Stormschade, het dak ligt in de boom!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:44

Chiave schreef:
Vervolgens reageert iemand ook met de melding dat er al twee slachtoffers gevallen zijn, er een bus met schoolkinderen tegen een boom geklapt is en er daken van huizen gewaaid zijn. Maar dat gaat er niet in. Deze mevrouw was ook boos dat op tweede kerstdag de kliko bij de appie geleegd werd. :roll:

We kennen d'r he, compleet op hol geslagen.(om in paardentermen te blijven) Maar baal er wel van dat ze met die grote mond het dorp voor joker zet.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:14

Ik zag de UvA al langskomen in dit topic, het klopt dat Science Park een deel van het dak in de centrale hal kwijt is geraakt.
Ik liep er zo'n 10 minuten daarvoor nog vrolijk doorheen want ik werk er (toen kraakte er al wel iets, dus maar snel doorgegaan). Vervolgens kwamen de dakplaten langs de ramen vliegen en over de glazen dakplaten van het stuk ernaast.
Heel veel geluk gehad, er is niemand bij gewond geraakt.

Ik heb mijn dag in de sporthal ernaast mogen spenderen want er waren ook geen treinen natuurlijk. Gelukkig later een bus kunnen vinden in de juiste richting, om er dan thuis achter te komen dat we een paar dakpannen missen.

In de tussentijd heeft mijn professor bij gebrek aan écht werk een opstel geschreven over de zwaarte van deze storm, die vond het maar wat geweldig :+

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:17

Hier is het dak van de kattenren/volière gewaaid, over de garage heen en voor op straat terecht gekomen. Onderweg onze auto nog geschampt, maar dat zijn gelukkig maar wat oppervlakkige krasjes. Het is nog niet bekend wat het dak van de ren met het dak van de garage heeft gedaan. Er lag wel grind van het garagedak op de grond, dus het kan best zijn dat daar ook schade aan is. -O-
Gelukkig waren de katten binnen en was mijn vriend thuis.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:22

Hier in Gelderland buitengebied was het een flinke wind.
Bij tuinhuisje afdak zijn de platen en een plank erafgetrokken.
De oude bergkap heeft één plaat verloren maar was echt even bang dat het hele ding de lucht in ging.
Bomen zijn een stukkie schever maar alles is om het huis en in de weilanden gelukkig blijven staan.
Auto's stonden te wiebelen en zelfs de zware Volvo werd iets opgetild.
Paarden binnen gebleven tot 1 uur. Gelukkig was de schuur wel reten stevig :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:38

Op stal gelukkig niks gebeurd. Toen ik om 17:30 op stal kwam, kwamen ze vrolijk vanuit de wei naar me toe gerend en alles stond nog overeind.

Wel tijdens het werk een foto ontvangen van de buurman:
Afbeelding

De kippenren is door de lucht getold.
Gelukkig zaten de kippen toen ik thuis kwam braaf in het binnenhok. *\o/*
Daarnaast wat bloembakken kapot, containers weg gewaaid, maar zover ik in het donker kon zien geen ernstige schade. Bij mijn moeder wel dak van schuur kapot, schommelbank in schutting gewaaid en schutting kapot. Bij collega alle dakpannen van z'n schuur gewaaid.

Vond die mensen in Den Bosch trouwens wel sneu, dat ging echt hard. Vermoed dat ze flink veel pijn hebben ;(

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:47

JorisDy schreef:
Het ging echt flink tekeer. Bij ons ook aardig wat schade.

m/jocmwt.jpg

m/sFSq1J.jpg

:oo Hier word je ook niet vrolijk van zeg. Is er al een noodoplossing voor als het gaat regenen?

Waar bij de vorige storm het dakleer van mijn dak af dreigde te waaien, is het nu braaf blijven liggen :P . Ik heb geen schade dus. Maar het was wel een apart gezicht toen ik vanmorgen wakker werd, uit mijn raam keek, en mijn papierkliko fanatiek door de tuin zag vliegen _O- . Hij is eergsiteren geleegd maar stond wel onder een afdakje in een hoek dus snap niet hoe de wind dat voor elkaar heeft gekregen.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:05

Hier is de kippenhok + ren weggewaaid. Kippen liepen bij buren in weiland, gelukkig net op tijd bij de paarden aangekomen (daar staan ze) want er zat een buizerd bij ze. Maar gelukkig waren ze er alle 4 nog.

Na 1 uur bezig te zijn met het hok weer recht op te krijgen zitten ze weer lekker in hun hokje.
Laatst bijgewerkt door roosjenat op 18-01-18 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:31

CharleyT schreef:
Chiave schreef:
Vervolgens reageert iemand ook met de melding dat er al twee slachtoffers gevallen zijn, er een bus met schoolkinderen tegen een boom geklapt is en er daken van huizen gewaaid zijn. Maar dat gaat er niet in. Deze mevrouw was ook boos dat op tweede kerstdag de kliko bij de appie geleegd werd. :roll:

We kennen d'r he, compleet op hol geslagen.(om in paardentermen te blijven) Maar baal er wel van dat ze met die grote mond het dorp voor joker zet.

