Wel of geen pakketten voor buren aannemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Wel of geen pakketten voor buren aannemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:18

Ja dat bedoel ik dus, mensen die het zelf vervelend vinden of die veel van huis zijn waardoor je tig keer voor jan l*l aan staat te bellen daar, die zouden pakjes gewoon lekker moeten weigeren :j

Ik haalde het veel liever op het postkantoor op dan dat geleur bij de buren iedere keer :P

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:59

Nou ik snap wel waarom er niet geweigerd wordt door sommige hoor, als je niet zo stevig in je schoenen staat zijn de sneren die je daar soms van de pakketjesbezorgers over krijgt echt niet cool...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:01

knabbelgirl schreef:
Nou ik snap wel waarom er niet geweigerd wordt door sommige hoor, als je niet zo stevig in je schoenen staat zijn de sneren die je daar soms van de pakketjesbezorgers over krijgt echt niet cool...

Mailtje naar het bedrijf waar ze voor werken en dat is snel klaar.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:05

Normaal neem ik wel pakketjes aan. Echter, vorig jaar, toen wij in een verhuizing zaten en aan het ruimen waren, heeft een brutale pakketbezorger ons twee heel grote pakketten voor de buren 3 huizen verderop opgedrongen. Twee weken later!!! is mijn man ze bij de betreffende mensen gaan brengen. Ze stonden ons bijzonder in de weg en de mensen kwamen ze maar niet halen. Ik heb mijn man voor gek verklaard. Ik had ze buiten geflikkerd met een appje naar de geadresseerden dat ze ze daar konden ophalen wanneer ze dachten tijd te hebben. Mocht niet van mijn man, vond hij niet aardig :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:09

Ik heb er geen problemen mee, zolang het niet te vaak gebeurd. Zelf dacht ik slim te zijn door voor een afhaalpunt te kiezen in de buurt...
Bleek dat bedrijf uitgerekend die week met vakantie te zijn...
Kon ik kilometers verderop het pakje ophalen... Dus laat ik het nu maar thuisbezorgen...:+

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:33

Nicky1963 schreef:
Normaal neem ik wel pakketjes aan. Echter, vorig jaar, toen wij in een verhuizing zaten en aan het ruimen waren, heeft een brutale pakketbezorger ons twee heel grote pakketten voor de buren 3 huizen verderop opgedrongen. Twee weken later!!! is mijn man ze bij de betreffende mensen gaan brengen. Ze stonden ons bijzonder in de weg en de mensen kwamen ze maar niet halen. Ik heb mijn man voor gek verklaard. Ik had ze buiten geflikkerd met een appje naar de geadresseerden dat ze ze daar konden ophalen wanneer ze dachten tijd te hebben. Mocht niet van mijn man, vond hij niet aardig :+

Maar dan maak je het jezelf toch onnodig moeilijk? Nu heb je je er 2 weken aan geërgerd en heeft het 2 weken in de weg gestaan. Terwijl je ze binnen 5 minuten weggebracht kon hebben naar de buren.
Ik heb dat van huis uit geleerd. Savonds na het eten even kijken of de buren al thuis zijn en pakje brengen.

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:45

Ik neem gewoon pakketjes aan van de buren, andersom ook.
We wonen in een soort van appartementencomplex met 9 appartementen (3 per verdieping), en ik zet het pakketje dan gewoon naast de voordeur van de betreffende buren neer. Dan hoeft er niemand te wachten tot er iemand thuis is :)
Neem ook weleens wat aan voor het appartementencomplex naast ons, ga het dan meestal zelf brengen omdat de postbode nog wel eens vergeet een briefje in de bus te doen... En dan kun je dus inderdaad lang wachten tot het pakketje opgehaald wordt, want die arme mensen hebben dan helemaal geen idee of en waar hun pakketje bezorgd is!

Edit: winterbanden aannemen zou mij ook te ver gaan :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:54

Wij wonen aan een woonerf en we hebben toevallig met beiden naaste buren nou net geen goed contact. Ik neem geen pakjes aan en zeg dat ook gewoon. Geen probleem voor de bezorgers.
Mijn man en zoon hebben weleens aangenomen en mogen het dan ook zelf afgeven bij de buren.

Ik bestel niet vaak, maar het is weleens bij de buren afgegeven. Maar nu ze weten dat ik heb gezegd geen contact met ze te hebben, ligt er meestal een briefje waar het pakket ligt. We hebben een eigen parkeerplaats en overkapping voor de fietsen met wat verstop plekken.
Als er getekend moet worden, probeer ik wel Track and trace te volgen en thuis te zijn als ik er echt op zit te wachten.

Mijn moeder is 74 en veel thuis. Haar buren bestellen enorm veel en de pakketjes worden echt altijd bij mn moeder afgegeven door de bezorgers. Haar buurvrouwtje heeft al een aantal keren iets lekkers gebracht als bedankje.

