De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:32

Cayenne schreef:
Met stip op 1: het verkeer dat als racekevers door de bebouwde kom gaat.
Door onze straat gaan ze soms met zo'n snelheid dat het echt wachten is tot het een keer verkeerd gaat.
Het zal je kind maar zijn die door zo'n idioot wordt aangereden :n

Inderdaad. Ik woon in een doodlopende straat en er komen enkele gastjes die zichzelf echt tof vinden met een rotgang doorheen rijden. Wij spreken ze er ook gewoon op aan. Idioten.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:36

Alpha89 schreef:
of moeten me per sé inhalen om vervolgens vol in de remmen te moeten om de afslag te halen. HALLO, achter mij was er ruimte of zelfs lege rijbaan!?

Zo heeft iemand die dat bij mij probeerde z'n afslag nog wel eens gemist. Ik voegde in en trok op, hij reed een stuk achter me op de linkerbaan. Een paar honderd meter verder bij het klaverblad heb je onder het viaduct zo'n 150 meter om uit te voegen richting Utrecht. Tegen de tijd dat we daar kwamen reed hij naast me, alleen moet ik daar rechtdoor en daar had meneer blijkbaar niet op gerekend, die had waarschijnlijk verwacht dat ik af zou slaan zodat hij van de linkerbaan nog voor me uit kon voegen. Die kon dus mooi doorrijden tot de volgende afrit en daar keren. :') Had er geen medelijden mee, had 'ie maar gewoon op tijd naar rechts moeten gaan, was genoeg ruimte achter me.

Florenc schreef:
Vrachtwagens zullen elkaar ook alleen maar voorbij steken, als het echt niet anders kan.

Wellicht in België, maar hier niet hoor. Ik rij dagelijks over de A15, tweebaanssnelweg met een inhaalverbod voor vrachtverkeer tijdens spitstijden. Komt dagelijks voor dat vrachtwagens elkaar daar inhalen, en ook regelmatig dat dat met een paar km verschil gebeurt en dat de inhalende vrachtwagen zes collega's voorbij moet voor 'ie weer naar rechts kan.

Jans schreef:
Vrachtwagens halen ook elkaar in. Dan ontstaat er ook file. Terwijl in theorie ze allemaal 80 zouden moeten rijden.

Klopt, maar in de praktijk is dat vaker 85-90 en daar wordt ook niet tegen opgetreden. Vind dat ook niet zo'n groot probleem, maar niet iedere chauffeur doet dat even slim. M'n vader is chauffeur en die rijdt standaard 85-87, maar z'n vrachtwagen kan 93. Als hij in moet halen, versnelt 'ie zodat het inhalen sneller gaat. Dan krijg je niet dat inhalen met 1-2 km/u verschil.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:38

Beetje off topic misschien, maar ben ik de enige die opgevallen is dat de ts die beklaagt over "het verkeer van tegenwoordig", zelf achttien jaar oud is.... _O-

bruintje123

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:46

Echt? Haha dat is wel grappig :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:51

De tijd van surveilllances is al jaren voorbij, verkeershandhaving heeft een lage prioriteiten dan krijg je dit..

Maar op snelwegen is het ook een ramp en ik vind dan met name de vrachtwagenchauffeurs super aso en levensgevaarlijk rijden....komen okk de meeste omgelukken van

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:54

Kuggur schreef:
Beetje off topic misschien, maar ben ik de enige die opgevallen is dat de ts die beklaagt over "het verkeer van tegenwoordig", zelf achttien jaar oud is.... _O-

Ik denk dat dat een beetje typeert....

Jonge bestuurders rijden gewoon vaak sneller dan wat oudere bestuurders,is zelfs wetenschappelijk onderzocht,veroorzaken tevens vaker ongevallen en ergeren zich veel vaker.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:55

Sneller? Nou roekelozer wil ik het meer noemen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:57

Marjoow schreef:
Als jij net zo goed bent als ik dan delen we die plek oké?

*\o/* *\o/* :+

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:05

tengeltje11 schreef:
topsylover schreef:
En als je dat niet wil koop je je maar een 45 km autotje.

en die hinderen niet ofzo?
die rijden ook op de 80u wegen lijkt me toch?

en hoe vaak kan jij als 130u rijdende auto op het rechter rijvak rijden?
dag en nacht rijdt dat vol vrachtwagens.
als er daar dan een auto tussenrijdt,stoort die niemand,die rijdt met de vrachtwagens mee.

er is ook helemaal geen regel die 70u verbiedt waar je 80u mag.
ook traktors rijden daar,45u autootjes rijden daar,oudere mensen die 50u rijden,rijden daar,....

als jij je aan al die medeweggebruikers ergert,dan heb jij een groter probleem dan al die andere gebruikers lijkt me,want wat win jij op het einde?2 minuten tijd en een hoop stress?

