Cayenne schreef:Wij hebben idd een 'nee, geen collectanten, verkopers of geloofsovertuigers'-sticker en dat werkt prima.
In ons vorige huis (we zijn in augustus verhuisd) hadden we ook een camera boven de deur. Op een gegeven moment ging 's avonds rond 22:00 uur de bel. Ik vond het veel te laat en heb niet open gedaan.
Wel even op de camera gekeken wie het was. Dat bleek een meneer te zijn. Maar het rare was, dat ie blijkbaar al een paar minuten door het zijraampje had staan kijken terwijl ik op de bank zat!!Echt gewoon een minuut of 4 met zijn neus bijna tegen het raam aan. Zo bizar dat ik dat niet heb gezien.
We hebben toen de politie gebeld en de camerabeelden doorgestuurd, maar ze hebben hem helaas niet kunnen traceren. Dit voorval heeft me echt een heel onveilig gevoel bezorgd. Gelukkig was manlief thuis (maar die was boven bezig. Misschien dat hij daarom dacht dat ik alleen thuis was?).
Sindsdien zorg ik dat de gordijnen altijd 's avonds potdicht zijn en doe ik echt nergens meer voor open (tenzij iemand van tevoren even belt). Hij is overigens nooit meer terug gekomen.
Iewl! Wat eng zeg!
Echt gewoon een minuut of 4 met zijn neus bijna tegen het raam aan. Zo bizar dat ik dat niet heb gezien.

Dit ken ik ook van in mijn jeugd.
) en als er iemand klopt kijk ik eerst door het raam, dan pas de deur open als het iemand bekends is.