Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 13:42

Furrow schreef:
Maar de bank kan echt niet bij iemand aanbellen en eisen dat de post gesorteerd/bekeken wordt.
Volgens mij is zoiets zelfs niet wettelijk (maar ik ken er niets van).

Maar waarom met zo een schrik en zo een verleden laat je nog iemand een jaar en half in je huis? Ik vind dat doen en de dingen hier vertellen zo een contrast.
Ik hoop dat je er geen nare gevolgen van hebt!

Omdat ik het niet kon maken om hem terug te sturen naar zijn eigen provincie, dan had hij zijn baan op moeten zeggen.
En ik heb de relatie beëindigd, daarom vond ik dat ik dat niet kon maken.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 13:43

Rocamor schreef:
Maar waar kwam dan je post in die maanden dat jij niet in dat huis verbleef en hij wel?

Bij mij thuis, op het adres waar hij nog woonde. Ik haalde dat eens in de 2 weken op. Naïef van mij achteraf gezien.

Rocamor

Re: Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:44

Dus in die periode heeft hij ook genoeg info kunnen verzamelen als ie dat had gewild.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 13:44

Ik wil iedereen overigens bedanken voor alle reacties hoor!
Het is zoveel en kan vergeet soms op een reactie te reageren.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 13:45

Rocamor schreef:
Dus in die periode heeft hij ook genoeg info kunnen verzamelen als ie dat had gewild.

Yep, maar onze verstandhouding was toen nog redelijk goed. Dat veranderde echter heel snel toen hij een nieuwe vriendin kreeg.
Ineens werd me verteld dat hij uit het huis ging. Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:47

@mirriez . als je Ex nu weet waar je sportschool is, waar je uit eten gaat, waar je werkt ... niet zo fijn als er een aangfite loopt toch
Het adres van een prive rekening van iemand anders mee verhuizen is per definitie fout. Zoals je in dit topic kan lezen zijn er meerdere bankmedewerkers die hier gereageerd hebben.

Zou wat zijn. Ik heb een huis waar drie studenten wonen. mijn dochter, mijn pleegdochter en een vriendin.... als er eentje verhuisd en dat aan de bank doorgeeft moeten toch niet alle anderen automatisch meeverhuizen .. Dat is nml precies hetzelfde.

- Gaat de bevestiging van het verzoek om een adreswijziging nu ook naar het nieuwe adres van je vriend?
- Dit is absoluut een grote privacy schending , heel goed dat je daar een officiele klacht voor gaat indienen. Je bent vast niet de eerste die dit overkomt. En als iedereen zo laks is als de helft van de reageerders hier komt er nooit een eind aan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:48

Ach als zijn nieuwe vriendin zich net zo ergert aan de ex van haar vriend (jou dus) als destijds de nieuwe vriendin van mijn ex, dan gooit ze zelf al jouw "troep" in de vuilnisbak.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 14:01

MariekeB schreef:
@mirriez . als je Ex nu weet waar je sportschool is, waar je uit eten gaat, waar je werkt ... niet zo fijn als er een aangfite loopt toch
Het adres van een prive rekening van iemand anders mee verhuizen is per definitie fout. Zoals je in dit topic kan lezen zijn er meerdere bankmedewerkers die hier gereageerd hebben.

Zou wat zijn. Ik heb een huis waar drie studenten wonen. mijn dochter, mijn pleegdochter en een vriendin.... als er eentje verhuisd en dat aan de bank doorgeeft moeten toch niet alle anderen automatisch meeverhuizen .. Dat is nml precies hetzelfde.

- Gaat de bevestiging van het verzoek om een adreswijziging nu ook naar het nieuwe adres van je vriend?
- Dit is absoluut een grote privacy schending , heel goed dat je daar een officiele klacht voor gaat indienen. Je bent vast niet de eerste die dit overkomt. En als iedereen zo laks is als de helft van de reageerders hier komt er nooit een eind aan.

Ze hebben direct na mijn telefoontje mijn adres weer naar het juiste adres aangepast.
Ik hoop niet dat er een bevestiging die kant op gaat en dat geloof ik ook niet. En hoop ik niet haha.

Je verwoord inderdaad mijn gevoelens en ideeën er over. :j

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 14:02

Rocamor schreef:
Ach als zijn nieuwe vriendin zich net zo ergert aan de ex van haar vriend (jou dus) als destijds de nieuwe vriendin van mijn ex, dan gooit ze zelf al jouw "troep" in de vuilnisbak.

