Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

Re: Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 17:31

Ik ben 24, heb momenteel geen relatie maar wil wel graag kinderen (en een relatie natuurlijk!). Ben nu aan het daten via een datingsite en heb komende week een date.. Hij weet van mijn kinderwens, die heeft hij zelf ook. Dat is alvast fijn om te weten. Ik zoek in eerste instantie iemand om gelukkig mee te worden, en als er kinderen kunnen komen, dan is dat natuurlijk helemaal mooi.. Als het niet lukt dan is het balen, maar dan heb ik wel een leuke relatie.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 17:41

Mijn ex-vriend maakte het o.a. uit omdat ik geen kinderen wilde. Dit had ik aan het begin van de relatie al gezegd maar hij dacht ivm leeftijd dat ik nog wel van mening zou veranderen. Dit bleek niet en dit begon hij mij kwalijk te nemen.

Ondanks dat ik toen 23 was heb ik veel potentiële dates gevraagd naar hun kinderwens en veel wilden juist wel pertinent kinderen. Wat mij verbaasde. Ik wil ze pertinent niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 17:53

Valt me op dat heel veel mensen denken dat iemand die geen kinderen wil nog wel bijdraait. Dat kan natuurlijk gebeuren. Maar vaak ook niet. Tegen mij riepen mensen ook altijd dat ik nog wel van mening zou veranderen. Is nooit gebeurd en ik ben inmiddels bijna 44.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 17:56

safina schreef:
Valt me op dat heel veel mensen denken dat iemand die geen kinderen wil nog wel bijdraait. Dat kan natuurlijk gebeuren. Maar vaak ook niet. Tegen mij riepen mensen ook altijd dat ik nog wel van mening zou veranderen. Is nooit gebeurd en ik ben inmiddels bijna 44.

Klopt.
Ik word daar ook altijd behoorlijk kriegel van.
Er zullen vast twijfelaars zijn die zeggen ik wil niet.
Maar ik heb het altijd voor een dikke 100% geweten, al toen ik tiener was. En het is nooit anders geworden, alleen nog maar sterker geworden.
En ik ben al meer dan 25 jaar bij een geweldige man, die zeker weten een geweldige papa zou zijn geweest. Maar dat heeft nooit wat veranderd aan de mening, geen kinderen voor mij.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:18

Daarmee juist dat het in de relatie blijven als de ander wel kinderen wilt, niet echt een goed idee is. Vroeg of laat ga dat toch in de relatie te komen staan. Liever dan direct afbreken, dan er jaren over doen met valse verwachtingen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:49

Vind ik ook.
Doorzetten als 1 van de twee niet, of juist wel wil is echt je relatie kapot maken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:14

safina schreef:

TS en haar vriend zijn nog maar 23/24, het gebeurt heel vaak dat mensen later toch wel kinderen willen :j. Maar regelmatig ook niet idd. Maar bovendien zegt TS haar vriend niet dat ie ze absoluut nooit niet gaat willen, maar dat ie het gewoon nog niet weet. En dan is de kans imo zeker wel aanwezig dat ie ooit bijdraait :) Of je daarop wil en kan wachten moet ieder voor zich bepalen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:23

Eens met oa Safina...

Maar ik heb er tot mn 28e nooit over na gedacht. En nu heb ik er 2 en dat was niet tegen mn zin :D . Ik denk wel ( maar dat kan ik natuurlijk niet weten), dat als ik n man zonder kinderwens had gehad, het goed mogelijk kan zijn, dat ik kinderloos door het leven was gegaan. Is ook leuk, hoor!

