Ik denk mijn oma te herkennen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:52

Wat vreselijk voor je...
Als oma zijnde zou je toch ook wel begrijpen dat een kind van 7 afhankelijk is.
Heel veel sterkte.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 23:27

Wat rot voor je, ts. Ik hoop dat je een manier vindt om dit een plek te geven.
Familie is een ontzettend ingewikkeld systeem wat belangrijk is, maar waarin mensen elkaar, vaak ongewild, veel pijn kunnen doen.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 23:46

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 02:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Re: Ik denk mijn oma te herkennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 00:08

Wat een nare wending heeft dit topic gekregen

Maar anderzijds je was 7 10j geleden? Dus je bent nu 17?
Op 7jarige leeftijd heb je weinig te kiezen denk ik en kun je persoonlijk ook geen ruzie veroorzaken

Ik vind het dan van je oma best sneu dat ze zo doet ik bedoel zij is de volwassene in het spel
Ik zou er misschien gewoon een berichtje aan wagen na je oma uitleggen van ik was jong had geen keus

Mocht je hulp nodig hebben of je hart willen luchten mijn pb staat open voor je :(:) heftige confrontatie

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 00:24

wat een nare opmerking! Heel veel sterkte :*

Ik vind de tip van een brief schrijven op de vorige pagina een goede!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:26

Wat ontzettend vervelend voor je, wat een nare reactie. Toch zal oma zelf ook erg gekwetst zijn, anders reageert ze niet zo. Ik weet niet wat er in het verleden gebeurd is maar ik denk niet dat ze snapt dat je als kind weinig keuze hierin hebt. Misschien had ze wel verwacht dat je al eerder weer contact zou zoeken? Maar ik vind het heel goed dat je dat nu doet, nu je 17 bent en meer je eigen keuzes kan maken.
Ik begrijp dat jouw ouders geen contact meer hebben met oma? Weet je waar ze woont? Want ze komt blijkbaar in de supermarkt bij jou in de buurt?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:02

Wat een naar mens zeg! Wees maar blij dat je van zo'n persoon af bent. Ik vermoed dat je neefje en nichtje het nog zwaar gaan krijgen met haar als oma.
Ik begrijp heel goed dat je het mist om een oma te hebben, maar geloof me, je mist een lieve oma. Want als ze zo blijft als je wel contact met haar zou hebben, zou je continue aan jezelf twijfelen omdat je in haar ogen niks goed kan doen. Probeer dat voor je te houden op de momenten dat je het er moeilijk mee hebt.
Heel veel sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:04

idylle schreef:
Wat een naar mens zeg! Wees maar blij dat je van zo'n persoon af bent. Ik vermoed dat je neefje en nichtje het nog zwaar gaan krijgen met haar als oma.
!

Dit vind ik dan wel weer kortzichtig. Oma heeft zich blijkbaar ook rot gevoeld.
De manier hoe ze dit ventileert en naar wie is uiteraard niet goed te praten, maar er zal ook een andere kant aan dit verhaal zitten.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:07

Cayenne schreef:
idylle schreef:
!

Dit vind ik dan wel weer kortzichtig. Oma heeft zich blijkbaar ook rot gevoeld.
De manier hoe ze dit ventileert en naar wie is uiteraard niet goed te praten, maar er zal ook een andere kant aan dit verhaal zitten.

Dat mag je vinden idd, ieder zn eigen mening.
Ik vind dat als je een minderjarige zó veroordeeld waar ook nog 2 minderjarige kleine kindjes bij zijn er een steekje aan je los is.... (uiteraard wel gebaseerd op het verhaal van TS )

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:51

De manier waarop oma dit aan geeft is niet netjes. Aan de andere kant vraag ik dan wel af vanaf welke leeftijd je van iemand kan verwachten dat deze zelf contact op neemt? Je komt na een aantal jaren en soms zelfs al na enkele maanden op een punt dat contact opnemen moeilijk voelt. Als je gaat wachten tot een kleinkind volwassen genoeg zou zijn om zelf contact op te nemen dan komen er alleen maar jaren bij die het nog moeilijker maken.