Ik denk als je weinig thuis bent, het laten bezorgen bij een afhaalpunt of op je werk wel een beter alternatief kan zijn.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 02:10

Ja hoor, ik neem wel eens een pakje aan voor buren. Geen enkel probleem.
En ik ben heel blij dat ze dat ook voor mij doen. Het is niet altijd te plannen om thuis te zijn op het bezorgmoment en als ik het probeer wordt het bezorgmoment gewijzigd, dus ik blijf er sowieso niet meer voor thuis.
Echt fijn dat de buren het aannemen, dat scheelt weer afwachten wanneer het geleverd wordt en uiteindelijk toch nog naar het afhaalpunt.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 02:14

Ik neem het aan van de buren en hun ook van mij. Zeer fijn. Heb buurtjes hier twee huizen verder die altijd thuis zijn ( mensen op leeftijd) maar over het algemeen zorg ik dat ik thuis ben.
En onze vaste postbezorger zet met droog weer het ook in mijn tuin ( heeft hij netjes overlegd met mij) echt Een top bezorger. Zelfs toen ik zwanger was of nu met mijn baby, als ik dan de deur open doe zet hij het zelfs in mijn gang.

Mocht ik weten dat het absoluut niet nat mag worden hang ik een briefje op :)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:16

Ik neem het aan. Maar meestal nemen de buren het voor mij aan.

Nu in de postnl app krijg je vaak de kans het nog ergens te laten bezorgen en kies ik toch vaak voor een postnl punt.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:05

Ik zou op zich wel pakketjes aannemen voor de buren, maar ik werk op tijden dat de postbezorger komt, dus dat gebeurt nooit.
In jouw geval zou ik ze ook niet meer aannemen, ik begrijp niet dat mensen hun pakketje niet meteen willen hebben. Ik heb het wel een keer andersom gehad, een buurman had het aangenomen en was vervolgens een paar dagen niet thuis. Ik stond daar elke dag 3 keer aan de deur voor niks en ik wilde mn pakketje zo graag hebben -:(-

Ik laat mijn pakketjes als de optie er is altijd bezorgen bij een afhaalpunt. Maar helaas is die optie er niet altijd. Ben ik dan een asociaal mens als ik toch iets online wil bestellen? De buren kiezen er zelf voor om iets aan te nemen vind ik. Als ze dat niet doen laat ik het pakketje de volgende dag naar het ophaalpunt gaan, in mijn geval de Gamma, waar ik langs rijd van en naar werk en die elke dag tot 9 uur open is :D (dat is de beste optie vind ik, ik ben heel blij dat de buurman die mijn pakketje aannam en er vervolgens niet was mijn pakketjes nu nooit meer aanneemt :o )

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:26

Manou schreef:
Ik heb hier al met enige regelmaat brievenbuspost die verkeerd wordt bezorgd waar ik dan weer achteraan ga om die in de goede brievenbus te gooien, ben blij dat ik niet ook nog op pakketjes van anderen hoef te letten.

Verkeerd bezorgde brievenbuspost gooi ik gewoon weer in de 'normale' brievenbus.

Ik werk fulltime, dus het komt bijna nooit voor dat ik iets voor iemand aan moet nemen, maar als het voorkomt doe ik het wel. Mijn eigen pakketjes laat ik op het pakketpunt, op de zaak of 's avonds bezorgen.

Edit: die winterbanden zou ik wel weigeren..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:50

Ik neem ze aan en breng ze soms zelf als ik zie dat ze thuis zijn. Vind het ook fijn als ze ze voor mij aannemen al ben ik zo veel thuis dat dat zelden gebeurd.

Ook een keer bijna 3 weken met een zware doos met schoolboeken opgescheept gezeten, waren ze op zomervakantie wat ik niet wist anders had ik dit pakket ook niet aangenomen denk ik. Toen was ik daar heel eerlijk gezegd ook even niet blij mee. Je bestelt iets en dan ga je 3 weken weg?? Moet wel zo zijn dat ze dachten komt wel bij de buren aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:56

Nouja of ze hebben ze al een week voor vertrek besteld, gedacht dat die er ruim op tijd zouden zijn en toen de boeken er nog niet waren, gedacht dan halen we ze wel op bij het postkantoor als we terugkomen ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:09

Ik zou me bezwaart voelen als er bijna 3 weken lang een pakket van mij bij de buren zou liggen. En aangezien zij vaker bij mij pakketten op halen had ze ook even kunnen zeggen, joh er komt een pakket maar wij gaan op vakantie...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:21

Wij pakken het meestal wel aan, tenzij wij verwachten de komende dagen weinig thuis te zijn. Voor de huidige buren nemen we niets meer aan omdat ze midden in een verhuizing zitten en beter op hun nieuwe adres kunnen bestellen. Die pakketten blijven te lang staan
Zware dingen mag de bezorger naar binnen tillen en in een hoekje van de gang zetten en als ze het op komen halen mogen ze het ook zelf pakken.

