Gevoel zegt wat anders dan gedachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 22:12

Pistasche schreef:
Begrijp ik... maar zoals je zelf waarschijnlijk ervaart is vrijwel alles tijdens een depressie niet leuk en heb je er geen zin in. Dat hoef ik jou niet te vertellen waarschijnlijk. Maar je zal dat toch moeten doorbreken. Want aan de hele dag in je bed liggen ervaar je ook niet echt plezier neem ik aan. Jij bent de enige die dat kan veranderen. En wat is er mis met 10 km fietsen naar de stad. Lekker toch, beetje beweging, komen er weer positieve stoffen vrij...

Is er dichterbij echt helemaal niks? Geen hondenvereniging, geen paardenvereniging, geen dierenopvangcentrum? Als je altijd overal maar nee op blijft zeggen zal er nooit wat veranderen... Dat bedoel ik niet vervelend maar je zal zelf moeten willen vechten om het beter te maken voor jezelf.

10km fietsen vind ik ook niks als ik niet depri ben, en mijn hond gaat altijd overal mee naartoe ( dus ook niet gewend lang alleen te zijn) dus daar moet ik ook rekening mee houden. Ik snap dat als ik overal nee op zeg ook nergens kom, maar dingen die ik niet leuk vond voor Mn depressie gaan Mn depressie niet ineens ten goede komen.

Zit een manege in de buurt maat wil nu ff niks met paarden... teveel pijn dat ik niet bij mijn eigen kan zijn. Hondenvereninging geen idee, maar weer geld kwestie. En dierenasiel ( heb ik 6 jaar gewerkt) zit minimaal 20km verderop.

Ik moet er met dingen willen en kunnen doen rekening mee houden dat ik maar een uitkering heb, 2 ( straks 3 ) beesten moet onderhouden ( waar ik nu geen probleem mee heb) en mezelf moet onderhouden. Ik heb het niet slecht hoor maar dat wil ik ook zo houden

esje01

Re: Gevoel zegt wat anders dan gedachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:26

Asiel, verzorgingshuis, verpleegtehuis kinderboerderij daar zijn vrijwilligers vaak meer dan welkom.
Zorg voor een dagritme een goede conditie en Let op je voeding.
Wanneer je lichamelijk fit ben gaat het je geestelijk ook vaak weer beter.
Mij heeft dat enorm geholpen toen ik depressief was.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:05

Misschien kan je hier iets mee: http://www.welzijnrijnwaarden.nl/vrijwi ... trale.html

Toen het met mij heel slecht ging ben ik bij de dierenambulance gaan werken, het gaf me een doel om uit bed te komen en kreeg veel waardering voor het werk. Daardoor ben ik langzaam aan weer uit de depressie gekropen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 06:47

Ik doelde op een vrijwilligersfunctie bij de hondenvereniging en daardoor ook nieuwe contacten maken. Niet lid worden :) Maar goed als dat niet kan, net als alle anderen dingen, dan kan dat niet. Fietsen ook puur om een activiteit te hebben. Niet om perse iets leuks te doen, maar je moet wat als je niet veel mogelijkheden hebt.

Heb je zelf nagedacht over een plan om waf actiever te zijn om jezelf te helpen uit je depressie te komen? Welke stappen je wilt ondernemen?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:46

Hee mossel,

Ik snap dat het fijn is om de hele dag op de bank te hangen en serie kijken. Ik heb op het moment ook een depressie dus ik snap hoe je je voelt. Maar ik merk dat ik echt veel beter functioneer als ik mezelf een schop onder mijn kont geef en iets ga doen. Ik vind fietsen ook verschrikkelijk maar ik doe het wel. Ik fiets 4 keer in de week 13 km naar mijn paard. En als ik begin denk ik bah maar als ik er eenmaal ben, ben ik blij dat ik het heb gedaan. Ook doe ik 1 keer in de week vrijwilligerswerk bij een kinderdagverblijf. En ik krijg zo veel energie van dingen doen.
Begin gewoon met fietsen naar een activiteit want als je blijft liggen word je echt niet beter. Ik woon gelukkig in de stad en ga soms naar een koffietentje om te schrijven. Gewoon lekker bezig met mijn boek. Heerlijk verdrinken in mijn fantasie. Maar dit doe ik ook thuis, even lekker bezig zijn. En qua eten ja dat vind ik ook nog steeds moeilijk. Maar ik probeer kleine dingen te eten zoals: crackers, yoghurt, een enkele botherham en fruit. Want door niet of nauwelijks te eten word je echt niet veel beter. Probeer gewoon goed voor jezelf te zorgen. Ook als het buiten regent kan je genoeg dingen doen. Lees bijvoorbeeld een boek of maak een puzzel. Of ga sporten zoals bijv hardlopen maar ga iets actiefs doen. En geef jezelf een schop onder je kont. Want met zelfmedelijden kom je er niet.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 13:08

