Tigra_ schreef:Wat mij hier zo nu en dan opvalt is dat sommige vinden dat ze moeten zorgen voor een leuke avond. Daar ben ik het niet zo mee eens. Het enige wat ik wil is dat ze mijn bestelling goed opnemen en op tafel zetten. Eventueel een vraag over het eten kunnen beantwoorden en meer niet. De leuke avond/middag maak je er toch echt zelf van. Ik hoef verder geen praatje te maken met het de bediening. Gewoon heel basic en dat is toch de normaalste zaak in de wereld dat je gewoon met fatsoen werkt dat hoeft toch niet extra beloond te worden.
Als je wat gaat drinken heb ik nog nooit meegemaakt dat ik dacht goh die zet zich extra in voor mij dus die krijgt wat extra. Zelf behandel ik iedereen ook hetzelfde fooi of geen fooi. Belangrijkste is dat mensen tevreden de deur uit gaan.
Dit valt me ook op.
Hoe zo geven ze mij een leuke avond?
Die maak ik met de mensen aan tafel.
We behandelen de bediening netjes en vriendelijk en dat is ook wat de bediening doet. Dat is hun werk.
Ze hoeven me niet te entertainen of zo.
En we hebben pas 1 keer slechte bediening gehad, waren we met zijn tweetjes.
Het stel naast ons had er ondertussen ook lol in, dus die slechte bediening heeft ons best een leuke avond bezorgd.