Carnaval 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Macyy

Re: Carnaval 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:15

Heb je dat zelf gemaakt?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:52

Ja!
Hij komt nu op mijn knieën en denk dat ik het tot boven mijn knieën wil.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:13

Wij zijn vorig jaar met de hele groep als schoolmeisjes gegaan, super fout met geblokt rokje, stropdas en inclusief witte blouse met het logo van onze oude middelbare school. Dit doe ik dit jaar gewoon weer aan, vind het altijd zo zonde om 30/40 euro uit te geven aan iets wat je maar een keer aan hebt haha.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:48

Ziet er goed uit! De lengte is lastig te zien vanaf een foto van boven af.

Ik vind het ook zo sonde om zoveel geld neer te leggen voor een outfit, die je maar 1 keer draagt. Maarja, aan de andere kant is het maar 1 keer carnaval!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 07:21

Ik draag mijn outfits meerdere keren. Ik ga echt niet zoveel tijd steken in het maken van een pakje om het daarna nooit meer aan te doen. :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:39

Ik heb een jaren 50 jurkje met petty coat. Ook nog armbandjes haarband en rode litters voor mijn gezicht en make up. Ik heb er zin in!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:50

Nou mijn outfitje ligt klaar, alleen de make-up lukt niet geweldig -O-
Oh en ik neem een enge pop mee als accessoire!
Nu hopen dat die verkoudheid niet doorzet..

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:41

Ik hoop ook zó dat ik niet ziek word... werk als verpleegkundige en met die griepuitbraak ligt onze afdeling ook vol met mensen met griep.. zit echt flink aan de multivitamine pillen :')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:46

hier wel ziek op het moment.
als outfit gewoon een kiel met emblemen :j

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:43

raket schreef:
Nee. Het komt omdat er echt steeds meer mensen die niet uit Breda komen ook komen. Vorig jaar stond ik als enige echte kielegatter in een café op een bepaald moment. Nou vooruit behalve het personeel dan.
Het wordt gewoon te druk. De eerste jaren waren echt heel veel leuker. Maar goed, het blijft leuk genoeg om te gaan. Zaterdagavond zijn er al besloten feesten georganiseerd omdat dan veel bovensloters die heel vervelend zijn komen.
De dagen daarna zijn ze er ook, maar die nemen er vrij voor en zijn een stuk gezelliger.

Dacht even vragen of er nog tips waren ofzo als je als niet Brabander carnaval wil vieren in Breda maar durf t nou bijna niet meer.. :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:55

Je merkt het verschil tussen niet carnaval vierders en wel carnaval vierders erg goed. Je kan het niet ‘leren’ of zo.. daarom vier ik veel carnaval in de dorpen daar heb je dat niet zo :D

Vind het prima dat iedereen carnaval wilt vieren hoor! Ik ontwijk het gewoon een beetje. Vind vooral die grote bussen die ruzie komen zoeken het verpesten voor degene die wel leuk mee willen hossen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:19

Wij hebben 4 studenten uit Leiden meegehad met onze groep, ze vonden het waanzinnig.
3 van de 4 hadden nog nooit carnaval gevierd.
1tje in schijndel, niks te nadele van brabant, maar in brabant wordt anders gevierd dan in limburg.
Wij hebben al een deel gehad omdat wij in ons dorp Gekke Maondaag hebben ;)
https://youtu.be/tCFR0yZVVCQ kleine impressie van wat wij maken.
In Blerick en Venlo lopen we nog mee, met nog een aanvullende uitbreiding :D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:00

Smee__ schreef:
raket schreef:
Nee. Het komt omdat er echt steeds meer mensen die niet uit Breda komen ook komen. Vorig jaar stond ik als enige echte kielegatter in een café op een bepaald moment. Nou vooruit behalve het personeel dan.
Het wordt gewoon te druk. De eerste jaren waren echt heel veel leuker. Maar goed, het blijft leuk genoeg om te gaan. Zaterdagavond zijn er al besloten feesten georganiseerd omdat dan veel bovensloters die heel vervelend zijn komen.
De dagen daarna zijn ze er ook, maar die nemen er vrij voor en zijn een stuk gezelliger.