Ik heb ook geen zelf medelijden, ik heb gewoon niks om handen, behalve 4x per dag met de hond lopen, er is hier in de buurt gewoon niks te doen, al het vrijwilligers werk ( wat ik zo op de site heb gezien die zonnebloem gaf) is met mensen of iets waar ik niks mee heb dus dat schiet al niet op.
En ja 13 km fietsen zou ik voor mijn paard ook over hebben maar niet om doelloos een rondje te maken of voor iets waar ik niet achter sta

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:29

Je hebt ook via de gemeente hele trajecten die zorgen dat je iets om handen kan krijgen.
Je maakt het jezelf gewoon heel moeilijk om te blijven zeggen wil ik niet en kan ik niet. Ga gewoon eens beginnen bij iets. Koop een puzzel en start daar mee, zoek een bokker op in de buurt. En tja fietsen is rot maar als het je enige vervoer is jammer dan. Zet jezelf eens op nummer 1. En ga gewoon wat doen, Zevenaar is een half uurtje fietsen. Nou dat is prima te doen, even lekker ergens koffie drinken laptopje mee of een goed boek er even uit. Spreek daar met een bokker af en ga een hapje eten.
En als je het dan gedaan hebt ben je trots op jezelf en krijg je een goed gevoel. En ja het is niet leuk, je wil het niet altijd doen. Maar even serieus je word niet beter van alleen dingen doen die je leuk vind.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:46

Mossel schreef:
Ik heb ook geen zelf medelijden, ik heb gewoon niks om handen, behalve 4x per dag met de hond lopen, er is hier in de buurt gewoon niks te doen, al het vrijwilligers werk ( wat ik zo op de site heb gezien die zonnebloem gaf) is met mensen of iets waar ik niks mee heb dus dat schiet al niet op.
En ja 13 km fietsen zou ik voor mijn paard ook over hebben maar niet om doelloos een rondje te maken of voor iets waar ik niet achter sta

Het zal niet komen aanwaaien, als jij zelf niks veranderd of aanpakt dan zullen je dagen er nooit anders gaan uitzien dan 4x met de hond wandelen.

Daarnaast is het vrijwilliger werk niet omdat het leuk is, maar om je uit je depressie te helpen.

Jij bent de enige die wat kan veranderen. Lau geeft net een ontzettend mooi voorbeeld. En dat zeggen al die bokkers omdat ze weten hoe het is en met hun eigen ervaring jou ook willen helpen om je leven weer fijn te maken. Waarom probeer je het niet gewoon? Een depressie is nou eenmaal hard werken en een lange weg maar hoe eerder je begint hoe eerder je eruit bent...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:01

Pffff ts, lastig..
Knuffel en ik duim dat je therapie snel van start kan. :(:)

Pistache, ik heb wel super resultaten met 5 htp. :j
Ik ben gauw wat depri, oorzaak ligt nu even bij bijwerkingen van belangrijke medicijnen voor een fysiek probleem waar ik enorm aan moet wennen.
Daar is die bijwerking erg bekend van en dat is vaak een kwestie van tijd, alhoewel sommige mensen het altijd wat houden met dit middel.
Maar op 50 mg 5htp per dag doe ik het goed.
Ik slik nu voor prikkels 3x daags 100 mg L-theanine, 8 mg 5htp en 15 mg glidkruid.
Deze combi is niet te koop, maar dit zorgt dat ik meer indrukken ed op een dag kan verwerken, nav ziekte is dat niet zo top meer.
En momenteel slik ik daar 25-50 mg 5 htp bij zonodig, gister lukte het zonder maar zowel ik als mijn vader zweren bij 5 htp. :j
Mijn vader heeft ook van reguliere ad altijd mega bijwerkingen en van 5 htp niet.
Ofwel het verschilt erg per persoon.
5 htp heeft me absoluut door voor mij grote dingen heen geholpen, ook gedurende mijn emdr therapie gaf het geregeld de hoognodige rust.
De emdr was overigens puur om wat zaken omtrent ziek zijn etc. te verwerken zodat ik met een schone lei verder kon, want dat wilde ik graag. :)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:12

