En dan wordt je van je bed gelicht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:27

pmarena schreef:
Wie weet hebben TS en haar vriend wel een veel gezondere en gelukkigere relatie over 10 jaar dan de mensen die nu zo hard wegwezen roepen, met hun eigen partner zullen hebben tegen die tijd :P

Dat zou zomaar kunnen! Ik gun ze het van harte! En niet dat de rest dan geen goede relatie heeft natuurlijk :+

Laat ik het zo stellen; ik zie mijn bericht(en) als een realiteitscheck voor TS. Ik zou zeggen wegwezen, omdat ik niet meegesleurd zou willen worden door een partner met zoveel problemen.
Tuurlijk schulden en zo kun je overkomen, maar het is een opeenstapeling van meerdere problemen.
En ik vraag me dan oprecht af: waarom kies je voor zo'n partner? Waarom wil je in zo'n situatie zitten?
Want daar kies je voor, je hebt altijd een keuze.

Ik spreek nu voor mezelf, maar ik vind mijzelf alles behalve een zuur persoon en ik gun het TS niet. En ik proef toch een beetje naïviteit en dat is niet strafbaar, maar het zou pas zuur zijn als al haar goede hulp zou uitmonden in dat zij zichzelf volledig verliest hierin en ze zo versmolten zijn dat het geen individuen meer zijn. Waar is haar leven in dit verhaal?

Ayasha
Blogger

Re: En dan wordt je van je bed gelicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:30

Je kiest voor de persoon waarop je verliefd wordt en waarvan je ziet dat hij er alles aan doet om zijn leven op de rit te krijgen. Je kiest er niet voor om in die situatie te zitten. Die neem je er bij omdat je ziet dat hij er aan werkt om die opgelost te krijgen.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 10:32

Ayasha schreef:
Je kiest voor de persoon waarop je verliefd wordt en waarvan je ziet dat hij er alles aan doet om zijn leven op de rit te krijgen. Je kiest er niet voor om in die situatie te zitten. Die neem je er bij omdat je ziet dat hij er aan werkt om die opgelost te krijgen.

Precies dit.
Ik wist even geen woorden om uit te leggen.
bedankt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:35

Luvyou schreef:
Ayasha schreef:

Precies dit.
Ik wist even geen woorden om uit te leggen.
bedankt.

Daar ben ik het niet geheel mee eens, maar waarom ik daar in geloof is wellicht te zweverig voor hier. :o Ja je wordt verliefd op iemand, maar dat hoeft geen echte liefde te zijn. Plus zoals ik al eerder aangaf, je zit op een bepaald niveau in je leven en daar haakt iemand op hetzelfde level op aan.
De meest simpele uitleg; een onzeker iemand trekt ook iemand aan met onzekerheid (ook al uit zich dat anders) en natuurlijk kun je samen groeien. Maar de vriend van TS heeft veel problemen en is, zoals ik het lees, eigenlijk alleen maar met hem bezig. En je eigen leven dan? Waak daarvoor!

Maar als je een topic is al deze maakt, kun je reacties verwachten.. en die passen niet altijd in je straatje.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 10:39

Karma schreef:
Daar ben ik het niet mee eens, maar waarom ik daar in geloof is wellicht te zweverig voor hier. :o

Maar als je een topic is al deze maakt, kun je reacties verwachten.. en die passen niet altijd in je straatje.

Dat heb ik ook nooit beweerd of gezegd.
Zulke reacties kan je altijd verwachten, dat is nou eenmaal zo. Iedereen staat anders in het leven.
Gelukkig maar!

Maar dan is het mijn goed recht om mijzelf en mijn vriend te verdedigen/dingen uit te leggen.
En daar kan dan eventueel de ander weer op reageren.
Prima toch? Zo houden we het interessant.

Wat ik alleen het 'vervelende' vind, is dat je niet alles kan uitleggen. Waardoor mensen gewoon een vertekend beeld krijgen.
Maargoed. Daar is het internet voor

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:55

Ayasha schreef:

Mooi gezegd +:)+

En sommige dingen...die zijn het waard om het risico er bij te nemen :)

Je kan ontzettend op je bek gaan. Maar als je je dat beseft en je het toch aandurft omdat je het risico er voor over hebt, dan is het toch prima.

