Wat vinden jullie verzorgd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:20

bruintje123 schreef:
Lau schreef:
Dat jij het gezien hebt betekend niet dat iedereen zo is.
Niet iedereen zonder make up is onverzorgd. En veel vinden het bijzaak. Echter in het bedrijfsleven hoort het er voor mij bij. Je bent toch een versietekaartje.
Maar zonder make up kan je prima verzorgd zijn. Dat is prima maar dat zie ik anders. Dat mag toch? dat betekend niet dat ik je een minder persoon vind. Dat betekend gewoon dat je anders bent als ik. En dat is prima. Ik scheer niet iedereen over een kam. Ik vind dat maar ik zal je niet minder behandelen.

Als ik hier met blauw paars haar aan zou komen kon ik direct op het matje komen. Want hier word dat dus totaal niet geaccepteerd. En de dag erop zou dat er niet meer mogen zijn.
Geen make-up is prima. Dikke laag is ook een opmerking krijgen.

Dus ja wat is verzorgd/ wenselijk?

Ik heb een tijd paars haar gehad, wat is daar erg aan?

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:08

Hoe verzorgt iemand moet zijn ligt aan de functie. Van een bankmedewerker verwacht ik een and er uiterlijk dan van een medewerker bij een dierenwinkel.
Bij representatieve functies vind ik schoon, fris ruikend, haren in een kapsel of bij elkaar, kleine oorbellen, subtiele sieraden, geen piercing of tatoeages zichtbaar, schone gestreken kleren, nette schone schoenen en verzorgde nagels.
Maar het ligt aan de taak en functie. En de aard van de werkzaamheden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:18

Behalve wassen/poetsen/deo ligt 't inderdaad aan wat je doet de hele dag. Ik heb jaren lang in de paarden gewerkt, en geloof me dat ik er in mijn vrije tijd verzorgder bij liep :D 's ochtends begin je nog schoon, maar na stallen mesten, door weides en paddocks met drek sjouwen, koppels jonge paarden verzorgen en noem maar op, rook ik vast niet meer okselfris :+

jaimy10

Re: Wat vinden jullie verzorgd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:40

Voor mij is verzorgt ook weer anders.. :D
Tuurlijk netjes de tandjes gepoetst en nagels, nep overigs, schoon. Deo op en een lichte parfum. Haar gekamd en of in een knot, staart of vlecht.
Douchen doe ik elke avond en vaak tussen door op 't werk ook.

Echt bedrijfsleven, ik heb een eigen zaak. Maar make up? Nooit en niet praktisch en vind 't bij mij vaak net niet. Foundation is absoluut voor mij een NO. Ik heb sproetjes heel veel dus vind dat zonde. Heb lange gekrulde wimpers van me zelf. Dus helemaal top.

Wat ik verzorgt vind? Strak in 't pak. Komt ie ie :))
Ik draag alleen strakke sport leggings en aansluitende sport tops, uiteraard bijpassend. Maar ik kan me echt niet veroorloven om een paar kilo zwaarder te zijn.. Dat is voor mij iets waar ik goed oplet en voor dus ook voldoet.

Zegt niet dat als je een maatje meer hebt dit onverzorgt is, helemaal niet zelfs. Wel als je te kleine kleren koopt zoals al genoemt is. Ik heb juist respect voor mensen met een maatje meer die zich goed verzorgen ipv verslonsen.

Ik heb een eigen sportschool vandaar mijn dagelijkse sportkleding haha. Oh in 't weekend als ik vrij ben zaterdag avond? Hang ik met trainingspak op de bank :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:43

Arabier, ik vind er niets ergs aan.
Maar mijn werkgever denkt daar toch anders over.
Lau vind make-up noodzakelijk anders is het niet verzorgd volgens haar en moet het in het bedrijfsleven.
Mijn reactie is paars haar mag hier dan weer niet. Zonder make-up wel.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:56

Nouja ik kan idd best begrijpen dat paars haar (of welke felle/onnatuurlijke kleur dan ook) niet overal geaccepteerd wordt. Evenals een full face make-up, (gezichts)piercings of zichtbare tatoeages.
Ik denk eigenlijk niet dat een teveel aan make-up perse overal het probleem is, eerder make-up die niet bij persoon/functie past (te felle kleuren oid) of dat niet goed is aangebracht.

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:48

Lau schreef:
Mijn mening:
Ik vind dat je bij een verzorgd uiterlijk goed passende kleding draagt. Je netjes gedoucht bent en een mooie basis make up op hebt. Dat je haren netje gekamd zijn en eventueel opgestoken zijn. Dat je kleding een goede samenhangende combinatie is en je tanden netjes gepoetst.

