Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:21

Mag ik mee praten/lezen?

Mijn haar is nog niet op kont-lengte, maar al wel vrij lang, en het heeft een soort lelijke slag ( Had vroeger heel lang, krullend haar, nadat het kort is geknipt is het nooit meer mooi terug gekomen ), en het wilt ook nog weleens pluizen ( Ik heb ook aan de zijkanten van mijn hoofd van die baby krullen die mijn leven een stuk moeilijker maken door letterlijk rechtop te gaan staan en zo uitsteken als een soort duivelsoortjes :')

Eigenlijk moet ik ook hoognodig naar de kapper, maar ik heb een soort kappers angst opgebouwd in de loop der jaren.. ( Lelijk geknipt, per ongeluk rood geverfd, mijn haar nat sprayen en dan zeggen dat ik net een schaap ben )
Dus ik ben nog even in dubio.

Vooral de tips hier ga ik in de smiezen houden, zeker als er producten voorbij komen die pluis tegen gaat, zonder het haar zwaar te maken.
Ik was het nu 2 x in de week met andrelon shampoo/conditioner/masker en het gaat redelijk. Echter heb ik wel veel haar uitval.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:24

xxxmh schreef:
Britt_Sisi schreef:

[ [url=m/BVOHmj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze! Doe hier echt al een half jaar mee ofzo :)

En dat doe je op nat haar of droog haar?

Ik doe alleen verzorgingsproducten in nat haar behalve anti klit spray

Op de achterkant staat dat het op zowel nat als droog haar kan. Ik doe het verschillend. Hangt er vanaf of ik weg moet of niet. Ik heb het idee dat het op droog haar het beste werkt. Als ik het op droog haar doe verdwijnt ook mijn pluis meteen, bij nat haar niet!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 13:25

Sannens schreef:
Lau schreef:

Heel eerlijk, ik zou het afknippen. Ik vind het op een of andere manier erg onverzorgd ogen. En ik denk dat als er een stuk af is je gezicht ook meer tot leven komt. En ik snap dat een stuk eraf echt rot is. Maar denk echt dat het je uitstraling echt ten goede doet. Gewoon een stuk koeter, lagen en een model erin. En ik denk dat het dan veel behandelbaarder is.

Ik ken gelukkig al die problemen niet. Ik ben gezegend met mijn niet te dikke niet te dunne niet klittende haar waar ik alles mee kan.

Ik denk dat als je hier lagen inknipt dat je dan echt een piramidevorm krijgt...

*kruipt weer terug onder de meeleessteen, opzoek naar tips*

Klopt helemaal! Dan gaat het 'bol' staan..

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:25

Vraagje aan de meiden met dik, krullend haar, hoe doen jullie dat met naar de kapper gaan? Gaan jullie naar een speciale krullen kapper, of gewoon naar een 'normale' in de hoop dat ze raad weten met je krullen?
Ik had een vaste kapster die prima met mijn haar overweg kon, maar ze werkt nu helaas niet meer bij die kapperszaak en ik weet nu niet zo goed waar ik heen wil. Ik ben een beetje bang dat als ik een afspraak maak ergens bij een 'gewone' kapper dat ik dan iemand tref die net niet lekker krullen kan knippen en ze dus hetzelfde knipt als stijl haar en dat 't dan voor geen meter zit.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:31

Ik heb geen dik haar maar wel veel en lang.
Van een knot krijg ik standaard hoofdpijn en wassen zonder creme spoeling is een bos touw, borstelen als het nat is begin ik niet eens meer aan want wat een ramp al die klitten.
Ik herken dus wel een aantal punten.
Ik laat regelmatig de schaar erin zetten maar het groeit zo hard!

Ik vind de olie van keune echt super fijn!
En dat terwijl ik olie en haar altijd een ramp vond! Dus misschien een tip.
Afbeelding

in mn profiel staat een foto van mn haar als ik naast mn fjord zit

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:32

knippen. ik heb een flinke bos krullen en dat kwam tot mn billen. had maanden last van hoofdpijn als het droog was. de kapper heeft jaren geroepen nooit te knippen want dan zou ik een afro krijgen. Toch uiteindelijk tot mn schouders laten knippen en t zit geweldig, geen afro, geen hoofdpijn meer, bijna geen pluis, makkelijker te wassen echt een hele opluchting.

