Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Penny_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 17:40

Ik ben net even heerlijk naar de paarden geweest. Lekker mijn hoofd leeg kunnen maken en mij kunnen concentreren op het rijden. Ik kan daar zo van genieten.

IMJ

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:37

Fijn dat je het daar even los kunt laten..!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:49

Ik vind het heeuuul knap dat je meerdere sessies in 1x hebt gedaan. Het vreet zo verschrikkelijk veel energie van je. Althans, ik was altijd doodmoe na de sessies. Daarbij mocht ik niet gaan slapen, dus ging ik ontspannen op buitenrit. Maar echt waar, het heeft geholpen. Ik ben af van dat nare beeld. Ik zeg wel, dat het nog eventjes kan duren dat je er echt 100% bovenop bent. Maar als jij je goed voelt, dan gaat het heel snel!

Heel veel succes. +:)+

Penny_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 19:18

PrizTwir schreef:
Ik vind het heeuuul knap dat je meerdere sessies in 1x hebt gedaan. Het vreet zo verschrikkelijk veel energie van je. Althans, ik was altijd doodmoe na de sessies. Daarbij mocht ik niet gaan slapen, dus ging ik ontspannen op buitenrit. Maar echt waar, het heeft geholpen. Ik ben af van dat nare beeld. Ik zeg wel, dat het nog eventjes kan duren dat je er echt 100% bovenop bent. Maar als jij je goed voelt, dan gaat het heel snel!

Ik was ook echt compleet gesloopt. Ik heb 3 dagen lang heerlijk diep geslapen. Echt bizar.

Ik moet ook zeggen dat ik er met heel mijn lichaam en geest klaar voor was om dit te doen. Het voelde zo fijn om door te pakken.

Waarom mocht je niet gaan slapen? Ik had tegen het einde van de middag begin van de avond mijn sessie. Ik ga normaal om half 9 naar bed en om 4 uur er uit. Dus voor mij was het vrij normaal om daarna naar bed te gaan.

Het was voor mij alsof ik het beeld helemaal los gelaten heb. En dat heb ik ook. Nu komen er andere beelden omhoog dus die zal ik in volgende sessies behandelen.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:12

Penny_Shadow schreef:
PrizTwir schreef:

Ik was ook echt compleet gesloopt. Ik heb 3 dagen lang heerlijk diep geslapen. Echt bizar.

Ik moet ook zeggen dat ik er met heel mijn lichaam en geest klaar voor was om dit te doen. Het voelde zo fijn om door te pakken.

Waarom mocht je niet gaan slapen? Ik had tegen het einde van de middag begin van de avond mijn sessie. Ik ga normaal om half 9 naar bed en om 4 uur er uit. Dus voor mij was het vrij normaal om daarna naar bed te gaan.

Het was voor mij alsof ik het beeld helemaal los gelaten heb. En dat heb ik ook. Nu komen er andere beelden omhoog dus die zal ik in volgende sessies behandelen.

Ik mocht niet slapen, zodat ik s'avonds beter kon slapen. Normaal deed ik dat dus wel altijd. Dan ging ik rond een uur of 2 zo'n drie kwartier slapen. Ik was geestelijk op.

Penny_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 20:37

Dat herken ik maar al te goed.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:02

Citaat:
Ik mocht niet slapen, zodat ik s'avonds beter kon slapen. Normaal deed ik dat dus wel altijd. Dan ging ik rond een uur of 2 zo'n drie kwartier slapen. Ik was geestelijk op.

Raar, hoor.
Dat je 'gevloerd' kunt zijn na emdr: dat is zo. Dat herken ik ten voeten uit.
In principe is slapen dan 1 van de verstandigste dingen die je doen kunt.
Dat een middagdutje ten koste van de slaap 'snachts zou gaan: graag heel erg goede argumenten!
Zelfs bij onze oosterburen is het gebruik om tussen de middag even te rusten, en in principe heeft ieder mens nog het 'tropenritme', met een siësta.

Penny_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 08:09

Waarom.

Waarom, waarom, waarom zijn alle bananen krom.

Dat vraag ik me wel eens af.

Waarom zijn deze dingen gebeurt. Waarom had mijn vader de behoefte om dit te doen. Waarom heb ik niet een normale jeugd gehad. Waarom, waarom waarom.

De kans dat ik oprechte antwoorden ga krijgen is natuurlijk heel erg klein. Dat weet ik ook wel. Maar toch houd het mij bezig.

En dan de hoe.

Hoe ga ik dit uitleggen aan mijn familie. Hoe gaan ze reageren. Hoe zal ik er zelf op reageren. Hoe bescherm ik mijzelf en mijn toekomstige kinderen. Hoe hoe hoe.

