Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Re: Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:18

Sjonge jonge wat een gezeik zeg. Ik snap ook niet dat je vriend haar nog een kans geeft zonder te flirten want het leverd alleen maar gedoe op. Banden breken met die zogenaamde vriendin en verder werken aan je relatie zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:25

Urona447 schreef:
Sjonge jonge wat een gezeik zeg. Ik snap ook niet dat je vriend haar nog een kans geeft zonder te flirten want het leverd alleen maar gedoe op. Banden breken met die zogenaamde vriendin en verder werken aan je relatie zou ik zeggen.

Zoals ik al zei, hij wil een antwoord van haar. En zoals ik in mijn edit zeg, de kans dat er geen contact meer zal zijn, is heel groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:02

Anoniem schreef:
lieveli schreef:
Nogmaals, je bent niet de enige met een rugzak. Die kaart spelen vind ik totaal niet terecht. En ik heb het woord raar niet in de mond genomen, ik heb gezegd dat ik het apart vind. Want je haalt je ex er nu bij met een heel verhaal maar ik zie niet in hoe hij in dit verhaal past.

Maar als dat nog steeds iets is wat in dit soort situaties naar boven komt is het toch normaal dat TS dat dan benoemd?
Alleen maar zodat wij beter begrijpen wat ze bedoeld... Volgens mij is het niet aan jou (of iemand anders) om te oordelen hoe iemand met een trauma om moet gaan en wanneer hij/zij er last van mag hebben.

Even hierop terug komen. Ik haalde dit inderdaad aan om de situatie te schetsen. Wij zijn beiden serieus beschadigd door onze exen en andere gebeurtenissen in ons leven. Wat maakt dat we allebei wel normaal functioneren op ons werk of in intermenselijke relaties, maar niet in een liefdes relatie. We weten beiden dat we moeilijke partners zijn en dat we vaak te hard bezig zijn met onszelf tegen onheil te beschermen. Uit mijn verleden reageer ik negatief op dingen waar een ander mee kan lachen. Hij, vanuit zijn verleden, wil ten alle tijde confrontaties vermijden. Beide houdingen zijn er de oorzaak van dat wij soms moeilijke momenten hebben en het is zeker ook de reden waarom mijn vriend zo lang de excuses van zijn ex collega voor waar aan nam.

Ik weet dat wij geen ideale relatie hebben en dat veel mensen ermee zouden kappen. Maar wij willen blijven gaan voor elkaar en tot hiertoe hebben we al iedere hindernis overwonnen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:57

Ik gun het jullie om gelukkig te zijn. Maar jij komt over in je berichten alsof alles wat jij wil nageleefd moet worden. Alles wat jij rot vindt moet iemand rekening mee houden. En je vriend maak ik niet zwart, maar als hij zoveel van je houdt laat hij het echt niet gebeuren dat jij zwart gemaakt wordt. Mijn vriend banketstaaf makkelijk mee met mensen, maar als ik zwart gemaakt wordt is ie er klaar mee en heeft ie zelfs een vriendschap verbroken. Ik heb hierin niks gespeeld. Ik hoorde z'n verhalen aan van deze vriend en heb niet gezegd dat ie moet stoppen met deze vriendschap. En zoveel vriendschappen heeft m'n vriend niet.. wel weten we wat we aan elkaar hebben en hoe we in het leven staan met ons 24 jaar.

Ook zeg ik niet dat je je relatie moet beëindigen want jullie lijken best goed bij elkaar te passen. Maar in een eerdere post zeg je dat je van haar een excuus wil, dat ze toegeeft fout te zijn geweest en nog iets. Dit kun je niet eisen. Punt. Ze zal het zelf in moeten zien, zo is ze niet en ga jij dus nooit krijgen. Het is aan je vriend om het contact te verbreken of niet, zodat ze niet eens meer kan flirten met hem. Dat gaat ze dan maar bij een ander doen.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:09

Wat een gedoe wordt dit zeg. Ts heeft waar ze nu vrede mee heeft toch. Ik begrijp nog steeds niet wat het doel was om dit topic te openen.
Maargoed. ZE heeft wat ze wil nu, en ben blij voor der.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:29

Ik denk/vind dat je in een nieuwe relatie altijd met een schone lei moet beginnen, voor sommige moeilijk geloof ik maar wel zo handig om het beste uit je relatie te halen en voor die nieuwe partner wel zo eerlijk om te doen. Waarom zou hij/zij zich dubbel moeten bewijzen voor wat een ander heeft aangericht, dat maakt een relatie onnodig moeilijk. Zo zou je het ook kunnen bekijken. :)

