Vuurwerkverkoop(lees afsteken) begonnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:46

AmyII schreef:
Ik vind het erg jammer dat een deelnhet verpest voor het andere deel, dat wel alleen siervuurwerk afsteekt binnen de gestelde tijd.
Ik ben één van die laatste groep: ik heb uitsluitend legaal siervuurwerk wat ik alleen binnen de voorgeschreven tijd, in nuchtere toestand en op veilige wijze afsteek. Ik heb er plezier van, en te zien aan alle omstanders die komen kijken, genieten een hoop mensen met mij mee.
Ik zou het doodzonde vinden als er een verbod komt. Maar, gezien de overlast die anderen veroorzaken zou het me niks verbazen als het er ooit komt. En dat zou ik heel, heel erg jammer vinden.

En als iedereen zich zou gedragen als jij zou dit topic niet eens bestaan.
Maar zoals met alles: de slechten verpesten het ook voor de goeden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:59

Shenavallie schreef:
Fitzroy schreef:
Er is wel wat aan te doen. Verbieden, dan is iedere knal verboden en kan iedereen gelijk opgepakt worden. De vergelijking met onweer is volledige onzin, dat is de natuur. Dit is allemaal kunstmatig geneuzel waar je in andere landen niet eens last van hebt.

Helemaal mee eens. :j

Ook mee eens. Vergelijken met onweer slaat kant noch wal.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:26

Palmera schreef:
AmyII schreef:
Ik vind het erg jammer dat een deelnhet verpest voor het andere deel, dat wel alleen siervuurwerk afsteekt binnen de gestelde tijd.
Ik ben één van die laatste groep: ik heb uitsluitend legaal siervuurwerk wat ik alleen binnen de voorgeschreven tijd, in nuchtere toestand en op veilige wijze afsteek. Ik heb er plezier van, en te zien aan alle omstanders die komen kijken, genieten een hoop mensen met mij mee.
Ik zou het doodzonde vinden als er een verbod komt. Maar, gezien de overlast die anderen veroorzaken zou het me niks verbazen als het er ooit komt. En dat zou ik heel, heel erg jammer vinden.

En als iedereen zich zou gedragen als jij zou dit topic niet eens bestaan.
Maar zoals met alles: de slechten verpesten het ook voor de goeden.

Juist en dat is zonde. Maar ik blijf erbij; het blijkt dat mensen zich niet kunnen gedragen met vuurwerk, dus hoe jammer voor mij (en iedereen die er net als ik mee om gaat) zolang er slachtoffers vallen (dierlijk of menselijk) zou het niet eens in handen van de gewone mens mogen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:06

Nou, hier zijn ze ook al een paar weken aan de gang, maar de laatste paar dagen is het echt niet te harden meer, vooral 's avonds, hebben die mensen niks beter te doen? En het zijn dan niet alleen die lieve rotjes maar ook gewoon echte bommen. Zit ik lekker op de bank met wat thee en een goed boek, knalt er zo'n harde bom aan het end van de straat dat mijn thee erover heen gaat.... niet normaal. En dan niet te spreken over de katten, die zijn nu gelukkig nog zo'n beetje rustig, maar ik ben benieuwd hoe het morgen gaat, middernacht rond 23;00/2;00.... De pony's staan gewoon in een weitje verderop, die staan daar goed. Maar ik vooral benieuwd wat de katten van hun eerste oudejaarsnacht gaan vinden....

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:25

Prima, zodra ik binnen zit :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:48

Ik heb normaal niks tegen vuurwerk maar begin mij nu wel te storen aan de buurjongen die aan 1 stuk door dingen laat knallen en piepen. Onze hond reageert enorm ook omdat het vanuit de tuin er vlak naast is. Vooral zeer irritant omdat, dat ook de buren zijn die zeuren om een blaffende hond.....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:26

Esmee_98 schreef:
Hier, bij Rotterdam, vind ik het nog erg meevallen! Gisteravond was ik bij mijn vriend die bij Leiden woont, vond het daar vele malen erger.

