rekenfout.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: rekenfout.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 06:23

Soms werkt het systeem hier niet op de kassa dat uitrekend hoeveel de klant terug krijgt, dan is het hoofdrekenen. En ja, soms weet ik het ook even niet meer hoor. Lange dag, je bent al wat moe, al 8 uur een het hoofdrekenen, tja. Ik kan mij moeilijk concentreren, dan heb ik het er wel lastig mee dat een klant er gewoon doorkrijst. Of een andere wil nog wat vragen etc. Dan vraag ik altijd vriendelijk of ik even rustig mag tellen, dat snappen ze meestal wel. (Of ze er blij mee zijn is wat anders) Waar ik niet tegen kan is, dat je wisselgeld hebt gegeven en als ze het weg doen zien dat ze nog klein hebben en dat er dan nog willen bijgeven. Dan zeg ik: Nee sorry. Ze hebben dan echt wel tijd genoeg gehad en ze zijn niet enig klant.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 06:42

Laura82 schreef:
Onali: er zullen 18 jaar geleden vast kassa's zijn geweest die dit deden, maar iig lang niet allemaal. Bij de groenteboer waar ik werkte niet, maar ook bij de albert heijn en super de boer bijv niet.

Ik weet niet uit welk dorp jij komt, maar bij ons hadden alle supermarkten (C1000, AH, Edah, Super) een gewone kassa die aangaf wat je terug moest geven en op de bon stond het aantal koopzegels.
En dat was toen ik 16 jaar was, jaren daarvoor bestond dat ook al.

Het was echt niet het stenentijdperk hoor 18 jaar geleden. Computers bestonden ook al en internet ook :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 07:02

Onali schreef:
Laura82 schreef:
Onali: er zullen 18 jaar geleden vast kassa's zijn geweest die dit deden, maar iig lang niet allemaal. Bij de groenteboer waar ik werkte niet, maar ook bij de albert heijn en super de boer bijv niet.

Ik weet niet uit welk dorp jij komt, maar bij ons hadden alle supermarkten (C1000, AH, Edah, Super) een gewone kassa die aangaf wat je terug moest geven en op de bon stond het aantal koopzegels.
En dat was toen ik 16 jaar was, jaren daarvoor bestond dat ook al.

Het was echt niet het stenentijdperk hoor 18 jaar geleden. Computers bestonden ook al en internet ook :')

Zeg ik dan dat internet en computers niet bestonden :o? En nee hoor, ook geen gehucht... Alkmaar. Maar jemig, die denigrerende toon kan echt wel wat minder hoor, triest gewoon.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:20

Is meer ongeloof, dan denigrerend bedoeld. Niet gelijk op je teentjes getrapt zijn.

Met computers bedoel ik dat de 'software' gewoon bestond, dus vreemd dat niet alle kassa's dit systeem van terugrekenen had. Vooral supermarktkassa's, een groenteboer kan ik me dan nog enigszins voorstellen. Die zijn vaak particulier.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:56

Misschien dat de kassa's het wel konden maar het gewoon niet gebruikt werd, I don't know. We gaven ook niet het ontvangen bedrag in, dus dan kan ie natuurlijk niets uitrekenen. Misschien hielden ze ons gewoon voor de gek :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:45

Ik werkte 15-20jr geleden bij de C1000 en ook geen uitrekenfunctie hoor. En dat was zeer bewust. Terugtellen moest je (wat nauwelijks hoofdrekenen te noemen is) want zo hoort het naar de klant toe. Ik vind het dus zeer irritant als een Cassiere niet terugtelt maar gewoon wat geld in mijn hand kwakt. Voor mij voelt dat als een slechte service van een winkel.