Top Moonfish! Goed om te horen. Is volgensmij ook goedkoper dan de Griffonia, de mindere ervaring in mijn omgeving was vooral gericht op bepaalde bijwerkingen maar die hoeft natuurlijk niet iedereen te hebben. Fijn om een goede ervaring te hebben dan blijf ik dat in mijn achterhoofd houden :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:42

Pistasche schreef:
Top Moonfish! Goed om te horen. Is volgensmij ook goedkoper dan de Griffonia, de mindere ervaring in mijn omgeving was vooral gericht op bepaalde bijwerkingen maar die hoeft natuurlijk niet iedereen te hebben. Fijn om een goede ervaring te hebben dan blijf ik dat in mijn achterhoofd houden :)

Ik heb nu 5 htp poeder gekocht maar kant en klare capsules waren van meerdere merken prima!
En bijwerkingen, ik denk dat hoe beter het werkt hoe eerder je bijwerkingen hebt.
Je doet best wat met zo'n pilletje, sowieso met alles wat die kant op werkt.
L theanine had mijn vader wel bijwerkingen van bijvoorbeeld.
Fijne van 5 htp hier is dat we beiden merken dat het snel werkt.
Binnen 1 a 2 uur doet het al goed zijn werk, waardoor het ook als troubleshooter prima inzetbaar is voor ons.
Overigens kampt mijn vader met winterdepressies, met 5 htp is het deze winter echt heel goed gegaan.
Hij had het wel jaren eerder willen weten.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 00:02

Super hoor! Fijn dat het werkt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:17

Ik vind dat Lau een mooi voorbeeld geeft!
Ik kamp ook met een lichte depressie, maar heb wel een bijbaantje (niet t leukste bijbaantje, maar t verdient en ik zie mensen :+), ga geregeld wat met vrienden doen en zorg dat ik bezig blijf.

Lau en ik wonen niet zo ver van je vandaan net als een hoop andere bokkers. Misschien zelfs 1 in jouw dorp!

Als je blijft zeggen wil ik niet, kan ik niet, verandert er ook niks.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:12

Es_ther schreef:
Ik vind dat Lau een mooi voorbeeld geeft!
Ik kamp ook met een lichte depressie, maar heb wel een bijbaantje (niet t leukste bijbaantje, maar t verdient en ik zie mensen :+), ga geregeld wat met vrienden doen en zorg dat ik bezig blijf.

Lau en ik wonen niet zo ver van je vandaan net als een hoop andere bokkers. Misschien zelfs 1 in jouw dorp!

Als je blijft zeggen wil ik niet, kan ik niet, verandert er ook niks.

Precies we kunnen met zijn drieën best een keer wat doen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 22:12

Ik heb/ had een baantje maar die betalen niet uit zoals ze horen te doen. En ik werk standaard 2 uur voor nop. Vrienden hebben vaak geen tijd of komen gewoon niet als er afgesproken is.

Mijn gevoel voor mijn ex is iig weg en daar heb ik ook niks meer van gehoord gelukkig.

Zondag is mijn zus geweest, en die blijft zeggen dat het echt wel goed komt, ik zit er alleen een beetje mee in mijn maag dat het weer op de voorwaarden van mijn ouders moet en dat ze mij beschuldigen van diefstal. En het stoot me ook tegen het hoofd dat ze de spullen die ik gevraagd heb af hebben gegeven bij de hulpverlening ( begeleid wonen instelling woon ik niet meet maar wordt nog wel door hun begeleid ) ipv bij mij terwijl ik 5 auto minuten bij hun vandaan woon en waar ze het af hebben gegeven 20 auto min is. Ze ontwijken mij dus heel bewust.

Verder heb ik de verjaardag van mijn andere zus ook overgeslagen om de goeie vrede te bewaren en haar gewoon een fijne verjaardag te gunnen, uiteraard maak ik dat een andere dag nog goed.