TS heb jij wel nog contact met familie welke met oma om gaan? Misschien dat je bij een van de tantes dit aan kan geven dat het pijn heeft gedaan wat oma deed. Dat je de laatste tijd aan haar aan het denken was en dat je door dit toch wel twijfels hebt of oma nog wel contact zou willen in de toekomst.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-18 10:59

Ik ben nu aan het werk, ik ga als ik vrij ben even uitgebreid antwoorden

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:16

Spreek haar de volgende keer eens aan of geef haar een kaartje als je het moeilijk vindt om het gesprek te openen Het doet haar overduidelijk nog steeds pijn en wie weet wat er destijds allemaal gezegd is.
Als je fijn contact met haar wil zal je dit negatieve gedrag moeten negeren en positief het gesprek in gaan.
Al zou je alleen al zeggen dat je haar hebt gemist of graag beide kanten van het verhaal wil horen.

Wees sterk en volwassen dus laat je niet zomaar aan de kant zetten ook al is de makkelijkste weg om nu mee te gaan in de negativiteit

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:25

Het is ontzettend hard en pijnlijk, maar het is te kort om te beoordelen waar het bij haar vandaan komt. Als ze wist dat jij daar zit, had ze je kunnen ontwijken en zichzelf verdriet kunnen besparen. Wist ze het niet, kan het nogal emotioneel zijn geweest om je opeens te zien.

Wij hebben altijd heel veel oudere klanten gehad en vaak missen ze hun tact op een gegeven moment. En veel ligt ook aan hun eigen opvoeding.

Mijn moeder is 74 en heeft ook weleens vreemde of achterhaalde ideeen. Dat maakt me dan boos en moet je even flink uitleggen en over praten. Je kan iemand niet meer veranderen, maar dan blijven nare opmerkingen wel weg.
Als zij niet iemand in haar omgeving heeft die er met haar over praat vanuit de andere kant, zit ze vast in haar oude gedachtes.

Het blijft natuurlijk speculeren, maar ik zou niet alles op 1 ontmoeting in een supermarkt baseren. Als het voor jou nu klaar is, is dat zo. Wil je toch je verhaal kwijt, moet je een brief schrijven of bellen en accepteren hoe dat kan lopen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:34

Och Lieve TS! Wat een ontzettend nare reactie..
Ze is de volwassene hier, ze zal vast gekwetst zijn maar dat geeft haar niet het recht jou te kwetsen.. zo ondoordacht van haar! Jij was te klein.

Ik hoop maar dat je je realiseert dat dit niet jouw schuld is.
Sterkte meisje!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:48

jeetje poe, ik heb 3x je berichtje door gelezen. Ik had je topic toen al gevolgd vanaf het begin. Dit is wel een bijzondere wending zeg. Ik had ook gehuild hoor achter die kassa, jeetje zo onverwachts staat ze voor je en dan maakt ze zo'n opmerking. Jammer dat ze niet in ziet dat het al zo lang terug is en het ook de tijd kan zijn om het contact samen te herstellen. Maar misschien was ze zelf ook wel overrulled en maakte ze daardoor deze opmerking. Wie weet heeft ze er achteraf ook spijt van. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:31

Misschien doelt ze op je vader en niet op jou en moest ze aan je vader denken doordat ze jou tegen kwam.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:45

Oude mensen worden vaak star en kribbiger naarmate ze ouder worden. Tel daar wat verbitterdheid en eventueel zelfmedelijden en verdriet bij en je hebt zulke opmerkingen. Dit staat los van hoe eerlijk dit is, oude mensen die zo verbitterd zijn niet altijd even goed dat ze mensen van zich weg duwen. Of misschien heeft ze er zelf nu ook wel een slecht gevoel bij dat ze dit heeft gedaan.

Je kunt proberen hier doorheen te prikken en kijken wat er achter de schermen voor je is. Is er geen lief mens en kunnen jullie elkaars leven niet verrijken, dan weet je dat. Als je het hierbij laat, zal dit wel even aan je knagen.

Ik wens je heel veel sterkte hiermee, wat je ook kiest te doen/niet te doen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:58

SindyKaya schreef:
Even een update, vandaag kwam mijn oma daadwerkelijk aan de kassa. Ik herkende haar direct en ze was met mijn nichtje en neefje.
Toen ik haar gedag zei hoorde ik direct al dat ze eigenlijk niet op mij zat te wachten. Na het afrekenen slaat ze haar armen om mijn neefje en nichtje heen en zegt ze '' ik ben zo blij dat jullie mij niet in de steek hebben gelaten, aan jullie heb ik iets'' en daarna liep ze weg.

