Auto gekocht bij garage, blijk niet deugdelijk, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:31

rina schreef:
tengeltje11 schreef:
een vroegere vriend is nog met zijn auto en trailer in de gracht terecht gekomen....
trok ook meer dan hij mocht,moest plots remmen en de geladen trailer duwde hem letterlijk de gracht in....hij trok dit ook heel regelmatig en kon volgens hem allemaal prima.....
niet dus....

Ik kan het nog gekker vertellen. Mijn combi was een Volvo V70 met extra stabilisatiestang achter. Mocht 1800 trekken. Trailer 2 paards Humbaur van een 950 kilo en maar 1 paard erop van 550. Ik zat dus echt dik onder de max. Maar ik ben toch echt bijna 2x met die combi verongelukt, en dat op een recht stuk weg. Alleen maar omdat paardlief heel fijn ritmisch met dr kont tegen de zijwand liep te dreunen (camera in de trailer ;) ).

Dames en heren echt kijk uit met hoe en wat en waarmee je rijdt, een ongeluk zit in zon klein hoekje en hoeft niet eens jou schuld te zijn.

Ik bezit overigens sinds dat 2e akkefietje een Volvo XC 90, en die krijgt madam niet aan de slinger :D :+ Die mag niet eens zoveel meer trekken, 2250 kilo, maar hij heeft wel een hoger eigen gewicht wat in deze het verschil uitmaakte.

TS balen dat je er alsnog geld op toe hebt moeten leggen, maar ik denk dat dit idd de slimste oplossing was. Meestal als ze 1 keer beginnen met zulke dingen is het einde zoek of je moet echt alles vernieuwen.

Enne Maxie tsk tsk tsk ik heb het je al vaker gezegt kijk uit meis. Je weet hoe zus is op de trailer en hoe makkelijk het fout kan gaan. Wees voorzichtig met die gein. Je gaat met die 2 paards en 2 paarden erover en dik. Niet goed voor je auto en echt als er wat gebeurd je bent de sjaak. Het is niet alleen het vermogen he wat telt.

Zijn pony’s he. Maar goed ik heb meerdere combi’s gereden waarvan deze toch zeker het veiligste gevoel gaf.
Zal vast verschil in bouw van de auto zijn, lix kan af en toe net als zus tekeer gaan en heb nog nooit het gevoel gehad dat ik van de weg af ging.

1500 kilo is 1500 kilo en denk er echt wel om dat ik er niet overheen ga, 2 paarden erin gaat ook niet gebeuren (al zou de auto het makkelijk van zen plek krijgen ;) )

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:09

maxie schreef:
Zijn pony’s he.

Nope. Het is een paardenras geen ponyras. Dat ze rond de E maat zitten zegt niet altijd gelijk dat het pony's zijn :D ;)
(voor de rest: we hebben het over Quarters :+ Maxies paard komt bij mij weg en is de zus van mijn ik rijd niet graag trailer merrie).

maxie schreef:
2 paarden erin gaat ook niet gebeuren (al zou de auto het makkelijk van zen plek krijgen ;) )

Verstandig, en ook echt niet doen. Naast dat je je auto op z'n kloten geeft met zon gewicht te trekken, als oom agent je aanhoudt heb je ook een serieus probleem.
Turbie kon ook makkie meer trekken dan hij mocht, er heeft serieus een keer 5 ton achter gehangen en die trok hij zo van zijn plek (volgeladen Mercedes 508 die niet starten wilde). En die kreeg ook niemand aan de slinger. Maar die had achterwielaandrijving ten opzichte van de V 70 die voorwielaandrijving had. En ook dat maakt al verschil. Maar echt die gein is niet goed voor je auto. Wat Turbie allemaal al aan nieuwe onderdelen heeft gehad was voor een groot deel niet nodig geweest als men iets zuiniger met hem omgegaan was. (uitleg voor de rest, Turbie is mijn Volvo 740, mijn Emoblik omdat hij van mijn vader geweest is :D Die heeft een hoop TLC van mij gekregen die je normaal niet meer aan een auto geeft).

