Waarom deed ik dat vroeger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:07

Supertje schreef:
Andere haartrends van iets later waren ook briljant trouwens. Je had van die zigzag haarbanden, die zijn ook een tijdje heel populair geweest. En heel veel van die kleine plastic klemmetjes in je haar....

[ [url=m/7wPs8b.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j0QSl4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, en blauwe mascara én oogschaduw! :')

Kleding, was ook erg leuk. Tuinbroeken waren volledig acceptabel, wel met naveltruitje eronder. Sowieso naveltruitjes. Ook op een rokje (rokje met Schotse ruit was mijn favoriet), een spijkerbroek (levi’s 501 off course), of op alles eigenlijk.

Oh ja dat is waar! Die haarband is best leuk! Staat mij alleen niet denk ik.
Levi's 501 hier ook gehad. En Chipie spijkerbroeken met die gekleurde dingen op de achterzak.

diedepol14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:43

Citaat:
Haha lol. Mijn (inmiddels overleden, vorig jaar sept.) hondje kon ook álle trucjes! Van inderdaad longeren tot de kunsten van de Spaanse Rijschool en vrijheidsdressuur. Ik vroeg het, hij deed het. Zijn favoriet was Spaanse Pas, heb ik nog een filmpje van. :D Haha dat arme beest, hij vond het helemaal geweldig altijd.

Ik speelde tot een jaar of 12 altijd nog paardje in de straat, vaak gingen we dan racen tegen andere paarden met hun jockeys! :D Bij de gym was ik altijd een van de beste qua conditie haha.

Nu ben ik heeeel benieuwd naar dat filmpje! of ben ik de enige? -O-

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:58

O ik weet er nog eentje van mezelf, nu jullie het over mode/haar trends hadden. :')

Ik had (*heb nog steeds :Y)) heel erg lang blond haar.
Soms droeg ik dat op een paardenstaart, en meisjes uit mijn klas lieten dan altijd 1 dun plukje langs het gezicht hangen. Of 2, aan elke kant één. Dat stond wel vlot.
Ging idee waarom, maar dat was toen echt cool dus ik deed dat ook. Alleen was mijn plukje natuurlijk wel wat langer dan bij de gemiddelde meid met schouderlengte haar....
Het zag er bij mij echt niet uit.

Zelfs op een schoolfoto toen mijn moeder m'n haar prachtig had gevlochten, heb ik net voor de foto's even een pluk losgetrokken. Ze was niet zo blij met de foto's. _O-

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:00

Het 'trainen' van een beestje is toch niet zó erg? Ik liet mijn konijn op mijn 22e nog een rondje draaien en op haar achterpoten staan op commando. :=

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:02

Roos04 schreef:
Het 'trainen' van een beestje is toch niet zó erg? Ik liet mijn konijn op mijn 22e nog een rondje draaien en op haar achterpoten staan op commando. :=

Ik deed aan 'bunnyhopping' met mijn nijn.
Geen idee of het daardoor komt, maar deze rakker heeft mooi de 14 jaar gehaald!! :j

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:04

Het geniale idee om bordeauxrode/paarse dreadlocks in m’n haar te laten zetten, ik was 12/13 ofzo. Zooo niet mooi. Foto’s uit die tijd zijn er niet meer :’)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:04

Roos04 schreef:

Nee hoor, kan zelfs erg nuttig zijn om de hond verschillende gangen aan te leren etc en Spaanse pas is een goede strek oefening die weer zorgt voor soepelere dieren bij goede uitvoering. Is alleen een beetje jammer als dat het enige is wat een hond kent :+

Mijn huidige dieren leren dus beide, gewone gehoorzaamheid en wat gangwerk van de paardenwereld.

bente_sat

Re: Waarom deed ik dat vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:20

Haha, de meest geweldige dingen komen voorbij. Ik heb me aan veel dingen ook schuldig gemaakt...

Ik wilde vroeger altijd 2 knotjes met dan aan beide kant een pluk haar als staart er uit. Zag er echt niet uit!

Paardje spelen deed ik schaamteloos tot groep 8. Iedereen had zijn eigen stal en had andere kwaliteiten en ik was echt springpaard van de groep. Helaas bleef het daar niet mee en fietste ik altijd met een touw rond mijn stuur als teugels. Zo hoefde ik het stuur niet vast te houden maar kon ik met de 'teugels' mijn fiets besturen :+

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:22

bente_sat schreef:
(...)
Paardje spelen deed ik schaamteloos tot groep 8. Iedereen had zijn eigen stal en had andere kwaliteiten en ik was echt springpaard van de groep. Helaas bleef het daar niet mee en fietste ik altijd met een touw rond mijn stuur als teugels. Zo hoefde ik het stuur niet vast te houden maar kon ik met de 'teugels' mijn fiets besturen :+

Oohja! Dat deden wij ook. :') Ik had ook expres fietstassen op mijn fiets (die ik nooit gebruikte) zodat ik kon 'drijven' met m'n benen. _O-

Overigens was dit over nadat ik een keer een flinke smak maakte. Een fiets bestuur je met je handen, niet met 'teugels'. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:24

Oh mijn fiets is ook paard geweest hoor. Ik heb zelfs mijn B proefjes door de bak gefietst!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:26

Oja als ik achterop bij mama zat op de fiets deed ik of zij het paard was en ik de ruiter. Ok eigenlijk wel als ik zelf op de fiets zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:28

Suzanne F. schreef:
Oh mijn fiets is ook paard geweest hoor. Ik heb zelfs mijn B proefjes door de bak gefietst!

