Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:37

Ik heb 2 setjes maat 44. 2e hands. Voor de rest 50 en 56. Mocht dat te klein zijn dan moet iemand maar ff thuis wat anders ophalen. Ga er van uit dat 1 van de 3 maten wel past. Heb geen idee wat het geschatte formaat nu is. Over 2 weken beginnen de extra groei echo's dus dan hoor ik het vast wel

Britt

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:52

Hier klopte het ook. Verwachting was een heel gemiddeld kind, rond de 7 pond; hij was 3860 gram met de geboorte, op 40+2. Ik had wel een flinke buik, maar de VK gaf ook steeds aan dat hij plek zat had. Dat kon ik ook voelen, want hij bewoog flink tot aan het eind!
Ik had voor de zekerheid één pakje mt 44, die kon natuurlijk gelijk naar zolder := hij zit nu net richting 62, met 11 weken.

Nijntje vind ik nog wel leuk soms, mits het niet schreeuwerig is, maar van Woezel en Pip krijg ik jeuk := Ik heb liever stoere kleren, waar best illustraties op mogen staan, zolang het geen Disney is oid..

Afbeelding
Deze trui heb ik vorige week voor m gekocht, die kon nog nét vond ik. Maar die zal voor jullie alweer te veel zijn :D

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:00

Leuk ik lees ook mee! Hier ook fan van merkjes :D. Wij hebben vooral Feetje en Noppies en af en toe Hema, daar haal ik de rompers wel weg.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:07

Leuke trui britt!

Ik heb niet echt een smaak geloof ik. Ben ook een rund in combineren. Nul gevoel voor stijl, jammer voor mezelf en voor mijn kind :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:11

@jes: tape a l'oeil en Okaido zijn ook erg leuk!

Hema heb ik best wat van gekregen van familie uit Nl maar veel daarvan stond voor geen meter omdat het allemaal veel te breed was. :=
Ze heeft nu een nog Hema pyama maat 62 aan. Het is dat die tekort word maar qua breedte zit hij eindelijk mooi :') (kind is 11 maanden := )

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:24

Hier ook een smal lang meisje niet altijd handig, meeste kleding is te breed toch heeft Hema er weleens wat bij zitten.
Dit is ook een favoriet op dit moment, van Kik Kid, fijn stofje en mooi smal.
Afbeelding
Foto is helaas wat overbelicht.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 21:35

Hema is hier echt drama. Broekjes zoveel te wijd. Heb nu wel een leuk blauw jeans achtig blousejurkje van Hema. Die is echt leuk.
Maar vaak vind ik de kleuren van Hema net niet mijn smaak.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:42

Ik ben niet perse erg van de kleertjes maar vraag me wel oprecht af hoe jullie die guppen zo ver krijgen om te dragen wat jullie leuk vinden.
Mijn dochter wad met 18 maanden al stellig in of ze iets aan wilde of niet en nu met 3 jaar zoekt ze altijd haar eigen kleding uit wat het liefste blauw met blauw is :+
Als ik iets koop dat ze niet mooi vind dan trekt ze het gewoon weer uit.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:47

Lotte is nu 3 maar die draagt eigenlijk alles wel. Soms moet ze perse een Frozen shirt aan, maar ik kan altijd wel vrij goed met haar overleggen en dan mag ze die naar de PSZ aan bijv.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:49

Van hema koop ik eigenlijk alleen de rompers. Nu voor ons derde kindje ook weer een hele voorraad stretch rompertjes ingeslagen <3 De jongens hebben bijna ook alleen maar ondergoed met bijpassende hemdjes van Hema, vallen mooi smal en blijven keurig ook na veelvuldig wassen.

Ik leg de kleding s'avonds gewoon al klaar voor de volgende dag. Oudste zoon (8) komt nu op de leeftijd dat hij soms wel voorkeuren heeft, dus dan geef ik hem de keuze tussen twee verschillende setjes. De jongste (4) doet precies hetzelfde haha. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:00

Hier maakt het gup niet uit wat we hem aantrekken. Krijgt ook geen keuze trouwens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:08

Ik hoef ook al even niet meer echt aan te kleden. Met ruim 1 jaar deed ze voor het eerst zelf sokken aan en sindsdien vind ze dat ze dat allemaal zelf kan. Dus als ik nog in de badkamer ben heeft ze alles al uitgezocht inclusief sokken is ze al half aangekleed.
Ze weet ook precies wat er die dag met haar haar moet (speltjes of staartjes en welke speltjes en welke elastiekjes).
Ik ga daar echt geen strijd over aan, vind het juist super dat ze zo zelfstandig is.
Maar vorig jaar dus 1 keer de fout gemaakt om iets te kopen zonder te laten zien en dat is nooit gedragen.

50% bij ons is 2e hands en de rest C&A (meestal jongens kleding) en wat HEMA.
We zitten op maar 110 tot 116 op het moment (in Feb 3 jaar geworden).