Ja die hinderen verschrikkelijk, maar aan die auto's zie je tenminste dat ze zo langzaam gaan.
Hier in het noorden kun je buiten de spits redelijk vaak op de rechterhelft rijden. Maar in de spits krijg je het probleem dat IEDEREEN links gaat rijden, want als je eenmaal rechts vastzit achter een slome auto of vrachtwagen kom je er nooit van je leven meer achter weg, waardoor de linkerbaan overbevolkt is en opstoppingen veroorzaakt.
Een auto die tussen 2 vrachtwagens in rijdt zie je niet, want je ziet de vrachtwagen, dus kun je anticiperen op de vrachtwagen.
Het gaat niet om de stress of het ergens op tijd willen zijn, het gaat erom dat ik vloeiend wil kunnen rijden. Lekker tempo aanhouden, strakke lijn op 1 baan houden. Maar dat wordt dus onmogelijk gemaakt door al die mensen die verschillende snelheden rijden.

jeannaa schreef:
Hoezo kan je dat niet goed inschatten? Dat zie je toch. Ik rijd ook vrij hard, maar kom op je ziet toch dat je rap dichterbij komt.

Ja komt HEEL rap dichterbij inderdaad, dat is precies het probleem. :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:13

bruintje123 schreef:
Dat is toch echt heel slecht verkeersinzicht hebben als je daarvoor hard moet remmen of uitwijken.

Inderdaad... :j het lijkt me toch wel zaak om een eind vooruit te kijken... zo'n 80 rijder komt niet ineens voor je neus uit de lucht vallen lijkt me... daarbij: met een paardentrailer achter je rijd je ook geen 130, maar dan moet iedereen zeker wèl rekening met die langzame rijder houden. :')

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:17

Supervixen schreef:
Ik erger me vooral aan mensen die te langzaam rijden :'). Dan bedoel ik 30 waar je 50 mag of 60 waar je 80 mag ofzo. Vreselijk.

Eens! Al helemaal op enkelbaans 80 wegen, dan zit je echt gegijzeld. Of die niet inhalend middelste baan op snelweg blijven plakken, zodat je rechts erlange moet als je keurig snelheid rijdt op cruisecontrol. Erger ik me veel harder aan.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:20

Ik heb ook dagelijks ergernissen in het verkeer, maar ik fiets dan ook dagelijks door een drukke stad (waar iedereen denkt dat 'ie voorrang heeft). Vanmorgen moest ik uit nood remmen voor een auto die nog ff voor mij langs scheurde, terwijl die had moeten wachten voor haaientanden.

Zebrapaden hebben in deze stad (groningen) trouwens ook geen betekenis :') Als je oversteekt zonder uit te kijken word je alsnog wel 5 keer (bijna) aangereden door fietsers.

Nu moet ik toegeven dat ik zelf ook niet altijd netjes rijd, maar wellicht komt het doordat ik met de rest meedoe :')

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:24

IsaCalixa schreef:
Ik heb ook dagelijks ergernissen in het verkeer, maar ik fiets dan ook dagelijks door een drukke stad (waar iedereen denkt dat 'ie voorrang heeft). Vanmorgen moest ik uit nood remmen voor een auto die nog ff voor mij langs scheurde, terwijl die had moeten wachten voor haaientanden.

Zebrapaden hebben in deze stad (groningen) trouwens ook geen betekenis :') Als je oversteekt zonder uit te kijken word je alsnog wel 5 keer (bijna) aangereden door fietsers.

Nu moet ik toegeven dat ik zelf ook niet altijd netjes rijd, maar wellicht komt het doordat ik met de rest meedoe :')

Oversteken bij zebrapaden hier in Groningen is idd een uitdaging. Maar ik loop altijd door het is een uitdaging om alle fietsers te vloeren. Zelfs een keer een boze trut gehad die dr telefoon liet vallen. Was druk aant appen en ik stak over. Maar het was zogenaamd mijn schuld, euh nee jammer dan }>

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:26

Waar ik me trouwens ook enorm aan erger zijn die mensen die nog in de rij willen steken op de linkerbaan waar eigenlijk geen plek meer is. En dat bij voorkeur met een flink snelheidsverschil en dan pisbeledigd zijn dat je kort op hun bumper zit, terwijl je al vol aan het remmen bent om een botsing te voorkomen :roll: . Ik probeer altijd netjes afstand te houden van mijn voorganger en dezelfde snelheid aan te houden maar dat word kennelijk door sommige mensen gezien als optie om zich er even tussen te proppen met alle mogelijke risico's vandien

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:34

IsaCalixa schreef:

Ik moet tegenwoordig dagelijks door de binnenstad fietsen van een aanmerkelijk kleinere stad dan Groningen en ik schrik er ook van hoe idioot er door iedereen gereden wordt. }:0

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:36

Momenteel zit mijn ergernis trouwens bij die wannabee agenten; ook wel verkeersregelaars... Ik mag 50, rij 50, heb een ontheffing op het dashboard liggen en nog hebben ze elke keer wat te wijzen en te zeuren en word Ik staande gehouden. Ik snap ineens heel goed dat sommige mensen er agressief van worden. Het wekt bij mij ook agressief gedrag op. Het is niet eens zo zeer het werk maar de houding die ze aannemen en de manier waarop het gebracht wordt. Zelfs mijn hoefsmid die normaal de rust zelve is kwam al zwaar geïrriteerd aan. Ik had hem aangemeld en exact de auto omschreven. Toch aan de kant gezet en ondervraagd wat ie voorbij het afgezette wegvak moest...

