Mijn nieuwe hobby...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:06

Idd op de omgeving Letten en in mijn geval eventueel piloot ,met inloop is wind een dooddoener (oude soms ook poreuze ballonnen , al een keer bij mijn handen gescheurd een ballon uit 1987) . Met een vaart vertrouw ik op de piloot zijn kunde

Heerlijke foto's :D

Voor liefhebbers, gratis kaarten voor de Friese ballonfeesten (de cateraar geeft blijkbaar kaarten weg)

http://www.welkombijslump.nl/catering/g ... dplaatsen/

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:06

Leuk dat hier een topic over is!
Ik wist niet dat je dit ook als vrijwilliger kon doen; klinkt echt heel gaaf!

Ik heb al jaren in m'n hoofd dat ik een ballonvaart wil maken, maar kwam er nooit van.
Nu hebben mijn vriend en ik tickets besteld voor een vaart, maar helaas is het al enkele keren afgelast vanwege teveel wind.
Nu hebben we ons voor komende zondag weer opgegeven. Ben benieuwd, we verheugen ons er erg op in ieder geval!

Meteen een vraagje aan de experts hier ;) mag je een camera meenemen en is het haalbaar om foto's te maken (gewoon voor privé doeleinde zeg maar) of is het te vol of te onrustig om foto's te kunnen maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:11

Spannend ! , hopelijk gaat het door voor jullie!

Met welk bedrijf ga je varen? , hangt er sterk vanaf in principe kan het wel ! Als je een hoekje in de mand hebt in de lucht kan je wel wat kiekjes samen maken ,en op de grond ook diverse mogelijkheden ..

Tenminste zo ervaar ik het :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:55

Leuke hobby! Ik woon vlak bij Barneveld, dus als het Ballonnenfiesta is, komen ze nog al eens over, als de wind een beetje meezit. Mijn paarden vinden daar het volgende van:

Afbeelding

Ze landen hier ook wel eens - niet bij ons in de wei, is te ver van de openbare weg, dan moeten ze te ver sjouwen met de mand.

Zelf ben ik ook een paar keer mee geweest. Mijn ervaring is dat de piloten echt netjes zijn, opletten waar ze landen, en ook grofweg wel weten war ze wel en niet welkom zijn, en waar plekken zijn waar ze makkelijk met de volgauto bij kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:59

Prachtig plaatje <3 , de OO-BEN verkocht naar Israël dacht ik :P . De Nederlandse (PH)-BEN is de eerste ballon in Nederland klein detail :')

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:05

Ik vind het altijd een mooi gezicht de lucht ballonnen.
Heb er zelf nooit ingezeten maar toen ik nog mobieler was wel eens een ballon gevolgd tijdens landing was leuk.
Leuk dat je er deel van mag uit maken. :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 18:08

Ben erg benieuwd bij welk bedrijf je gaat varen dan Mischa? Over het algemeen mag een camera wel mee. Bij ons mag het ook altijd, het is dan natuurlijk wel volledig op eigen risico.

Blij dat jij er wel positieve ervaring mee hebt Ibbel! Het is wel verschillend bij verschillende bedrijven maar over het algemeen houden piloten er idd goed rekening mee. Onze piloten hebben ook alle velden gemarkeerd van welke boer ze zijn als ze dit weten. En dan ook gelijk een notitie met wensen of meningen van de boer over het landen.

Gave ballon trouwens die aap!

Gister hebben we een mooie vaart gehad vanuit Helmond, spectaculaire landing. Lastig bij te komen en opruimen was gister echt een uitdaging maar het is gelukt.

Vanavond gaan we weer varen, weer erg veel zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:10

Handig Ricie! , scheelt een hoop irritatie en frustratie ..

Zag het op FB zag er netjes uit hoor ,wind weg is nu eenmaal landen waar je kan :) .

Je begint er lekker in te komen :))

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 18:28

Jaaa idd daar doe je niks aan. Moest nog slootje springen, vol in de brandnetels. Maar goed dat is ook een risico van het vak!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:38

Grappige foto met die apenballon :D

We hebben de vaart bij BAS geboekt. Wel prettig dat ze zoveel aanbid hebben door het hele land enz.
En begrijpelijk dat het meenemen van een camera voor eigen risico is ;)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:17

Camera mag idd normaal wel, maar idd op eigen risico.

