Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:01

noviceh schreef:
Geen idee of deze al voorbij zijn gekomen, maar ik zweer erbij. Comfortabel, hip (vind ik...) en in allemaal verschillende kleuren te verkrijgen. Ideaal voor de zomer!

[ [url=m/y6uWNv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Top, waren volgens mij nog niet voorbij gekomen zo iets zoek ik eigenlijk wel ...
bij welke winkel keten te koop (om te passen/testen....)

Groet Karin.

tiwi1969

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:18

Leuk topic en ik zie al heel veel leuke modelletjes voorbij komen.

Ik zweer eigenlijk bij FitFlops, lopen heerlijk en zijn ook in wat chiquer design verkrijgbaar. Nadeel is dat je het flip-flop geluid altijd hoort bij het lopen.
In juli trouwt mijn broer en daar kan ik dus echt niet op slippers heen, dus ik ontkom er niet aan om een "elegant" sandaaltje te kopen. Probleem daarbij is dat ik een staalplaat in mijn voet heb op mijn grote teen gewricht met schroeven aan de bovenkant.
Alle bandjes die daar overheen gaan drukken op de schroeven en geven blaren/wondjes.
Ik zoek dus netje sandaaltjes die comfortabel lopen, voldoende steun bieden met verstelbare bandjes bij de tenen en maximaal 2 cm hak. (meer kan niet door het vastzetten van mijn teen)
Teva's en Wolkies zijn eigenlijk niet netjes genoeg voor een bruiloft dus liever iets eleganters, al denk ik dat ik na de bruiloft meer plezier heb van een stoere stapper.

Mijn teen;
Afbeelding

Iemand daar een idee voor?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:24

Ik weet dat Teva ook elegantere modellen heeft :j
Moet natuurlijk dan net wel je ding zijn. Ik weet niet wat je verder zoekt qua uiterlijk, dan kan ik misschien even met je mee proberen te kijken bij andere merken :D
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:50

tiwi1969 schreef:
Leuk topic en ik zie al heel veel leuke modelletjes voorbij komen.

Ik zweer eigenlijk bij FitFlops, lopen heerlijk en zijn ook in wat chiquer design verkrijgbaar. Nadeel is dat je het flip-flop geluid altijd hoort bij het lopen.
In juli trouwt mijn broer en daar kan ik dus echt niet op slippers heen, dus ik ontkom er niet aan om een "elegant" sandaaltje te kopen. Probleem daarbij is dat ik een staalplaat in mijn voet heb op mijn grote teen gewricht met schroeven aan de bovenkant.
Alle bandjes die daar overheen gaan drukken op de schroeven en geven blaren/wondjes.
Ik zoek dus netje sandaaltjes die comfortabel lopen, voldoende steun bieden met verstelbare bandjes bij de tenen en maximaal 2 cm hak. (meer kan niet door het vastzetten van mijn teen)
Teva's en Wolkies zijn eigenlijk niet netjes genoeg voor een bruiloft dus liever iets eleganters, al denk ik dat ik na de bruiloft meer plezier heb van een stoere stapper.

Mijn teen;
[ [url=m/KfpgDj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand daar een idee voor?

Gewoon platte schoentjes doen, wanneer jij op hakjes gaat krijg je de druk op de voorvoet en dat lijkt me niet fijn met die ijzerhandel in je teen. Gewone flatjes oid is ook best wel leuk en kan prima onder een jurkje.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:57

Als je goed kijkt zie je dat mijn grote teen iets omhoog is gezet, jubelteen, daardoor loop ik het beste op een schoen waarbij de hak iets hoger is dan mijn voorvoet en kan ik beter afwikkelen dan wanneer de teen recht was vastgezet.

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:11

Dit jaar heb ik sandalen gescoort die echt super fijn zitten. Mijn doel was om sandalen mee te nemen met dit keer dikkere zooltjes, en hoopte het hier beter op uit te houden. En jawel, ik ben er heel florance mee doorgelopen, 0 problemen!! Gewoon bij de VanHaren... :') Ik ben zelf ook nog steeds een beetje verbaasd. Ik heb ze in het zwart, ze zijn er ook in beige of roze.

https://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/home ... nInList=14

Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:12

benangelique schreef:
Pallatin schreef:
Ik heb deze, van Panama Jack, ze lopen erg fijn, maar zijn toch best elegant

http://www.sarenza.nl/panama-jack-dori- ... #ectrans=1

Jouw schuld. Nu heb ik deze besteld

:D :D leuk!