Wat. Wat ga ik ze vertellen. Wat wordt hun antwoord. Wat wil ik er zelf mee. Wat zal ik er mee doen...

Wanneer. Wanneer zal ik het vertellen. Wanneer ben ik daar klaar voor. Wanneer is het genoeg. Wanneer mag mijn leven ook echt mijn leven zijn.

Waar. Die is nogal dubbelzinnig. Waar ga ik de aap uit de mouw laten komen. Bij hun thuis? Bij mij thuis? Op een openbare plek? Wat is waar? Wat is waarheid...

Zo veel vragen, zo weinig antwoorden.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:18

Janneke2 schreef:
Citaat:

Raar, hoor.
Dat je 'gevloerd' kunt zijn na emdr: dat is zo. Dat herken ik ten voeten uit.
In principe is slapen dan 1 van de verstandigste dingen die je doen kunt.
Dat een middagdutje ten koste van de slaap 'snachts zou gaan: graag heel erg goede argumenten!
Zelfs bij onze oosterburen is het gebruik om tussen de middag even te rusten, en in principe heeft ieder mens nog het 'tropenritme', met een siësta.

Je mag gerust een dutje doen overdag hoor. Maar geen uren.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:39

Penny_Shadow schreef:
Waarom.

Waarom zijn deze dingen gebeurt. Waarom had mijn vader de behoefte om dit te doen. Waarom heb ik niet een normale jeugd gehad. Waarom, waarom waarom.

De kans dat ik oprechte antwoorden ga krijgen is natuurlijk heel erg klein. Dat weet ik ook wel. Maar toch houd het mij bezig.

En dan de hoe.

Hoe ga ik dit uitleggen aan mijn familie. Hoe gaan ze reageren. Hoe zal ik er zelf op reageren. Hoe bescherm ik mijzelf en mijn toekomstige kinderen. Hoe hoe hoe.

Wat. Wat ga ik ze vertellen. Wat wordt hun antwoord. Wat wil ik er zelf mee. Wat zal ik er mee doen...

Wanneer. Wanneer zal ik het vertellen. Wanneer ben ik daar klaar voor. Wanneer is het genoeg. Wanneer mag mijn leven ook echt mijn leven zijn.

Waar. Die is nogal dubbelzinnig. Waar ga ik de aap uit de mouw laten komen. Bij hun thuis? Bij mij thuis? Op een openbare plek? Wat is waar? Wat is waarheid...

Lieve ts,

Goed dat je je vragen uit!!
Op de meeste vragen heb helaas alleen jij zelf t antwoord. Behalve t waarom. Dat is inderdaad n vraag die alleen je vader kan beantwoorden. Maar of zijn antwoord oprecht gaat zijn is slecht te beoordelen. Daarnaast kan ik je vertellen (zoals je weet uit ervaring helaas) dat n sorry mij heel weinig deed, ik werd er zo mogelijk alleen maar bozer om.
Wees lief voor jezelf, je antwoorden komen op t moment dat de tijd rijp is.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:42

Ts: wil je alvast veel sterkte toewensen, en doe alles zoals jij wilt, in jouw tempo.

Maar zou toch graag lezen, dat jullie eens heel hard nadenken, of je echt geld van je vader wilt lenen. Daar wil je toch helemaal niets meer mee te maken hebben?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:49

Ja.. waarom kunnen en doen mensen zoiets bij zo'n weerloos kind..

Waarom voelt zo iemand zich er niet schuldig over..? En als hij dat wel doet, waarom uit hij het dan niet..

Wat haal jij de kracht vandaan zo sterk te zijn! niets dan respect!

Penny_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 09:03

Zo veel mensen die zeggen dat ik sterk ben, maar zo voel ik me helemaal niet.

Het is maar bij vlagen dat ik mijzelf echt sterk voel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:13

Penny_Shadow schreef:
Waarom.

....ik noem het wel eens: "ik ben boos op de ooievaar".
Had me GVD afgeleverd bij een normaal gezin...!!!

En ik kan slecht tegen new agers, zweefteven enzo die stellen 'dat dit mijn karma was' of 'dat ik het ergens voor nodig had'. -:(-

(Ik heb het nota bene aan de Dalai Lama gevraagd, die zei dat wij als mensen niet ons eigen gezin uitkiezen.)
Citaat:

Ik heb van tijd tot tijd een voorzichtig goed gesprek met mijn moeder gehad - dat was toch waardevol. Maar dat kon ze pas na jaren.
Citaat:
En dan de hoe.