@nienkex ik heb 1 kapper die met mijn haar overweg kan en als zij weg gaat ga ik huilen. Als ik naar een ander zou gaan moeten ze van mij mijn haar nat knippen en kijk ik goed mee wat ze eraf mogen halen. ze kunnen me de pot op met adviezen want zo hebben ze me ooit een pony aangesmeerd.. zag eruit als een poedel. -O-

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:36

Koop een Tangele teezer! (of een namaak ook goed)
Ik kan echt niet meer zonder.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:36

Ik vind vooral het fohnen echt verschrikkelijk en bij mijn vriend is het met 1 x schudden droog. Daarbij kan ik weinig doen zonder pijn te krijgen want het trekt enorm als ik bijvoorbeeld een knot of hoge staart wil. Maar ik ben er wel super blij mee :D zou niet willen ruilen

Collega's vragen ook om de zoveel tijd weer of het geverfd is want in de zomer zitten er veel blonde plukken door
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-06-17 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:41

Hier hetzelfde. Lang, krullend pluizerig dik haar.
Basisstrategie: altijd ever en altijd in een knot (behalve bij het slapen). Eventueel halve staart of vlecht voor variatie maar nooit volledig los.
En ja mensen vinden dat zonde maar zij moeten er niet mee rondlopen en nee ik knip het niet (veel) korter. Punt 1: het moet in een knot kunnen, punt 2: hoe korter, hoe meer dan ik op een geelectrocuteerd schaap lijk.

Verzorging vind ik niet zo'n ramp meer als vroeger maar ben er dan ook heel makkelijk in geworden. Knot, 1 a 2 keer per week wassen inclusief cremespoeling en masker als ik het niet vergeet, nooit fohnen, enkel nat kammen met een grove kam, nooit borstelen,al te weerbarstige lok wordt er gewoon uitgeknipt en haar gaat steevast in laagjes. Laagjes zijn diy laagjes, tijdens wassen goed uitkammen, op de kop hangen (nja gewoon haar voor je laten hangen) recht afknippen en je hebt sort of laagjes.
Kapper zal het vast beter kunnen maar er zijn maar weinig kappers die echt handig zijn met krulpluishaar.

Zo blijven haar en ik vriendjes en kan het schitteren op een avondje uit.

SayaJones

Re: Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:48

Ik heb een tijdje 'conditioner only' geprobeerd, en opzich werkt het fijn!
Het is sowieso vriendelijker voor je haar, shampoo is agressiever dan conditioner.

Conditioner is ook gemaakt om je haar schoon te maken, dus doet inprincipe hetzelfde als shampoo doet alleen op een vriendelijkere manier.
Echter wordt het wel iets sneller vettig, is mijn beleving dan, dit was mijn drempel om er mee te stoppen. Ik was m'n haar max. 2x in de week, het liefst 1x.

Deze methode is wel heel erg geschikt voor krullen. Het pluist een stuk minder, aangezien je haar er ook veel minder droog van wordt :)

Ik wil ook nog steeds proberen om gewoon helemaal van de shampoo af te stappen en alleen met water te wassen.
Maar dat is zo'n lang process dat je haar daar aan is gewend, dat kan ik niet aan :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:51

F_Orumster schreef:
Jolien87, ik zou voor jou ook een wat ronder model laten knippen, en wat oliën gaan proberen.
Ik vind dat rechttoe rechttaan heel vaak log staan.

Verder ben ik jaloers op de bossen, ik zit aan medicatie om diffuus kaalheid te voorkomen.

De kapper knipt er inderdaad altijd een rond model in bij mij, aan de zijkanten kun je daar nog wel subtiel iets van terugzien maar op de foto was het ook weer hoog tijd voor een nieuwe knipbeurt. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:58

Ik werk in een Friethuys, no way dat ik shampoo-loos kan wassen. Ik was alleen mijn hoofdhuid met shampoo en de rest met conditioner. Anders ruik ik 3 dagen later nog steeds naar een kroketje. :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:02

Ik heb ook enorm dik en lang haar. Waarom ik het niet afknip? Heb ik een keer gedaan en had ontzettende spijt -O- Wel ga ik binnenkort weer doneren voor haarwens, dit wordt dan mijn tweede keer.