Ik heb vroeger teva's gehad, liepen zalig,maar man, wat waren die lelijk...moet eerlijk zeggen dat ik die nieuwe teva's hier in het topic toch nog steeds niet mooi vind...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:13

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:17

tiwi1969 schreef:
Die zijn leuk! Ik heb ze in de winkel gepast, maar helaas komt mijn voet niet onder de voorste band.

Het is wel even een kunst om ze aan en uit te trekken... :o
Je voet blijft inderdaad gauw steken bij de eerste rand, gaan staan helpt al veel.
Eenmaal aan dan sluiten ze heerlijk om je voet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:20

DkimmelieD, die heb ik ook gepast en zaten wel lekker ja, maar ik heb van die korte onderbenen en door die bandjes leken ze nog korter.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:30

DkimmelieD schreef:
Dit jaar heb ik sandalen gescoort die echt super fijn zitten. Mijn doel was om sandalen mee te nemen met dit keer dikkere zooltjes, en hoopte het hier beter op uit te houden. En jawel, ik ben er heel florance mee doorgelopen, 0 problemen!! Gewoon bij de VanHaren... :') Ik ben zelf ook nog steeds een beetje verbaasd. Ik heb ze in het zwart, ze zijn er ook in beige of roze.

https://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/home ... nInList=14

[ Afbeelding ]

Die pasten mij niet..
Ben gisteren thuis gekomen met anderen daar vandaan.

Was niet van plan nieuwe te gaan kopen, maar mijn oude zat voor ik het bos in ging maar 1 scheurtje in zool, toen ik terug kwam na half uurtje zagen ze er zo uit... (totale desintergratie :+ :Y) maar waren ook al 10+ jaar oud) had ik anderen met hakje gepakt (kan ik momenteel niet zo heel goed op lopen, best wel veel hak) was bandje daarvan stuk.

Afbeelding

Bij van haren (let wel, ik heb nooit zoveel keuze, heb maat 42 a 43, dus dan is keuze zeer beperkt)
Deze hebben minimal hakje. Waren net geen 20 euro.
Afbeelding

En voor onder jurkjes en rokjes (dan is hakje toch net iets leuker, klein hakje, maar deze zitten alsof ze geen hakken hebben zo zalig) bij de Nelson, ze hadden nog mooiere, maar die waren onbetaalbaar. (hadden iets minder hak, maar waren me echt te duur) Deze vond ik al gruwelijk duur met net geen 60 euro.
Moest iets hebben dat EN lekker loopt EN er nog redelijk elegant uitziet EN dusdanig stevig is (dus niet van die hele dunne spagetti bandjes dat het een keer hond uit laten overleefd)
Afbeelding

Denk overigens dat geen van beide modelletjes de 10+ jaar gaat halen van dat andere paar..
Heb ook nog hele verstandige sandalen, die zijn prima onder spijkerbroek, maar vind ik onder rokjes of zo echt geen potje...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:40

Kijk eens bij Intersko.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:52

Mavelle schreef:
Maar is zo'n rubberen voetbed nou fijn? Dat neemt toch geen zweet op ofzo. Of zeg ik nu iets geks?

Dat model, die Tirra van Teva, heb je dus ook in leder variant met lederen bandjes en voetbed. Ik vind dat heerlijk, juist vanwege het zweten. Want ja open of niet, ik ben erg gevoelig voor zweten en ga dus glijden in die rubberen zolen helaas.
luuntje schreef:
Zitten best aardige sandalen tussen.

Ik wil bandjes die voor en achter versteld kunnen worden en niks tussen mijn tenen.
Zeer smalle voeten en anders glij ik door de schoen heen.
Denk dat ik Teva ga bestellen. Orthopedische warme sandalen heb ik maar zijn nu echt te warm.

Ik zweer bij mijn Teva's maar ik heb absoluut geen smalle voet. Juist eerder een brede voet, schoenen zijn voor mij al snel te smal. Ik vraag me dus af of Teva geschikt voor je is als je een smalle voet hebt. Heb je geen winkel in de buurt zoals Bever zodat je gewoon eens kan gaan passen?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 19:56

Wouw, wat een hoop tips! Ik denk dat ik gewoon echt niet heel erg van de sandalen ben. Vandaag met een vriendin bij Zalando wel teva's besteld om ze eens te passen, maar ik denk toch dat ik ze weer terugstuur. Ik dacht dan maar twee paar. Een paar lelijke waar ik goed mee kan lopen voor de vakantie (daar ken ik toch niemand) en voor werk mooie die niet per se heel lekker hoeven te zitten. Maar ik zit er net weer naar te kijken en vraag me af wat me bezield heeft.

