Hoe zijn jullie aan je (kinder)oppas gekomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_Lisaa

Re: Hoe zijn jullie aan je (kinder)oppas gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:32

Scheelt ook dat er daarvoor geen opleiding bestaat. En ik gewoon een andere opleiding heb gedaan. Maar voel me verder niet genoodzaakt om me te verantwoorden voor wat jij vreemd vind.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:35

Nou vooral niet doen dan!

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:08

Justme_Lisaa schreef:
Nee, dat hoor je mij toch niet zeggen >;) . Als we het over kennis en ervaringen hebben, telt dat zeker mee in het uurtarief wat er betaald wordt. That’s it.

Jawel, je zegt dat het feit dat je hbo hebt en ervaring uitmaakt voor de hoogte van het uurtarief. Die ervaring lijkt me logisch, dat van het hbo vind ik nergens op slaan.
Als je nog iets met kinderen hebt gestudeerd, pedagogiek of zo, dan oké...(Vind ik je nogsteeds niet automatisch een betere oppas door dan een MBO'er uit de kinderopvang bijvoorbeeld, maar het heeft nog enige toegevoegde waarde), maar alleen maar zeggen dat het hoger is doordat je hbo hebt gedaan vind ik een beetje arrogant klinken :o sorry als dat niet zo was bedoeld.

Maar of je een hbo studie hebt gedaan of niet vind ik persoonlijk totaal niet van toepassing op het salaris dat je krijgt voor oppassen...je moet een paar uurtjes op de kinderen passen, je hoeft ze niet de stelling van Pythachoras uit te leggen :+

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:09

Oh het was zeker niet arrogant bedoelt hoor. Ik heb zowel MBO en HBO gestuurd en opleidingen die relevant waren mbt kinderen en ik heb gemerkt dat ouders en best wat meer voor over hebben als je hbo geschoold bent.
Ik spreek alleen vanuit eigen ervaring he, ik heb niet de woorden gebruikt dat iemand meer of minder was.

Nee, ik hoef geen hogere wiskunde begrijpbaar te maken, maar kinderen die een gemiddeld hoger IQ hebben, willen ze daar vaak iemand in de buurt hebben die er kennis van heeft. Ongeacht hoevaak je moet oppassen. En daarnaast, een extra opleiding or what so ever telt wellicht ook mee.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:11

Ik zou echt niet naar opleidingsniveau kijken hoor :n en er zeker niets meer voor betalen.
Zou meer betalen voor een lieve, spontane meid met alleen een EHBO opleiding en een rijbewijs dan een HBO meid met een fiets bijvoorbeeld

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:18

Justme_Lisaa schreef:
Oh het was zeker niet arrogant bedoelt hoor. Ik heb zowel MBO en HBO gestuurd en opleidingen die relevant waren mbt kinderen en ik heb gemerkt dat ouders en best wat meer voor over hebben als je hbo geschoold bent.
Ik spreek alleen vanuit eigen ervaring he, ik heb niet de woorden gebruikt dat iemand meer of minder was.

Oke. Het kwam op mij zo over. Maar het zou in mij niet opkomen om je aan te nemen omdat je een hbo diploma hebt. Ik wil een lieve, zorgzame, betrouwbare, creatieve oppas die goed klikt met mijn kinderen en die weet wat hij of zij moet doen in geval van crisissituaties, of die gene nou van de universiteit komt of mbo niveau 1...Het gaat om oppassen, niet om bijles :+ Onze gastouder heeft mbo niveau 3 gedaan maar als het op de kinderen aankomt weet ze veel meer en denkt ze soms veel praktischer dan ik (hbo) en mijn man (universiteit). Opleidingsniveau zegt werkelijk niks over je kwaliteiten met kinderen, hoogstens de richting van je opleiding doet dat... Ik zou er echt nóóit meer voor betalen.

Maar dat is mijn mening :+ ik ben gewoon heel blij met onze gastouder en ons netwerk voor de incidentele avondoppas 8)7 O:)

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:21

Hee,
Heb niet alles gelezen in dit topic sorry! Maar zoekt hier iemand toevallig nog een oppas? Lijkt mij eigenlijk echt een super Bijbaantje! Even kort wat info over Mij: Ik ben Lisette, en 15 jaar oud. Ik zit in het 3e jaar van VWO, en woon in Heerhugowaard (alkmaar, obdam etc. In de omgeving kan ook) . Ik ben (volgens andere mensen, vind het altijd zo apart om dat over jezelf te zeggen :o) heel creatief. Dus ik zou natuurlijk veel creatieve dingen kunnen doen met uw kinderen (dit lijkt mij zelf ook heel leuk) *\o/*
Verder ben ik altijd heel vrolijk , best goed om dat ook te weten toch? Heb eerlijk gezegd geen ervaring.. Bij verdere vragen stuur me gerust een berichtje!

Groetjess