Goede vragen - als de verschillende triggers weg ge.emdr.d zijn, kun je in therapie gaan experimenteren.
Welke vorm kies je, op welk moment, welke woorden gebruik je en idd: wordt het aanvallen, ontkennen, bagatelliseren, wordt jij voor gek verklaard....
...en hoe reageer je daar dan weer op.
Citaat:

Expliciete details mbt sex/misbruik zelf hoeven niet.
Maar specifiek gedrag, dat iedereen heeft gezien en dat jij nu een (andere) betekenis geeft: dat kan helpen.
Citaat:
Wanneer. Wanneer zal ik het vertellen. Wanneer ben ik daar klaar voor.

De therapeuten regel luidt: eerst de triggers weg, dan oefenen in therapie en dan in real life.

Citaat:
Wanneer is het genoeg. Wanneer mag mijn leven ook echt mijn leven zijn.

;)
JIJ bepaalt....!

Makkelijk gezegd, maar het is jouw leven en manipulatie hoeft niet!!!
Van hem moest het wel - en daar onder uit komen, "dat is het werk".
I am sorry dat het werk is en geen vanzelfsprekendheid - maar laat de richting duidelijk zijn!
Citaat:

De eerste keer dat ik er over praatte was op neutraal terrein. Met iemand van mijn keuze plus mijn counselor erbij.
Maar die keer dat ik 'in het huis van mijn jeugd' terug was (het was geen thuis, thuis is veilig) vond ik wel een mooie afronding. "Ook hier, op de plek waar het gebeurde, te midden van al deze herinneringen, spreek ik mijn waarheid...!"

PS: jezelf bij vlagen sterk voelen "is al heel wat".
En: herstellen van incest IS een loeizwaar proces.
Ik wandelde gisteren met harde tegenwind door de duinen.
Aan de ene kant 'oma doet dat toch maar' - maar als een jonge man mij dan voorbij draaft, voel ik me even wat minder stoer. Gewoon doorgaan is het motto!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:19

Je moet jezelf opnieuw uitvinden denk ik. Leren dat je een waardevol iemand bent .

Antwoorden of ten minste eerlijke antwoorden hoef je denk ik niet te verwachten maar het zou mooi zijn als een van je ouders sterk genoeg zou zijn om een eerlijk verhaal te kunnen geven.

Ik denk dat er bij zowel je vader als je moeder ook een verhaal zit van mishandeling, misbruik of wat dan ook. Niet dat dit ook maar iets van hun gedrag rechtvaardigt.
"Normale" ouders doen dit niet of laten het niet gebeuren bij hun kinderen, Net zoals je hier ook merkt dat er uit oprechte veronwaardiging wordt gereageerd, het is niet normaal wat er is gebeurd, het is echt heel bizar wat ouders hun kinderen aandoen.

Maar dat maakt de kans ook klein dat je eerlijke antwoorden gaat krijgen.
Wanneer je jezelf hebt gevonden en je sterk genoeg bent om de confrontatie aan te gaan dan kun je een poging doen om je vader (en wegkijkende moeder) te stoppen. Maar dan heb je jezelf losgemaakt van het weerloze kind dat je was en is het misschien makkelijker.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:45

Hi ts, ik lees mee, vooralsnog heb ik niet zoveel toe te voegen, want ik lees dat jij heel goed weet wat je wilt, en heel veel inzicht hebt in jezelf en je situatie. Ik kan als buitenstaander alleen maar proberen bescheiden te blijven en van jou te leren, ipv te denken dat ik jou wel wat kan uitleggen.

Het spijt me wat je hebt moeten doormaken als kind. Je rechten zijn zó geschonden. Ik wens je heel veel kracht en wijsheid en herstel.

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:41

TS, Zoveel vragen zonder antwoord; andere vragen waarop jij je eigen antwoord gaat vinden.

Wat betreft jullie plannen voor het eigen bedrijf en de financiële bijdrage van je vader...(ouders?).
Als jij je echt vrij wilt maken, kan dat financiële afhankelijkheid daar een lastig iets in zijn.
Probeer een goede afweging te maken. Wat is het je waard?
Veel sterkte met alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:59

Weten je zusjes/ broertjes (die ook slachtoffer zijn) van jou behandelingen en de manier waarop je er nu mee om gaat? Samen sta je sterker, je hebt dit niet alleen meegemaakt en dat hoeft nu ook niet. Zo ook met de confrontatie die onvermijdelijk is, jullie zouden het ook samen kunnen aanpakken.