Edit: als ik jullie zo lees ben ik misschien wel wat te dramatisch erover :o

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:01

ik heb alleen maar teva. Kan niets anders aanhebben. Ben zeer allegisch voor de meeste stoffen waar schoenen en sandalen van gemaakt worden. Teva s zijn de enige waar ik geen eczeem van krijg. (en dat is niet een beetje maar zo erg eczeem dat je in het ziekenhuis komt te liggen) Nee niet de mooiste maar wat ben ik blij dat de teva s bestaan! En ja ver mee wandelen kan er ook mee want wat zitten ze fijn!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:05

Hahaha herkenbaar Ceffyl :') Ik had de zoektocht eigenlijk vorig jaar al opgegeven maar heb toch even dit topic doorgespit. Voor mij nu ook definitief de conclusie dat er geen mooie sandalen bestaan :')

Ik loop 's zomers veel op toms (de dichte variant), op slippers of voor een feestje of onder een mooi jurkje op sleehakken. Of gewoon op nikes, die draag ik met liefde jaarrond.
Ik heb trouwens twee paar slippers van O'neill. Die hebben best mooie slippers die ook nog aardig comfortabel lopen. Ik kan er in elk geval prima een dag op rondlopen.

Die sandaaltjes van toms vond ik ook nog het mooist, misschien dat ik die nog eens ga passen. Dat wordt de laatste kans voor de sandaal dan :P

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:22

Smaken verschillen, dat is wel weer duidelijk :D . Ik houd van al mijn sandalen, maar mooie 'gewone' schoenen? Die vind ik dan weer bijna onvindbaar. Zodra het ongeveer 15C is, gaan mijn dichte schoenen praktisch achter slot en grendel. Ik houd vooral van mijn (niet oma-achtige :') ) ecco en jenny by ara sandalen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:35

Mijn conclusie, ook na het doorspitten van dit topic, is dat ik maar gewoon weer ga wachten tot ik mijn dichte laarzen over een half jaar weer aan kan trekken. Ik vind de meeste sandalen en zomerschoenen gewoon echt 3x niks :')

Elke keer dat ik naar stal ga verheug ik mij op de ariats die ik dan aan kan trekken, in de winter mijn dr. Martens, en in de zomer baal ik gewoon als een stekker dat ik geen leuke schoenen heb om aan te trekken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:17

missfalki schreef:
Top, waren volgens mij nog niet voorbij gekomen zo iets zoek ik eigenlijk wel ...
bij welke winkel keten te koop (om te passen/testen....)

Groet Karin.

Uuhhmmm....ja, dat is een goeie! Spanje? Althans, daar komen de mijne vandaan. Google eens op 'avarcas' dan vind je wel wat. Ze vallen kwa maat precies goed, zijn niet (te) warm en door het leer vormt het naar je voet.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:37

Al eens sandalen/slippers van Ipanema gepast? Zitten mij echt heerlijk en zijn ook niet van die lompe dingen.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:41

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:11

missfalki schreef:
Vanwege evenwichtsklachten heb ik vooral sandalen nodig die bij de tenen dicht zitten, in verband met balans houden, maar loop alleen goed op wolky's, die erg omsloten zijn :( zoek eigenlijk zoiets als onderstaand, misschien bokkers tips voor merken ...
(En de teva slippers/sandalen krijg ik niet aan zonder duizelig te worden te lang voorover om de bandjes goed "aan" te krijgen.... :roll: )

http://www.spirit30veiling.nl/dames-201 ... p-682.html

Groet Karin.

Ja, deze zijn leuk, dan zie je mijn lelijke tenen met kalknagel ook niet :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:20

fleur_yen schreef:
https://m.zalando.nl/reef-teensandalen- ... 2-o11.html

Zoiets? De teenslippers van reef lopen altijd wel fijn :j en een stuk vrouwelijker dan teva's en sketchers :o

Die zijn prachtig maar 0 voetbed, platte harde zolen als ik de foto goed beoordeel en zo'n dingetje tussen je tenen. Bij mij 3 zaken waarom ik er niet de hele dag op lopen kan.

Hopelijk via dit topic wat leuks te vinden, stijl en uiterlijk van bovenstaande vind ik prachtig, maar ja moet wel functioneel zijn.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:42

Ik heb de hoop opgegeven en ipv sandalen meer open 'gevlochten' ballerina's gekocht. Moet zeggen dat dit topic mijn eerdere conclusie voornamelijk bevestigt :+

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:46