Ook al had ik mijn haart kort: het zat in een staart. Ik heb zo ongelofelijk hekel aan los haar.
Afbeelding
Niet een hele goede foto...

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:04

Nienkex schreef:
Vraagje aan de meiden met dik, krullend haar, hoe doen jullie dat met naar de kapper gaan? Gaan jullie naar een speciale krullen kapper, of gewoon naar een 'normale' in de hoop dat ze raad weten met je krullen?
Ik had een vaste kapster die prima met mijn haar overweg kon, maar ze werkt nu helaas niet meer bij die kapperszaak en ik weet nu niet zo goed waar ik heen wil. Ik ben een beetje bang dat als ik een afspraak maak ergens bij een 'gewone' kapper dat ik dan iemand tref die net niet lekker krullen kan knippen en ze dus hetzelfde knipt als stijl haar en dat 't dan voor geen meter zit.

Ik laat het altijd bij een krullenkapper knippen :j Jarenlang ben ik naar gewone kappers geweest, maar ik had vaak het idee dat ze niet precies wisten wat ze er mee moesten. Ze deden iedere keer wat anders :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:11

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:18

Ik ben al 13 jaar niet meer bij een kapper geweest. Ik knip het zelf. Voordeel van mijn krullen is dat een knipje links of rechts verkeerd niet opvalt. Ik kwam altijd teleurgesteld van de kapper terug. Dan wilde ik het met droog haar dag het nog onder mijn schouders kwam en dan gingen ze met hun spray en schaar aan de slag en was het altijd te kort.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:27

Oh wat een grappig topic. Zoveel herkenbaarheid. Ik heb enorm veel rn dik haar. Heb vorig jaar de onderkant geblondeerd en sindsdien heb ik ruzie met m'n haar. Draag het standaard in een knot. Afknippen wil ik niet want m'n hoofd is zo rond en groot als een watermeloen.

Was het ook heel slecht met elvive, maar merk verder geen verschil tussen euro shopper shampoo en een dure dus vind het wel prima zo. Verharen doe ik standaard al heel erg veel.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:33

Nienkex schreef:
Ik laat mijn haar knippen bij Cosmo, zijn er twee die het kunnen gelukkig.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:42

MarlindeRooz schreef:
SayaJones schreef:
Arganolie of pure kokosolie tegen pluis :)

Ja arganolie smeer ik er dus al in grote hoeveelheid in. Zelfs in droog haar haalt het weinig uit. :P

Ik heb geen dik haar, maar haf wel pluizend haar.
Ik heb 1-2 keer per week een masker gedaan met kokosolie.
Rijkelijk erin smeren en dan ca een uur of 2 tv kijken en naderhand douchen en 2-3 keer wassen met een beetje shampoo.
Daarna was kammen etc zonder problemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:43

Ik heb heel dik en veel haar met lichte slag. Geen echte krullen dus laat het niet knippen bij een krullenkapper, maar wel altijd bij Kinki Kappers of iets in die trant. Heb in de loop der jaren heel wat kappers gehad en heel veel wisten er echt geen raad mee. Heb me zo vaak laten aanpraten dat het uitgedund moest worden oid, terwijl het daar juist heel lelijk van wordt.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 14:52

Ik kom al sinds ik klein ben bij dezelfde kapper dus zij weten gelukkig onderhand wel hoe ze met mijn haar om moeten gaan haha.

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:00

Oh ik herken alles! Mijn haar is gelukkig de laatste tijd een hoop verbeterd door wat kleine veranderingen in mijn 'routine'

Hopelijk hebben jullie wat aan m'n tips :)

- zijden kussensloop ipv katoenen
- shampoo / conditioner zonder SLS, parabenen, siliconen etc
- pure kokosnoot- en arganolie
- tangle teezer
- zo'n plastic elastiekje wat lijkt op een soort ouderwets telefoonsnoer :+

Voor al m'n veranderingen:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Ik hoop dat ik nog meer tips tegenkom :)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:02

@Just_bo zeker weten dat je in de tussentijd niet naar de kapper bent geweest? :wow:

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:05

ben ik de enige die lang haar echt vies vind? ieuw......

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:06

connie64 schreef:
ben ik de enige die lang haar echt vies vind? ieuw......

Want...? :')