Het is wel iets, waar relaties op stuk gaan. Tuurlijk verandert er misschien 1 van de 2 van mening , maar dat weet je pas over n tijdje. Het is wel iets, waar je niet uit gaat komen anders. Je kunt niemand van ellende een kind dwingen te "nemen", maar die diepe wens opzij zetten als de ander niet wil, gaat ook niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:27

cindyheyyou schreef:
Ik ben 24, heb momenteel geen relatie maar wil wel graag kinderen (en een relatie natuurlijk!). Ben nu aan het daten via een datingsite en heb komende week een date.. Hij weet van mijn kinderwens, die heeft hij zelf ook. Dat is alvast fijn om te weten. Ik zoek in eerste instantie iemand om gelukkig mee te worden, en als er kinderen kunnen komen, dan is dat natuurlijk helemaal mooi.. Als het niet lukt dan is het balen, maar dan heb ik wel een leuke relatie.

Sorry, maar dat is heel anders als ze niet willen krijgen terwijl je partner ze wel heel graag wilt.

Het niet kunnen krijgen is geen bewuste keuze om ze niet te willen krijgen dus dat is niet met elkaar te vergelijken.

Helaas zijn er hier ook relaties/ huwelijken erdoor stukgelopen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:31

Mijn ouders waren bevriend met een stel dat beide geen kinderwens hadden.
Rond hun 36e zijn ze gescheiden en met hun nieuwe partnerd hebben ze beide kinderen :+
Vond ik ook nogal bijzonder.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:36

Sizzle schreef:
Mijn ouders waren bevriend met een stel dat beide geen kinderwens hadden.
Rond hun 36e zijn ze gescheiden en met hun nieuwe partnerd hebben ze beide kinderen :+
Vond ik ook nogal bijzonder.

Haha, vind ik ook en dat kom je wel meer tegen.

Soms komen ze na een scheiding wel de juiste persoon tegen en dan willen ze alsnog overstag gaan, dat kan ook.

Belangrijkste is, beiden moeten erachter staan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:52

De juiste?
Ook al zo'n vreemde opmerking.
Alsof mensen die kindervrij zijn nu niet de juiste persoon ontmoet hebben.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:01

bruintje123 schreef:
safina schreef:

Klopt.
Ik word daar ook altijd behoorlijk kriegel van.
Er zullen vast twijfelaars zijn die zeggen ik wil niet.
Maar ik heb het altijd voor een dikke 100% geweten, al toen ik tiener was. En het is nooit anders geworden, alleen nog maar sterker geworden.
En ik ben al meer dan 25 jaar bij een geweldige man, die zeker weten een geweldige papa zou zijn geweest. Maar dat heeft nooit wat veranderd aan de mening, geen kinderen voor mij.

Er zijn een hoop mensen die bijdraaien. Er zijn er ook een hoop die het niet doen.

Ik vind het ook nogal stellig om te zeggen dat je het nooit wilt. Net zod tellig overigens als zeggen dat je het wel wilt. As in. Niemand weet nu wat die over 10 jaar wel en niet wilt. Mensen veranderen, levens veranderen.

Daarmee zeg ik niet dat iedereen kinderen moet krijgen, verre van. Ik zeg ook niet dat ik niet geloof dat mensen die zeggen het niet te willen, het ook echt niet willen. Ik zeg alleen, dat niemand 10 jaar in de toekomst kan kijken.

Daarom zeg ik altijd dat zoals ik er nu voorsta/over denk, ik geen kinderen wil. Ik heb geen idee hoe dat zou kunnen veranderen als mijn leven er totaal anders uit ziet. Ik heb mezelf zo enorm zien veranderen in de afgelopen 5/10 jaar, waarom zou dat niet weer kunnen gebeuren.

Ik schat de kans extreem klein though, dat ik het ooit wel zou willen.

Ik hoop dat ik goed overbreng wat ik bedoel te zeggen. Ik denk niet dat mensen wel bijdraaien. Het niet willen is gegrond en je recht en daar heeft niemand wat mee te maken. Het is ook niet "waarschijnlijk" dat iemand bijdraait. Ik zeg, niemand kan 10 jaar in de toekomst kijken. En dat is ook helemaal niet nodig.