Ik hoop het!! :D Maar het is bij mijn ex-schoonvader terecht gekomen. Mijn ex heeft zich daar wel ingeschreven, maar woont bij de ouders van zijn nieuwe vriendin in.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:03

Heb jij je moeten legitimeren voor het wijzigen van je adres?

Nou hopelijk denkt je ex schoonvader ook: "MOet ik hiermee? weg ermee!!!"

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:05

De meeste banken vragen regelmatig om te bevestigen dat je gegevens nog juist zijn. Als jullie als 'samenwondend' in hun systeem stonden, en als jij bevestigend geantwoord hebt op de vraag of de gegevens nog juist waren, dan vrees ik dat je hen niet veel kan maken.
Jammer dat het zo gegaan is, maar best je gegevens nu correct doorgeven, duplicaten vragen van de bankuitreksels en je verder niet teveel zorgen maken.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:08

MariekeB schreef:

Ik ben het er mee eens dat dit geen handige gang van zaken is, en dat het verstandig is hierover een klacht in te dienen, om de bank erop te wijzen dat ze de procedure moeten veranderen. Ik denk alleen dat je met een rechtszaak of eisen dat ze de post voor je gaan halen niet ver komt.

Daarnaast zie ik echt wel een kans dat er dus een brief is gekomen waarin staat vermeld dat ts haar post meeverhuist, maar dat ts deze brief nooit te zien heeft gekregen. Naar, maar niet de schuld van de bank. De bank kan toch ook niet weten dat ts niet in het huis woont en haar post dus mogelijk niet krijgt of ergens anders wil ontvangen?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:17

Myfairytale schreef:
Furrow schreef:
Maar de bank kan echt niet bij iemand aanbellen en eisen dat de post gesorteerd/bekeken wordt.
Volgens mij is zoiets zelfs niet wettelijk (maar ik ken er niets van).

Maar waarom met zo een schrik en zo een verleden laat je nog iemand een jaar en half in je huis? Ik vind dat doen en de dingen hier vertellen zo een contrast.
Ik hoop dat je er geen nare gevolgen van hebt!

Omdat ik het niet kon maken om hem terug te sturen naar zijn eigen provincie, dan had hij zijn baan op moeten zeggen.
En ik heb de relatie beëindigd, daarom vond ik dat ik dat niet kon maken.

Als hij mij bedreigd had dan had hij toch mooi terug kunnen gaan of een andere oplossing zoeken. Sorry dat snap ik echt niet.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:50

Myfairytale schreef:
MariekeB schreef:

Ze hebben direct na mijn telefoontje mijn adres weer naar het juiste adres aangepast.
Ik hoop niet dat er een bevestiging die kant op gaat en dat geloof ik ook niet. En hoop ik niet haha.

Je verwoord inderdaad mijn gevoelens en ideeën er over. :j

Ik zou heel snel weggaan bij deze bank! Een adreswijziging Is zeer gevoelige informatie en dus na 1 fout gaan ze een adres veranderen zonder verificatie. Dit kan echt niet.

Edit: kun je me de naam van de bank pb'en? Ik ben opzoek naar een nieuwe en deze gaat hem dus echt niet worden!
Laatst bijgewerkt door Iinge_ op 07-06-17 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:55

Via internetbankieren kan heel veel tegenwoordig. Blijkbaar stonden de instellingen weldegelijk zo want er komt geen persoon te pas aan wijzigingen in het internetbankieren. Ik vind dat er wel heel snel conclusies over de bank getrokken worden zonder dat we hun kant, systemen, reacties en voorwaarden weten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:30

ingedebruijn schreef:
Via internetbankieren kan heel veel tegenwoordig. Blijkbaar stonden de instellingen weldegelijk zo want er komt geen persoon te pas aan wijzigingen in het internetbankieren. Ik vind dat er wel heel snel conclusies over de bank getrokken worden zonder dat we hun kant, systemen, reacties en voorwaarden weten.