Haar mening:
Gewoon gedoucht, tanden gepoetst, haren gekamd en kleren aan en vooral als het maar lekker zit.

Maar wat is dan goed passende kleding? En wat is basis make-up? En wanneer zijn je haren netjes? En wat is goede samenhangende kledingcombinaties? Puur persoonlijke meningen allemaal :)

Ik vind zelf de basis belangrijk, schoon en goed voor jezelf zorgen. Alle toeters en bellen die je er daarna op plakt met kleding of wat dan ook is allemaal voor iedereen wat anders.

Zo zal je mij niet zien met blauwe lippenstift ( :P ) en ik voel mij ook niet onverzorgd als ik niet iedere dag mijn haren borstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:55

Soez schreef:
Lau schreef:
Mijn mening:
Ik vind dat je bij een verzorgd uiterlijk goed passende kleding draagt. Je netjes gedoucht bent en een mooie basis make up op hebt. Dat je haren netje gekamd zijn en eventueel opgestoken zijn. Dat je kleding een goede samenhangende combinatie is en je tanden netjes gepoetst.

Haar mening:
Gewoon gedoucht, tanden gepoetst, haren gekamd en kleren aan en vooral als het maar lekker zit.

Maar wat is dan goed passende kleding? En wat is basis make-up? En wanneer zijn je haren netjes? En wat is goede samenhangende kledingcombinaties? Puur persoonlijke meningen allemaal :)

Ik vind zelf de basis belangrijk, schoon en goed voor jezelf zorgen. Alle toeters en bellen die je er daarna op plakt met kleding of wat dan ook is allemaal voor iedereen wat anders.

Zo zal je mij niet zien met blauwe lippenstift ( :P ) en ik voel mij ook niet onverzorgd als ik niet iedere dag mijn haren borstel.

Goed passende kleding misschien niet een kont in een te kleine broek geperst? Haren gewoon gekamd (wat ik overigens niet elke dag doe)? Basis makeup als in mascara ofzo en plekjes weggewerkt (wat ik ook niet elke dag doe, slaap is prioriteit :') )? Goede kledingcombinatie zal mij een worst wezen. Zelf vind ik het leuk om me mooi te kleden, maar hoe een ander dat doet moeten ze zelf weten. Al vind ik niet alles even mooi.

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:16

Resistance schreef:
Goed passende kleding misschien niet een kont in een te kleine broek geperst? Haren gewoon gekamd (wat ik overigens niet elke dag doe)? Basis makeup als in mascara ofzo en plekjes weggewerkt (wat ik ook niet elke dag doe, slaap is prioriteit :') )? Goede kledingcombinatie zal mij een worst wezen. Zelf vind ik het leuk om me mooi te kleden, maar hoe een ander dat doet moeten ze zelf weten. Al vind ik niet alles even mooi.

Maar dat is het punt. Wie bepaald of een kont te dik is voor een broek? Gaat het dan om de maat of het soort broek? 'Mag' je dan zo'n strakke broek aan hebben dat je de putjes in iemands benen ziet ook al is het de goede maat? Wat zie je aan gekamde haren als je ze in een losse nonchalante knot draagt? (oh zo ideaal).
Maar waarom mascara? Zonder is toch ook verzorgd en geen risico op zwarte uitlopers of spinnepoten. (ik draag vaak mascara omdat ik het mooi vind, niet omdat ik het verzorgd vind).
Och en wenkbrauwen dan. Ben je onverzorgd als je ze niet in model hebt? Zonder make-up valt het minder op, maar als je full face gaat en dan niet je wenkbrauwen op zn minst in model plukt, is dat dan onverzorgd of niet mooi of geen van beiden?

:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:38

Soez schreef:
Resistance schreef:

Maar dat is het punt. Wie bepaald of een kont te dik is voor een broek? Gaat het dan om de maat of het soort broek? 'Mag' je dan zo'n strakke broek aan hebben dat je de putjes in iemands benen ziet ook al is het de goede maat? Wat zie je aan gekamde haren als je ze in een losse nonchalante knot draagt? (oh zo ideaal).
Maar waarom mascara? Zonder is toch ook verzorgd en geen risico op zwarte uitlopers of spinnepoten. (ik draag vaak mascara omdat ik het mooi vind, niet omdat ik het verzorgd vind).
Och en wenkbrauwen dan. Ben je onverzorgd als je ze niet in model hebt? Zonder make-up valt het minder op, maar als je full face gaat en dan niet je wenkbrauwen op zn minst in model plukt, is dat dan onverzorgd of niet mooi of geen van beiden?

