lieveli schreef:Het is wel een beetje een patroon in je topics. Jij hebt een probleem maar de oplossingen wuif je weg en het ligt altijd aan de anderen. Fijne vakantie in ieder geval.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eulogy schreef:bigone schreef:Ik snap niet zo goed waar je je mee bemoeit eigenlijk. In de eerste plaats is het offtopic en in de tweede plaats is het jouw zaak niet.Niks moraalridder, ts geeft zelf aan dat ze drinkt, ze is nu zestien en doet dat blijkbaar al wat langer. En dan vraag ik me af waar de ouders zijn in dit verhaal. Onze kinderen drinken ook gerust een pilsje/mixje/wijntje maar wel vanaf hun achttiende want ik heb ze gelukkig goed duidelijk kunnen maken wat alcohol met je nog lang niet volgroeide hersens doet. Ts reageert niet op vragen hoe haar ouders er over denken en daar ben ik best wel benieuwd naar, ze was 14 toen ze bij hem kwam en toen werd er dus ook al flink gedronken.
Ik dronk op mijn 15e ook en mijn ouders wisten daar vanaf. Vriendinnetjes die niet mochten drinken van hun ouders, dronken vaak alleen maar meer en het verschil was dat mijn ouders wisten waar ik was en dat ik mijn ouders kon bellen mocht het een keer fout gaan.
Maar goed, is dus nogal offtopic.
of ze doen het stiekem.
en heb nu in Eindhoven mijn MBO afgerond en dito hetzelfde, iedereen die ik sprak in de klas dronk al eigenlijk wel een glaasje op 14/15. Is dat dan iets Brabants of trekt bokt gewoon ontzettende theemutsen aan? 
en die was toen 15/16? Toen dat begon.Chiave schreef:Ik ben geen Brabander en ook geen theemuts. Ik heb gewoon nooit buitensporig veel gedronken en ben daar ook niet als 14/15-jarige mee begonnen. Er zijn namelijk ook mensen die het gewoon niet nodig vinden. Wat is er dan raar aan de reacties van Bokkers die het ermee eens zijn dat drinken op een dergelijke jonge leeftijd misschien niet nodig is? Zoals eerder genoemd heb ik een klote hekel aan dronken mensen of stevige drinkers. Voor mij een voorbeeld om overmatig drankgebruik te weren. En ik ben toch nog gezellig op een feestje.
lieveli schreef:Nee, want dan blijf ik eindeloos quoten. Maar mensen geven je advies en je reageert alleen maar defensief. Ik neem het nog voor je op maar het is denk ik zonde van de energie.
Oh ja, en ze heeft ook nog een drankprobleem!
Jessix schreef:Alsof TS het nu direct moet uitmaken omdat bokt het zegt... En anders luistert ze toch niet en is ze alleen maar eigenwijs.Oh ja, en ze heeft ook nog een drankprobleem!
![]()
TS heeft volgens mij al meerdere keren aangegeven blij te zijn met de bruikbare tips. Voor haar is het nu nog te vroeg om deze relatie te beeindigen, maar ze wil wel een goed gesprek met hem aan gaan en hoopt op back up van haar vriendengroep. Lijkt me een goed begin, TS.![]()
Doe voorzichtig en kies altijd voor jezelf. Maar alleen jij kan bepalen hoe ver je wil gaan met iemand. Ik hoop dat je vriend inziet hoe vervelend hij is met alcohol op en dit dan ook in vervolg laat staan. En wees eerlijk over je zorgen naar je ouders toe, zodat je ze makkelijker kan benaderen als je hun hulp wel nodig hebt.
jankawijnsma schreef:Zijn die vrienden alleen jongens? of gaan jullie met een gemengde groep om? Vakantie met een groep vrienden waarvan je weet dat het de laatste keer is dat je er mee op vakantie gaat, zou al niet iets zijn waar ik naar uit kijk. Je geeft zelf al aan dat ze niet echt openstaan om te luisteren, dus feitelijk wordt t dan jouw probleem. Als je het niet met ze kan overleggen wordt t wel erg lastig. Jij moet ook plezier kunnen hebben en zoals dit nu klinkt kan t een paar keer goed gaan maar gaat t geheid ook n keer fout....
Lieshorses schreef:Meestal loop ik weg, zeg ik dingen zoals "flikker op" of ik reageer niet. Als hij echt brutaal word dan word ik weleens kwaad, maar nooit kwaad genoeg en dat weet ik zelf misschien ook wel. Ik vind het heel moeilijk om hem achter te laten of echt eens gaar te laten koken in zn sop.