rina schreef:tengeltje11 schreef:een vroegere vriend is nog met zijn auto en trailer in de gracht terecht gekomen....
trok ook meer dan hij mocht,moest plots remmen en de geladen trailer duwde hem letterlijk de gracht in....hij trok dit ook heel regelmatig en kon volgens hem allemaal prima.....
niet dus....
Ik kan het nog gekker vertellen. Mijn combi was een Volvo V70 met extra stabilisatiestang achter. Mocht 1800 trekken. Trailer 2 paards Humbaur van een 950 kilo en maar 1 paard erop van 550. Ik zat dus echt dik onder de max. Maar ik ben toch echt bijna 2x met die combi verongelukt, en dat op een recht stuk weg. Alleen maar omdat paardlief heel fijn ritmisch met dr kont tegen de zijwand liep te dreunen (camera in de trailer).
Dames en heren echt kijk uit met hoe en wat en waarmee je rijdt, een ongeluk zit in zon klein hoekje en hoeft niet eens jou schuld te zijn.
Ik bezit overigens sinds dat 2e akkefietje een Volvo XC 90, en die krijgt madam niet aan de slinger![]()
Die mag niet eens zoveel meer trekken, 2250 kilo, maar hij heeft wel een hoger eigen gewicht wat in deze het verschil uitmaakte.
TS balen dat je er alsnog geld op toe hebt moeten leggen, maar ik denk dat dit idd de slimste oplossing was. Meestal als ze 1 keer beginnen met zulke dingen is het einde zoek of je moet echt alles vernieuwen.
Enne Maxie tsk tsk tsk ik heb het je al vaker gezegt kijk uit meis. Je weet hoe zus is op de trailer en hoe makkelijk het fout kan gaan. Wees voorzichtig met die gein. Je gaat met die 2 paards en 2 paarden erover en dik. Niet goed voor je auto en echt als er wat gebeurd je bent de sjaak. Het is niet alleen het vermogen he wat telt.
Zijn pony’s he. Maar goed ik heb meerdere combi’s gereden waarvan deze toch zeker het veiligste gevoel gaf.
Zal vast verschil in bouw van de auto zijn, lix kan af en toe net als zus tekeer gaan en heb nog nooit het gevoel gehad dat ik van de weg af ging.
1500 kilo is 1500 kilo en denk er echt wel om dat ik er niet overheen ga, 2 paarden erin gaat ook niet gebeuren (al zou de auto het makkelijk van zen plek krijgen