:P

Kont hoeft niet perse te dik te zijn. Iemand met maat 36 kan ook een te kleine broek aan hebben. Ik bedoel wanneer iemand zo'n kleine broek aan heeft dat je op een soort van rollade lijkt.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:39

Geweldig, 6 pagina's aan meningen. Hier kan je natuurlijk nooit 1 standaard voor verzinnen.

Dat iemand met heel blonde, bijna witte wimpers het netjes vindt om een mascaraatje op te doen voor het werk kan ik me best voorstellen. Mijn wimpers zijn echter pikzwart dus dan is een dun laagje mascara niet eens zichtbaar. Je haar kammen voor je werk wordt door iemand met stijl haar misschien als netjes gezien maar wanneer je krullen hebt is dat nou precies niet zo'n goed idee.

Het is dus voor iedereen anders, als iemand niet stinkt/neutraal ruikt ben ik al snel blij. Ik zit op kantoor dus joggingbroeken en sweatshirts zie je hier niet maar spijkerbroeken en sneakers komen wel voorbij en daar valt niemand over. Make up is bij iedereen heel neutraal of afwezig.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:55

Ik vind dit persoonlijk wel echt een enorm interessant topic. Juist om alle verschillende meningen.
Over schoon is iedereen het wel eens denk ik. Qua makeup; als ik ergens netjes voor de dag moet komen maak ik me altijd een beetje op. Ik ben licht blond van mezelf en zowel wimpers als wenkbrouwen zie je anders nauwelijks. Ik ben wel altijd heel fanatiek in mijn makeup er natuurlijk uit te laten zien. Wil bv absoluut geen opvallende lijntjes.
Qua kleding, ik ben echt niet super fashionable. Hou mode trends etc. Niet bij. Maar vind het wel belangrijk er netjes uit te zien. Schone kleding, juiste maat.

Maarja dat is natuurlijk enorm wisselend per beroep. Bij de paarden of naar school draag ik echt niet altijd makeup etc.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:03

Ik vind een uiterlijk verzorgd, als je dus kunt zien dat iemand zichzelf heeft verzorgd. :+

"verzorgd bijv.naamw.Uitspraak: [vər'zɔrxt] zo dat zichtbaar geprobeerd is iets te laten voldoen aan redelijke verwachtingen "

In mijn beleving is dat gepaste kleding in de juiste kledingmaat, haren letterlijk verzorgd, huid verzorgd, gewassen, en lichte makeup, bijvoorbeeld mascara. Eigenlijk gewoon dat je ziet dat iemand de tijd en moeite heeft genomen om zichzelf te verzorgen. :)
Ik zeg niet dat geen makeup niet mooi is, maar ik vind een lichte basic makeup over het algemeen verzorgder staan dan geen makeup. Dus niet mooier of lelijker, maar wel verzorgder.

Ik zit ook op kantoor, maar verbaas me er soms over hoe slonzig sommige mensen eruit zien. Nou moeten ze dat natuurlijk zelf weten, maar als er een klant langskomt vind ik dat niet zo representatief (we zijn een groot internationaal bedrijf waar de verwachting bij de klant erg hoog ligt). Het gebeurt ook wel eens dat een werknemer hier een opmerking over krijgt van bovenaf. En dat vind ik soms best terecht. :=

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:16

Dee_Es schreef:
Geweldig, 6 pagina's aan meningen. Hier kan je natuurlijk nooit 1 standaard voor verzinnen.

*\o/*

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:06

Lau schreef:
Mijn mening:
Ik vind dat je bij een verzorgd uiterlijk
* goed passende kleding draagt.
* Je netjes gedoucht bent
* een mooie basis make up op hebt
* Dat je haren netje gekamd zijn en eventueel opgestoken zijn.
* Dat je kleding een goede samenhangende combinatie is
* tanden netjes gepoetst.

Haar mening:
* Gewoon gedoucht,
* tanden gepoetst
* haren gekamd
* kleren aan en vooral als het maar lekker zit.

Zoals je ziet 2 heel verschillende meningen. Maar na deze discussie was ik eigenlijk wel benieuwd. Wat vind bokt nou eigenlijk onder verzorgd uiterlijk vallen?

Zo heel erg verschilt jouw rijtje niet met dat van haar, behalve dat je overal het woord "netjes" voor of tussen gebruikt. Lekker zittende kleding (haar punt) kan een synoniem zijn voor goed passende kleding (jouw punt).

