.

Ik ben ook opgevoed met het feit dat je niet na 21 uur of zeker niet na 22 uur belt. Maar ik merk dat ik soms denk oh ff regelen en dan.....oh nee....te laat..... Maar als mensen mij snachts om 12 uur appen over info van een kat vind ik dat niet erg. Het is aan mij om te bepalen of ik daar op dat tijdstip op in ga. Bellen om half elf vind ik niet netjes maar goed je kan zelf bepalen of je wel of niet opneemt. Mensen storen je echt niet expres lekker op dat tijdstip en gebeurd mij iig zeldennnnn.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:37

Magrathea schreef:

Constant bereikbaar zijn is me nog nooit tot last geweest :n En is al meerdere keren heel nuttig gebleken.
Je laten leiden voor alle appjes en telefoontjes moet je überhaupt niet doen, ik bepaal zelf of en wanneer ik reageer. Of dat nou een appje is of een telefoontje dat ik laat rinkelen.

En dan heb ik ook nog een smartwatch om waar alle meldingen en oproepen op binnenkomen, dus in principe ben ik echt altijd bereikbaar. Ook als mijn telefoon op stil staat.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:39

Froukje schreef:
Maar waarom zou je het mensen zo lastig maken?

Toen mijn vader met de ambulance werd opgehaald ivm hartklachten was ik toch heel blij dat mijn broertje gewoon zijn telefoon op nam de eerste keer dat ik belde. Tuurlijk kan ik zijn collega's of baas bellen om te vragen of hij wil terug bellen. Maar dat kost toch onnodig veel tijd?

Of mijn nicht die belde dat ze snel naar het ziekenhuis moest maar thuis de kleine op bed had liggen. Dan is het toch veel fijner dat ik direct opneem zodat ik die kant op kan in plaats dat ze eerst 4 andere nummers moet proberen te bellen om mij te bereiken?

Het zou inderdaad kunnen dat er eens iets is. Dat is mij nu 3 keer gebeurd. Wellicht heel cru gezegd, maar ik laat mijn leven niet regeren door het rinkelen van mijn telefoon.

Nog korter door de bocht- als er met familie iets gebeurt, ben ik sowieso een uur van ze vandaan. Die paar minuten maken ook niet meer uit.

Ik ga ook het risico niet nemen, als ik aan het bekappen ben, het paard over de flos te helpen omdat mijn moeder wil weten hoe laat ik de volgende dag de cakevorm breng.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:39

Ik heb snachts mijn internet uitstaan maar wel mijn geluid aan voor wanneer het alarm gaat in de winkel.
Overdag ben ik ivm mijn werk slecht bereikbaar op mijn 06 maar als er nood is kan er altijd naar de winkel gebeld worden. Maar meestal word ik geappt als er geen nood is.
Als ik vrij ben heb ik meestal mijn telefoon op alleen trillen staan. Als mijn baas mij nodig heeft appt ze vaak en anders zie ik de gemiste oproep gauw genoeg :)