Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ir111 schreef:Maar is een auto voor de trailer een eerste levensbehoefte? Zo ja dan is in de meeste gevallen voor werk en we hebben het hier over prive sparen.
Tja, in zo'n situatie is het even kiezen op elkaar en doe je het met minder. Koop je een goedkoop autootje en later (als je gespaard hebt) een betere, of tijdelijk OV (rete onhandig natuurlijk... dat snap ik). Verwarmingsketel kan op dmv leasekoop. Paard kun je verzekeren.
Ik snap dat niet iedereen dat zo wil maar dat zijn keuzes die je maakt.
TS haar vriend neemt het niet sparen naar een nieuw level, namelijk negatief sparen (schulden maken). Dat is niet de consequenties aanvaren van je gedrag en dus ook niet wat is zou doen.
Bovendien, na wat ik gelezen heb, kost dat meer dan het uit spaart.
Denk dat OV hier in belgië tegenwoordig ongeveer even duur uit komt als een eigen auto om nog maar te zwijgen over de andere nadelen die het met zich mee brengt. (wordt interessant om bij mijn dokters te geraken, dan is dat helemaal een fulltime job.
)
die stond beduidend beter stil dan Sam. )
Hij heeft in die tijd ook zn rijbewijs gehaald en we zijn natuurlijk vaker op vakantie geweest. En daarnaast hebben we beide sinds het voorjaar een nieuwe baan en daarvoor beide even zonder geweest, dus mijn spaarrekening is ook niet heel groot.
Je hebt toch een paar maanden nodig om dat te gaan budgetteren denk ik.
bruintje123 schreef:Ja trailer is eerste levensbehoefte, als mijn paard naar de kliniek moet wil ik niet heel nederland of moeten zoeken maar nu gaan.
.
Ayasha schreef:maar dan vind je het dus geen probleem om op een ander te teren.
Ayasha schreef:maar dan vind je het dus geen probleem om op een ander te teren.
Teren nog wel. Kan toch gewoon een vergoeding tegenover staan? Of iemand wil uitlenen of niet is zijn eigen afweging. Afhankelijk ben je dan inderdaad wel van iemand anders, maar in een noodgeval ben je dat soms nu eenmaal.
Zo stil stond die.
Dan stop je er vanzelf mee.
Ik geef hem sowieso niet meer mee. En de mensen waarvoor ik nog rijd begrijpen dat compleet want die hebben dezelfde ervaringen. En nee, zij hoeven vaak niks te vergoeden. Of meer: ik verwacht dat niet, want dat zijn dan echt goede vrienden. Maar die doen het dan verdekt onder een etentje of simpeler, een ijsje.
Of een koffie