Ik heb vroeger een vriendje (beide rond de 18 jaar) gehad die nogal neerbuigend deed en een keer zei dat ik niet zo bijzonder was, dat ik het niet had, (daar was dan het gat van de deur voor hem, waar hij dan weer niet blij mee was :? ) Ik kan me er door laten raken (deed me ook wel even wat) en daarna nooit meer van iemand geloven dat ik dat wel ben en wantrouwig worden maar wat zou ik daar mee op schieten...wel geleerd zo'n type nooit meer. :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:55

Jullie vinden allebei het gedrag van die kennis onprettig, die kennis verbetert haar gedrag niet ondanks aandringen.
Ze is dus naar jullie alleibei respectloos.
Je vriend heeft tegenover haar al eens op het randje van wat jij en hij vinden kunnen, gehandeld.
Jullie dragen allebei een verleden met je mee en die vriendschap is belastend voor jullie allebei.
Je vriend is onervaren en naïef volgens jou. Die vriendin maakt misbruik van hem.

Ze is maar een kennis, en geen aardige.
Jullie zijn niet verantwoordelijk voor haar.

In het hele verhaal ben ik geen enkel argument tegengekomen waaruit blijkt dat contact met haar je vriend of jouw goed doet.

Laat gaan die zogenaamde vriendschap of kennisschap.

Ik vind wel dat je er bij je vriend op mag aandringen het contact helemaal te verbreken.
Er wordt misbruik van hem gemaakt. En jij hoeft dat niet lijdzaam aan te zien.
Als hij niet kan handelen, dan jij maar. Aan jou de keuze hoe ver je daarin gaat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:01

Heb je het hele topic inmiddels doorgelezen? Contact is voor nu klaar.

Helaas kun je flink beschadigd worden in een relatie. Ik ben toch aardig sterk maar heb een heel stevige knauw gekregen van mijn huwelijk zoals het de laatste jaren is verlopen. Vertrouwen in andere mensen komt heel langzaam aan nu pas weer terug. Maar ik al denk ik altijd wel een dosis argwaan houden.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:07

Hij wil nog antwoorden hebben dus contact is nog niet klaar.

TS volgens mij zei je dat hij dit moet verwerken. Maar waarom? Moet dit juist geen opluchting geven? Ik snap het gewoon niet. Ze zijn geen vrienden en zij is niet bepaald iets positiefs in zijn leven dus waarom moet hij dit verwerken?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:14

Grappig, hoe de ander nu als boosdoener wordt gezien, terwijl de vriend net zo fout is geweest.

En wat voor antwoord wil hij? Wil hij horen dat ze hem lekker vindt en daarom flirt? Als het echt afgelopen is, waarom laat hij haar dan niet gewoon links liggen?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:15

tsjonge jonge wat een gedoe. lekker achter je laten. hij moet gewoon accepteren dat hij geen contact meer heeft met zijn ex collega. een antwoord gaat hij toch niet krijgen.

verder vind ik je wel erg bemoeierig TS. met meerdere collega's van hem een gesprek gehad etc etc. ik ben van mening dat je vriend dit moet leren zelf te doen. je moet niet zijn problemen oplossen.

Je vriend doet in mijn ogen inderdaad niets verkeerd. hij gaat niet op haar geflirt in en kapt het af. hij verkiest jou boven een ander. dus ruzie is niet nodig.

zodra iemand gaat flirten, dan zal hij dat toch gewoon moeten afkappen. wanneer het uit jezelf komt is het veel krachtiger dan dat het moet van je vriendin.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:17

Wie zijn wij om te beslissen of de vriend van de TS dit moet verwerken of niet? Kennelijk was het beeld wat hij van deze vrouw had totaal anders dan de werkelijkheid en dan kunnen wij wel vinden,.. dat hij daar dan opgelucht over moet zijn, ...maar hij heeft al jaren een inschattingsfout gemaakt... en hij probeert nu antwoorden te krijgen ... waarvan de meesten wel snappen dat die die nooit krijgt maar dat is nu wel wat de man van TS graag wil, of denkt behoefte aan te hebben. Dat die uitleg als die al komt nooit genoeg zal zijn om het allemaal te verklaren moet hij zelf achter komen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:35

Ik denk gewoon dat dit een relatie is tussen 2 beschadigde mensen die zo hun eigen cultuur hebben binnen die relatie dat het voor de meeste buitenstaanders een bizarre verhouding is. Maar als zij er gelukkig mee zijn, dikke prima.