Mijn neefje heeft mij zondag in ieder geval een beetje opgevrolijkt, dat ventje is samen met mijn nichtje van mijn andere zus, alles voor me
Afbeelding

En sinds vanmorgen heb ik er leuke afleiding bij <3

Afbeelding

Verder moet ik nog even naar de drogist in het dorp hiernaast fietsen om even te kijken naar de supplementen voor de depressie.

En als het een beetje mee zit ga ik vrijdag met een oud collega op pad

Zo dat was mijn update voor de geïnteresseerde

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:24

Top update! En wat is die kitten lievvv! Is het een hij of een zij? En de naam?

Fijn dat je zus er was! Focus niet op je ouders maar op je zus die er voor je is! Net zo'n knappie als jij trouwens, goeie genen!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:24

Klinkt alweer wat positiever ts! Goed zo. Probeer de wrok naar je ouders toe van je af te laten glijden. Niet in het verleden blijven maar frisse blik baar voren houden, dikke knuffel vanuit hier voor jou!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:28

Wat een geweldige foto met je neefje! Wat een vrolijk ventje! En die kitten, lieffff! Gaat het goed samen met je hond?

Nog even mbt de supplementen, ze zijn vrij prijzig maar misschien is die dr vogel emotionele balans dan fijn voor je als andere optie. Mocht die qua prijs wat gunstiger zijn.

Veel plezier vrijdag, wat gaan jullie doen? Fijn dat je zus denkt dat het goed komt, lekker daarop richten! Op het positieve, negatieve van je af proberen te schudden, zal een hele last voor je zijn.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 22:45

Lieveli: hij heet Memphis, heb hem via bokt, een bokker heeft hem vandaag gebracht ze heeft er 3 uur in totaal voor gereden, en ben haar echt dankbaar ben zo blij met het draakje.

Dankje, lief haha maar mijn neefje is knapper :P

Piezze: dankjewel! Het heeft ook echt wel geholpen om mijn verhaal kwijt te kunnen.

Pistache: ja mijn neefje is altijd vrolijk! Zo wordt hij al wakker.
Kitten vindt de hond eng, en de hond vindt kitten heel leuk, maar ik heb nog een kat lopen dus hij is al katten gewend, zij vindt het niet zo leuk :') maar ze vindt niks leuk haha.

Ja bij de DA hebben ze dat betreffende supplement ook niet, maar kwam een topic tegen over htp 5 misschien probeer ik dat, en anders bestel ik het op internet ( daar had ik het al gevonden)

Naar mega dierenwinkel, altijd leuk haha, alleen nog even twijfel of het duisburg wordt of ede.

Ik probeer het ook wel van me af te schudden, maar het doet wel zeer om beschuldigd te worden van iets wat je niet gedaan hebt, en ik weet dat ik hun ook pijn heb gedaan dus beide partijen hebben het moeilijk. Ik vind het alleen moeilijk om weer voor hun door het stof te moeten

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:51

Ik antwoord morgen even uitgebreid, maar 5htp of griffonia hebben ze meestal bij de tuinen of Erica kruidenwinkel oid. Echt bij dat soort drogisten! Heb je die misschien in de buurt?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 22:54

Nee de enige drogist in de buurt is de DA daar heb ik die 5htp wel zien staan, en anders wellicht mijn oud collega die daar vrijdag misschien even met mij langs wil rijden

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:59

Top! Hopelijk lukt het :D En helpt het!

Trouwens bedoel je mega dierenwinkel in Ede Zoo&zo? Die is echt geweldig! Aanrader!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:03

Ah superleuke naam! En wat een skeetige bokker! Als je er in gelooft is Bach Rescue misschien ook wel iets? Wel homeopathisch maar ik ken mensen die er bij zweren.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:08

Misschien moet je ook niet door het stof en gewoon je rug rechthouden. Als je het niet hebt gestolen dan zou ik dat ook volhouden hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:09

piezze schreef:
Misschien moet je ook niet door het stof en gewoon je rug rechthouden. Als je het niet hebt gestolen dan zou ik dat ook volhouden hoor.

Ik zou voor nu even de weg van de minste weerstand kiezen. Wij weten niet wat er is gebeurd.