(Gemiauw?) in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 13:55

Voor de mensen die denken dat ik gewoon heerlijk slaap snachts en verder niks onderneem begrijp ik niet zo goed. Lijkt me dat iedereen hier op bokt een dierenvriend is, en we allemaal een kat lieverd levend dan dood zien.

Helaas zijn er weinig mogelijkheden voor mij. Zelf de muur eruit slopen is absoluut geen optie, van welk geld moet dat vervolgens weer gemaakt worden? Heb zeker geld over om hier een kat te helpen, maar heb het simpelweg gewoon niet.

Daarnaast heb ik contact opgenomen met de woningbouw en dit verhaal uitgelegd en gevraagd wat ik het beste kan doen. Ook heb ik aangegeven de dierenambulance te willen bellen. Helaas is de kans groot dat de dierenambulance niet meer dan ikzelf kan doen. Zoals voor zover mogelijk in het ventilatiesysyeem kijken en proberen de kat te traceren, helaas miauwt de kat niet op commando.

Ik ben zo laat pas echt in actie gekomen aan de hand van mijn bevinden. Een kat die elke keer na precies 10 minuten 1 miauw geeft vond ik raar. En ja ik heb met onder anderen katten miauw filmpjes geprobeerd de kat te lokken, echter kwam op mijn pogingen geen enkele keer reactie. Vervolgens was de miauw voor 1.5 dag verdwenen, en ging ik er dus vanuit dat het gewoon een alarm of iets dergelijke was bij de buren. Tot ik gisteren weer het miauw begon te horen, deze keer alleen geen 10 minuten per miauw maar weer bijna precies 3 minuten per keer ertussen. Met ook weer uren van stilte tussendoor.

Helaas ben ik net verhuisd naar deze woning en heb ik geen familie/vrienden hier wonen, en ken ik mijn mede flatbewoners ook amper. Het aanbellen bij de buren leverde ook geen succes op. Die hoorde niks en vonden het vooral een raar verhaal. Maar konden verder niks voor mij berekenen.

Ook deze ochtend is het geluid niet meer geweest. En kan ik vertellen dat er in mijn ventilatiesysteem van pak hem beet 5 meter geen kat zit. Wat er in de rest van het ventilatiesysteem zit is niet bekend, aangezien ze niet zomaar bij de hele verdieping de systemen kunnen en mogen controleren zonder de aanwezigheid van de bewoners van die appartementen. Voor nu zijn we eigenlijk niks wijzer geworden, het geluid was namelijk ook niet te horen. Maar er wordt overlegt en ik word nog op de hoogte gehouden met de volgende stap en moet zelf bijhouden wanneer en hoelaat ik de miauw weer hoor.

Ik hoop op begrip van iedereen dat ik niet zomaar zelf van alles kan doen. Dit is mijn eeeste huisje en heb gewoon geen geld om deze na 3 weken al meteen te slopen. Ik hoop net zoals jullie dat als het echt een kat blijkt te zijn deze er levend uit komt. Maar een hele flat slopen voor 1 kat is gewoon niet realistisch.

Daarnaast ben ik heel blij met alle tips en adviezen van iedereen.

The_Cat

Re: (Gemiauw?) in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:57

Maar waarom zou je een muur slopen? Bel even naar de dierenambulance, zie wat zij zeggen. Misschien hebben ze wel even een camera om in je ventilatiesysteem te kijken. Je moet toch niet meteen iets slopen, maar iets meer ondernemen zou leuk zijn

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:58

Ach TS je doet het hartstikke goed hoor. Er zijn op bokt heel veel internethelden met 6 nullen voor de komma op de bank!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:00

suikermeisje schreef:
Ach TS je doet het hartstikke goed hoor. Er zijn op bokt heel veel internethelden met 6 nullen voor de komma op de bank!

