Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marjoow schreef:Ik denk dat het niet veel oplost. Meeste ongelukken gebeuren al met illegaal vuurwerk.
Elk verbod valt of staat met de handhaving ervan. En dat gebeurd nu al niet..
Eigenlijk ben ik gewoon voor het afschaffen van het vuurwerk verbod. Gewoon het hele jaar door vuurwerk afsteken en gereguleerde verkoop. Zou het dan nog zo spannend zijn op oudjaarsdag?
Maar helemaal afschaffen, persoonlijk mag het van mij, maar dat lost weinig op denk ik. Hier gaat het mis met de handhaving, dat gebeurt nu al niet. Magrathea schreef:Het scheelt als het er al niet ingebakken zit van jongs af aan dat vuurwerk leuk en stoer is. Dat is bij jou aan de hand denk ik Sizzle. En een kleinere bevolkingsdichtheid, dat zal ook helpen
bruintje123 schreef:Het zal elkaar ook vast wel opstoken. En zodoende dat het op de ene plaats meer is dan op de andere.
Maar studenten hebben natuurlijk geen geld voor vuurwerk en/of een auto om naar Polen te rijden bruintje123 schreef:Gewoon uit een dorp in brabant.
Waar veel, zeker niet het grootste gedeelte, het super stoer vind om te knallen en daarmee rottigheid uit te halen als het na de 50ste boem saai begint te worden.
). De brievenbussen en vuilnisbakken zijn eerst de pineut en daarna gaan ze voor het grotere werk (bushaltes etc).

MyWishMax schreef:Gaan die studenten trouwens niet gewoon naar huis met oud en nieuw? (heeft verder niks met het vuurwerk te maken ofzo haha)
Ik kom ook uit de randstad, maar dan een klein boerendorp wat een aantal keer in het nieuws is geweest, omdat het vreselijk uit de hand liep met oud en nieuw.......

o.a. een Shire Cayenne. Die zal het probleem wel weer zijn