Leiden, dat is oudjaarsdag net een oorlogsgebied. Paar jaar terug waren twee wijken ook standaard vol met politie...
De maand december gaat sowieso ook al aardig los, maar er gaan het hele jaar rond veel van die bommen af...
Ben verhuisd en ja, hier wordt ook al het een en ander afgestoken, maar het is beduidend minder dan in Leiden...

Één keer nachtdienst gedraaid met oud en nieuw, de dertigste mijn eerste nacht, dus oudjaarsdag slapen..... Nou, ben zo ongeveer mijn bed uit getrild van alle bommen....

Ik ben blij als deze week weer voorbij is...

Cowgirl

Re: Vuurwerkverkoop(lees afsteken) begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:42

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:54

Omgeving Rotterdam valt inderdaad wel mee.
Helaas denkt de hond daar anders over en heeft heel de dag nog geen moment stil gezeten...
Ga zo maar eens een thundershirt in elkaar knutselen en hopen dat het wat werkt. :(:)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:00

Ben erg benieuwd hoe onze jongste kat het gaat doen. De 1e paar keren dat hij knallen hoorde schrok hij er wel even van en dook hij achter de bank weg. Maar hij is nu al weer at relaxter en kijkt alleen nog op van de mega knallen. Ben dus erg benieuwd hoe hij reageert als alles tegelijk losbarst.

Onze buitenkat komt meestal lekker binnen op de kast slapen, die vind het wel spannend maar is niet echt heel bang ofzo.

De andere binnenkat vindt het he-le-maal geweldig. Als hij een knal hoort sprint ie als een gek naar het raam: "Heeee waar zijn die lichtjes??? :):) :):) '' Die haalt op oudjaarsavond de gekste stunts uit omdat ie zo blij is hahaha :')

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:26

Het is hier nog steeds echt super rustig. In ons dorp wordt bijna niks afgestoken en ik vind het heerlijk :D af en toe hoor je heel ver weg een granaat :') ontploffen maar dat is het ook.

Enige nadeel is dat er weinig te zien valt morgen. Maarja jammer dan.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:41

Wat enorm triest dat er al een dode gevallen is en er op zijn minst twee kleine kinderen bijstonden. |(

Hier is het hele jaar rond elk weekend raak. Elke vrijdag- en zaterdagnacht vuurpijlen en knallen.
De laatste twee maanden is het elke dag raak, de hele dag door.
Al verschillende keren midden in de nacht wakker geworden met gierende hartkleppen omdat er vuurwerkbom dichtbij werd afgestoken.
Eerder nooit een echte hekel aan vuurwerk gehad maar van mij mag het verbod er nu komen.

Edit: https://www.bd.nl/tilburg/brand-door-na ... ~abd0d714/ -:(-

Wij hebben hier de brievenbus al dichtgetimmerd. Eigenlijk bizar dat zoiets nodig is.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:53

sureido schreef:
Fitzroy schreef:
Er is wel wat aan te doen. Verbieden, dan is iedere knal verboden en kan iedereen gelijk opgepakt worden. De vergelijking met onweer is volledige onzin, dat is de natuur. Dit is allemaal kunstmatig geneuzel waar je in andere landen niet eens last van hebt.

En door dat jij dit nu op bokt zet wordt het verboden? Iedereen opgepakt.... Ik rij bij wijze van spreken 130 op dr snelweg en word ook niet gepakt.

Ik vind persoonlijk vuurwerk en onweer wel hetzelfde. Het flitst en knalt beide. Alleen vuurwerk valt soms in de foute handen. Dat moet verboden worden, niet voor mensen die gewoon in de tuin n rotje afsteken.

Daarbij ken ik een hond die een uur voor t gaat onweren al onder de tafel jankt, zo bang.

Ik sprak vandaag nog n jongetje van 16 die ook gaat knallen met vrienden maar die vond het belachelijk dat mensen op mensen en dieren gooien en gaat daarom afgelegen ergens in een parkje. Zulke jongens bestaan ook gewoon hoor! Helaas verpest 1% het. Maar ja, dat is ook met het verkeer, zwarte piet, ..... alles!