Ik vraag me alleen wel af waarom TS advies vroeg als niks juist is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:47

Als je vriend zijn relatie niet kapot wil hebben moet hij voor jou kiezen en dat is denk ik in dit geval dat hij daarmee ook gelijk geen contact meer moet hebben met haar.
Waarom willen sommige mensen toch zo angstvallig vasthouden aan mensen die niet gezond voor ze zijn. COntacten hebben is heel leuk en noodzakelijk. Maar als het wantrouwen en argwaan opwekt moet je het lekker achter wege laten als je bij elkaar wilt blijven.

ik denk dat er maar weinig mensen zullen zijn die zulke situaties geen enkel probleem vinden met hun partner. Ik zou ook niet blij worden. Ik denk niet zozeer dat jullie 'beschadigde mensen' zijn zoals hierboven genoemd, maar ik denk dat jullie het beide te vaak mis hebben zien gaan (wellicht bij anderen) en wellicht zelf ervaring hebben.

nIks mis mee, maar communiceer over hoe je je hierover voelt en wat je nodig hebt om je weer stabiel te voelen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:49

RoyceMack schreef:
Als je vriend zijn relatie niet kapot wil hebben moet hij voor jou kiezen en dat is denk ik in dit geval dat hij daarmee ook gelijk geen contact meer moet hebben met haar.
Waarom willen sommige mensen toch zo angstvallig vasthouden aan mensen die niet gezond voor ze zijn. COntacten hebben is heel leuk en noodzakelijk. Maar als het wantrouwen en argwaan opwekt moet je het lekker achter wege laten als je bij elkaar wilt blijven.

ik denk dat er maar weinig mensen zullen zijn die zulke situaties geen enkel probleem vinden met hun partner. Ik zou ook niet blij worden. Ik denk niet zozeer dat jullie 'beschadigde mensen' zijn zoals hierboven genoemd, maar ik denk dat jullie het beide te vaak mis hebben zien gaan (wellicht bij anderen) en wellicht zelf ervaring hebben.

nIks mis mee, maar communiceer over hoe je je hierover voelt en wat je nodig hebt om je weer stabiel te voelen.

Even tussendoor, het is geen sticker die ik zelf opplak, maar inhakend op wat TS zelf heeft gezegd over hun situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:12

Joltsje schreef:
tsjonge jonge wat een gedoe. lekker achter je laten. hij moet gewoon accepteren dat hij geen contact meer heeft met zijn ex collega. een antwoord gaat hij toch niet krijgen.

verder vind ik je wel erg bemoeierig TS. met meerdere collega's van hem een gesprek gehad etc etc. ik ben van mening dat je vriend dit moet leren zelf te doen. je moet niet zijn problemen oplossen.

Je vriend doet in mijn ogen inderdaad niets verkeerd. hij gaat niet op haar geflirt in en kapt het af. hij verkiest jou boven een ander. dus ruzie is niet nodig.

zodra iemand gaat flirten, dan zal hij dat toch gewoon moeten afkappen. wanneer het uit jezelf komt is het veel krachtiger dan dat het moet van je vriendin.

Excuseer, bemoeierig? Ik heb met deze ex collega dat gesprek gehad, geheel toevallig toen het uit was met haar voormalige vriend. We hadden het toen over fout gelopen relaties en zo kwam mijn verhaal naar boven. En dan nog met 1 andere collega, waar het ook heel toevallig ter sprake kwam tijdens een etentje. Mensen vertellen nu eenmaal dingen aan mekaar als de sfeer ontspannen is. Ik heb geen enkele keer doelbewust de stap gezet tot een gesprek, beide keren kwam het gesprek spontaan.

Edit: Ik heb nergens gezegd dat ik dit topic opende om advies te vragen, wel om het even van mij af te schrijven. Toen ik het opende, wist ik ook nog niet dat mijn vriend haar klaar en duidelijk ging zeggen dat hij haar geflirt niet meer pikt, hij was die morgen naar zijn werk vertrokken voor we mekaar konden spreken. Ik wist pas 's middags dat zijn kwartje gevallen was.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-08-17 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:26

Maar in principe kan dit topic nu gesloten worden toch? Jij hebt blijkbaar een aparte relatie waar bij jullie beiden met een rugzakje lopen waardoor jullie zaken anders aanpakken.

Dat is natuurlijk erg vervelend voor jullie beiden maar dan vraag ik me wel af wat je met dit topic wilt bereiken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:41

SVRL schreef:
Urona447 schreef:

Zoals ik al zei, hij wil een antwoord van haar. En zoals ik in mijn edit zeg, de kans dat er geen contact meer zal zijn, is heel groot.

