nou begrijp ik het verhaal. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nou begrijp ik het verhaal. 
maar MDH verwoordt het inderdaad precies goed 
denbine schreef:Ik kreeg onlangs de vraag “ben je nog samen met de vader van je kind”
Vroeg me af of dat überhaupt relevant was
Anoniem schreef:denbine schreef:Ik kreeg onlangs de vraag “ben je nog samen met de vader van je kind”
Vroeg me af of dat überhaupt relevant was
Oh die krijg ik ook heel vaak. Onbeschoft vind ik het. Gevolgd door de vraag 'en neem je nog meer kinderen?'
Daarop antwoord ik dat we vanzelf wel merken of een tweede kindje ons gegund is, maar dat ik nu in ieder geval niet zwanger ben.'
verootjoo schreef:antje_vip schreef:Ik heb ook gehoord dat bedrijven liever geen vrouw hebben vanwege doorbetaald zwangerschapsverlof, en idd, teveel menstruatiepijn dus iedere maand 1 week betaald ziek thuis zitten. Vanuit zakelijk oogpunt kan je dan natuurlijk beter een man aannemen.
Ik heb geen vreemde sollicitaties gehad, maar wel toen ik een kamer zocht tijdens studeren. Dan krijg je ook van die "sollicitatie avonden" en dan komt er ook wat voorbij zeg! Wat je niet over moet hebben voor een kamer
Zwangerschap kost de werkgever helemaal geen geld![]()
En elke maand 1 week ziek heb ik nog nooit van gehoord...
Nele80 schreef:Ik ben momenteel ook terug druk aan het solliciteren. Vrijdag heb ik een nieuw gesprek. Het probleem waar ik nu mee te maken heb is dat ik een ander soort werk zoek dan wat ik vroeger al gedaan heb. Vroeger was ik notarieel jurist, maar nu zoek ik werk als administratief bediende. Waarom: omdat ik eigenlijk geen zin heb om bij een notaris te werken. Iemand een idee hoe ik dit beter kan verwoorden?
Qua rare vragen vindt ik volgende wel moeilijk: Geef een slechte eigenschap van jezelf.
Dan kan ik je iets beter helpen met een passend antwoord haha. Je was dus jurist, en zoekt nu ondersteunend/administratief werk? Wat is daarvoor de hoofdreden?
Dus dat geef ik nu ook altijd aan.