Kansloze keuzen...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:39

Anne_GTI schreef:
Momenteel zit mijn ergernis trouwens bij die wannabee agenten; ook wel verkeersregelaars... Ik mag 50, rij 50, heb een ontheffing op het dashboard liggen en nog hebben ze elke keer wat te wijzen en te zeuren en word Ik staande gehouden. Ik snap ineens heel goed dat sommige mensen er agressief van worden. Het wekt bij mij ook agressief gedrag op. Het is niet eens zo zeer het werk maar de houding die ze aannemen en de manier waarop het gebracht wordt. Zelfs mijn hoefsmid die normaal de rust zelve is kwam al zwaar geïrriteerd aan. Ik had hem aangemeld en exact de auto omschreven. Toch aan de kant gezet en ondervraagd wat ie voorbij het afgezette wegvak moest...

Kansloze keuzen...

Ik snap je bericht niet. Waar mag en rij je 50? iedereen mag en rijd toch (wel eens) 50? Wat voor ontheffing?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:41

Het gaat om een wegvak wat afgesloten is ivm werkzaamheden 1,7 km verderop. Alleen bestemmingsverkeer mag erdoor.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:47

tengeltje11 schreef:
Jonge bestuurders rijden gewoon vaak sneller dan wat oudere bestuurders,is zelfs wetenschappelijk onderzocht,veroorzaken tevens vaker ongevallen en ergeren zich veel vaker.

Praat even voor jezelf alsjeblieft.
Ik rijd na 30 jaar nog precies hetzelfde als toen ik net mijn rijbewijs had. En dat betekent iig geen 70 rijden waar je 80 mag of 80 op de snelweg. Moet er niet aan denken, voor mij een grote ergernis.
Gewoon lekker doorrijden !

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:49

als je goed zou lezen staat er ook 'vaak'.net omdat er altijd uitzonderingen zijn.

en ja,als ik kijk naar mezelf is dat zo.
je krijgt kinderen en ziet het nu van vlugger rijden en meer risico's nemen niet meer in. die enkele minuten later maken het verschil niet,en ik wil ook geen voorbeeld geven aan de kinderen dat vlug rijden iets is wat hoor.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:54

Merk ook dat dingen tegenwoordig heel anders geleerd worden als ik mijn ouders zo hoor.
Hun hebben geleerd de hele invoegstrook te gebruiken en ik niet. En zo zijn er meer dingen.
Veel lees ik daarvan terug hier :+

Zelf heb ik ook idd geleerd om vlot door te rijden, want je mag niet ophouden. Maar als ik dan mijn moeder op de snelweg zie dan denk ik ook, geef eens gas want je houdende rest op :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:01

ik belgie voeren ze bv al jaren campagne om door te rijden tot het eind van de invoegstrook.ook bij bv werken.
onderzoek bracht aan het licht dat dit de meest efficientste manier van invoegen is,die voor het minste hinder zorgt....
en dan moeten de weggebruikers die op de rijdbare stroken zitten,ook gewoon ritsen natuurlijk.

zo zie je ook maar dat zelfs landen onderling andere regels en gewoontes hebben.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:06

Oeh das ook zo irritant ja. Komt er een afsplitsing zoals bv op de a27 naar de a2. Honderden meters lang de tijd om de juiste rijbaan te kiezen maar iedereen gaat op het eerste blokje naar de andere rijbaan. Met veel geremen gevaarlijke situaties tot gevolg. Onbegrijpelijk...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:20

Marjoow schreef:
Oeh das ook zo irritant ja. Komt er een afsplitsing zoals bv op de a27 naar de a2. Honderden meters lang de tijd om de juiste rijbaan te kiezen maar iedereen gaat op het eerste blokje naar de andere rijbaan. Met veel geremen gevaarlijke situaties tot gevolg. Onbegrijpelijk...

Als je vanaf het zuiden komt, heb je daar anderhalve kilometer (en de laatste paar honderd meter zelfs een tweede uitvoegbaan) de tijd voor. Dat is een punt waar ik inderdaad ook eerst een kilometer door rij op de hoofdrijbaan voor ik aan uitvoegen ga denken. Veel mensen hebben na het uitvoegen de eigenschap hun snelheid gelijk te verlagen, rij je dan met z'n allen op een rijtje 80 km/u :')

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:22

Waar ik me mateloos aan erger zijn mensen die chronisch te langzaam rijden, vooral naar mijn werk toe 90% van de weg heeft een dubbel doorgetrokken streep en kan dus niet inhalen.

Mensen die nog even snel voor je willen invoegen op een 80km/h weg maar vervolgens zo langzaam optrekken dat ik moet remmen