Dan blijft alleen de make up en kledingcombi over. Ik ga verder mee met Barbet, namelijk:

Barbet schreef:
Lau schreef:
Niet iedereen zonder make up is onverzorgd. En veel vinden het bijzaak. Echter in het bedrijfsleven hoort het er voor mij bij. Je bent toch een versietekaartje.
Maar zonder make up kan je prima verzorgd zijn. Dat is prima maar dat zie ik anders. Dat mag toch? dat betekend niet dat ik je een minder persoon vind. Dat betekend gewoon dat je anders bent als ik. En dat is prima. Ik scheer niet iedereen over een kam. Ik vind dat maar ik zal je niet minder behandelen.

Maar wat jouw punt is, is dat het een dresscode is voor het bedrijfsleven, jouw norm hoe iemand er uit hoort te zien.
Dat is toch iets anders?
Een politieman draagt een uniform, en iemand in het bedrijfsleven draagt make up. :)
Een ander vindt een te zwaar iemand onverzorgd, hoe netjes diegene er ook bij loopt en hoe keurig de make up ook zit.
Verzorgd heeft voornamelijk te maken met hygiëne en netheid.
Het lijkt er in ieder geval op, dat jouw topic hierover gaat.
Verder snap ik niet goed wat je bedoelt.
Aan de ene kant vind je dat jij het perfecte visitekaartje bent en dat jij een beetje meewarig kijkt naar anderen die hier niet aan voldoen.
Nee, jij zult ze niet minder behandelen zoals je zegt, maar in je hart vindt je ze maar sukkels omdat ze de 'echte wereld' niet begrijpen zoals jij dat kan.

Je zal het vast niet zo bedoelen denk ik, maar ik snap anders niet waarom je dit topic maakt.

Ik denk persoonlijk niet dat make up belangrijk is in het bedrijfsleven. Net als wat Barbet zegt: je zal het wel niet zo bedoelen, maar je komt op mij nogal neerbuigend over
Laatst bijgewerkt door Serendipity1 op 27-09-17 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:19

Arabier schreef:
Ik heb een tijd paars haar gehad, wat is daar erg aan?

Dat hangt af van je werkgever. Een vriendin van mij verft haar haar in allerlei gekke kleuren. Toen ze in de proefperiode zat bij haar nieuwe werk werk haar vriendelijk verzocht om wat neutralere kleuren uit te kiezen, toen heeft ze een tijdje donkerrood haar gehad. Inmiddels werkt ze er al een tijdje en is het weer lichtroze. Alles in overleg ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:42

Het ligt er echt aan wat voor baan je hebt. Als manager of management assistente of als receptioniste heb je je toch wel redelijk goed te kleden, niet te opvallend en geen tattoos of piercings in het zicht.
Als ik ga solliciteren op een baan als office manager en ik kom aan met paars haar en een neuspiercing dan word ik zo weggestuurd. Dat kan gewoon echt niet.
En make up houd ik in het midden. Bij de meeste vrouwen staat het net iets beter maar dat hoeft niet.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:43

Suzanne F. schreef:
Het ligt er echt aan wat voor baan je hebt. Als manager of management assistente of als receptioniste heb je je toch wel redelijk goed te kleden, niet te opvallend en geen tattoos of piercings in het zicht.
Als ik ga solliciteren op een baan als office manager en ik kom aan met paars haar en een neuspiercing dan word ik zo weggestuurd. Dat kan gewoon echt niet.
En make up houd ik in het midden. Bij de meeste vrouwen staat het net iets beter maar dat hoeft niet.

Ligt er ook maar aan in welke branche :D Ik ben oa manager, receptioniste en heb toch echt een arm vol tattoo's :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:45

Als ik met een aparte haarkleur aankom op werk word ik denk ik meteen naar huis gestuurd en kan ik terugkomen als het een natuurlijke kleur heeft. :)) Dat wordt bij ons echt niet op prijs gesteld, evenals zichtbare tatoeages en piercings. Al zijn ze met tatoeages op kantoor minder lastig, dat geldt vooral als je naar een afspraak gaat of ander face to face klantcontact hebt.
Ik heb een tatoeage op mijn onderarm, maar ga in de zomer echt niet met lange mouwen op kantoor zitten. Dat hoeft gelukkig ook niet. Maar als ik naar een klant ga of naar een zitting doe ik er netjes een colbertje of iets anders formeels met lange mouwen overheen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:25

Lau schreef:
Nayomie schreef:
Op die manier moeten mensen zich aan de maatschappij aanpassen, en kunnen mensen zichzelf niet meer zijn. En daar heb ik schijt aan :+

Helaas past iedereen zich al aan. De maatschappij heeft die macht. Op uitzonderingen na natuurlijk, maar zo is het helaas wel.