Ik denk dat voor veel mensen sommige van de mooiste dingen in hun leven het gevolg zijn van een beslissing die niet bepaald zonder risico was :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:57

Het zijn ook berekende risico's. In dit geval is het grootste risico voor zover ik kan lezen een gebroken hart en een gevoel van verraad en dat kan je ook met een dwaas zonder deze problemen oplopen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:04

Wat ik even wil aanhalen, en wat ik te weinig terug vind in dit topic: pas je wel goed op jezelf TS?

Ik heb ergens de opmerking gezien dat mensen die in de oliebol komen ook iemand nodig hebben om op te leunen anders komen ze er nooit uit. Daar ben ik het helemaal mee eens. Alleen moet je je wel realiseren dat die schouder om op te leunen sterk genoeg moet zijn om hem te dragen.

Heb jij wel iemand die goed naar jou kijkt om te zien hoe stabiel jij op je voetjes staat? Jouw vriend is op dit moment te veel met zichzelf bezig om op jou te kunnen letten, en ik heb een beetje het gevoel dat jouw leven momenteel ook helemaal om hem draait. Realiseer je dat als jij omvalt je vriend niets meer aan je heeft.
Zorg dat je af en toe ook even stil staat bij jezelf en je eigen energieniveau in de gaten houd. Hulp zoeken hiermee lijkt mij niet onverstandig. Ook jij hebt een schouder nodig.

Ik wil hem graag het voordeel van de twijfel geven, maar ik begrijp alle negatieve reacties. Er is er echter maar één die hier een beslissing over kan maken. Ik vind het jammer dat de negatieve reacties op zo'n manier verwoord worden dat ze jou meteen in de verdediging drukken. Jammer, omdat het voor jou heel erg belangrijk is om voor jezelf heel goed op een rijtje te hebben wat wel en niet ok is, want in dit soort relaties kunnen grenzen heel makkelijk verschuiven of vervagen. Wat jij vandaag niet ok vind lijkt morgen misschien toch niet zo slecht.

Daarnaast is voor mij de vraag, hoe stabiel is zijn karakter? Hij is een hele tijd vrij labiel geweest en beïnvloedbaar (anders kom je niet in een dergelijke situatie). Is dit een vaste karaktereigenschap van hem (zo ja, kun jij hier in de toekomst, en wellicht de rest van je leven mee om gaan) of is het een tijdelijke samenloop van omstandigheden geweest?
Ik heb iemand horen zeggen dat jij misschien wel in deze relatie zit omdat jij de behoefte hebt hem te helpen, niet omdat dit de beste relatie voor jou is. Ik snap die opmerking wel. Veel mensen hebben dit in meer of mindere mate. En daar is niets mis mee, een relatie kan precies zijn wat jij nodig hebt op dit moment. Maar is het ook wat jij over 10 jaar nodig hebt? Hoe zie jij jullie samen over 10 jaar? Zie jij hem met een goed betaalde vaste baan als hoofd van het gezin een goede vader zijn voor jullie kinderen? (lekker oudbollig :+ )

Je hoeft mij geen antwoord te geven, als je voor jezelf maar een antwoord hebt.

Sommige mensen komen op je pad als een zegen, andere als een les.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 11:10

AbbyBlues schreef:
Wat ik even wil aanhalen, en wat ik te weinig terug vind in dit topic: pas je wel goed op jezelf TS?

Ik heb ergens de opmerking gezien dat mensen die in de oliebol komen ook iemand nodig hebben om op te leunen anders komen ze er nooit uit. Daar ben ik het helemaal mee eens. Alleen moet je je wel realiseren dat die schouder om op te leunen sterk genoeg moet zijn om hem te dragen.

Heb jij wel iemand die goed naar jou kijkt om te zien hoe stabiel jij op je voetjes staat? Jouw vriend is op dit moment te veel met zichzelf bezig om op jou te kunnen letten, en ik heb een beetje het gevoel dat jouw leven momenteel ook helemaal om hem draait. Realiseer je dat als jij omvalt je vriend niets meer aan je heeft.
Zorg dat je af en toe ook even stil staat bij jezelf en je eigen energieniveau in de gaten houd. Hulp zoeken hiermee lijkt mij niet onverstandig. Ook jij hebt een schouder nodig.

