Waar waren jullie vroeger bang voor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CathyTBP

Re: Waar waren jullie vroeger bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:01

Ik was vroeger altijd bang dat er ''iets'' onder mijn bed zat. Het heeft ook niet geholpen dat mijn opa een keer stiekem onder mijn bed was gekropen en zodra ik binnen kwam het matras ging bewegen. Ik was toen nog best klein, maar sinds toen keek ik altijd wel ff onder m'n bed voor ik ging slapen :')
Verder waren er wel meer dingen waar ik vroeger een beetje bang voor was, maar op een één of andere manier kon ik die een soort van ''uitzetten''. Maar spinnen zijn nog steeds een ramp, als de dood ben ik daarvoor!!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:20

MariaMaaike schreef:
De Disneyfilm Dinosaur :+ Heb daarna een aantal nachten niet kunnen slapen. Vond de T-rex eng, maar die meteorietenregen was echt drama. Ik dacht namelijk dat dat in het echt ook zomaar kon gebeuren :=

Dat kan in het echt ook gebeuren, maar is gelukkig zeer zeldzaam. Ik denk dat ik door die film mijn angst voor dinosaurussen heb gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:25

Er was vroeger iets op tv bij Villa Achterwerk. Met een liedje dat ging als volgt. Ahum:

Er is een vrouw vermoord
Met een gordijnenkoord
Ik had het zelf gezien
Het was op nummer 10
Het bloed ging langs de trap
Het leek tomatensap
Ik nam er een likje van
Ik werd er misselijk van

En dat kan je zingen bij zo'n handje klap spel.

Nou jongens het videoclipje erbij en de tekst. Ik heb echt nachten gehuild bij m'n ouders of ik bij hun mocht liggen. Mijn hele klas overigens want iedereen had het gezien natuurlijk omdat we het in de les keken (ik heb het over groep 4 van de basisschool). :')

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:35

De plaaggeest van bassie en adriaan is echt afschuwlijk..

En clowns.. IT, , eddy (walibi), the joker..
Gelukkig ben ik daar over heen haha

In het donker alleen zijn
Open trappen
Geesten.. nu nog steeds :’)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:38

Hoop dingen van na mijn tijd. Geen idee wie Wizzy en Woppie zijn. Maar zag Selma Duim voorbij komen. Verdronken denk ik maar die vond ik ook eng. Die praatte zo eng := . En er was zo'n kinderserie uit Vlaanderen over het Liegebeest. Keken we wel, maar vond ik stiekem ook erg spannend:

Haha lachen, zie nu in de comments op Youtube dat meer mensen dit eng vonden. Die ogen ook, brrrr....

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:50

Ik herriner me vaag dat er in een aflevering van Bert en Ernie een of ander monster was, wat ik doodeng vond. :') ik had er nog serieus nachtmerries van ook. Oja en de stofzuiger van de teletubbies! _O-
Leuk he, die kinder tv programma' s . :')

Verder was ik bang voor grote driekoppige honden (Fluffy) duivelstrik, reusachtige spinnen (nogsteeds eigenlijk, maar daar komt het vandaan :+ ) reuzenslangen in de leidingen en Gollem.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:53

Bert en Ernie hebben zo'n scene met een mummy. Doodeng :')

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:59

SusanH schreef:
Maar zag Selma Duim voorbij komen. Verdronken denk ik maar die vond ik ook eng. Die praatte zo eng := .

Gossie toch, jeugdtrauma dat je aan de drank heeft geholpen :(:)

De burgemeester uit Zoobelizoo vond ik altijd wat eng. Achteraf denk ik dat het misschien kwam omdat het een zwarte man was, en ik een klein gupje in een dorp in Drente was die niet van het bestaan van gekleurde mensen wist :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:19

_Dominique schreef:
Er was vroeger iets op tv bij Villa Achterwerk. Met een liedje dat ging als volgt. Ahum:

Er is een vrouw vermoord
Met een gordijnenkoord
Ik had het zelf gezien
Het was op nummer 10
Het bloed ging langs de trap
Het leek tomatensap
Ik nam er een likje van
Ik werd er misselijk van

En dat kan je zingen bij zo'n handje klap spel.

Nou jongens het videoclipje erbij en de tekst. Ik heb echt nachten gehuild bij m'n ouders of ik bij hun mocht liggen. Mijn hele klas overigens want iedereen had het gezien natuurlijk omdat we het in de les keken (ik heb het over groep 4 van de basisschool). :')

Om je trauma te verergeren.. volgens mij zit er een foutje in je tekst. Wij zongen 'haar hoofd lag in een pan, ik werd er misselijk van'. Je hebt een vergeten herinnering bij me naar boven gebracht, dank daarvoor! Ik heb er geen trauma van, maar man wat hebben we dit vaak gezongen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:20

Ik was altijd bang voor alles. Ik was (en ben) echt een watje. Spookhuis in de Efteling en in Disneyland vond ik vreselijk.
Ik was ook bang als mijn vader vuurwerk ging afsteken, was altijd bang dat hij mee de lucht in ging...
En verder (nog steeds) als ik in het donker de trap opmoet. Drama :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:32

Indy_Mouse_9 schreef:
SusanH schreef:
Maar zag Selma Duim voorbij komen. Verdronken denk ik maar die vond ik ook eng. Die praatte zo eng := .