En misschien durfen je zusjes/ broertjes geen hulp te zoeken voor hun traumas juist omdat het een taboe is, maar durfen ze het wel nu ze weten dat jij het ook doet.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:09

Penny_Shadow schreef:

Daar kan je je nu nog niks van voorstellen, maar dat komt nog wel.
Waarom ben jij sterk:
- Hulp gezocht.
-Je praat erover.
- Je wilt dat je kinderen niks met hem te maken hebben.
- Je hebt het je vriend verteld. ( dat is hartstikke sterk!!!)
Nou al 4 punten maar zo zijn er nog meer.
Het voelt niet of je sterk bent, maar je bent het zeker.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:00

Penny_Shadow schreef:

Je zit midden in het proces vandaar dat je je maar met vlagen echt sterk voelt, maar het is al een stap voorwaarts dat je je al bij vlagen sterk voelt. Neem van mij en van elk ander persoon in dit topic aan dat je sterk bent! Jij hebt de stap gezet om in therapie te gaan en hieraan te werken en er komt een moment dat jij je er helemaal van bewust wordt dat jij een sterke vrouw bent en tot dat moment is gekomen mag je de woorden van een ander gebruiken op de momenten dat je je niet sterk voelt, dat je het even niet ziet zitten om je sterk te voelen.

Penny_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 16:27

Shanna schreef:
Weten je zusjes/ broertjes (die ook slachtoffer zijn) van jou behandelingen en de manier waarop je er nu mee om gaat? Samen sta je sterker, je hebt dit niet alleen meegemaakt en dat hoeft nu ook niet. Zo ook met de confrontatie die onvermijdelijk is, jullie zouden het ook samen kunnen aanpakken.

En misschien durfen je zusjes/ broertjes geen hulp te zoeken voor hun traumas juist omdat het een taboe is, maar durfen ze het wel nu ze weten dat jij het ook doet.

Nee. Dat weten ze niet. Niet in me opgekomen om dat met hun te bespreken. We levrn allenmaal oms eigen leven inmiddels.

senna21 schreef:
TS, Zoveel vragen zonder antwoord; andere vragen waarop jij je eigen antwoord gaat vinden.

Wat betreft jullie plannen voor het eigen bedrijf en de financiële bijdrage van je vader...(ouders?).
Als jij je echt vrij wilt maken, kan dat financiële afhankelijkheid daar een lastig iets in zijn.
Probeer een goede afweging te maken. Wat is het je waard?
Veel sterkte met alles.

Ja. Dat is het waard. Het is een investeri g die ons voor de rest van ons leven los kan maken van hem.

Verder bedankt voor de berichten. Ik weet even niet wat ik verder moet zeggen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:24

Phoe, je bent op de goede weg zeg!
Maar dat financiële gebeuren met je vader raad ik echt af. Er zijn echt wel andere manieren om jullie doel te bereiken met een eigen bedrijf. Misschien duurt het wat langer, maar alles beter dan wat je van plan bent.
En mocht je niet overtuigd zijn, wacht er dan op zijn minst mee tot je klaar bent met de therapie. Je gaat nog zoveel ontwikkelen en groeien dat je er straks heel anders in zal staan.

Het lijkt me ook erg nuttig om het te gaan bespreken met je broers en zussen, maar wel in overleg met je therapeut, want die heeft daar tenminste voor geleerd en ervaring mee.

En ja, je bent sterk doordat je nu deze zware therapie gaat volgen die je uiteindelijk zal helpen.
Dat wil niet zeggen dat je soms bang zal zijn of onzeker, dat heeft iedereen. Gaat erom dat je niet weg kruipt en stopt, jij gaat door!
Succes meid!

Penny_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 17:34

Het wordt nog altijd de buisness van mijn vriend en niet van mij. Ik ben zijn sidekick.

We hebben al zo veel maniere gebrobeerd om het geld bij elkaar te krijgen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Zelfs de bank zegt "goed bedrijfsplan, maar we gaan je niet helpen want je hebt geen eigen vermogen".

Crowdfunding geprobeerd, met investeerders gepraat. MLM gedaan om zo het bedrag bij elkaar te kunnen werken. Dit is echt een gouden kans.

Ik vraag mij ook af of mensen door hebben hoe ik het hart van mijn vriend zou breken als ik zou zeggen dat hij het geld niet mag aannemen omdat ik er "moeite" mee zou hebben. Wat ik dus niet heb.

Ik gun mijn vriend die kans om werkelijk eindelijk te doen wat hij echt heel graag wil. Wie ben ik om hem dat af te nemen. Dan zou ik toch wel echt een complete bitch zijn. Daar zou ik mijzelf echt om haten. Ik zou het ook echt niet eerlijk vinden naar hem.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:46

Ik geloof net niet dat er letterlijk gezegd is : 'je moet je vriend verbieden om hem als borg te nemen.'
Ik vind dat niet.

Maar afdeling akelige opties: stel jij zegt openlijk in de familie wat er aan de hand is -
en hij belt de bank op "ik ben geen borg meer"....

Penny_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 17:56

Dan moet ik het dus strategisch aanpakken... en wachen totdat hij de zaak heeft. Lijkt mij logisch.