Overigens is dit allemaal in dit topic nog niet eens aan de orde. Laatste keer dat ze het erover gehad hebben, zeiden ze beide het niet te weten. Hij maakt af en toe opmerkingen, maar ze weet niet hoe serieus ze zijn.

Zolang ze niet samen gaan praten, is het vooral een hoop speculeren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:21

Er zijn gewoon dingen in het leven waardoor je zeker bent.
En iemand die toen in die tijd al aan mijn keuze twijfelde nam ik al niet serieus en nu nog minder.
Vergeet niet dat kindervrije mensen vaak veel dieper en beter er over nadenken dan de mensen met wel kinderen. Die komen vaak niet verder als het hoort zo.

Bij sommige dingen ben ik ook niet stellig en breng ik het ook niet.
Maar kind vrij was 100%.
En die mensen met die zekerheid ken ik meer betreft kinderen.

Ook met de diepe oerwens van wel.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:37

bruintje123 schreef:
Er zijn gewoon dingen in het leven waardoor je zeker bent.
En iemand die toen in die tijd al aan mijn keuze twijfelde nam ik al niet serieus en nu nog minder.
Vergeet niet dat kindervrije mensen vaak veel dieper en beter er over nadenken dan de mensen met wel kinderen. Die komen vaak niet verder als het hoort zo.

Bij sommige dingen ben ik ook niet stellig en breng ik het ook niet.
Maar kind vrij was 100%.
En die mensen met die zekerheid ken ik meer betreft kinderen.

Ook met de diepe oerwens van wel.

Dat vind ik nou onzin. Mensen die wel kinderen willen denken daar net zo hard over als mensen die geen kinderen willen. Het krijgen van kinderen verandert heel je leven, het is niet voor niks dat we steeds later kinderen krijgen. En "het hoort zo"is ook voor de mensen met een kinderwens een achterhaalde gedachte.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:41

Kijk alleen de OP al nynke
Het hoort bij het leven. Het geeft een doel.
Klinkt echt als diepzinnig over nagedacht.

Kijk eens bij de 1001 mensen die het helemaal niet kunnen betalen.
Ook zo lekker over nagedacht zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:43

Ik vind het niet stellig om te zeggen dat je ze nooit wilt. Ik ben daar altijd behoorlijk zeker van geweest. En ik ken mezelf erg goed. En ik denk dat ik lang niet de enige ben voor wie dat zo is.

Ik hoop voor TS dat zij en haar geliefde op één lijn komen wat de kinderwens betreft.

Ik denk overigens niet dat mensen met of zonder kinderwens voor elkaar onderdoen wat nadenken over hun keuzes betreft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:47

Ook ik wist vanaf jong al dat ik geen kinderen wilde. Collegas destijds zijn serieus weddenschappen aangegaan omdat ze zeker wisten dat ik wel kinderen zou krijgen. Helaas voor hun hebben ze allemaal verloren.

Denk dat geen kinderen krijgen toch beter doordacht wordt. Hoe vaak we niet gevraagd hebben gekregen wanner er kinderen kwamen, dat we niet wisten wat we misten. Dat moeder gevoelens vanzelf kwamen als het kind er eenmaal zou zijn enz. Dat het erbij hoort, iets natuurlijks is enz. Je moet flink stevig in schoenen staan daar niet door beinvloed te worden,

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:51

Ik heb ook altijd geroepen dat ik noooooit kinderen wil.
Mijn man wilde altijd wel kinderen. We kennen elkaar van de middelbare school.
Toen ik 29 was, begon het toch te kriebelen. We zijn toen getrouwd onder de voorwaarde toch een poging te wagen en bij poging 1 was ik zwanger.
Ondertussen bijna uitgerekend van nummer twee.

Eigen kids is toch anders dan die van een ander, zoals hier al vaker wordt genoemd.
Maar je moet er natuurlijk allebei 100% achter staan. Je leven en relatie kunnen behoorlijk veranderen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:07

bruintje123 schreef:
Kijk alleen de OP al nynke
Het hoort bij het leven. Het geeft een doel.
Klinkt echt als diepzinnig over nagedacht.

