Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
safina schreef:Valt me op dat heel veel mensen denken dat iemand die geen kinderen wil nog wel bijdraait. Dat kan natuurlijk gebeuren. Maar vaak ook niet. Tegen mij riepen mensen ook altijd dat ik nog wel van mening zou veranderen. Is nooit gebeurd en ik ben inmiddels bijna 44.
safina schreef:Valt me op dat heel veel mensen denken dat iemand die geen kinderen wil nog wel bijdraait. Dat kan natuurlijk gebeuren. Maar vaak ook niet. Tegen mij riepen mensen ook altijd dat ik nog wel van mening zou veranderen. Is nooit gebeurd en ik ben inmiddels bijna 44.
. Maar regelmatig ook niet idd. Maar bovendien zegt TS haar vriend niet dat ie ze absoluut nooit niet gaat willen, maar dat ie het gewoon nog niet weet. En dan is de kans imo zeker wel aanwezig dat ie ooit bijdraait
Of je daarop wil en kan wachten moet ieder voor zich bepalen.
. Ik denk wel ( maar dat kan ik natuurlijk niet weten), dat als ik n man zonder kinderwens had gehad, het goed mogelijk kan zijn, dat ik kinderloos door het leven was gegaan. Is ook leuk, hoor!cindyheyyou schreef:Ik ben 24, heb momenteel geen relatie maar wil wel graag kinderen (en een relatie natuurlijk!). Ben nu aan het daten via een datingsite en heb komende week een date.. Hij weet van mijn kinderwens, die heeft hij zelf ook. Dat is alvast fijn om te weten. Ik zoek in eerste instantie iemand om gelukkig mee te worden, en als er kinderen kunnen komen, dan is dat natuurlijk helemaal mooi.. Als het niet lukt dan is het balen, maar dan heb ik wel een leuke relatie.
Sizzle schreef:Mijn ouders waren bevriend met een stel dat beide geen kinderwens hadden.
Rond hun 36e zijn ze gescheiden en met hun nieuwe partnerd hebben ze beide kinderen![]()
Vond ik ook nogal bijzonder.
bruintje123 schreef:safina schreef:Valt me op dat heel veel mensen denken dat iemand die geen kinderen wil nog wel bijdraait. Dat kan natuurlijk gebeuren. Maar vaak ook niet. Tegen mij riepen mensen ook altijd dat ik nog wel van mening zou veranderen. Is nooit gebeurd en ik ben inmiddels bijna 44.
Klopt.
Ik word daar ook altijd behoorlijk kriegel van.
Er zullen vast twijfelaars zijn die zeggen ik wil niet.
Maar ik heb het altijd voor een dikke 100% geweten, al toen ik tiener was. En het is nooit anders geworden, alleen nog maar sterker geworden.
En ik ben al meer dan 25 jaar bij een geweldige man, die zeker weten een geweldige papa zou zijn geweest. Maar dat heeft nooit wat veranderd aan de mening, geen kinderen voor mij.
bruintje123 schreef:Er zijn gewoon dingen in het leven waardoor je zeker bent.
En iemand die toen in die tijd al aan mijn keuze twijfelde nam ik al niet serieus en nu nog minder.
Vergeet niet dat kindervrije mensen vaak veel dieper en beter er over nadenken dan de mensen met wel kinderen. Die komen vaak niet verder als het hoort zo.
Bij sommige dingen ben ik ook niet stellig en breng ik het ook niet.
Maar kind vrij was 100%.
En die mensen met die zekerheid ken ik meer betreft kinderen.
Ook met de diepe oerwens van wel.
bruintje123 schreef:Kijk alleen de OP al nynke
Het hoort bij het leven. Het geeft een doel.
Klinkt echt als diepzinnig over nagedacht.
Kijk eens bij de 1001 mensen die het helemaal niet kunnen betalen.
Ook zo lekker over nagedacht zeker.
bruintje123 schreef:Kijk eens bij de 1001 mensen die het helemaal niet kunnen betalen.
Ook zo lekker over nagedacht zeker.
Dat kun jij helemaal niet bepalen voor een ander. Iedereen roeit met de riemen die hij heeft en het staat iedereen vrij om voor zichzelf te beslissen of er nog ruimte is voor een kindje.