Gossie toch, jeugdtrauma dat je aan de drank heeft geholpen :(:)

De burgemeester uit Zoobelizoo vond ik altijd wat eng. Achteraf denk ik dat het misschien kwam omdat het een zwarte man was, en ik een klein gupje in een dorp in Drente was die niet van het bestaan van gekleurde mensen wist :o

Haha die k moest een g zijn :') ik drink helemaal geen alcohol :))

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:40

Leuk topic! Ik was heel erg bang voor Karbonkel van ik mik morenland. Maar ook heel erg bang voor kleine hondjes :'). Als ik naar het vriendinnetje van mij wilde aan het einde van de straat en de mensen in het huis ervoor met hun hond naar buiten kwamen liep ik zo terug naar huis om via de andere kant naar mijn vriendinnetje te gaan haha. Heb er verder nooit in het echt enge ervaringen meegehad

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:46

Ik ben ouder dan de meesten hier, dus: de bom. Geboren midden in de koude oorlog...

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 00:07

Spiegels. Ooit op jonge leeftijd de film Candyman gezien, waar een man met een haak te voorschijn kwam als je vijf keer Candyman zei als je in de spiegel keek. Dan kun je dus niet meer in de spiegel kijken en geen Candyman denken %) Dit was de trailer https://youtu.be/RnzzBssg3ac

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 00:10

Pfoe, trappen, moffel en Piertje, sinterklaas,de stofzuiger van de Teletubbies :')

En heb nog steeds last van trappen, kan er ook echt van inzakken als ik er 1 in mijn ooghoek zie.
Verder walg ik ook echt van blote voeten, maar of dat echt angst is _O-

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 00:17

Was er dan niemand bang voor de wasstraat? Als kind een keer alleen gelaten in de wasstraat en krijsen dat ik gedaan heb, hou er nog steeds niet van ;(

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 00:27

Kermit :')
Kijk maar eens lang naar zijn gezichtsuitdrukking :Y)
Afbeelding

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 00:50

Thomas de trein |(
Afbeelding

Vooral als het begin stukje kwam, heel langzaam dat enge gezicht wat steeds groter werd. En als hij dan met zijn ogen begon te rollen.. Brrr :=

Nu kan ik er echt om lachen, maar echt ik vond het dood en dood eng :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 00:53

Oh, en laten we absoluut niet vergeten; kuifje toen hij vergast werd, volgensmij heette die kuifje en de zonnetempel. Ook zo'n trauma :')

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 00:54

De plaaggeest van Bassie en Adriaan uiteraard. Ik kan er nu nog slecht tegen als ik hem zie.

Mijn dochter van 6 is als de dood voor angsthaas van sesamstraat. Mijn 3 kinderen groeien dus op zonder sesamstraat want het is blinde paniek als hij voorbij komt
Laatst bijgewerkt door Salsa op 29-11-17 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 00:56

Liesje1611 schreef:
Mijn opa zette vroeger, toen ik een jaar of 4 was, altijd een heel oud tekenfilmpje op. Hij noemde het "de speldenman".. :n

Ging over een dorpje waarbij alle poppetjes en huisjes gemaakt waren van ballonnen. Naast dat dorpje, in het bos, woont de speldenman, die ging toen naar dat dorpje en stak alle bewoners lek(!!) ;(

Nouja, zie het zelf maar (vooral vanaf minuut 2.05) ik heb nogsteeds nachtmerries als ik dit terug zie :')

https://m.youtube.com/watch?list=PLo6uS ... xucYzKXXCI

Jaaaa die was ik vergeten! Idd doodeng vroeger

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 00:57

Niemand hier die bang is voor Stekeltje het egeltje ?

Wat een lelijkerd, dat ze dit überhaupt uit mochten zenden op een kinderzender.

Afbeelding

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 01:08

Verdrongen maar idd die vond ik ook niet tof. In dezelfde categorie: Benjamin Ben. Ken je die nog. Beetje dezelfde makers dacht ik. Die trok ik ook slecht als kind

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 01:10

Harde geluiden (onweer, schroeven boren, galm in tunnels, vuurwerk)
Donker (tunnels, toen ik er achter kwam bij Bobbejaanland dat de boten een tunnel in gingen en ik er al in zat raakte ik compleet in paniek :D, terwijl ik auto tunnels leuk vond... :=)
Baby reclame met luiers begon ik altijd om te huilen (??)
Grote tieners
Ik was ook bang om te poepen en hield het soms 2 weken vol niet te gaan.

Echt bang voor bijvoorbeeld karbonkel ofzo was ik niet.

Etc: verder bang toen ik geleerd kreeg wat een atoombom was, en voor vuur en brand ook heel erg. En voor dieven en geesten.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 01:16

@sureido ik was niet bang voor grote tieners alleen maar tot aan groep 7 serieus bang voor het groep 8 lokaal en de grote kinderen die daar in zaten. Ik was nogal klein...