Deze winter in Chateau d'oeux hoorde ik dat er toeristen van zinnens waren champagne + glazen mee te pakken in de mand.
En dan enkel voor hun tweetjes in mand van tien personen.
Daar heeft crew wijselijk stokje voor gestoken :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 11:23

Dat snap ik inderdaad wel. Denk dat je wel een beetje apart staat te kiiken als dat gebeurd. Maar ik vind het wel logisch.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:20

Samen uit samen thuis denk ik dan :)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:25

Wat dragen jullie meestal als je vaart in deze tijd van het jaar? Iets van een sweater of jack wel aangenaam is denk ik?
Ik ga trouwens in de avond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:27

Is wel warm onder de branders opzich, een vest of jack voor na de landing kan altijd . In principe in de lucht is het warm genoeg :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 13:44

Hebben de mensen die hier crewen het trouwens ook welleens als je vlak voor het opstijgen naast de mand staat dat je het voelt branden als n gek?

Ik heb soms het idee dat ik naast de mand onderhand levend sta te verbranden, man man man wat een hitte....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:48

Olga89 schreef:
Hier kwam ook laatst een ballon landen in ons land. Ze vlogen al wat lager om te kijken waar ze konden landen. Er stonden nog wat koeien buiten en de paarden net naast de stal.

Ze vroegen (schreeuwen) netjes of ze mochten landen of als we het niet wilden ivm de dieren dat ze verderop gingen kijken. De paarden en koeien waren rustig en ze zijn in het weiland het verste weg geland. Daarna nog een fles berenburg gekregen van hun als dank voor het landen en mochten onze gegeven achterlaten want na het seizoen werd er onder de landeigenaren een vaart verloot. Helaas niet gewonnen

Lijkt me super gaaf om ooit eens een vlucht te maken

Dat vind ik nou wel echt tof zeg, dat ze zo'n vaart verloten als ze in je weiland zijn geland!

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 14:11

Ja het is gaaf als ze zo een vaart verloten. Maar dan had je beter ons op je land kunnen hebben. Wij geven bij iedere landing een ballonvaart weg. Maar ook dat verschilt dus per bedrijf.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:14

Wat een leuke hobby! Ik heb zelf als kind wel eens een ballonvaart gedaan. Mijn vriend is er helemaal gek op. Wij wonen in Sint-Niklaas en zijn dus ook altijd van de partij op de ballonfeesten :) .

Dit jaar gaan we ook naar de balloonmeeting in Eeklo, mijn vriend was jarig en mag van mij nog eens een ballonvaart meemaken.

Leuk topic!

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 16:05

Ooh dat is wel gaaf! Ik moet nog steeds kijken welke meeting(s) ik heen ga. Eerst even afwachten hoe het met mn nieuwe werk zit.

Hopen dat je vriend heerlijk kan genieten van de vaart dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:17

Heb mijn eerste keer met een verbrande hoofdhuid meegevaren, brande lekker met opstijgen (de vrouwen kropen vast de mand in , zo extra lang de brander op mijn al verbrande hoofd . Hele dag vrijwilligers werk in de volle zo'n , mocht toen van de organisatie gratis mee varen)

Ook buiten de mand voel je het ook wel branden onder normale omstandigheden :j

Tof Lynn_noname! , Sint Niklaas staat nog op lijst met dingen die ik eens bezoeken wil .

De dag voor de Friese ballonfeesten gaan ook boeren varen waar het jaar ervoor geland is , zonder boeren kan je als ballonvaarder niks

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:24

Sint Niklaas en Eeklo ben ik/wij ook van de partij!

Vanavond gaan we ook weer mee :)

Heee Rebecca, kan je me even een pb'tje doen met je achternaam?
Leg t dan over pb wel uit.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:34

Grrrr net weer naar buiten moeten rennen om aan twee ballonvaarders met armgebaren duidelijk moeten maken dat ze sneller moeten stijgen. We zitten hier vlakbij een oplaatplaats en ze komen geregeld laag over de wei. Heel vervelend allemaal. Kunnen de paardenliefhebbers hier die deze hobby hebben, de ballonvaarders niet een beetje opvoeden? Kennen ze de gevaren niet of zijn ze gewoon nonchalant? Alternatief is dat ik mijn paarden op moet stallen, dat kan de bedoeling toch niet zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:52

Optiwolk schreef:

Heee [naam], kan je me even een pb'tje doen met je achternaam?

Spannend := , ik pb even haha

Niello waar woon je?

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:27

Rebecca schreef:
Optiwolk schreef:

Heee Rebecca, kan je me even een pb'tje doen met je achternaam?

Spannend := , ik pb even haha

Niello waar woon je?

Hoezo?