bruintje123 schreef:Ik zou niet mokken maar niet gaan.
Ik hou niet van die smuk. Niet mijn feestje dan.
Gelukkig fijne vrienden en familie die niemand wat opleggen
Zelfde verhaal hier. Ik zou ook niet mokken en lekker thuisblijven.
_Mar3 schreef:Bij dit soort topics krijg ik soms haast het idee dat bepaalde mensen het niet leuk vinden om bruiloftsgast te zijn.
Dat klopt ook deels wel. Vaak vind ik het heel leuk en een eer, maar bij sommigen hoeft van mij niet zo nodig. Binnenkort trouwt een collega van me. Die geeft een tof schuurfeest en daar hebben we met z'n allen superveel zin in. Maar dat is ook een leuk, relaxed en tof wijf die weet wat een feestje bouwen is. Maar zou een saaie kennis zo'n traditioneel feestje geven in een duf zalencentrum en mag ik ook nog eens niet in de kleur van m'n laatstgekochte jurkje komen, dan sla ik lekker over hoor. No hard feelings, maar dat vind ik a-relaxed. Dan gaat die kennis maar fijn feesten met mensen die dat allemaal wel leuk vinden.
Bruidspaar geeft het feestje en mag eisen wat ze willen, maar daar tegenover staat dat gasten ook mogen kiezen of ze willen komen, toch?

Maar willen jullie dan niet uit respect en vriendschap, waardering voor het stel komen? Ik bedoel, het is hún dag, en omdat ik het stel waardeer, pas ik me een dag aan aan hun wensen. Ik zou het eerlijk gezegd niet leuk vinden dat mijn vrienden niet zouden willen koken vanwege kleding..