Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Luxorvalkje schreef:Even een wilde gok. Zijn er mensen die werken in (de omgeving van) Haarlem?
Een vriend van mij werkt al een jaar voor een instelling (mensen uit bed halen, wassen, toiletbezoek, in bed stopen etc.). Hij vind het werk leuk en zou graag verzorgende IG halen. Maar zijn huidige werk heeft elke keer wel een reden om dit niet geregeld te hebben. Zijn motivatie lijdt daaronder. Ook mag hij bepaalde handelingen nog niet doen en dat vind hij vervelend.
Met de tekorten in de zorg zou je denken dat de organisatie hier wel voor zou zorgen.
Hij zoekt dus een werkgever waar dat wel kan.
Iemand een lead?
Luxorvalkje schreef:Even een wilde gok. Zijn er mensen die werken in (de omgeving van) Haarlem?
Een vriend van mij werkt al een jaar voor een instelling (mensen uit bed halen, wassen, toiletbezoek, in bed stopen etc.). Hij vind het werk leuk en zou graag verzorgende IG halen. Maar zijn huidige werk heeft elke keer wel een reden om dit niet geregeld te hebben. Zijn motivatie lijdt daaronder. Ook mag hij bepaalde handelingen nog niet doen en dat vind hij vervelend.
Met de tekorten in de zorg zou je denken dat de organisatie hier wel voor zou zorgen.
Hij zoekt dus een werkgever waar dat wel kan.
Iemand een lead?
SusanH schreef:Anneert leuk een gedragskundige. Ik denk soms nog wel eens, wat als ik na mijn middelbare in plaats van een HBO opleiding toch naar de universiteit was gegaan. Mag ik vragen wat voor opleiding(en) je gedaan hebt? Ik vind de verdieping die ik in mijn huidige functie heb heel leuk, maar ik zou best meer willen.
Anoniem schreef:Heeft iemand een zinnig antwoord op mijn vraag rondom werkdruk?
Al is dat natuurlijk wel per werkgever anders, dat begrijp ik.. maar algemeen genomen is er natuurlijk een flink personeelstekort..
LienC schreef:Susan: hier ook vanuit hbo de opleiding orthopedagogiek gedaan. Via oa. SPO kan je een schakelaar doen en vervolgens de master volgen.
Sowieso een aanrader, ik vind mijn werk als gedragskundige ontzettend leuk en uitdagend!
Olympia schreef:Ik ervaar totaal geen werkdruk. Tuurlijk is het soms lastig om 1 op 1 iets te doen in een dienst als er clienten gespannen zijn. Maar net zoals gisteren was iedereen heel ontspannen, hebben we de beleeftv gepakt en daar zijn ze voor het eten lekker mee bezig geweest ( je kan er spelletjes op doen). Chinees besteld en na het eten/ douchen lekker film gekeken op de bank. En de ene client heeft soms ook meer de nabijheid nodig van de begeleider dan een andere client. En een amdere dag kan dat weer totaal andersom zijn.
Vanmiddag ga ik zwemmen met 2 clienten, we hebben een zwembad, we doen boodschappen in het dorp met 1 of 2 clienten.
Wat betreft de nachten. 1 op 50 is echt prima te doen. 9 van de 10 clienten slapen. Ik heb ook een tijdje in de nachtdienst gewerkt daar stonden we 6 op ruim 300 clienten met uitluister. Ik heb daar ook nooit een werkdruk gevoeld.
Wij staan 2 op 9 vanwege het gedrag