Oh ja en nog een Edit: ik was in de zomer in Spanje aan het werk en daar was 5 dagen een vuurwerk competitie. Echt zo mooi! Maar wat verschoot ik me van die knallen daar zeg. Daar is Nederland helemaal niks bij.

Offtopic, maar wel leuk, en knul van 16 die door iemand van 20 jongetje genoemd wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:55

Kennissen van ons zitten ook in de rats. Dachten vanmorgen nog wel even de kat naar buiten te laten, die is meestal met een paar uurtjes wel terug. Je raadt het al, nog geen kat. Arm dier, zal zich wel ergens verstoppen. Kennis kan zichzelf wel voor dr kop slaan.

En Charley, onweer met vuurwerk vergelijken? >;) Dat is een belediging voor onweer!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:02

Onze dieren zijn er gelukkig heel rustig onder. Ik heb al een paar keer rechtop in bed gezeten afgelopen weken omdat ze volgens mij granaten afsteken bij ons achter, niet normaal wat een knallen -O- .

Sinds gisteren lijkt het hier wel non stop oudjaarsdag continue vuurwerk... :=

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:15

Ik heb er een #$%$@%^&*(*&$#@!@ hekel aan... En dat is echt de schuld van die fijne mensen die het leuk vinden om ver vóór oud en nieuw hun fijne knallen te laten horen. ^)
Waarschijnlijk zijn dat ook de mensen die gaan lopen klagen als het inderdaad verboden gaat worden, maar ja, ze hebben het dan écht aan zichzelf te danken. Onweer vind ik prachtig, vuurwerk niet.

Hier 3 katten (die dus al 3 dagen in de stress zitten) en een hond (die bij elke knal komt kijken, maar er wel aan went).

Echt, ik ben de eerste die een petitie tot afschaffen tekent. (en excuses daarvoor aan alle mensen die wél normaal afsteken).

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:38

Ik las in de krant dat een aantal artsen vanwege de ongelukken en het letsel ook graag afschaffing wilde.
Met daarbij als ik een feestje wil organiseren waarbij geheid een aantal gewonden vallen en misschien wel doden, dan wordt er geen vergunning voor afgegeven. Vond het wel een goeie redenering

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:43

Joolien schreef:
Kennissen van ons zitten ook in de rats. Dachten vanmorgen nog wel even de kat naar buiten te laten, die is meestal met een paar uurtjes wel terug. Je raadt het al, nog geen kat. Arm dier, zal zich wel ergens verstoppen. Kennis kan zichzelf wel voor dr kop slaan.

En Charley, onweer met vuurwerk vergelijken? >;) Dat is een belediging voor onweer!

Oh, dat is ruk... maar had hem echt al niet meer naar buiten gelaten, te veel geknal en helaas ook nog echte gekken die rare dingen met dieren doen.

Hier zit ik met oorpluggen in (tegen de radio die hard aan staat voor de hond), hond in thundershirt gaat redelijk. Buiten weet ze niet hoe snel ze weer thuis moet komen en loopt aan veiligheids tuig.
Vorige week was ze bijna plat gereden (kwam thuis met auto en dacht laat haar wel even aan halsband snel plassen, schoot ze verdikkeme zo uit band en rende naar huis net voor die ene auto langs... Q#%Q#$%, stomme trut die ik ben).
Kat vind het allemaal nog oke.
Paarden vinden het ook nog wel oke, Toobs gisteren nog op de weg geweest, heb nog getwijfeld erop of ernaast, maar toch erop.
Hij was uiteraard wel allerter, maar ja, dat is niet echt gek. Filmen was lastiger elke keer als je wou filmen was prompt nergens vuurwerk.

https://www.facebook.com/10001266076914 ... 074249048/

Wat zo mogelijk nog idioter is aan vuurwerk en oud en nieuw eigenlijk zijn alle vernielingen die gedaan worden, dat heeft niets met het vieren van oud en nieuw te maken dat is gewoon puur moedwillig vandalisme.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:45

Danseresje schreef:
Esmee_98 schreef:
Hier, bij Rotterdam, vind ik het nog erg meevallen! Gisteravond was ik bij mijn vriend die bij Leiden woont, vond het daar vele malen erger.