Maar waarom die muur slopen? Het heeft niets met geld te maken, maar gewoon niet bellen omdat je er van uit gaat dat iemand niets meer kan doen dan jezelf is toch stom. Een telefoontje van 2 minuten kost maar 50 cent ofzo. Dan heb je meteen een antwoord van mensen die dit toch allemaal iets beter kunnen inschatten. Ze werken niet voor niets bij de dierenambulance

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:00

Als extra tip TS;
aannemers (bouw) en brandweer hebben vaak een cameratje waar ze mee ruimtes onder de grond of in spouwen kunnen bekijken. ook over grote lengtes. De huismeester van je appartement zou het ook wel eens kunnen hebben?

daarbij is het niet zeker dat het een kat is... ik zou inderdaad ook alles op alles willen zetten om het te vinden. maar er zijn in ieders situatie altijd beperkingen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:03

The_Cat schreef:
Maar waarom zou je een muur slopen? Bel even naar de dierenambulance, zie wat zij zeggen. Misschien hebben ze wel even een camera om in je ventilatiesysteem te kijken. Je moet toch niet meteen iets slopen, maar iets meer ondernemen zou leuk zijn

Ja dat.

Ik verwacht ook echt niet dat jij de muur uit je huurhuis sloopt. Dat is te gek, helemaal nu je nog geen zekerheid hebt. Maar ik zou wel alles op alles zetten om meer zekerheid te krijgen.

Miauw geluiden van andere katten kunnen ook averechts werken, is geheel kat afhankelijk natuurlijk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:06

Ik zou even een flyer bij de ingang van het gebouw ophangen, met de vraag of iemand zijn kat kwijt is.

De dierenbescherming zal echt niet meteen gaan breken, maar kan wel proberen er achter te komen waar het dier zit en kan dan bij andere buren aanbellen om van daaruit misschien wel er bij te komen.
Bestaat het nummer 144 nog?

Eilish

Je zegt de dierenambulance te willen bellen, maar je hebt het nog niet gedaan.

Ik snap dat je geen muren gaat slopen. Maar zolang je niet de dierenambulance of de brandweer oid belt, weet je niet wat ze gaan zeggen.
Laatst bijgewerkt door Eilish op 02-08-17 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MondyJoker

Ts ik denk ook niet dat er bedoeld wordt dat je gelijk die muur moet laten slopen hoor. Door zowel de mensen met 6 nullen voor de komma als 1 nul voor de komma op de bankrekening :D

Even navragen wat voor opties er zijn wordt er bedoeld.
Ik begrijp iig dat je nu de woningbouw gebeld hebt dus dat er iig eea overlegd gaat worden.

Is er een kans dat het een apparaat is bij de slechthorende buurvrouw die zo piept.

Jildau

The_Cat schreef:

Ik weet niet wat jullie dierenambulance doet maar die hier doet niks. Dat is hetzelfde als zeggen dat ze even de H&M moet bellen en dan heb je nog meer kans dat ze komen helpen ook. Dan zou ik voor de brandweer gaan en hopen dat zij niks beters te doen hebben.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:11

Zijn de geluiden ten tijde van een weersverandering (denk aan kachel of ventilatie aan) of toenemend gebruik van douches oid?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 14:15

Jongens de dierenambulance van Breda is gebeld en kan NIKS doen! Die gaven aan dat de woningbouw dit echt verder op moet lossen. De enigste tip die ze konden geven was brokjes in het rooster plaatsen en als deze weg zijn (opgegeten dus) onmiddellijk de brandweer bellen. Maar verder kan er niks anders gedaan worden dan afwachten tot er meer vanuit de woningbouw komt.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 14:18

The_Cat schreef:

Ik ga er vanuit dat jij over 10 minuten bij mijn huis staat met je klusteam om de kat te redden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:19

Ken je niet iemand die een cameraatje heeft die er in kan ofzo? Of met n selfiestick erin, filmend? Dat je op die manier om een eventuele hoek kunt kijken?
Lastige situatie voor jou ook zo..

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 14:27

VivaLaVida schreef:
Ken je niet iemand die een cameraatje heeft die er in kan ofzo? Of met n selfiestick erin, filmend? Dat je op die manier om een eventuele hoek kunt kijken?
Lastige situatie voor jou ook zo..

Mocht er een Bredase bokker dit hebben en bereid zijn om langs te komen is dat natuurlijk geweldig! Ik ben hier helaas zelf net nieuw met geen familie in Brabant.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:27

Als TS al weet dat de kat iig niet in de eerste 5 meter zit, dan zal een gewone camera niet veel verder kunnen kijken.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 14:29

Cayenne schreef:
Als TS al weet dat de kat iig niet in de eerste 5 meter zit, dan zal een gewone camera niet veel verder kunnen kijken.