Net als mensen die zeggen: ik wil niet bijdragen aan de overbevolking. Het zijn gezochte redenen waarom men wel of geen kinderen wil. En niet kunnen betalen is vaak ook onzin, het is maar net wat je er voor overhebt. Ben zelf opgegroeid in een bijstandsgezin met 5 kinderen, ja dat was krap, maar we hebben nooit honger geleden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:14

Ik zie dat anders.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:28

Jij bent 23, hij is 24. Nu al beginnen over wel of geen kinderen is bijna hetzelfde als op je 12e over wel of niet trouwen beginnen. (Natuurlijk overdrijf ik, dus bespaar me het commentaar.) Je hebt verdorie nog meer dan 15 jaar om je eerste kind te krijgen! Voor hetzelfde geld heb je dan al vijf nieuwe vrienden gehad.

Ik weet het, niet romantisch, maar de waarheid is nooit romantisch. Tegen de tijd dat jullie 30 en 31 zijn, kun je er weer eens over denken. Of eerder, dat kan ook. Maar als je vriend nu niet wil, hoeft dat geen enkel punt te zijn. Als je al ooit de keus moet maken tussen die jongen en een gezin, ik zeg als... dan ligt die nog jaren voor je.

Maar goed, het is al vaker gezegd: ga met die jongen in gesprek als je er écht mee zit. Misschien ben jij niet zo assertief als ik, maar in jouw plaats zou ik bij zo'n opmerking van "Bah, die k*tkinderen, ik wil echt geen kinderen" meteen iets zeggen als "meen je dat?" of "nou, ik wel hoor." Weet je meteen of hoe erg hij het meent.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:30

Hmm 15 jaar? Dan is ts 38, dan kan het niet meer zo vlot gaan en lukt het niet meer omdat je te lang hzbt gewacht.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:35

Ik leerde mijn vriend kennen toen hij nog een relatie had met zijn exvriendin. hIJ was toen super duidelijk: hij wilde NIET trouwen en al helemaal GEEN Kinderen.

Nou prima. is weggegaan bij zijn exvriendin en wij kregen een relatie. Bleek voor ons allebei dat we nog nooit zoon diepgaande relatie hebben gehad waarbij we enorm goed bij elkaar passen. heel wat doorstaan samen. Uiteindelijk maakte hij wel eens opmerkingen over trouwen (meer als geintje). dat verbaasde mij dus hebben we het er serieus over gehad en bleek dat zijn mening was bijgedraait en dat hij er wellicht voor open stond. Nu maakt hij ook nog wel eens grapjes, dat als ik een mooie ring om mijn vinger wil(dat interesseert me echt niet, al is hij van plastic) dat ik dan maar even lekker koffie voor hem mag maken. Ook hebben we het serieus gehad over kinderen. hoewel hij voorheen echt absoluut geen kinderen wilde en ze zelfs verafschuwde, bleek na een tijdje relatie met mij dat hij het, net als TS, niet wilde uitsluiten.
iK sta daar precies hetzelfde in. Carriere en genieten met zn tweeen staat centraal voor ons, en daarna kijken we wel.
iK vind het leuk dat hij bijgedraait is, maar het heeft me niet tegengehouden om iets met hem te beginnen. overigens ben ik zelf ook bijgedraait met mijn wel/geen kinderwens.

met hem zie ik het wel zitten en geloof ik dat het goed komt om een kind samen op te voeden (hij zal denk ik wel streng zijn als je hem tot het uiterste drijft, maar wel een zorgzame, consequente, liefdevolle papa). Misschien draait iemand zijn visie of kinderwens bij bij de 'juiste' partner?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:52

bruintje123 schreef:

Wat een low blow >;) Dat kun jij helemaal niet bepalen voor een ander. Iedereen roeit met de riemen die hij heeft en het staat iedereen vrij om voor zichzelf te beslissen of er nog ruimte is voor een kindje.