Als de baby er straks is gaat er een blaadje op de deur dat er tussen 11 en 15 niet aangebeld mag worden en dat pakketten maar naar het afhaalpunt gebracht moeten worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:50

Ik moest meteen hier aan denken :')

Ik neem pakketjes aan en mijn buren ook voor ons. Scheelt dat het vaak alleen voor onze naaste buren is, of onze pakketjes staan bij hun. Gelijk tijd om even een praatje te maken :j

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:15

Zoals bij ts zou me te ver gaan. Maar ik neem wel pakketjes aan voor de buren en zij ook voor mij. Zodra ik thuis ben bel ik meteen aan om te halen. Meestal wordt het dan door DHL bezorgd, want postnl komt bij ons altijd laat op de dag en dan ben ik altijd thuis. DHL komt vaker smorgens.
Grootste pakket wat ik heb aangenomen voor de buren was een fiets. :+ ik wist dat het buurmeisje een nieuwe fiets zou krijgen en zich erop verheugde. Dus pakket de woonkamer in en na een paar uurtjes stond moeders en een blij kind aan de deur. :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:30

SusanH schreef:
Ik moest meteen hier aan denken :')

[ Video ]

Ik neem pakketjes aan en mijn buren ook voor ons. Scheelt dat het vaak alleen voor onze naaste buren is, of onze pakketjes staan bij hun. Gelijk tijd om even een praatje te maken :j

Fantastisch!!

Hier is het grootste wat de buurman voor ons 'aangenomen' heeft een stuk of 6 regentonnen. Het aannemen was gelukkig enkel zeggen waar ze (bij ons) in de tuin moesten staan, hij heeft ze niet binnen hoeven zetten bij hemzelf haha.
Verder nemen wij van directe buren wel pakjes aan, al komt dat vrijwel nooit voor.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:38

Ik neem regelmatig pakketjes aan voor de buren omdat die vaak 's avonds niet thuis zijn en ik wel. En de bezorger weet dat. :+

Het zijn tot nu toe wel altijd kleine pakketjes en ik laat ze gewoon in het halletje staan. (deel een halletje met de bovenbuurvrouw) Dan staat het ook niet in mijn huis. Duurt meestal wel een paar dagen voor ze het komen halen maar het ligt mij niet in de weg. Buren nemen voor mij ook wel eens pakketjes aan gelukkig. Maar ik probeer ze op een vrijdag avond te laten bezorgen of ik laat het naar een PostNL punt brengen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:48

Ik ben heel blij dat ik op een plek woon waar het heel normaal is om een pakketje van je buren aan te nemen. Net zoals het buitenzetten of binnenhalen van de containers of het zorgen voor elkaars huisdieren bij ziekte.
Ik neem dus pakketjes aan, laat mijn eigen pakketten standaard op de zaak bezorgen overigens.
Onze developers weten dus inmiddels alles van winterdekens :D

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:04

Ik heb het juist andersom, vorig jaar is mijn buurman mega pissed op mij geworden, omdat hij blijkbaar die week voor een aantal buren pakketjes aangenomen had. Ik had toen nog een doos merci in mijn hand om hem te bedanken. Hij was geen postkantoor. Aangegeven dat ik het begreep, vervelend voor hem vond en mijn best zal doen om het niet weer voor te laten komen. En dat hij ook kan aangeven dat de pakketjes niet wil hebben... Maar dat kwam allemaal niet binnen.

Nog geen 3 dagen later een pakketje voor hem aangenomen, m'n ex heeft hem toen naar hem gebracht en gezegd dat we allemaal wel eens wat voor elkaar doen en dat als er iets is het op een normale manier gezegd kan worden.. Was hij het wel mee eens en bood zijn excuses aan, aan mijn ex.

Vorige week, bijna een jaar later en geen pakketjes bij meneer. Is er toch een pakketje bezorgd (die te laat was, want ik zorg echt dat als ik een pakketje bestel deze bezorgd wordt als ik thuis ben). Bij de boze buurman bezorgd, ik hem ophalen.. Ik bedankte hem meteen voor het in ontvangst nemen van het pakket, maar hij zei niks en knalde alleen de deur in mijn gezicht... Ik voel mij nu nog steeds echt een heel naar mens..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 12:41

Je zou het op een rustig moment met hem kunnen bespreken als hij daarvoor open staat. Staat hij er niet voor open dan zou ik het bij hem laten. Hij kiest ervoor om het in ontvangst te nemen terwijl hij het met 1 woord kan afwijzen bij de postbode of zelfs een papiertje kan opplakken dat hij geen pakketten van anderen wenst te ontvangen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:59

C_arola schreef:
Je zou het op een rustig moment met hem kunnen bespreken als hij daarvoor open staat. Staat hij er niet voor open dan zou ik het bij hem laten. Hij kiest ervoor om het in ontvangst te nemen terwijl hij het met 1 woord kan afwijzen bij de postbode of zelfs een papiertje kan opplakken dat hij geen pakketten van anderen wenst te ontvangen.

inderdaad. hij hoeft alleen maar nee te zeggen. geen manier om de deur dicht te gooien..