Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TinGu schreef:Nog even een misschien vreemde vraag: zijn jullie ook echt 'uit de kast' gekomen? Het lijkt mij zo om dit de wereld in te helpen, vooral omdat 'aseksueel' ook wel eens gebruikt wordt voor 'niet aantrekkelijk'. Of meld je dit alleen in een relatie?
Ik voel me altijd erg ongemakkelijk als mensen uitgebreid over sex en relaties gaan praten, aangezien ik dat niet over mee kan en wil praten. Maar hierover uit de kast komen voelt ook weer raar...
Palmera schreef:Heel interessant!
Maar, dan vraag ik me ook wat af.Vrouwen hebben een eisprong, dé tijd om kindjes te maken, en om dat wat gemakkelijker te laten verlopen heeft de natuur daar stevige zin in seks bij gegeven.
Zelfs ik, verre van a-seksueel en met een bijna hekel aan kinderen merk dat.
En een kennis van me is gedurende een week per maand niet te houden en de rest van de maand doet ze het gewoon niet.
Maar jullie dus helemaal niet? En als je nou een kinderwens hebt? Of bestaat die combi niet?
Palmera schreef:Ik zit hier toch nog even over te denken. Niet om kritiek te zoeken maar om het te proberen begrijpen.
Velen van jullie zeggen 'ik voel niets'. Maar die snap ik gewoon niet, want we hebben het over lichaamsdelen die uitgerust zijn met héél veel zenuwen.
Ik kan ook echt af en toe gewoon geen zin hebben. Als mijn vriend dat wel heeft kan hij zich flink uitsloven en hij weet dondersgoed hoe hij dat moet doen. En dan ga ik toch echt wat voelen, ondanks dat ik bij wijze van zware PMS heb, een complete rotdag heb gehad en moe ben.Hooguit duurt het langer omdat ik dan zo negatief ben.
Moet ik dus echt denken aan gevoelloos ofzo? Oftewel het maakt niet uit hoeveel aandacht eraan besteed wordt en op wat voor een manier, het blijft aanvoelen alsof er de hele tijd een vervelende vlieg op je neus landt ofzo? Gewoon vervelend.
Fenrir schreef:Palmera schreef:Ik zit hier toch nog even over te denken. Niet om kritiek te zoeken maar om het te proberen begrijpen.
Velen van jullie zeggen 'ik voel niets'. Maar die snap ik gewoon niet, want we hebben het over lichaamsdelen die uitgerust zijn met héél veel zenuwen.
Ik kan ook echt af en toe gewoon geen zin hebben. Als mijn vriend dat wel heeft kan hij zich flink uitsloven en hij weet dondersgoed hoe hij dat moet doen. En dan ga ik toch echt wat voelen, ondanks dat ik bij wijze van zware PMS heb, een complete rotdag heb gehad en moe ben.Hooguit duurt het langer omdat ik dan zo negatief ben.
Moet ik dus echt denken aan gevoelloos ofzo? Oftewel het maakt niet uit hoeveel aandacht eraan besteed wordt en op wat voor een manier, het blijft aanvoelen alsof er de hele tijd een vervelende vlieg op je neus landt ofzo? Gewoon vervelend.
Ik denk dat het niet zozeer om het fysieke gaat maar meer om het mentale aspect. Als iemand homo is, wil hij toch ook geen seks met een vrouw, ondanks dat hij het heus fysiek wel voelt als ze hem aan zou raken (of een lesbienne met een man).
Maar correct me if I'm wrong
unihorses schreef:Ik vraag me af vooral bij mensen die dit later hebben ontwikkeld in hor verre er niet een problemen is in de hormoon huishouding of dat er een onderliggend probleem is? Door heel veel onopgemerkte dingen kan je libido echt op nul liggen. sexdrift is echt iets oerlijks wat ieder zoogdier meekrijgt voor overleving en ik denken niet dat wij als mensen hier boven staan.
ilayda schreef:Kimbers schreef:Klaarkomen is ook voor mensen die wel gewoon seksueel zijn niet een vanzelfsprekend iets.
Hoezo is dat niet vanzelfsprekend ? Ik weet dat veel vrouwen niet klaar komen van penetratie maar wel gewoon van het voorspel enz. Dus als je een man hebt die weet wat hij doet is het zeker wel vanzelfsprekend.
Kimbers schreef:ilayda schreef:
Klaarkomen is ook voor mensen die wel gewoon seksueel zijn niet een vanzelfsprekend iets.
Hoezo is dat niet vanzelfsprekend ? Ik weet dat veel vrouwen niet klaar komen van penetratie maar wel gewoon van het voorspel enz. Dus als je een man hebt die weet wat hij doet is het zeker wel vanzelfsprekend.
Morris schreef:Wel denk ik, vinden de partners het niet vervelend 'dat ze even mogen'? Als je weet dat je wederhelft het niet leuk vind, lijkt me dat je geen plezier kan hebben en kan de man het dan beter zelf met de hand doen. Toch? Maar ik weet niet hoe mannen denken, en hoe empatisch zij zijn.
Morris schreef:Lastig hoor, een asexuele partner vinden lijkt me de enige optie.
Vroeg of laat, gaat het volgens mij toch wringen tussen sexueel en asexueel.
In mijn relatie moet alles kloppen, wat betreft emotie, gevoel, intimiteit. De fundering moet goed zijn, intimiteit en seks behoren tot de fundering.
Ik vind het super knap, dat ik hier lees dat partners van asexuelen er zich in schikken. Ik denk dan wel, hoe dan? Hoelang dan?