Ik was er zo verdrietig van, ik wist gewoon niet wat ik moest doen. Ik moest er gewoon van huilen, zit je daar achter de kassa in de grond getrapt door je eigen oma.
Ik heb nu echt het gevoel dat het allemaal mijn schuld dat we die hele tijd geen contact meer hebben gehad

Ik moest dit even kwijt :(

-O- :(:)

Wat intens gemeen....Even een virtuele dikke knuffel voor jou!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:32

Ik denk dat je oma het zwaar vind om je te zien. Ze heeft je 10 jaar niet gezien... Neem het der niet kwalijk. Wilt niet zeggen dat het geen fijne opmerking is.

Ik denk dat als je echt je contact met je oma wilt herstellen je inderdaad het beste een brief kan schrijven met jouw gevoel erin. Wat je oma er dan mee doet is aan haar maar je hebt dat wel de eerste stap gezet. Ik denk dat je oma dan ook wel ziet en begrijpt dat jij er niks aan doen.

Dikke knuffel voor jou, wat je keuze ook is om met je oma te doen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-18 14:50

Allereerst bedankt voor de reactie's, ik zie dat er veel reactie's zijn over een brief sturen etc maar ik ben met mezelf heel duidelijk dat ik geen contact meer wil.

De reden dat het contact is verbroken komt door de dood van mijn vader, hij heeft zelfmoord gepleegd op mijn moeders verjaardag. Mijn moeder had nooit goed contact en fijn contact met mijn vaders familie maar heeft mij nooit maar dan ook nooit contact verboden! Het is ongeveer 8/10 jaar geleden dat ik haar gesproken heb, ik weet het niet precies meer en ik ben nog een paar keer met mijn vaders familie op vakantie geweest. Ik heb nog contact geprobeerd te houden via sms, maar ik werd ouder er en werd niet meer echt gereageerd en zo is het contact tussen ons verwaterd, geen ruzie dus.

In die jaren zijn er nog een aantal dingen voorgekomen zoals mijn 2e vader figuur verliezen, 7 verhuizingen, depressies en nog een paar dingen wat ik hier niet neer wilt zetten, kortom ik heb niet stil gezeten.
Natuurlijk weet mijn oma het bovenstaande niet, maar dat geeft in mijn ogen geen reden om zo te reageren..

Maar nu is voor mij het beste om geen contact meer te houden op geen enkele manier.
Ik weet waar ze woont, en dat is niet echt bij mijn werk in de beurt, mijn neefjes en nichtjes wonen daar wel in de beurt dus ik denk dat ze daarom naar die winkel kwam.
Ik heb ook geen verdere contact meer met oom's en tante's, maar hun doen wel vriendelijk als ik ze tegen kom.

Ik hoop dat het allemaal wat duidelijker is nu en de meeste vragen beantwoord heb.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:58

Lieve TS, je hoeft je echt niet te verantwoorden.
Als jij geen contact meer wilt is dat heel begrijpelijk en je goed recht.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:58

SindyKaya schreef:
Allereerst bedankt voor de reactie's, ik zie dat er veel reactie's zijn over een brief sturen etc maar ik ben met mezelf heel duidelijk dat ik geen contact meer wil.

De reden dat het contact is verbroken komt door de dood van mijn vader, hij heeft zelfmoord gepleegd op mijn moeders verjaardag. Mijn moeder had nooit goed contact en fijn contact met mijn vaders familie maar heeft mij nooit maar dan ook nooit contact verboden! Het is ongeveer 8/10 jaar geleden dat ik haar gesproken heb, ik weet het niet precies meer en ik ben nog een paar keer met mijn vaders familie op vakantie geweest. Ik heb nog contact geprobeerd te houden via sms, maar ik werd ouder er en werd niet meer echt gereageerd en zo is het contact tussen ons verwaterd, geen ruzie dus.

In die jaren zijn er nog een aantal dingen voorgekomen zoals mijn 2e vader figuur verliezen, 7 verhuizingen, depressies en nog een paar dingen wat ik hier niet neer wilt zetten, kortom ik heb niet stil gezeten.
Natuurlijk weet mijn oma het bovenstaande niet, maar dat geeft in mijn ogen geen reden om zo te reageren..

<KNIP>

Helemaal met je eens!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:15

Cayenne schreef:
Lieve TS, je hoeft je echt niet te verantwoorden.
Als jij geen contact meer wilt is dat heel begrijpelijk en je goed recht.

Dit inderdaad. Het is jouw keuze en jij moet zelf doen wat voor jou goed voelt.

Sterkte!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:52

Wat vervelend TS, hopelijk blijft het niet te lang aan je knagen!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:02

inderdaad ts, je hoeft je zeker niet te verantwoorden.

geen contact is prima! en lekker laten gaan. beter energie steken in mensen die wel om je geven