Waarom legt hij het bij haar neer? Waarom neemt hij zelf geen stappen op beslissingen? Waarom hecht hij zoveel waarde aan dit ene contact?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:37

Mijn vriend en beslissingen nemen of contacten verbreken?

Een oppervlakkige kennis komt bij hem uithuilen omdat ze krap bij kas zit en haar zoontje dringend een nieuwe bril nodig heeft. Deze kan ze niet betalen, vriend leent haar zonder aarzelen en zonder iets op papier te zetten het bedrag. Hij had deze kennis al jaren niet meer gezien en had nog maar net terug contact met haar via fb. Ze heeft gelukkig alles netjes terug betaald, maar dit had ook fout kunnen lopen.

Het koppel waar ik al over sprak, heeft lang niet mogen weten dat mijn vriend een gsm had, omdat ze anders te veel beslag op hem zouden leggen. Bij ieder contact, was de man mijn vriend aan het bespotten, omdat mijn vriend een scheve rug heeft. Verder alleen maar geklaag van hen omdat ze het zo moeilijk hebben, terwijl ze er zelf voor kiezen om niet te werken. Omdat ze mij uiteindelijk op mijn gsm te veel begonnen te bellen en het ook niet konden aanvaarden als ik hen zei dat het op dat moment ongelegen was, heeft mijn vriend hen zijn werknr gegeven. Gevolg, als zij nu ergens naartoe willen, bellen ze mijn vriend, die vervolgens zijn werk zodanig regelt dat hij die dag in hun buurt werkt. En hij voert hen naar waar ze moeten zijn. Wij wonen dus wel 100km van hen (zij wonen in de provincie Antwerpen, wij in Limburg). Ik ben het al lang zat om naar deze mensen te luisteren en om toe te kijken hoe zij mijn vriend behandelen. Mijn vriend vindt hen vooral zielig en houdt contact, omdat niemand anders het met hen vol houdt. Dat ik niet meer mee ga, vindt hij dan weer niet netjes van mij.

En deze ex collega, zij past netjes in het rijtje van de anderen zeker.

Ik heb geen idee waarom hij zo'n belang hecht aan mensen die van hem profiteren, terwijl hij best genoeg mensen kent die wel gewoon stabiel zijn. Ik vraag hem ook al jaren waarom hij net contact houdt met mensen die alleen maar nemen van hem, maar krijg daar ook geen antwoord op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:21

Time to grow some balls.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:37

Ik denk dat jouw vriend wat gebrek aan zelfvertrouwen\gevoel van eigenwaarde heeft en dat wil krijgen door anderen te helpen,niet merkende dat die hem uitbuiten.Jij zou moeten proberen om hem te helpen zijn zelfrespect te vergroten, dan heeft hij dergelijke beschadigende "vrienden"niet meer nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:15

Wil hij zelf geen hulp hiervoor? Zou hij niet wat assertiever willen zijn?
Lijkt me voor hem ook rot. Als er zo over je heen gelopen word

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:22

Dus dan ligt de schuld toch echt bij jouw vriend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:32

Ik had vroeger de gewoonte om gedichten te schrijven als ik vast zat in mijn emoties. Had sinds vrijdag de indruk dat mijn vriend wel luisterde, maar niet zcht hoorde naar wat ik zei. En vooral bezig was met me te sussen, zonder echt te antwoorden.

Dus gisteren naar oude gewoonte pen en papier genomen en een brief van 3 blz geschreven. Het is een hele rauwe en boze brief, waarin ik niet alleen naar hem wijs, maar ook mijn eigen reactie en acties onder de loep neem.

Die brief heeft heel wat los gemaakt, meer dan ik had kunnen denken. Ik heb onbewust nare herinneringen boven gehaald, waardoor hij dacht dat hij me aan het verliezen was. Het geflirt van zijn ex collega, streelde dus zijn ego, vandaar dat hij er niets van zei tegen haar. En in plaats van iets te zeggen mij, is hij toegklapt naar mij toe.

Alles is er nu uit langs beide kanten. En mijn vriend beseft heel goed dat hij me nu moet helpen om mijn vertrouwen terug te winnen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:37

Wat een dooddoener zeg.

We hebben allemaal bagage en een rugzak.

Mijn moeder is overleden en wij zijn met 4 kinderen. De klap was voor niemand harder. We hielden allemaal evenveel van haar en toch handelen en reageren wij allemaal anders.

Dus je kan nooit zeggen dat iemand er op een bepaald punt overheen moet zijn. Fijn dat jullie beter met je bagage kunnen dealen dan de TS!