Ik vind dat er heel terecht conclusies getrokken worden. Zelfs al komt er geen handtekening of id controle aan te pas, zelfs dan heeft een bank een zorgplicht. Ze zullen moeten zorgen dat dit niet zomaar mag gebeuren. Staat zo te lezen geen enkele verzekering of rekening op gezamenlijke naam, dan mogen die ook niet gewijzigd worden zonder toestemming van de rekeninghouder of verzekeringsnemer.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:46

Tjah, ik heb bij een verzekeraar gewerkt, als die hetzelfde systeem heeft als de bank kan het verhuizen heel snel gaan :o

Je voert een nieuw adres in, ziet alle bewoners van het oude adres staan, dan komt de vraag: iedereen verhuizen en als je dan te snel klikt (op ja) dan is iedereen van hetzelfde adres verhuisd.

Niet handig maar kan gebeuren.
Vaak heeft iemand wel door dat dit niet klopt en wordt het meteen opgelost, voor de klant het uberhaubt door heeft.
Maar als jou ex heeft aangegeven dat hij verhuisd gezamenlijk met de andere gezinsleden (en per ongeluk iets te veel aanklikken is zo gebeurd) dan kan de bank dat makkelijk doen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:56

Tuurlijk de bank heeft de zorgplicht maar als dit een aangevinkte optie is in het internetbankieren, dan is dat de verantwoordelijkheid van de klant zelf.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:00

ingedebruijn schreef:
Tuurlijk de bank heeft de zorgplicht maar als dit een aangevinkte optie is in het internetbankieren, dan is dat de verantwoordelijkheid van de klant zelf.

Ook bij een gezamenlijke rekening hoort dit niet te kunnen. Dus dit hoort geen optie te zijn.

Daarbij, Ts en haar ex hadden geen enkele gezamelijke rekening of iets. Dan hoort dit al helemaal niet te kunnen. Technisch niet, en wettelijk niet!

Dit kan alleen bij kinderen onder 18 als je als ouder geregistreerd staat, en ook hier is dat niet het geval.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:03

Nee daarom is het raar dat het via het internetbankieren gebeurd is. Dan heeft hij namelijk toegang gehad. Vandaar mijn vraagtekens en reden dat ik niet gelijk naar de bank wijs.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:08

Al zou dat zo zijn, dat ze telefonisch een adreswijziging doorvoeren vind ik vreselijk. Daar kan enorm veel fraude mee worden gepleegd en bij een goede bank gebeurt dat niet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:16

Iinge_ schreef:
Al zou dat zo zijn, dat ze telefonisch een adreswijziging doorvoeren vind ik vreselijk. Daar kan enorm veel fraude mee worden gepleegd en bij een goede bank gebeurt dat niet.

Ik heb het niet over telefonisch.. over internetbankieren. Daar moet een klant voor inloggen. Telefonisch wijzigen lijkt mij ook niet de bedoeling. Als ik alles goed gelezen heb, was dat hier echter ook niet van toepassing.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:22

ingedebruijn schreef:
Iinge_ schreef:

Ik heb het niet over telefonisch.. over internetbankieren. Daar moet een klant voor inloggen. Telefonisch wijzigen lijkt mij ook niet de bedoeling. Als ik alles goed gelezen heb, was dat hier echter ook niet van toepassing.

Ik las net dat ze na een boos telefoontje direct het adres hebben aangepast. Dus alweer iets wat niet zou moeten kunnen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:14

Daar zal de bank dan ook een beleid in voeren. Wellicht konden ze dit adres terug herleiden.. dan zou het best kunnen dat dit telefonisch geregeld kan worden.

Nogmaals.. we weten het bankbeleid niet. De reacties en redenen van de bank niet dus om nou op basis van een verhaal van 1 kant zulke uitspraken te doen.. nee.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:16

Dit is dan een bank waarbij het misgaat, het is handig om ook eens te kijken of je ex zich heeft uitgeschreven bij de gemeente, dit gaat ook nog wel eens mis.

Een bekende van me kwam na haar scheiding ergens te wonen waar het aanmaningen regende... het bleek dat een wanbetaler lukraak haar adres als zijn woonadres had opgegeven. Zelfs de sociale dienst (ze zat toen in de bijstand) probeerde haar als fraudeur weg te zetten, omdat ze zogenaamd samen woonde... Nu kwam dat dus door een volslagen onbekende, maar wie weet heeft je ex zich vergeten uit te schrijven bij de gemeente en loop je het risico op rekeningen van je ex.