Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dromertje2 schreef:Maar watbis de tip?
Ts is 2 keer door het rood gereden en niet omdat er een prioriteir voertuig aankwam.
Welke reden zou er dan wel zijn om een boete niet te moeten betalen?
Dat ze al een boete heeft voor dezelfde feiten is niet echt een reden, integendeel.
quarterH schreef:Dank voor een aantal normale reacties hier wat ik wat aan heb!
Even ter verduidelijking van het vrachtwagen voorbeeld op deze kruising (aangezien de speculaties los gaan hier)
Je komt van een 1 baans 80 weg die paar 100 meter voor het stoplicht 50 wordt omdat je een dorp inrijd.
Bij het stoplicht wordt het 2 baans, die voor rechtdoor en een afslag naar links. Die neem ik. De strook is zo kort dat er net een grote vrachtwagen past en een max 2 personenauto's en dan heb je het verdrijvingsvak achter je. Je hebt dus niet de ruimte om 20 meter tussen jou en de vrachtwagen te houden. Omdat hij maar kort groen is, gebeurd het dan dat de vrachtwagen voor je bij groen optrekt, jij optrekt, de vrachtwagen te lang/langzaam is en tegen de tijd dat jij erdoor rijd en het stoplicht weer kunt zien, deze al op oranje staat of zelfs net op rood springt als je er net onderdoor rijd.
Bedankt voor de serieuze reacties hier (en de PB's), ik weet wat me te doen staat.
Ow, en nogmaals, ik heb de foto's intussen gezien en hierop is te zien dat er geen ander/tegenmoetkomend verkeer is. Dus voor de mensen hier die bang zijn dat ik het risico neem iemand van de sokken te rijden, geen zorgen, is niet aan de orde geweest.
Emmaa_ schreef:dromertje2 schreef:Maar watbis de tip?
Ts is 2 keer door het rood gereden en niet omdat er een prioriteir voertuig aankwam.
Welke reden zou er dan wel zijn om een boete niet te moeten betalen?
Dat ze al een boete heeft voor dezelfde feiten is niet echt een reden, integendeel.
Zelfs bij een voorrangsvoertuig is het niet toegestaan om door rood te rijden om ruimte te maken. Een stukje doorrijden en zo veel mogelijk aan de kant wel, maar je mag niet daadwerkelijk het kruispunt oversteken of hard optrekken om ruimte te maken, juist omdat andere mensen wel groen hebben en dus niet kunnen inschatten of jij gas gaat geven of niet.
Flitsers voor rood registreren ook pas vanaf een bepaalde snelheid, dus als jij heel zachtjes een stukje naar voren kruipt om ruimte te maken gaat er geen enkele flitser af. Als jij een dot gas geeft om het kruispunt over te crossen wel.
tengeltje11 schreef:Geen idee hoe het in nl zit,maar in belgie ken ik ook iemand die een boete kreeg voor door rood rijden.
Hij kon het zich niet voorstellen en vroeg de foto op.
Daarop was wel te zien dat hij door rood reed en omdat hij in zijn ongelijk was,mocht hij nog extra betalen voor het opvragen van de foto en het bijkomende werk hiervoor.....
Als je weet dat je door het rood reed,dan gewoon betalen.geen enkele reden gaat dit laten vervallen.
quarterH schreef:Dank voor een aantal normale reacties hier wat ik wat aan heb!
Even ter verduidelijking van het vrachtwagen voorbeeld op deze kruising (aangezien de speculaties los gaan hier)
Je komt van een 1 baans 80 weg die paar 100 meter voor het stoplicht 50 wordt omdat je een dorp inrijd.
Bij het stoplicht wordt het 2 baans, die voor rechtdoor en een afslag naar links. Die neem ik. De strook is zo kort dat er net een grote vrachtwagen past en een max 2 personenauto's en dan heb je het verdrijvingsvak achter je. Je hebt dus niet de ruimte om 20 meter tussen jou en de vrachtwagen te houden. Omdat hij maar kort groen is, gebeurd het dan dat de vrachtwagen voor je bij groen optrekt, jij optrekt, de vrachtwagen te lang/langzaam is en tegen de tijd dat jij erdoor rijd en het stoplicht weer kunt zien, deze al op oranje staat of zelfs net op rood springt als je er net onderdoor rijd.
Bedankt voor de serieuze reacties hier (en de PB's), ik weet wat me te doen staat.
Ow, en nogmaals, ik heb de foto's intussen gezien en hierop is te zien dat er geen ander/tegenmoetkomend verkeer is. Dus voor de mensen hier die bang zijn dat ik het risico neem iemand van de sokken te rijden, geen zorgen, is niet aan de orde geweest.
cp112 schreef:De enige keer dat je hier onderuit komt is aantonen dat je het niet was en soms heb je mazzel als je met een trailer met dieren erin rijd. Dan kan je niet altijd meer optijd stoppen en als ze er toevallig videobeelden van hebben en zien idd dat het nét rood werd oid willen ze het nog wel eens kwijt schelden.
Maar tja, door rood rijden is door rood rijden. Beetje jammer dat het 2 boetes kost voordat je daar over nadenkt. Je rijd dan imo toch echt bewust door rood...
bruintje123 schreef:Ayasha schreef:Als je het licht niet ziet moet je niet door rijden. Echt het is niet zo heel moeilijk.
Eens, maar dat wordt dus wel veel gedaan.
En zo te horen ts ook.
Boete, meer dan terecht. Maar ze is dan niet meteen roodrijder - doodrijder.