Mijn fiets is nog steeds paard. Ik ga in de verlichte zit over hobbels heen. :Y)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:37

Mezelf make-uppen, mijn buik niet inhouden tijdens het rijden en zorgen dat ik laptopstraf kreeg en daarna gaan huilen, omdat ik dat niet wilde :")

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:05

Wij deden met een springtouw achter de nek en onder de oksels van een ander altijd paardrijden. 1 was paard en de andere was ruiter. En als je dan kneepjes in de teugel gaf moest 'het paard aan de teugel'. LOL

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:16

Oh ik hou van dit topic!!!

Ik deed ook ongegeneerd paardrijden tot in groep 8.. altijd met vriendin samen eb ik qas altijd de beste paardentemmer :o

Hond als paard gebruiken deed ik ook regelmatig, er was zn uitlaat velde en ging ik met de hond dressuren, op een gegeven moment vond die het niet meer leuk en rukte die zich uit zn halsband en liep alleen naar huis.. mn vader wist dan wel weer hoelaat het was :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:38

Met een zelf gemaakte collectebus langs de deuren gegaan. Geld inzamelen om dieren te redden.
We kregen nog geld ook :+ maar we wisten niet wat we met dat geld moesten voor de dieren. Toen kochten we er maar snoep van :')

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:41

Geweldig topic. :')

Ik at kattenbrokjes, die vond ik serieus lekker. Niet omdat ik kat wilde zijn, maar echt omdat ik die dingen lekker vond.

Met 2 vriendinnetjes heb ik ooit een bruggetje over de sloot gebouwd om bij een shetlander te komen. We vonden die pony heel zielig alleen staan en we wilden 'm aaien en eten geven. De eigenaar had ons al eerder weggestuurd bij het hek, dus besloten we het via de slootkant te proberen. Planken verzameld en daarmee een bruggetje gebouwd. Drie keer raden wie er in de sloot viel. :+

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 03:27

Roos04 schreef:

Mijn hondje had dus een mini hoofdstelletje in...en ik had ook nog een zweepje := nee hij vond dat wat minder geslaagd Y;(

verootjoo schreef:
Met een zelf gemaakte collectebus langs de deuren gegaan. Geld inzamelen om dieren te redden.
We kregen nog geld ook :+ maar we wisten niet wat we met dat geld moesten voor de dieren. Toen kochten we er maar snoep van :')

Omg dit heb ik ook eens gedaan, maar wij kochten er noten van....

diedepol14 schreef:
Nu ben ik heeeel benieuwd naar dat filmpje! of ben ik de enige? -O-

Ik ben ook razend benieuwd naar het hondje dat de Spaanse pas kan!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 07:40

Ik heb ook heel lang als paard rondgehuppeld tijdens de pauze :D En op kamp vond ik dat ik mijn mooie bloemetjespyjama best wel overdag aan kon, ik geloof dat ik er een hele week in rondgelopen heb. En mijn lievelingstrui had een groene voorkant, een blauwe achterkant, een gele mouw en een rode :D

Als tiener was ik ook echt niet makkelijk. Ik spijbelde heel veel en toen ik het concept alcohol ontdekte bleef ik weken weg van huis om te feesten :o
Ik ben ook nogal eens van stijl veranderd op die leeftijd. Op mijn 14e was ik een emo/goth die alleen zwarte kledij droeg en zwarte nagels had. Op mijn 16e werd ik plots een surfer girl die altijd in zwemkleding rondliep. En op mijn 17e was ik een klimaatactiviste met dreadlocks, hippiekleding en anatomische sandalen, die op vakantie ging naar plaatsen waar je heel hard moest fietsen om je telefoon op te laden. Op mijn 18e werd ik plots een posh meisje met veel make-up en hoge hakken :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:40

Whaha Eline, jij bent echt op zoek geweest naar je identiteit! En heb je hem nu gevonden?
Ik ben daar pas veel later mee begonnen. Na mijn 25e heb ik diverse kledingstijlen doorgelopen, nu weet ik wat bij mij past en wat ik ben en hoe ik me voel.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 09:10

Ik ben nog altijd dankbaar dat de mobiele telefoon werd uitgevonden nádat ik met mn bff van die tijd de “hiphop” periode hadden gehad :')

Samen dansjes bedenken en die dan t liefst goed in t zicht van iedereen uitvoeren. Met petjes en shirtjes met capuchons enzo. Génánt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 09:39

Buiten de vreselijke klederdracht, want stijl mag het niet eens noemen. Kan ik mijn ouders weinig 'kwalijk' nemen.

