Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
DeMolenhoek schreef:We kunnen nu wel allemaal op de kap van de vriend gaan zitten, maar hoe reageert TS zelf? Kan goed zijn dat ze ook direct kort of chagrijnig reageert. Maar vaak beseffen mensen dat ook niet. Hoe lang proberen ze er al niet over te praten? Als het 3/4 keer in de week gaat over dat paard en zowel vriend als TS geen vooruitgang ziet (want ik heb het idee dat geen 1 van beide de ander tegemoet wilt komen) en dit ondertussen al voor ettelijke maanden is, tja. Dan snap ik ergens wel dat er door al die opgebouwde frustratie er opeens poedersuiker uitvliegt.
Heeft vriend dit al aangegeven voor TS wedstrijden ging rijden? Ja, dan kan TS zeggen: Ik rij maar 6 keer per jaar wedstrijd. Dan kan vriend zeggen: Ik heb aangegeven dat ik nu al vond dat ze te veel weg gaat, maar ze gaat lekker haar gangetje en negeert mij hier volledig in.
Kortom, ik vind dit een veel te eenzijdig verhaal om er ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
DeMolenhoek schreef:We kunnen nu wel allemaal op de kap van de vriend gaan zitten
Lieshorses schreef:Ik ben het met Marit haar post eens, maar ik denk ook ergens dat dit niet zomaar uit de lucht komt vallen. Na 10 jaar, ook al heb je een tijd geen paard gereden, moet er toch wel gewenning zijn? En acceptatie?
Is hij niet misschien gewoon een tikkeltje jaloers? Dat hij gewoon echt graag tijd met jou wilt doorbrengen en jou mist als je er niet bent? Ik kan daar ook enorm last van hebben en dat dan heel boos of chagerijnig laten merken. Ik ben dan ook echt niet in staat om heel rustig te zeggen: wil je je tijd met mij wat meer spenderen?
Wie weet wilt hij gewoon heel graag wat meer samen met je zijn, en dat hij jou sport en dieren k&t noemt vind ik ook echt respectloos. Maar misschien kan hij zich niet zo goed uiten en is hij daarom zo boos en chag?
beatje schreef:Precies dat.
Ik heb ook het idee dat het vooral uit de rooskleurige visie van de TS word verteld.En dat ze zelf weinig water bij de wijn wilt doen.En een relatie heb je met twee en niet die haar eigen gang gaat.
Natuurlijk krijg je positieve antwoorden als je zo'n vraag op een paardenforum stalt waarvan de meeste jonge meisjes zijn.Zulke vragen moet je eens op een libelle forum stallen.
DeMolenhoek schreef:Je kunt ook 1 zinnetje uit een tekst halen en dat uitvergroten... Dat noemt men weer uit de context trekken want ik denk dat iedereen maar al te goed weet wat ik bedoel. Maar goed, ik zal kijken of ik het nog kan aanpassen...
callum schreef:Heel duidelijk gezegd dit is wat ik te bieden heb daar ga ik ook niks aan veranderen dus. En de beslissing bij hem neergelegd of je accepteerd het of we stoppen.
Citaat:Geven en nemen.
Memories schreef:Maar hoeveel water bij de wijn moet TS dan nog doen? Ze gaat maar 2 keer per week 2-4 uur weg (de andere 2 keer merkt hij er niks van), hoeveel valt daar in godsnaam nog minder van te maken? Als dat al niet meer moet kunnen weet ik het ook niet meer.
Dat het thuis misschien veel vaker dan dat over de paarden gaat, er misschien van beide kanten naar gereageerd word en het dus ondertussen een heel issue is geworden geloof ik best, maar dan valt daar de winst te halen en gaat het eigenlijk niet eens meer om de daadwerkelijke hoeveelheid tijd die TS aan het paard kwijt is.
DeMolenhoek schreef:Dus dan ga je gewoon nooit een dagje weg? Geen dagje zee, geen dagje pretpark etc? Dat kan dan allemaal niet omdat jij jou paard hebt? Nou, gezellig dan.
oomens schreef:callum schreef:Heel duidelijk gezegd dit is wat ik te bieden heb daar ga ik ook niks aan veranderen dus. En de beslissing bij hem neergelegd of je accepteerd het of we stoppen.Citaat:Geven en nemen.
Wel knap dat je dit in één post bij elkaar zet. 'Een relatie is geven en nemen' = het moet van twee kanten komen en allebei moet je weleens water bij de wijn doen.
Hoe verenig je dat met 'dit heb je maar te slikken en anders kun je vertrekken'?
Memories schreef:Je kan ook gewoon 's avonds laat of 's ochtend vroeg even in 2 uurtjes je paard doen. Kun je mooi rond de middag op het strand zijn en daar de hele tijd nog zitten. Of TS 1 weekenddag vrij kan maken weet ik natuurlijk niet, maar het blijft voor mij een raadsel waarom dat elke week voor die paar uurtjes zou moeten. Dat TS dan 6 keer per jaar in een weekend op wedstrijd wil en dan iets aanbiedt aan vriend van goh, dan maak ik voor jou 6 weekenden/weekenddagen vrij en gaan wij samen wat leuks doen zou ik dan ook wel gewoon schappelijk vinden bijvoorbeeld.
Maar goed, dit is een beetje een loze discussie aan het worden. Ik denk er het mijne over en heb daar met mijn partners nooit problemen mee gehad, dat andere mensen er andere ideeën op na houden is helemaal prima maar daar moet je dan wel met z'n 2en achter staan en anders moeten er keuzes gemaakt worden en prioriteiten gesteld.