Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lieveli schreef:Ja ik kan ook mijn stem verheffen inderdaad. Of gewoon even heel bokkig mezelf uit de situatie halen. Maar echt schelden of me afreageren, nee. En ik ben echt wel een pittige tante maar nee. Ik heb dat hele extreme gedrag toch wel afgeleerd ergens halverwege mijn leven.
KimD schreef:Volgens mij vinden velen hier ruzie vrij normaal in een relatie, of daarin nou gescholden wordt of niet.
Daar kijk ik best van op, want ik vind ruzie ook echt niet passen in een relatie, soms onvermijdelijk maar niet normaal.
Zoals ik al zei, die keren dat wij ruzie hebben gehad kun je echt op één hand tellen, en vind ik al teveel.

Wendy schreef:KimD schreef:Volgens mij vinden velen hier ruzie vrij normaal in een relatie, of daarin nou gescholden wordt of niet.
Daar kijk ik best van op, want ik vind ruzie ook echt niet passen in een relatie, soms onvermijdelijk maar niet normaal.
Zoals ik al zei, die keren dat wij ruzie hebben gehad kun je echt op één hand tellen, en vind ik al teveel.
Ik vind ruzie echt bij een gezonde relatie horen ja
Ik heb ooit een relatie gehad waarin ik geen ruzie kon maken met mijn toenmalige vriend, hij liet dat gewoon niet toe. Punt is dat je daarmee uiteindelijk je kleine en grote ergernissen eigenlijk niet uit kunt spreken.
Ruzie is in mijn ogen juist gewoon een onderdeel van een gezonde relatie. Punt.
Jolien87 schreef:In mijn voorlaatste relatie (dus 2 terug) hoefde ik maar met mijn vingers te knippen of vriendlief rende weg met zijn staart tussen de benen, die kon echt helemaal niks hebben. Toen heb ik hem weleens gezegd dat ik iemand nodig had die ik eens de huid kon volschelden en die dan ook een beetje weerstand bood want ik kon me op momenten dat het nodig was echt niet laten gaan. Dan zat hij letterlijk huilend in een hoekje of op bed. En ik was echt wel lief voor hem, maar hij kon absoluut niets hebben. Dat vond ik wel enorm frustrerend want een lekkere ruzie van beide kanten zat er dus nooit in.
Goof schreef:Jolien87 schreef:In mijn voorlaatste relatie (dus 2 terug) hoefde ik maar met mijn vingers te knippen of vriendlief rende weg met zijn staart tussen de benen, die kon echt helemaal niks hebben. Toen heb ik hem weleens gezegd dat ik iemand nodig had die ik eens de huid kon volschelden en die dan ook een beetje weerstand bood want ik kon me op momenten dat het nodig was echt niet laten gaan. Dan zat hij letterlijk huilend in een hoekje of op bed. En ik was echt wel lief voor hem, maar hij kon absoluut niets hebben. Dat vond ik wel enorm frustrerend want een lekkere ruzie van beide kanten zat er dus nooit in.
Ik vraag me dan af waarom jij de behoefte hebt in je relatie om iemand zo af en toe de huid vol te schelden??
Maar als mij iets dwars zat dan moest ik dit altijd maar poeslief overbrengen bij hem want anders dan werd meneer verdrietig. Hij kon absoluut geen weerstand dulden terwijl ik af en toe echt de behoefte had om even te kunnen spuien. Jester_ schreef:Robin_S schreef:Valt me op dat in relatietopics heel wat bokkers zonder blikken of blozen zeggen "zou bij mij niet waar zijn", "bij mij was het al over geweest", "ander en beter",.. etc. Je kent nooit het hele verhaal of context, de personen in kwestie,.. dus ik vind dit altijd gevaarlijke uitspraken.
Los daarvan, en weer on topic:
Ik scheld in een ruzie heel vaak en heel hard naar m'n vriend. Hij doet dit niet naar mij (of toch niet dat het me al is opgevallen) maar andersom dus wel. Heeft hij nog nooit een probleem van gemaakt omdat ik het grootste respect heb voor hem. Ik ga voor hem door vuur en steun hem volledig in z'n doen en laten. Maar het is gewoon mijn manier van heel boos zijn...