Ik heb the lion king nagespeeld tot aan zeker 14 jaar, de glijbaan was onze trotse rots en alle liedjes werden dagelijks gezongen. In mijn beleving had ik ook de allerbeste leeuwenbrul ooit..

Daarbij was ik meer jongetje dan meisje, Pokémon, Beyblade, Digimon, YuGiOh, Dragon Ball, alles heeft de revues gepasseerd.

Maar waar ik mij echt voor schaam, dat zijn toch wel de volgende drie dingen.

1. Als dierenliefhebber en dierenredder in nood heb ik eens een duif 'gered', het dier (dat waarschijnlijk moe was) heb ik gevangen, en zonder eten of drinken onder een speciekuip gezet. Ik als heuse dierenredder was het dier snel vergeten en na een week was meneer de duif uhh na ja je snapt het..

2. In een brandgangetje in de buurt konden we altijd kikkervisjes en mini kikkertjes vinden en vangen. Hartstikke leuk! Ik heb maanden een mini vijvertje op mijn slaapkamer gehad. In een roze kistje met geel handvat. Gevuld met water en plateau. Totdat mijn moeder mijn slaapkamer een grote beurt wou geven en dat kistje van onder mijn bed trok.. Ik geloof dat moeders nog steeds een trauma heeft aan kikkers..

3. Wenkbrauwen epileren, dat kon ik toch ook wel..? Niet dus.. Hop twee wenkbrauwen helemaal weg, met een scheermesje floep.. Ik had opeens een vreselijk groot voorhoofd. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:11

Wat een onwijs grappig topic is dit!

Ik heb vroeger mijn fiets regelmatig omgebouwd tot paard, inclusief kartonnen hoofd en een echt hoofdstel. Sturen met de teugels was minder geslaagd :Y)
Onze huisdieren van destijds hebben allemaal wel eens kleren aan gehad. Kappertje spelen met de buurmeisjes vonden de ouders minder geslaagd. En met mn konijn ben ik in de poppenwagen door de wijk gewandeld. Konijn had zelfs een luiertje aan het arme dier.. :o

Zelf heb ik ook de nodige modeblunders begaan in mn kindertijd. Ik heb een periode gehad dat ik alleen maar fluweel droeg. Fluwelen broeken, fluwelen shirts (uiteraard bij voorkeur gecombineerd), of een fluwelen jurk. Uiteraard met uitlopende pijpen en mouwen. Ik had ze in het marine blauw en bordeaux rood. Ik vond dat zoooo chic en zacht en mooi! :))
Verder in mijn peutertijd heel veel modeblunders die mijn moeder me aan trok (hobbezakken, kabouter-puntmutsjes aan een jurk of jas, noem maar op). En in mijn tienertijd had ik een neon-skate fase :))
Ik had een neon oranje broek met zakken op en linten aan de zijkant. En die broek had ik ook in het neon roze, en neon groen. :j En netpanty's in neon kleuren :#

Op die uitschieters na zag ik er best wel oke uit :j

En hoe leuk is het om nu zelf moeder te zijn, en mn dochter haar eigen kleren te laten uitkiezen. Soms ziet ze er oprecht leuk uit, soms heeft ze echt de meest vloekende combinaties uitgezocht maar voelt ze zich prachtig. Ik laat haar maar lekker, beter zo als dat ze zich nu al druk maakt over haar kleren/ of ze er wel mooi uit ziet. Want die kinderen heeft ze ook al in de klas (groep 3) :oo

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:50

WowAmigo schreef:
Ik ben nog altijd dankbaar dat de mobiele telefoon werd uitgevonden nádat ik met mn bff van die tijd de “hiphop” periode hadden gehad :')

Samen dansjes bedenken en die dan t liefst goed in t zicht van iedereen uitvoeren. Met petjes en shirtjes met capuchons enzo. Génánt.

O, dat vind ik eigenlijk wel heel cool. Tenminste, ik weet niet hoe die dansjes eruit zagen, maar vrouwen doen nog veel te weinig aan hiphop. Rappers hebben (zeker in Nederland) alle kleuren van de regenboog, dat wel, maar het zijn 99 van de 100 keer mannen. Waarom hebben jullie niet doorgezet? Waren jullie nu rolmodel geweest! :)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:59

Balou_k schreef:
(...)
3. Wenkbrauwen epileren, dat kon ik toch ook wel..? Niet dus.. Hop twee wenkbrauwen helemaal weg, met een scheermesje floep.. Ik had opeens een vreselijk groot voorhoofd. :o

Oja ook nog zo eentje! Heb ze nooit afgeschoren maar wel vreselijk dun geëpileerd. Had ook altijd een pincet bij me. :+