Ik wil hem graag het voordeel van de twijfel geven, maar ik begrijp alle negatieve reacties. Er is er echter maar één die hier een beslissing over kan maken. Ik vind het jammer dat de negatieve reacties op zo'n manier verwoord worden dat ze jou meteen in de verdediging drukken. Jammer, omdat het voor jou heel erg belangrijk is om voor jezelf heel goed op een rijtje te hebben wat wel en niet ok is, want in dit soort relaties kunnen grenzen heel makkelijk verschuiven of vervagen. Wat jij vandaag niet ok vind lijkt morgen misschien toch niet zo slecht.

Daarnaast is voor mij de vraag, hoe stabiel is zijn karakter? Hij is een hele tijd vrij labiel geweest en beïnvloedbaar (anders kom je niet in een dergelijke situatie). Is dit een vaste karaktereigenschap van hem (zo ja, kun jij hier in de toekomst, en wellicht de rest van je leven mee om gaan) of is het een tijdelijke samenloop van omstandigheden geweest?
Ik heb iemand horen zeggen dat jij misschien wel in deze relatie zit omdat jij de behoefte hebt hem te helpen, niet omdat dit de beste relatie voor jou is. Ik snap die opmerking wel. Veel mensen hebben dit in meer of mindere mate. En daar is niets mis mee, een relatie kan precies zijn wat jij nodig hebt op dit moment. Maar is het ook wat jij over 10 jaar nodig hebt? Hoe zie jij jullie samen over 10 jaar? Zie jij hem met een goed betaalde vaste baan als hoofd van het gezin een goede vader zijn voor jullie kinderen? (lekker oudbollig :+ )

Ik vind het fijn dat het ook op zo'n manier kan ipv het wegwezen nu het nog kan.

Zelf liep ik al bij een psycholoog voor andere dingen, dus dat komt goed. Tuurlijk is het zwaar, maar we gaan er samen voor.

Ik heb bij hem vanaf het begin af aan mijn leven voor me zien staan zegmaar.
Dat is niet veranderd door dit gebeuren.

Nu was hij stabiel, totdat dit gebeurde natuurlijk.
Dit was puur door omstandigheden, waar hij nu mede door psycholoog maar ook advocaat mee wordt geholpen.
Het is nogal complex, daarom zeg ik enkele dingen er niet bij.
Over 10 jaar zie ik ons nog steeds samen. Alleen maar sterker.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:15

Nederland heeft een rechtsysteem ... onschuldig tot schuld is bewezen. Verdachte is nog geen dader.
makkelijk banketstaaf achter een schermpje en TS vertellen hoe iedereen er over denkt en wat te doen in haar situatie.. yeah right.. tot je er zelf in zit dan piep je wel anders.
TS blijf in jezelf geloven en blijf trouw aan je eigen gevoel en als dat 100% geloven is in de onschuld van je partner.. well you go girl.
Niemand mag en kan oordelen voor er een uitspraak is en keiharde feiten zijn overlegd.
TS ik wens je sterkte in de hele zaak

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:50

jaime_andrea schreef:
Nederland heeft een rechtsysteem ... onschuldig tot schuld is bewezen. Verdachte is nog geen dader.
makkelijk banketstaaf achter een schermpje en TS vertellen hoe iedereen er over denkt en wat te doen in haar situatie.. yeah right.. tot je er zelf in zit dan piep je wel anders.
TS blijf in jezelf geloven en blijf trouw aan je eigen gevoel en als dat 100% geloven is in de onschuld van je partner.. well you go girl.
Niemand mag en kan oordelen voor er een uitspraak is en keiharde feiten zijn overlegd.
TS ik wens je sterkte in de hele zaak

Recht hebben en recht krijgen zijn heel verschillende dingen, ondanks ons rechtssysteem.
Daden zeggen meer dan woorden.

Helaas hebben veel bokkers minder goede ervaringen als het gaat om drugs verslaving. Logisch dat ze haar willen waarschuwen.

Ik hoop ts dat je ondanks de minder leuke reacties wel goed blijft nadenken.
Een verslaafde mág, sterker nog, die moet je wantrouwen (dit in goed overleg). Dat is een gevolg van zijn verslaving.
Nu kun je dat oneerlijk vinden, maar het is een gevolg. Verslaafden liegen en bedriegen, dat komt door de verslaving...daar zijn ze goed in geworden!
Met vertrouwen help je hem juist niet, want de kans op terug vallen is dan vele malen groter.
Tuurlijk kun je hem steunen (al zie ik dat juist mede doormiddel van wantrouwen) en bij hem blijven, maar blijf eerlijk en niet naïef over vertrouwen.

