verootjoo schreef:Over die school: ik woon in een dorp met maar twee scholen, maar beide van hetzelfde soort. Mijn kind gaat gewoon naar die school. Ik vind een kind als enige uit de buurt naar een school in een andere plaats doen erger dan dat ik de school misschien niet helemaal je-van-het vind.
Bij ons uit het dorp gaan juist steeds meer kinderen naar die Dalton school 10 km verderop

Dat sterkt dus alleen maar in de keuze om de school te kiezen die het fijnste aanvoelt. Kunnen we wel denken van je gaat maar fijn naar de school aan het eind van de straat zodat je je dorpsgenootjes leert kennen maar dan zit hij uiteindelijk op school met alleen het "overschot" van de dorpskinderen....
De mensen uit het dorp die een beetje verder kijken dan hun neus lang is (waar wij waarschijnlijk dan ook beter bij aansluiten

En weet je, hier zit het vervolgonderwijs ook in dat dorp, dus grote kans dat hij met 12 jaar dan alsnog daar naartoe moet. En dàn is het voordeel weer dat hij al gewend is om wat verderop naar school te moeten, en dat hij al veel meer kinderen van het hele eiland kent dan de kinderen die alleen maar hun eigen dorpje kennen.
Het groene KDV zit daar trouwens ook, en daar zitten ook kindjes van hier op. En ik schat de kans vrij groot dat mensen die hun kinderen speciaal naar dit KDV brengen, ook wel bij de Dalton-school terechtkomen....dus dan komt alles ook wel op zijn pootjes terecht

Maar puntje bij paaltje nemen we hem als hij 3 is gewoon mee naar beide scholen en ligt de keuze in eerste instantie bij hemzelf