Wat is jouw meest vervelende huishoudelijke klus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:43

Cayenne schreef:
Onze wasmachine vreet sokken :?

Effe in de rubberen rand die de deur afsluit kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:52

Ik vind huishoudelijke taken op zich nog wel leuk.

Ik heb alleen een bloedhekel aan de frequentie van huishoudelijke taken. Na een dag hard werken in het huishouden is er de volgende dag nog weinig van te merken met een peuter en 2 honden. Daardoor heb ik dus een grondige hekel aan het héle huishouden, het komt altijd als een boemerang naar je terug |(

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:57

Ik háát ramen lappen. Wat een but-klus. ;(

Wassen en was opvouwen vind ik daarentegen zeer ontspannend. (2 minuten voor jezelf als baby ligt te pitten)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:00

Yontheke schreef:
Alles :+
Ik heb echt een broertje dood aan huishoudelijke taken...

Hier net zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:04

Ik vind het leuk :D

Heerlijk alles weer fris.

Maar momenteel is badkamer het meest vervelend. Is oud en wordt binnenkort verbouwd. We wonen hier pas en alles is compleet vernieuwd behalve de badkamer...

Heb een hekel aan strijken maar dat laat ik doen.

Roos_M

Re: Wat is jouw meest vervelende huishoudelijke klus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:19

Ik vind alles stom. Vooraf. Maar altijd blij als de klussen weer geklaard zijn. Maar wat ik gewoon echt niet doe is strijken! :r

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:23

Stofzuigen, dweilen en de was vind ik nog wel leuk.
Maar net als anderen een stoffen bank en huisdieren, verschrikkelijk. Frituurpan staat al 2 jaar (vies) in de schuur, die mag wel bij het vuilnis (geen zin om schoon te maken en zelf bakken stinkt, dus hij heeft geen functie meer).
Maar het meest erge zijn witte kastjes/vensterbanken met kattenpootjes en kattenhaar. Langer dan 5 seconden blijft het niet schoon en als ik dan die haren zie dwarrelen :(

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:47

Afwassen vind ik het ergst! Iedere dag weer opnieuw. Verder doe ik 2x per week een rondje afstoffen, stofzuigen en de toilet. Dan 1x daarbij ook dweilen en de badkamer uitgebreid. Door het bij te houden ben ik ook zo klaar. Maar iedere keer weer afwassen, dat vieze water, ik heb er een hekel aan.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:57

Even helemaal offtopic maar ik heb eerder dit jaar een vrijgezellen feest georganiseerd waarbij iedereen een huishoudelijke klusjes moest opschrijven waar ze de grootste hekel aan had en ook moest zeggen waarom. Maar ik verving het huishoudelijke klusje door het woord 'seks', zonder dat de rest dat van tevoren wist. Ontzettend puberaal maar oh wat hebben we gelachen _/-\o_
Een paar voorbeelden:

'Ik heb een hekel aan seks (dweilen) omdat de boel altijd zo lang nat blijft.'

'Ik heb een hekel aan seks (het bed verschonen) omdat het nooit past en ik mijn hoofd altijd stoot.'

Sorry maar door dit topic moest ik hier weer even aan denken haha. Ik vind dweilen en de kattenbak verschonen het meest vervelend overigens :D

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:07

een tip voor iedereen die het haat om hun dousche te poetsen, en zeker als de wand nog uit glas bestaat ook. Wat ik doe is de kalkspray (of wat anders waarmee je poetst) mee in de dousche nemen als je wilt douschen, ik was mijzelf en spray mijn dousch met kalkspray (hier hebben we zeer veel kalk). ik boen kort erover en dan spoel ik het af met water. ik ben daarna ook klaar met douschen ;)

twee vliegen in 1 klap :D

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:08

Hahaha Aranel, wat geniaal! Dat ga ik onthouden. Super leuk bedacht.