Dacht even vragen of er nog tips waren ofzo als je als niet Brabander carnaval wil vieren in Breda maar durf t nou bijna niet meer.. :')

Gewoon gezellig zijn. Als er iemand tegen je aanloopt, ach kan gebeuren. Ook als je biertje deels door de lucht gaat. Ben jij degene die per abuis een beuk geeft: zeg sorry. Dan is het klaar.
Trek kleren aan. Je hoeft niet als non, maar in je bikini os overdreven en koud.
Gewoon met iedereen slap ouwehoeren. Gewoon gezellig....
Maak je niet druk. Overal zijn rijen en het is een mooie kans om nieuwe mensen te leten kennen.
Wanneer kom je? Zaterdagavond is niet leuk. Dan komt half Rotterdam moeilijk doen. S middags is het nog wel leuk.
Ps Bij mij logeren een aantal bovensloters, maar dat zijn echte liefhebbers. Die nemen vakantie.

Ik ben ziek. Ik hoop dat ik kan gaan.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:14

Wat een vriendelijkheid :)) Ik ben al dik 4 jaar student in Leeuwarden en ga meerdere keren per week op stap dus iemand die tegen me aanbotst of een biertje dat om gaat ben ik wel gewend :+ Ik ga vrijdag middag die kant op, logeer bij m'n broertje die er studeert. Waarschijnlijk maandag weer naar huis! :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:33

Vrijdagavond is een leuke avond! Nog niet zo druk. Zaterdagmiddag buiten carnaval bij de opening 1 groot feest.
Studenten wettigen supergezellig: de boerenstamppot....
Veel plezier.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:40

Wie gaat er op vrijdag Allemaal in [***]? :)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:42

Smee__ schreef:
raket schreef:

Kom naar Limburg! Is de sfeer vele malen gezelliger dan Brabant. :D Dat is mijn persoonlijke ervaring.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:26

Of naar Twente!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:07

Hoop mensen ziek! Beterschap allemaal, dat we maar gezond carnaval in kunnen gaan :))

Ik krijg twee bovensloters op bezoek, die zijn chill met stappen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:27

Neverland schreef:
Kom naar Limburg! Is de sfeer vele malen gezelliger dan Brabant. :D Dat is mijn persoonlijke ervaring.

Is een heel ander soort carnaval ook. Misschien wel een tikje meer toegankelijk, al versta je geen fluit van de liedjes en de dronken mensen die tegen je leuteren.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:42

Oh nee geen Limburg wat een hel was dat zeg. Kom maar carnaval hier in de kleine dorpjes vieren :D ik geloof best dat bovensloters Maastricht enzo te ver vinden dus het in Brabant zoeken maar tegenover de dorpjes hier wint Limburg het ook niet :Y)

De muziek... de taal... Pff hahah.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:52

Hier vandaag voor de laatste keer de dans voor de optocht geoefend, ik heb er zin in!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:50

Nabster schreef:
Neverland schreef:

Is een heel ander soort carnaval ook. Misschien wel een tikje meer toegankelijk, al versta je geen fluit van de liedjes en de dronken mensen die tegen je leuteren.

Wil je nou zomaar beweren dat wij niet te verstaan zijn? :+

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:55

Ik heb ook moeite om mensen uit limburg te verstaan, maar dat komt misschien ook omdat ik zelf uit het oosten kom. Mijn vriend komt uit brabant. Ach, ieder zo zijn ding toch :) Carnaval is een feest voor iedereen, waar een wil is is een weg!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:18

KimD schreef:
Nabster schreef:

Wil je nou zomaar beweren dat wij niet te verstaan zijn? :+

Ik heb 2,5 jaar in Limburg gewoond, heb toen gezegd als ze mij ooit naar het ziekenhuis in Venlo brengen ik er graag een tolk bij wil. _O-

Hier morgenavond nog wat voorbereidingen en dan kunnen we vrijdag avond beginnen. :D