Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Urona447 schreef:Sjonge jonge wat een gezeik zeg. Ik snap ook niet dat je vriend haar nog een kans geeft zonder te flirten want het leverd alleen maar gedoe op. Banden breken met die zogenaamde vriendin en verder werken aan je relatie zou ik zeggen.
Anoniem schreef:lieveli schreef:Nogmaals, je bent niet de enige met een rugzak. Die kaart spelen vind ik totaal niet terecht. En ik heb het woord raar niet in de mond genomen, ik heb gezegd dat ik het apart vind. Want je haalt je ex er nu bij met een heel verhaal maar ik zie niet in hoe hij in dit verhaal past.
Maar als dat nog steeds iets is wat in dit soort situaties naar boven komt is het toch normaal dat TS dat dan benoemd?
Alleen maar zodat wij beter begrijpen wat ze bedoeld... Volgens mij is het niet aan jou (of iemand anders) om te oordelen hoe iemand met een trauma om moet gaan en wanneer hij/zij er last van mag hebben.
) Ik kan me er door laten raken (deed me ook wel even wat) en daarna nooit meer van iemand geloven dat ik dat wel ben en wantrouwig worden maar wat zou ik daar mee op schieten...wel geleerd zo'n type nooit meer.
RoyceMack schreef:Als je vriend zijn relatie niet kapot wil hebben moet hij voor jou kiezen en dat is denk ik in dit geval dat hij daarmee ook gelijk geen contact meer moet hebben met haar.
Waarom willen sommige mensen toch zo angstvallig vasthouden aan mensen die niet gezond voor ze zijn. COntacten hebben is heel leuk en noodzakelijk. Maar als het wantrouwen en argwaan opwekt moet je het lekker achter wege laten als je bij elkaar wilt blijven.
ik denk dat er maar weinig mensen zullen zijn die zulke situaties geen enkel probleem vinden met hun partner. Ik zou ook niet blij worden. Ik denk niet zozeer dat jullie 'beschadigde mensen' zijn zoals hierboven genoemd, maar ik denk dat jullie het beide te vaak mis hebben zien gaan (wellicht bij anderen) en wellicht zelf ervaring hebben.
nIks mis mee, maar communiceer over hoe je je hierover voelt en wat je nodig hebt om je weer stabiel te voelen.
Joltsje schreef:tsjonge jonge wat een gedoe. lekker achter je laten. hij moet gewoon accepteren dat hij geen contact meer heeft met zijn ex collega. een antwoord gaat hij toch niet krijgen.
verder vind ik je wel erg bemoeierig TS. met meerdere collega's van hem een gesprek gehad etc etc. ik ben van mening dat je vriend dit moet leren zelf te doen. je moet niet zijn problemen oplossen.
Je vriend doet in mijn ogen inderdaad niets verkeerd. hij gaat niet op haar geflirt in en kapt het af. hij verkiest jou boven een ander. dus ruzie is niet nodig.
zodra iemand gaat flirten, dan zal hij dat toch gewoon moeten afkappen. wanneer het uit jezelf komt is het veel krachtiger dan dat het moet van je vriendin.
SVRL schreef:Urona447 schreef:Sjonge jonge wat een gezeik zeg. Ik snap ook niet dat je vriend haar nog een kans geeft zonder te flirten want het leverd alleen maar gedoe op. Banden breken met die zogenaamde vriendin en verder werken aan je relatie zou ik zeggen.
Zoals ik al zei, hij wil een antwoord van haar. En zoals ik in mijn edit zeg, de kans dat er geen contact meer zal zijn, is heel groot.