Klopt hoor. Vind het wel jammer dat je niet met d’r in discussie kan gaan, omdat ze compleet doorgeslagen is. Maar ach, laat maar gaan. Zij en d’r rechterhand kunnen lekker saampjes afval voor het gemeentehuis dumpen. :D

On topic: jeetje, wat zijn er veel diertjes vermist! Dacht toen ik het las dat het jouw parkieten waren, Cayenne. Gelukkig bij jou geen schade.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:41

Hier ook wat schade. Dak van de loods is er een stuk af gewaaid.

Ook op stal is er een balk van het dak een beetje omhoog gekomen, maar dat valt voor tijdelijk wel mee.

Twee jaar geleden ging het dak van het huis eraf met de verbouwen. Nu het dak van het deel loods waar we toen woonden :=

Lieszje

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:56

Jeetje wat een foto's!

Bij mijn ouders is er een boom op de stacaravan gevallen :(
Nu maar hopen dat de schade meevalt..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:57

Hier ook een bult schade. Van de boerderij zijn de dakpannen over een stuk van 6 x 4 meter er af gewaaid. De deel er naast, had een gat bovenin van 7 x 7, maar dat hebben we weer gerepareerd. We hebben twee voorladerbakken vol dakpannen tussen de daken weg moeten halen. Regenpijp/dakgoot is gesneuveld en een van de luiken klapte open, dus daar is de muur ook wat beschadigd.

In de weide is een hele oude eik omgewaaid, stuk van de weg meegenomen en telefoonkabels :'). Vier boompjes overdwars op de toegangsweg en bij de buurman zijn er vier enorme eiken omgewaaid. Gelukkig niks op het huis of op de schuur. Maar man, wat een werk om het te repareren. Ik ben van half 1 tot half 8 in touw geweest om de hoogst noodzakelijke dingen te repareren met twee man. Morgen maar weer verder -O-
Laatst bijgewerkt door x_Rebecca op 18-01-18 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:01

Ik was even naar het bos geweest (goed opgepast voor afgebroken takken) en om de 10/20 meter zag je weer een boom liggen over het hele pad! Soms kon je eroverheen, soms er onderdoor, maar meestal moest je er maar tussendoor klimmen.
Het hele bos is veranderd! Het ziet er allemaal anders uit.
Wel bijzonder eigenlijk.

Ik liep ook nog langs een wei met twee shetlandertjes, en daar was een boom op het hek gevallen. De pony's konden er zo door lopen! Ze stonden een beetje aan de boom te knagen, maar voor de zekerheid toch een nieuw hekje gemaakt van alle takken die er lagen haha :')

Kan iemand hier een linkje zetten van die rollende mensen? Ik ben best wel benieuwd nu :o :=

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:06

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:12

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:15

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:19

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:20

ik heb 4 grote bomen op mijn stal, 3 populieren van de gemeente die mijn eik meegenomen hebben in hun val.
Stal ligt in puin, paarden staan in de wei nu, want de hele bak ligt ook vol met "boomzooi".
De brandweer kon er niets mee: doorsnee boom van anderhalve meter. Morgen komt de gemeente kijken hoe ze het op gaan lossen.

Wij zaten vast op stal, samen met de buren, aan beide kanten van de toegangsweg waren bomen omgevallen.

Ik had netjes het 0900 nummer gebeld voor de brandweer, moest ik 112 bellen van ze (omdat we ingesloten waren) , maar toen ik 112 belde, kreeg ik te horen dat dit nummer niet in gebruik was. 8)7

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:21

Oh Morrie, wat een ellende!
Sterkte!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:23

soesie schreef:
Oh Morrie, wat een ellende!
Sterkte!

tnx.... niet verzekerd, want ik kreeg het toen ik het landje kocht nergens verzekerd. Hopelijk gaat de gemeente iets doen, want het zijn hun bomen, zij hebben jaren geleden het onderhoud wegbezuinigd

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:26

Dankjulliewel, best zielig eigenlijk en hoe kan zo iets mogelijk zijn :oo Maar ook wel een heel klein beetje grappig :o

Succes Morrie -O-

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:26

Een vraagje aan jullie! Wij hebben nu 1 parkeervak vol met dakpannen. Die hebben we even bij elkaar geveegd. Wie moet dit afvoeren? Of hoe moeten we dat regelen? Iemand enig idee?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:47

Hier ook schade. Balen maar is gelukkig alleen maar materiële schade. Wordt hopelijk morgen of zaterdag gemaakt.

Afbeelding

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:03

Wij hebben ook forse schade, de mast van onze zeilboot is geknakt als een luciferhoutje ;( . Gelukkig zijn we goed verzekerd

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:14

Hier gelukkig ook alleen materiaal schade, als de boom iets meer naar links gevallen was had mijn tinkerhengst het waarschijnlijk niet overleefd. :oo

Afbeelding

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:20