Sterkte!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:54

Zo, dan trek je meteen een oordeel over die wat het wat nuanceren he sneeuwpopje. :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:58

Ik denk dat het nogal lomp is geschreven door sneeuwpopje, maar ik snap heel goed wat zij bedoelt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:03

Laten we vooropstellen dat ik vind dat je hem kan en mag steunen, maar blijf scherp en allert

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:41

Ik denk dat een heleboel reageerdurs niet het verschil weten tussen gedrag in actieve verslaving en gedrag in een niet actieve verslaving.

Eens verslaafd, altijd verslaafd tot zoverre zijn we het allemaal met elkaar eens. Nu moeten we het onderscheid gaan maken in actieve verslaving en niet actieve verslaving.

Actieve verslaving brengt liegen, bedriegen, stelen, manipuleren en nog meer van dat soort sjit met zich mee, diezelfde persoon kan niet actief zijn en het meest geweldige mens zijn die er bestaat, er is ook geen reden meer om te liegen, bedriegen, stelen, manipuleren en nog meer van dat soort sjit.

Ik vind het echt schokkend om te lezen hoe mensen denken en oordelen over andermans fouten en dan ook gelijk de stempels er voor altijd en altijd op plakken, heel bijzonder vind ik dat.

Als ik zo de antwoorden lees van TS is zij heel goed in staat om de juiste beslissingen te nemen en zeker ook bereid om de consequenties daarvan te dragen. Ik vind dat zij heel nuchter in dit verhaal staat, absoluut niet blind of naief is. Ik zie iemand die heel goed weet waar ze op moet letten en alles heel goed overdenkt. Neem bijvoorbeeld het inschrijven op haar adres, daar is echt over nagedacht en ook nog eens het juiste besluit op genomen, want je krijgt de deurwaarders aan de deur, en deurwaarders kunnen nogal eens creatief omgaan met de macht die ze door justitie is toebedeeld, trekt zich allemaal wel weer recht, maar daar moet je wel voor knokken, en als dat niet nodig is, dan zou ik dat ook uit de weg gaan.

en verder ga ik eigenlijk in alles wel met Ayasha mee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:47

En dan zijn er ook nog haar ouders in het verhaal. :) Je kan blind zijn voor je eigen kinderen maar over het algemeen niet als het je eigen kinderen zijn die mogelijk "in gevaar" zijn door andermans kind. En die ondersteunen dit koppel ook. :) Dus TS staat niet alleen, kijkt en volgt niet alleen. Nóg een belangrijke nuance.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:38

Wat ik eigenlijk best een beetje jammer vind...ts komt hier met een vrij duidelijk verhaal en geeft aan haar ei kwijt te moeten. Ze reageert vervolgens heel netjes op alle antwoorden van weg ermee...geeft duidelijk aan dat dit niet haar keuze is op dit moment. Is het dan niet mogelijk daar na 6 pagina's over op te houden. Naast dat ts al in een ellendige situatie zit moet ze nu ook nog energie steken in het zichzelf verdedigen. Ik denk dat het punt na 3 pagina's wel duidelijk was...ts heeft volgens mij een prima vangnet dus laat het gewoon. Het kan ook gewoon wel goed gaan, he...was het nu de 100ste keer dat ts een dergelijk verhaal zou plaatsen dan snap ik de reacties, maar dat is volgens mij ook niet zo (heb het niet gecheckt maar anders waren er vast opmerkingen over gekomen). Als ik zo'n topic zou plaatsen om even mijn hart te luchten en ik kreeg deze reacties zou ik me nog 3x zo k u t voelen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:48

Citaat:
Recht hebben en recht krijgen zijn heel verschillende dingen, ondanks ons rechtssysteem.
Daden zeggen meer dan woorden.

Nu staat het iedereen vrij ons rechtssysteem te wantrouwen - maar dat lijkt mij off topic.

En natuurlijk zijn daden belangrijker dan woorden (de doopsgezinden en Feyenoord zeggen het al) - lijkt mij ook off topic.