Mijn broer noemt ons "een explosief, Italiaans koppel".. het kan er hard aan toe gaan. Maar wij zijn dol op elkaar. Dus het hoeft niet altijd wat te zeggen.
Ga vooral na of je vriend respect en waardering heeft voor je, op alle andere vlakken in je relatie. Dat kan alleen jij weten.. en ook alleen jij kan dan uitmaken of het goed genoeg voor je is of niet.
Nou inderdaad, heel bokt heeft relaties uit de boekjes lijkt het
Goof schreef:Jolien87 schreef:In mijn voorlaatste relatie (dus 2 terug) hoefde ik maar met mijn vingers te knippen of vriendlief rende weg met zijn staart tussen de benen, die kon echt helemaal niks hebben. Toen heb ik hem weleens gezegd dat ik iemand nodig had die ik eens de huid kon volschelden en die dan ook een beetje weerstand bood want ik kon me op momenten dat het nodig was echt niet laten gaan. Dan zat hij letterlijk huilend in een hoekje of op bed. En ik was echt wel lief voor hem, maar hij kon absoluut niets hebben. Dat vond ik wel enorm frustrerend want een lekkere ruzie van beide kanten zat er dus nooit in.
Ik vraag me dan af waarom jij de behoefte hebt in je relatie om iemand zo af en toe de huid vol te schelden??
Sleeper schreef:Je kan ook behoorlijk kwetsend zijn in een ruzie zonder ook maar 1 scheldwoord te gebruiken.
Is schelden erg in een relatie? Geen idee, ik scheld nooit maar heb weleens een scheldwoord moeten inslikken, maar het is maar net hoe dat werkt in je relatie. Is het normaal en wordt het daarna goed gemaakt zonder dat het blijft nasudderen, lijkt me dan geen probleem. Maar als je er wel problemen mee hebt dan wordt het tijd voor een goed gesprek op een rustig moment. Als het 2 dagen heeft geduurd voordat er een sorry uitkwam, vraag ik me ook af hoe die twee dagen verlopen zijn. Soms kan je ook zoveel druk geven dan het bijna onmogelijk is om een sorry te zeggen. (hoe terecht een sorry ook kan zijn) En zo te lezen voelt de vriend van TS zich ook gekwetst, daar mag TS zelf ook wel bij stil staan.
kleur van de gordijnen, rommel die gemaakt wordt, welke saus we bij het vlees eten
Ik had opeens het idee dat we in een David de kabouter aflevering waren beland 
Wendy schreef:KimD schreef:Volgens mij vinden velen hier ruzie vrij normaal in een relatie, of daarin nou gescholden wordt of niet.
Ik vind ruzie echt bij een gezonde relatie horen ja
Ik heb ooit een relatie gehad waarin ik geen ruzie kon maken met mijn toenmalige vriend, hij liet dat gewoon niet toe. Punt is dat je daarmee uiteindelijk je kleine en grote ergernissen eigenlijk niet uit kunt spreken.
Ruzie is in mijn ogen juist gewoon een onderdeel van een gezonde relatie. Punt.
Kahawa schreef:Sleeper schreef:Je kan ook behoorlijk kwetsend zijn in een ruzie zonder ook maar 1 scheldwoord te gebruiken.
Is schelden erg in een relatie? Geen idee, ik scheld nooit maar heb weleens een scheldwoord moeten inslikken, maar het is maar net hoe dat werkt in je relatie. Is het normaal en wordt het daarna goed gemaakt zonder dat het blijft nasudderen, lijkt me dan geen probleem. Maar als je er wel problemen mee hebt dan wordt het tijd voor een goed gesprek op een rustig moment. Als het 2 dagen heeft geduurd voordat er een sorry uitkwam, vraag ik me ook af hoe die twee dagen verlopen zijn. Soms kan je ook zoveel druk geven dan het bijna onmogelijk is om een sorry te zeggen. (hoe terecht een sorry ook kan zijn) En zo te lezen voelt de vriend van TS zich ook gekwetst, daar mag TS zelf ook wel bij stil staan.
Eens met dit. En dat je er achteraf dan ook over kan praten waardoor dit soort zaken in de toekomst soepeler verlopen.