Whupp schreef:Ik schrik hier eigenlijk best wel erg van. Ik ben een uitwonende student die 10 uur per week werkt (universiteit betaalt wel goed, 12 euro per uur) waarvan ik 75 euro per maand spaar (op dit moment zit ik op 1500). Mijn ouders betalen mijn kamer, dat financiele voordeel heb ik wel. Ik weet wel dat ik, voordat ik aan een paard/koophuis wil denken, heb ik het liefst wel minimaal 10.000 buffer op de bank staan. Ik ben het niet eens met de 'nu leef je, nu kun je het uitgeven' mentaliteit. Natuurlijk moeten leuke dingen kunnen, maar bijvoorbeeld terrasjes, daar doe ik momenteel ook niet aan. Dat wordt gewoon bij iemand in de tuin of op het dak wat drinken. Misschien is dit wel een studenten-mentaliteit hoor, ik weet het niet, maar het zijn wel van die kleine dingen die er wel voor zorgen dat ik niet elke week 20 euro uitgeef en niet meer zou kunnen sparen.
Ik vind het heel knap dat mensen zo kunnen denken. Ik leef echt van dag tot dag en dan zie ik wel weer. Mede omdat ik in het verleden een aantal jaar ziek ben geweest.
. Misschien is dit wel een studenten-mentaliteit hoor, ik weet het niet, maar het zijn wel van die kleine dingen die er wel voor zorgen dat ik niet elke week 20 euro uitgeef en niet meer zou kunnen sparen.

wat schrijf jij nou......snap er niks van
Hoe tita het doet is toch gewoon hoe het zou moeten?