Nee hoor, dat is helemaal niet zo. :)
Als jij geesteloos de maatschappij wil volgen moet je dat vooral doen. Maar ga er niet van uit dat iedereen dat doet. :)

Voor mij is verzorgt gewoon gewassen en de haren wat getemd. (ik zeg bewust getemd en niet gekamd want mijn krullen kam ik niet omdat ik dan net een poedel ben die aan het stopcontact gelikt heeft.). Propere kleren aan zonder gaten (al is dat tegenwoordig mode maar goed. ieder z'n meug.) en klaar. :)

Op het werk ook nooit problemen gehad met gekleurd haar (donker blauw al lukt het niet meer om het zo te krijgen. :x :x ) piercings en tattoo's. :)
Maar ik ging dan ook als mezelf solliciteren. Weten ze meteen wat voor vlees ze in de kuip hebben en als ze me aannamen kon ik ook rustig mezelf zijn op het werk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:35

Ik heb juist het idee dat er een verschuiving gaande is. (Eigenlijk altijd wel.)
De jongere generatie wordt ouder en bepaalt dus wat er geaccepteerd wordt op de werkvloer. Inmiddels zijn de ouderen weg die vinden dat je alleen maar strak in pak mag verschijnen op kantoor, en dames in een mantelpakje moeten lopen. Nu mag het (vaak) wat meer casual zijn. Zo denk ik dat er over een paar jaar (10-20) ook niet (meer) moeilijk wordt gedaan over zichtbare piercings en tattoo's.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:32

Magrathea schreef:
Ik heb juist het idee dat er een verschuiving gaande is. (Eigenlijk altijd wel.)
De jongere generatie wordt ouder en bepaalt dus wat er geaccepteerd wordt op de werkvloer. Inmiddels zijn de ouderen weg die vinden dat je alleen maar strak in pak mag verschijnen op kantoor, en dames in een mantelpakje moeten lopen. Nu mag het (vaak) wat meer casual zijn. Zo denk ik dat er over een paar jaar (10-20) ook niet (meer) moeilijk wordt gedaan over zichtbare piercings en tattoo's.

Als ik zie hoe "mijn" generatie zich af zet tegen tattoo's en piercings zou dat toch nog kunnen tegen vallen. Hangt er maar net van af "welk kamp" het meest succesvol zal worden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:11

Ik vind het er vooral aan liggen waar je naar toe gaat.

Over het algemeen:
Gedouched (maar heus niet elke dag)/gewassen , haren verzorgd/gewassen/schoon/niet vet/niet klittend. Hoe je haar dan doet boeit niet. Ik haal er bijvoorbeeld alleen een borstel door.
Schone kleding die wel netjes past.
Make-up vind ik absoluut geen vereiste.

Ga ik naar mijn ouders of bekenden, trek ik gerust een spijkerbroek en hoodie/trui aan. Ik vind dat dan prima verzorgd.

Ik werk als programmeur, momenteel bij een grote bank. Hoewel ik zelf geen klant contact heb, verwachten ze wel dat je netjes door het pand loopt. Voor mij betekend dat een donkere effen broek, een blousje, en een vestje/blazer en neutrale schoenen (geen gympen, maar ook geen hakken). Ik draag dan nog steeds geen make-up eigenlijk.

Belangrijkste vind ik schoon, maar ik merk wel dat mijn definitie van schoon niet hetzelfde is als die van anderen. Ik douche écht niet elke dag en was ook niet elke dag mijn haren. Eerder om de dag. Alleen als ik echt heel erg heb gezweet of heb gesport douche ik extra. De dag dat ik niet douche, was ik me gewoon met een washandje.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:14

Ik douche dus 2 keer per dag...snachts zweet je altijd, ik vind het wel lekker omdat van mijn lichaam af te spoelen ( zelfs als ik gelijk naar de stallen ga ) en sávonds weer douchen en schoon mijn bed in.

Voelen jullie je niet vies met een dag overslaan met douchen? Ik kan dat echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:16

Ik douche ook elke dag, omdat ik me anders inderdaad vies voel. Maar dat zit vooral tussen onze oren denk ik, want als je gewoon een kantoorbaantje hebt, niet intensief sport/vieze klusjes doet, word je niet echt vies lijkt me.