Leiden, dat is oudjaarsdag net een oorlogsgebied. Paar jaar terug waren twee wijken ook standaard vol met politie...
De maand december gaat sowieso ook al aardig los, maar er gaan het hele jaar rond veel van die bommen af...
Ben verhuisd en ja, hier wordt ook al het een en ander afgestoken, maar het is beduidend minder dan in Leiden...

Één keer nachtdienst gedraaid met oud en nieuw, de dertigste mijn eerste nacht, dus oudjaarsdag slapen..... Nou, ben zo ongeveer mijn bed uit getrild van alle bommen....

Ik woon vlakbij leiden en de klappen die daar vandaan komen zijn niet normaal :n
In de kooi loopt elk jaar weer ME om alles in 'goede' banen te lijden.
Belachelijk dat het nodig is!
Van mij mag het afgeschaft worden en iedere gemeente zijn vuurwerkshow, dat mag zelfs nog naast mijn huis :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:59

moyra schreef:
Danseresje schreef:
[quote="Esmee_98"
[/quote

Ik woon vlakbij leiden en de klappen die daar vandaan komen zijn niet normaal :n
In de kooi loopt elk jaar weer ME om alles in 'goede' banen te lijden.
Belachelijk dat het nodig is!
Van mij mag het afgeschaft worden en iedere gemeente zijn vuurwerkshow, dat mag zelfs nog naast mijn huis :j

Ik twijfelde idd of het politie was of echt ME, maar hij bevestigt het. Niet alleen de kooi is een no go zone, maar Stevenshof ook dacht ik...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:33

Firelight schreef:
Edit: https://www.bd.nl/tilburg/brand-door-na ... ~abd0d714/ -:(-

Wij hebben hier de brievenbus al dichtgetimmerd. Eigenlijk bizar dat zoiets nodig is.

Dit is paar jaar terug bij ons ook gebeurd.... Schrokken ons dood. Gelukkig alleen een gordijntje verbrand, maar was neit blijven branden gelukkig. Bizar zulke grapjes....

We kregen later wel een 'sorry'. Hadden niet bij stilgestaan wat er kon gebeuren. Voor hetzelfde geld was alles afgefikt, lag er een kat onder of iets?! Bizar dat dit soort grapjes gedaan worden....

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:54

Hier ook 1 doffe ellende.. Mijn hond weet echt niet meer waar hij het zoeken moet..

Mijn stalbaas is dierenartsassistente en heeft oo haar vrije dag zelf de medicatie opgehaald oo de kliniek voor mijn hond, omdat de situatie onhoudbaar was.. Echt zo lief.. <3

Hond is nu redelijk relaxed.. Heb zo'n bodywrap om m heen gedaan en dat icm de tabletten zorgt ervoor dat t weer redelijk goed gaat allemaal..

Onze andere hond heeft nergens laat van.. :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:12

Kat hier ook totaal over de zeik. Moet morgen werken maar zorg dat ik rond 10 uur thuis ben. Kan dat arme ding in ieder geval samen met mij onder de deken kruipen

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:14

Hier zit de kat ook al in de badkamer :(:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:03

Weet je, als iedereen gewoon normaal zou doen, gewoon op 31 dec tussen 20.00 en 02.00 oid legaal vuurwerk afsteken, zou er niet zo heel veel aan de hand zijn...
ja, ook dan zal er heus weleens een oog of hand sneuvelen, maar niet op een schaal als nu.

Bij mijn ouders wordt het halve dorp letterlijk gesloopt, en moet er beveiliging ín de plaatselijke supermarkt lopen om te voorkomen dat de ruiten eruit geblazen worden....
Om over Veen nog maar niet te spreken (hoewel het daar vorig jaar vrij rustig was voor Veense begrippen)