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:22

rina schreef:
maxie schreef:
Zijn pony’s he.

Nope. Het is een paardenras geen ponyras. Dat ze rond de E maat zitten zegt niet altijd gelijk dat het pony's zijn :D ;)
(voor de rest: we hebben het over Quarters :+ Maxies paard komt bij mij weg en is de zus van mijn ik rijd niet graag trailer merrie).

maxie schreef:
2 paarden erin gaat ook niet gebeuren (al zou de auto het makkelijk van zen plek krijgen ;) )

Verstandig, en ook echt niet doen. Naast dat je je auto op z'n kloten geeft met zon gewicht te trekken, als oom agent je aanhoudt heb je ook een serieus probleem.
Turbie kon ook makkie meer trekken dan hij mocht, er heeft serieus een keer 5 ton achter gehangen en die trok hij zo van zijn plek (volgeladen Mercedes 508 die niet starten wilde). En die kreeg ook niemand aan de slinger. Maar die had achterwielaandrijving ten opzichte van de V 70 die voorwielaandrijving had. En ook dat maakt al verschil. Maar echt die gein is niet goed voor je auto. Wat Turbie allemaal al aan nieuwe onderdelen heeft gehad was voor een groot deel niet nodig geweest als men iets zuiniger met hem omgegaan was. (uitleg voor de rest, Turbie is mijn Volvo 740, mijn Emoblik omdat hij van mijn vader geweest is :D Die heeft een hoop TLC van mij gekregen die je normaal niet meer aan een auto geeft).

Geluklig laat felix zich iets makkelijk vervoeren ;) maar nee neem absoluut geen risico. (Is broer trouwens :D)

Maar de auto waar ik mee rij is zeker wel geschikt voor een anderhalf paards. Dat was eigenlijk wat ik wou melden :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 13:11

Whahaha! Ik heb zojuist in mijn broek gepiest van het lachen. Ik had de RDW beloofd hen op de hoogte te brengen van de afwikkeling. Dus ik heb het hele verhaal van maandag uitgetypt en op de mail gegooid. Krijg ik terug (er zat nog wat tekst voor en na, maar dit was het meest lachwekkende):

Hierdoor wordt nog eens aangetoond dat het aanschaffen van een voertuig met alleen een APK goedkeuring niet zonder risico is.

Tuurlijk heeft hij daar een punt want ik had de auto gewoon eerst na moeten laten kijken voor aankoop, maar alle gebreken van de auto die je zo kon zien waren stuk voor stuk APK punten. Deze auto had die goedkeuring nooit mogen krijgen. Waarom moeten we onze auto's dan in hemelsnaam APK laten keuren als men er zo makkelijk mee omspringt en het blijkbaar heel normaal is dat auto's die niet goedgekeurd hadden mogen worden gewoon rond blijven rijden? Kunnen ze me dan niet gewoon elk jaar gewoon goedkeuren? Hoef ik ook niet elk jaar naar de garage.

Wat een mafkees... Gewoon bijna letterlijk zeggen dat 'zijn' hele APK keuring de grootste onzin is en compleet nutteloos :')

rina

Re: Auto gekocht bij garage, blijk niet deugdelijk, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:12

Hahaha ja idd wat een idioot antwoord van de RDW. Leuk bedacht van ze maar dan moeten ze wel zorgen dat hun keuringsstations ook gewoon volgens de regels werken. En dat doen ze dus blijkbaar niet echt...... of wel echt niet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 19:22

rina schreef:
Hahaha ja idd wat een idioot antwoord van de RDW. Leuk bedacht van ze maar dan moeten ze wel zorgen dat hun keuringsstations ook gewoon volgens de regels werken. En dat doen ze dus blijkbaar niet echt...... of wel echt niet.