Ontopic: Ik heb echt een hékel aan het geluid van stofzuigers. Dus dat staat bij mij echt op de eerste plek. Ook had ik ooit ratjes in een enorm hok. Dat duurde super lang om schoon te maken dus dat werd na een tijdje ook vervelend, haha

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:19

-O- ramen zemen -O-
Ik heb over de hele lengte van mijn appartement ramen van plafond tot vloer -O- dat zijn 10laaaaange meters!
En... dat is nog niet alles. Diezelfde lengte aan begazing heb ik ook op mijn balkon! Dus 20 heerlijke meters, die aan beide kanten gezeemd moeten worden |o
Al hoewel... het balkon wordt aan de buitenkant gezeemd door de glasenwasser dus uiteindelijk 30 meter zeemwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:34

Arashah schreef:
een tip voor iedereen die het haat om hun dousche te poetsen, en zeker als de wand nog uit glas bestaat ook. Wat ik doe is de kalkspray (of wat anders waarmee je poetst) mee in de dousche nemen als je wilt douschen, ik was mijzelf en spray mijn dousch met kalkspray (hier hebben we zeer veel kalk). ik boen kort erover en dan spoel ik het af met water. ik ben daarna ook klaar met douschen ;)

Weet je hoeveel chemicaliën er in bv antikal zit?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:36

Arashah schreef:

Dan hang je toch zelf vol chemie?

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:37

De prullenbak in de wc :r.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:31

Mijn wasmachine vreet ook sokken. Echt waar, ongelofelijk hoeveel sokken er verdwijnen. En dan duurt het echt lang voor ik alle matchende paren heb gevonden. Soms doe ik er maar 2 bij elkaar die op elkaar lijken :o nee ik ben geen huishoudelijk wonder

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:43

Ik vind het huishouden doen niet echt een super klus, maar nummer 1 is toch wel ramen zemen. Wij hebben een schuifpui over de gehele breedte van ons apartement, en een frans balkon, daarbij wonen we op de 3e verdieping en hebben we geen glazenwasser. Dat heb ik dus afgelopen voor het eerst in 2,5 jaar gedaan.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:49

De opgevouwen was terug in de kast leggen.. Dat ligt soms dagen in de wasmand te wachten tot ik het in de kast leg.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:04

Laat mij maar lekker een stal uitmesten, dat doe ik veel liever als het huishouden....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:06

Het huishouden ansich. De was doen vind ik nog niet zo erg maar al het poetswerk pfff.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:08

xApple schreef:
De opgevouwen was terug in de kast leggen.. Dat ligt soms dagen in de wasmand te wachten tot ik het in de kast leg.

Daarom vouw ik het op op mijn bed _O-

Ramen zemen niet leuk maar zweer bij mijn kercher ideaal dat ding!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:10

De afwas :\.

De rest van de huishoudelijke taken vind ik geen probleem, zelfs relaxing. Maar de afwas :r.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:11

Ik heb ook zo'n Karcher Window Vac gehad, maar ik vond het echt een onding :=. Allemaal strepen.
En ja ik gebruikte het orginele Karcher Window Vac schoonmaakmiddel erbij. ;)

Dan maar weer gewoon met water, spiritus, een zeem en een trekker. Streeploos en schoon.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:15

Lous schreef:
Ik heb ook zo'n Karcher Window Vac gehad, maar ik vond het echt een onding :=. Allemaal strepen.
En ja ik gebruikte het orginele Karcher Window Vac schoonmaakmiddel erbij. ;)

Dan maar weer gewoon met water, spiritus, een zeem en een trekker. Streeploos en schoon.

Kranten werken ook goed *\o/*. Ik maak mijn ramen met autowasmiddel schoon. Ook streeploos.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:44

Afwassen, vreselijk vind ik dat. En voor je het weet is alles weer vies...

Ik lees meerdere keren het sokken bij elkaar zoeken. Daar is toch echt een simpele oplossing voor: alleen maar dezelfde sokken in dezelfde kleur kopen. :D Ik heb dus alleen maar zwarte sokken, saai maar handig.

Strijken doe ik ook niet aan, is gewoon niet nodig.