Het is wel een mogelijkheid om zo misschien het geluid te kunnen traceren, van welke kant het komt. Helaas heb ik zelf geen go-pro achtig iets.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:30

Wij hebben dit ook gehad in huis, geen idee waar het geluid vandaan kwam.
Bleek een waarschuwingssignaal van de rookmelder op zolder, dat de batterij op was. :Y)
Die geluiden kunnen heel raar vervormen. Misschien komt dat bij één van de buren vandaan?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:44

vevina schreef:
The_Cat schreef:

Ik ga er vanuit dat jij over 10 minuten bij mijn huis staat met je klusteam om de kat te redden?

Dat haal ik niet :Y) , en ik heb geen klusteam. Had je korter bij gewoond had ik best willen komen sinds wij zo'n rioolrat hebben waarmee je in buizen kan kijken. Ik bedoel het niet fout, maar ik begrijp niet vanwaar het sloopwerk vandaan komt als je gewoon iemand nodig hebt die met een rioolrat of dergelijks in je buis kan kijken. Ik zou gewoon eens horen of niemand van je vrienden dat heeft als de dierenambulance niets mag of kan doen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:47

heb je maar 1 buurvrouw of meerdere?
anders zou je op zn minst een briefje op kunnen hangen met je bevinding en of iemand dit herkent/kat kwijt is.
echt geloof me je wilt de stank(in je ventilatie schachten) van een eventueel dood beest echt niet al die tijd door je huis hebben wordt al gek als er een dode muis achter het schot op zolder ligt en ooit een jong vogeltje in gangkast gehad die dood was,echt heel ranzig en het stopt pas met stinken als ze ingedroogd zijn :r

en snap wel waarom er een aantal hard reageren want je zegt iets te willen doen maar je wacht wel af...tja hoe lang.
en dan maar te zwijgen over als het een gasmeter is :)*

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:48

Hoe lang woon je er nu? ben benieuwd of je het geluid gelijk al bent gaan horen of na een tijdje pas.
Eerst dacht ik ook een enkel geluid om de 10 minuten, dat is geen kat maar als je het nu vaker hoort en het ook zo een dag stil kan zijn zou het best kunnen ja.

Wat iemand al schreef als je katten geluiden laat horen is de kans naar mijn idee aanwezig dat de kat juist stil blijft en niet die kant op wil.

Kan je niet een blikje tonijn geopend neer zetten voor een paar uur in de avond? Ruikt wel behoorlijk maar dat zorgt er juist ook voor de de kat het op afstand ook ruikt en er op af komt.

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:50

Raadselachtige situatie, TS!
Maarreh, misschien mis ik nu ergens iets, maar wie zegt dat die kat (als het überhaupt een kat is) IN het ventilatiesysteem zit...? Waarom zou er niet gewoon een kat bij de onder-/bovenburen kunnen zitten die toevallig af en toe miauwt in de buurt van het ventilatierooster? Las wel dat je bij buren had aangebeld, maar dat waren de buren naast je, toch? Niet onder/boven?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:51

Als je in een flat woont, moeten jullie toch een gemeenschappelijke inkom hebben. kan je daar geen papiertje achterlaten met bewoner x van verdieping 1 hoort kat? Iemand kat kwijt of gasmeter blabla?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 14:56

Ik onze flat is geen gasaansluiting aanwezig. Kunnen dus ook enkel op elektra koken. Verwacht dus dat een gasmeter hier niet aanwezig is? Mijn beide buren hebben geen kat en de bovenbuur ook niet. Onderburen heb ik niet. Maar ik zou voor de zekerheid een briefje op het prikbord en een briefje in de lift ophangen.

1 van mijn buren is wel slechthorend. Maar gaf aan echt geen geluid/piep te horen.
Laatst bijgewerkt door vevina op 02-08-17 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:58

goh, maar ik zou toch denken dat er toch nog iemand misschien het geluid zou moeten horen? Kan toch niet zijn dat je het alleen maar hoort. Een briefje bereik je normaal toch de meeste bewoners dan