Vwb de daden van de vriend van TS: die is hard aan het werk om zijn leven op de rails te krijgen, dus wat hier toch allemaal precies bedoeld wordt is erg onduidelijk.
(En dan gaat het voelen als insinueren. En daarna wordt het al snel oneerlijk.)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:53

Ayasha schreef:
Zo, dan trek je meteen een oordeel over die wat het wat nuanceren he sneeuwpopje. :D

Ik kan het idd soms wat lomp brengen ja :o
Ga er maar van uit dat ik het niet zo bedoel :(:)

Danzzz, tuurlijk is er verschil tussen een actieve en non actieve verslaving.
Vriend van de ts is er volgens haar "net" vanaf, maar zit nog wel met de nasleep - 2 vrouwen in huis (door bedreiging van dealer?) , schulden .
Is natuurlijk wel een groot verschil met iemand die al jaren van zijn actieve verslaving af is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:40

AbbyBlues schreef:

Fijn! Dit is mijn verhaal ongeveer maar dan in de wat mildere versie.
Ik vraag mij ook af of TS zichzelf niet vergeet, of ze straks niet een samengesmolten geheel zijn ipv ook nog 2 individuen.
En idd, hoe stabiel is het karakter van haar vriend? En ik lees ook alleen maar dat TS bezig is met haar vriend... wanneer is het tijd voor jou? En is hij dan wel zo sterk? Ik las dat je ook al met een psycholoog praat, ook voor andere dingen. Heel goed natuurlijk als het je helpt maar in mijn optiek is dit (nog) geen gezonde relatie.

Ik ben het dan ook helemaal eens met de kwestie: is de relatie een zegen of een les....

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:53

Ik wil je alleen even sterkte wensen in deze hele nare rot situatie waarin jullie terecht zijn gekomen. :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:56

Een les kan ook een zegen zijn :)

En dit topic gaat nu eenmaal over dit onderwerp, al zou TS dagelijks 5 hobbies beoefenen en allerlei activiteiten hebben, dat je daar niks over leest dat spreekt toch voor zich.

Vooralsnog hebben ze het samen leuk en zet vriend duidelijk zijn beste beentje voor, er zijn er die het minder goed voor elkaar hebben :j

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:18

Ts, ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen en liefde. Wat een geluk, dat er mensen zijn die anderen een nieuwe kans geven.

Ik heb situaties gezien waar het niet zoals gewenst afliep; maar geeft dat reden om bij voorbaat af te schrijven? Een gewaarschuwd mens telt voor twee; absoluut. Liefde maakt blind- dat ook zeker weten. Iemand bij voorbaat maar geen kans geven, is een keuze die iedereen vrij staat. Soms zal dat zeker de juiste keuze zijn, maar niet altijd, gelukkig.

Ik hoop van harte dat je vriend voor de rest van zijn leven genezen is van dit soort praktijken, want ook dit 'akkefietje' zal voor zijn leven meegenomen worden, ook in zijn carrière. Gelukkig heeft hij in jou en je ouders iemand waar hij bij terecht kan, waar een (ongelofelijk grote, enorm domme) fout hem niet voor altijd aangerekend wordt

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:52

sneeuwpop schreef:
Danzzz, tuurlijk is er verschil tussen een actieve en non actieve verslaving.
Vriend van de ts is er volgens haar "net" vanaf, maar zit nog wel met de nasleep - 2 vrouwen in huis (door bedreiging van dealer?) , schulden .
Is natuurlijk wel een groot verschil met iemand die al jaren van zijn actieve verslaving af is.

Iedereen is ooit in alles een beginner geweest!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 23:06

IHN schreef:
Ts...die bewindvoerder van hem is ook een banketstaaf de behanger dan, zeg. Die had dus ook gewoon de huur op kunnen zeggen en dan was je vriend buiten schot gebleven. Maar goed...wie weet had dat ook zijn redenen. Ik hoop voor jullie dat het goedkomt...fijn dat je ouders ook achter jullie staan. Sterkte iig met de hele situatie!

De bewindvoerder betaalt dus huur voor de vriend van ts terwijl hij weet dat die niet in dat huis woont. Dus niet alleen vriend sjoemelt maar bewindvoerder ook? Heel apart. Lijkt mij eerder dat bewindvoerder niet helemaal op de hoogte is en denkt dat vriend op zijn eigen adres woont.
Hoe dan ook, vriend is nog steeds niet zuiver bezig en de vraag is of iemand echt gemotiveerd is om zijn leven een andere wending te geven als hij niet volledig schoon schip maakt.

Ik hoop voor jou van wel ts, ik schreef niet dat je vriend illegaal is, maar dat hij illegaal bezig is als hij op een adres ingeschreven staat waar hij niet woont terwijl hii onder bewind staat.