Ik had hem nog even terug gemaild hierover en weer een lading onzin terug gekregen. Jammer dat je wel naar de rdw moet met een APK keuring. Anders zou ik het niet meer doen.

Maar ja, dat is met meer dingen zo helaas. Van de week de belastingdienst nog... die hebben zomaar mijn inkomen ruim 15.000 euro te hoog geschat voor 2017. Of ik mijn huur toeslag even terug kan betalen, rekening van 1300 euro. Eh... nee, dat kan ik niet, want ik ben sinds juni werkloos. Dat mijn inkomen het eerste half jaar hoger was, is door een transitievergoeding, maar No way dat ik de rest van het jaar een paar duizend per maand blijf verdienen :+
En als je ze dan belt: dan moet je je verwachte inkomen weer verlagen en dan verrekenen we heb binnen 2 maanden. Maar wel eerst je rekening even betalen.
Hoezo?! Zij passen dit zonder aankondiging aan, en nu moet ik kromliggen om een onterechte rekening te betalen...
echt... de overheid... stelletje sukkels met z’n allen...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:07

eilleen333 schreef:
Whahaha! Ik heb zojuist in mijn broek gepiest van het lachen. Ik had de RDW beloofd hen op de hoogte te brengen van de afwikkeling. Dus ik heb het hele verhaal van maandag uitgetypt en op de mail gegooid. Krijg ik terug (er zat nog wat tekst voor en na, maar dit was het meest lachwekkende):

Hierdoor wordt nog eens aangetoond dat het aanschaffen van een voertuig met alleen een APK goedkeuring niet zonder risico is.

Tuurlijk heeft hij daar een punt want ik had de auto gewoon eerst na moeten laten kijken voor aankoop, maar alle gebreken van de auto die je zo kon zien waren stuk voor stuk APK punten. Deze auto had die goedkeuring nooit mogen krijgen. Waarom moeten we onze auto's dan in hemelsnaam APK laten keuren als men er zo makkelijk mee omspringt en het blijkbaar heel normaal is dat auto's die niet goedgekeurd hadden mogen worden gewoon rond blijven rijden? Kunnen ze me dan niet gewoon elk jaar gewoon goedkeuren? Hoef ik ook niet elk jaar naar de garage.

Wat een mafkees... Gewoon bijna letterlijk zeggen dat 'zijn' hele APK keuring de grootste onzin is en compleet nutteloos :')

Strikt genomen is die APK ook redelijk zinloos. Het is steeds meer een milieukeuring en steeds minder een technische keuring.

@Rina: vindt je het goed als ik de kwaliteit van de schokdempers onder die V70 in twijfel trek?
Die XC is weliswaar iets groter maar zoveel zwaarder is ie nou ook weer nier niet dat dat het wereldschokkende verschil maakt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 01:27

ikke schreef:
@Rina: vindt je het goed als ik de kwaliteit van de schokdempers onder die V70 in twijfel trek?

Vind ik goed hoor, maar ik weet zeker dat die ok waren. Ik heb net, en echt precies net, de schokdempers van de XC 90 kapot gehad, echt dat voel je. Net een dweil op de weg :') (die rekening was leuk met nivomats achter :+ ). Zelfs niet helemaal lekker voel je nog, tenminste ik wel. En dr zit overigens nog best wel wat verschil in gewicht tussen die 2. Even in mijn papieren opgezocht, de V70 woog 1415 kilo (was een 1999-er) en de XC weegt 2058 kilo (2005 model 2006). Das 600 kilo meer trekauto. Dat is wel iets meer dan een beetje ;)

Ik ga me maar verheugen dat ik straks ook weer kan en mag genieten van de APK. Ik heb nu nog te maken met de TUV. Stelt ook niet zoveel voor, maar imo toch nog iets strenger dan in NL. Miniscuul pitje in mijn voorruit die elke keer weer op het TUV rapport staat :') :+