Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
PrizTwir schreef:Ik vind het heeuuul knap dat je meerdere sessies in 1x hebt gedaan. Het vreet zo verschrikkelijk veel energie van je. Althans, ik was altijd doodmoe na de sessies. Daarbij mocht ik niet gaan slapen, dus ging ik ontspannen op buitenrit. Maar echt waar, het heeft geholpen. Ik ben af van dat nare beeld. Ik zeg wel, dat het nog eventjes kan duren dat je er echt 100% bovenop bent. Maar als jij je goed voelt, dan gaat het heel snel!
Heel veel succes.
Penny_Shadow schreef:PrizTwir schreef:Ik vind het heeuuul knap dat je meerdere sessies in 1x hebt gedaan. Het vreet zo verschrikkelijk veel energie van je. Althans, ik was altijd doodmoe na de sessies. Daarbij mocht ik niet gaan slapen, dus ging ik ontspannen op buitenrit. Maar echt waar, het heeft geholpen. Ik ben af van dat nare beeld. Ik zeg wel, dat het nog eventjes kan duren dat je er echt 100% bovenop bent. Maar als jij je goed voelt, dan gaat het heel snel!
Heel veel succes.
Ik was ook echt compleet gesloopt. Ik heb 3 dagen lang heerlijk diep geslapen. Echt bizar.
Ik moet ook zeggen dat ik er met heel mijn lichaam en geest klaar voor was om dit te doen. Het voelde zo fijn om door te pakken.
Waarom mocht je niet gaan slapen? Ik had tegen het einde van de middag begin van de avond mijn sessie. Ik ga normaal om half 9 naar bed en om 4 uur er uit. Dus voor mij was het vrij normaal om daarna naar bed te gaan.
Het was voor mij alsof ik het beeld helemaal los gelaten heb. En dat heb ik ook. Nu komen er andere beelden omhoog dus die zal ik in volgende sessies behandelen.
Citaat:Ik mocht niet slapen, zodat ik s'avonds beter kon slapen. Normaal deed ik dat dus wel altijd. Dan ging ik rond een uur of 2 zo'n drie kwartier slapen. Ik was geestelijk op.
Janneke2 schreef:Citaat:Ik mocht niet slapen, zodat ik s'avonds beter kon slapen. Normaal deed ik dat dus wel altijd. Dan ging ik rond een uur of 2 zo'n drie kwartier slapen. Ik was geestelijk op.
Raar, hoor.
Dat je 'gevloerd' kunt zijn na emdr: dat is zo. Dat herken ik ten voeten uit.
In principe is slapen dan 1 van de verstandigste dingen die je doen kunt.
Dat een middagdutje ten koste van de slaap 'snachts zou gaan: graag heel erg goede argumenten!
Zelfs bij onze oosterburen is het gebruik om tussen de middag even te rusten, en in principe heeft ieder mens nog het 'tropenritme', met een siësta.
Penny_Shadow schreef:Waarom.
Waarom, waarom, waarom zijn alle bananen krom.
Dat vraag ik me wel eens af.
Waarom zijn deze dingen gebeurt. Waarom had mijn vader de behoefte om dit te doen. Waarom heb ik niet een normale jeugd gehad. Waarom, waarom waarom.
De kans dat ik oprechte antwoorden ga krijgen is natuurlijk heel erg klein. Dat weet ik ook wel. Maar toch houd het mij bezig.
En dan de hoe.
Hoe ga ik dit uitleggen aan mijn familie. Hoe gaan ze reageren. Hoe zal ik er zelf op reageren. Hoe bescherm ik mijzelf en mijn toekomstige kinderen. Hoe hoe hoe.
Wat. Wat ga ik ze vertellen. Wat wordt hun antwoord. Wat wil ik er zelf mee. Wat zal ik er mee doen...
Wanneer. Wanneer zal ik het vertellen. Wanneer ben ik daar klaar voor. Wanneer is het genoeg. Wanneer mag mijn leven ook echt mijn leven zijn.
Waar. Die is nogal dubbelzinnig. Waar ga ik de aap uit de mouw laten komen. Bij hun thuis? Bij mij thuis? Op een openbare plek? Wat is waar? Wat is waarheid...
Zo veel vragen, zo weinig antwoorden.
Penny_Shadow schreef:Waarom.
Waarom, waarom, waarom zijn alle bananen krom.
Dat vraag ik me wel eens af.
Waarom zijn deze dingen gebeurt. Waarom had mijn vader de behoefte om dit te doen. Waarom heb ik niet een normale jeugd gehad. Waarom, waarom waarom.
Citaat:De kans dat ik oprechte antwoorden ga krijgen is natuurlijk heel erg klein. Dat weet ik ook wel. Maar toch houd het mij bezig.
Citaat:En dan de hoe.
Hoe ga ik dit uitleggen aan mijn familie. Hoe gaan ze reageren. Hoe zal ik er zelf op reageren. Hoe bescherm ik mijzelf en mijn toekomstige kinderen. Hoe hoe hoe.
Citaat:Wat. Wat ga ik ze vertellen. Wat wordt hun antwoord. Wat wil ik er zelf mee. Wat zal ik er mee doen...
Citaat:Wanneer. Wanneer zal ik het vertellen. Wanneer ben ik daar klaar voor.
Citaat:Wanneer is het genoeg. Wanneer mag mijn leven ook echt mijn leven zijn.

Citaat:Waar. Die is nogal dubbelzinnig. Waar ga ik de aap uit de mouw laten komen. Bij hun thuis? Bij mij thuis? Op een openbare plek? Wat is waar? Wat is waarheid...
Zo veel vragen, zo weinig antwoorden.
Penny_Shadow schreef:Zo veel mensen die zeggen dat ik sterk ben, maar zo voel ik me helemaal niet.
Het is maar bij vlagen dat ik mijzelf echt sterk voel.
Penny_Shadow schreef:Zo veel mensen die zeggen dat ik sterk ben, maar zo voel ik me helemaal niet.
Het is maar bij vlagen dat ik mijzelf echt sterk voel.
Shanna schreef:Weten je zusjes/ broertjes (die ook slachtoffer zijn) van jou behandelingen en de manier waarop je er nu mee om gaat? Samen sta je sterker, je hebt dit niet alleen meegemaakt en dat hoeft nu ook niet. Zo ook met de confrontatie die onvermijdelijk is, jullie zouden het ook samen kunnen aanpakken.
En misschien durfen je zusjes/ broertjes geen hulp te zoeken voor hun traumas juist omdat het een taboe is, maar durfen ze het wel nu ze weten dat jij het ook doet.
senna21 schreef:TS, Zoveel vragen zonder antwoord; andere vragen waarop jij je eigen antwoord gaat vinden.
Wat betreft jullie plannen voor het eigen bedrijf en de financiële bijdrage van je vader...(ouders?).
Als jij je echt vrij wilt maken, kan dat financiële afhankelijkheid daar een lastig iets in zijn.
Probeer een goede afweging te maken. Wat is het je waard?
Veel sterkte met alles.