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:08

Dat is denk ik ook wel een groot verschil tussen jongens en meisjes. Zelf wilde ik ook vanaf 3 jaar bepalen wat ik aantrok (de meest vreselijke combinaties := ), terwijl mijn man het bijvoorbeeld nog steeds wel prima zou vinden als ik zijn outfit zou klaarleggen iedere ochtend _O-

Kiezen tussen twee setjes schijnt wel goed te kunnen helpen toch? Zodat ze wel keus hebben, maar binnen bepaalde kaders.

Roepers heb ik ook veel van de Hema idd. We hadden hier een Hemarkt vestiging zitten die er mee ging stoppen, dus alles was al in de aanbieding en dan nog eens 1+1 gratis. Dus enorm veel ingeslagen toen, was bijna voor niks.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:16

Tussen 2 setjes kiezen heeft lang gewerkt zolang ze nog in een ledikant sliep :j

Nu kan ze zelf uit bed en is het zo dat als ik wat klaar leg en het bevalt niet dan legt ze het gewoon keurig terug en pakt wat anders.

Wel is ze gevoelig voor 'dat is te koud' of 'te warm' en als ik zeg: 'dat staat niet mooi bij elkaar' dan pakt ze meestal ook wat anders. Dus voor gek lopen doet ze niet.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:18

Hier mag ze wel kiezen uit 2 setjes. Schoenen mag ik niet bepalen :')

Gisteren had ze haar zwarte regenlaarzen van de zara aan met een jumpsuit :') mijn dochter is bijna 5.

Overigens valt hema voor jongens veel beter vind ik. Mijn dochter pastte daar ook nooit iets van. Mijn zoontje weer wel. Was zelf nooit zo van de hema. Maar tegenwoordig vind ik het wel heerlijk makkelijk. Niet met 2 kinderen shoppen. :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:24

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:27

Mijn dochter past zelden goed in meisjes kleding, ze heeft een heel lang bovenlichaam (bovenkleding 110-116, broeken 98-104). Jurkjes vallen dus ook heel kort bij haar.
Echter nu zo'n shirt gekocht waarbij je een plaatje kan veranderen door de lovertjes omhoog of omlaag te schuiven. Ik vind hem nogal bijzonder (lelijk) maar papa en dochter samen uitgezocht :D

Dinsdag sandalen gekocht en daar kwamen we ook weer bij de jongensafdeling uit: veel practischer en betere pasvorm om een vage reden.
Schoenen passen doet ze keurig. Netjes even heen en weer lopen en als ze niet lekker zitten trekt ze ze weer uit en en zitten ze goed dan zegt ze: kom mama 'talen' :')

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:31

lieveli schreef:
Tess, jij bent mijn hoop in bange dagen. Ik schijn ook groot te fokken, maar mijn leukste pakjes zijn maat 50. Zodra het kind mag komen ga ik die pizza eten die op facebook rondgaat, waar je spontaan van gaat bevallen. Hoppa. Moet. Maat. 50. Passen.

Ons mannetje was 4180 gram. Die heeft toch echt nog wel een tijdje in maat 50 gepast :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:57

lizy29 schreef:
@jes: tape a l'oeil en Okaido zijn ook erg leuk!

Hema heb ik best wat van gekregen van familie uit Nl maar veel daarvan stond voor geen meter omdat het allemaal veel te breed was. :=
Ze heeft nu een nog Hema pyama maat 62 aan. Het is dat die tekort word maar qua breedte zit hij eindelijk mooi :') (kind is 11 maanden := )

Heb toevallig laatst bij beide gekocht voor de kinderen, maar zit hier 50km vandaan :=
Eerste schoentjes voor A bij Okaido gekocht, ze zijn zo lief <3

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:33

Ze hebben beiden een webshop O:)

Disney geeft mijn schoonmoeder ons graag maar het valt kort en breed dus het staat echt niet mooi. Tegen de tijd dat lengte past, kan ze er in de breedte nog 3 keer in, is de breedte goed is een shirtje een croptop met korte mouwen geworden :=

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:13

Ssssttt Lizy :')

Ik heb net hier wat unisex besteld:
https://www.mothercare.com
Dat we twee jaar geleden in Engeland waren daar ook spul gekocht, mooie kwaliteit :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 09:29

Maat 50 past vaak wel hoor :) tenzij je echt een reus van bijna5kg gaat baren :')

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:37

bij ons een tweeling onderweg, en hoewel ik pas op 15 weken zit, hebben ze al een kledingkast vol. M'n moeder en zusje vermaken zich met shoppen geloof ik....
Wat pakjes van de Prenatal, maar vooral Franse merken.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:38

Blijft toch jammer dat het blijkbaar nagenoeg onmogelijk is om voor de geboorte correct in te schatten hoe groot het kindje is. Hier kon maat 50 en 56 direct terug in de doos omdat beeb idd 5 kg bleek te zijn (terwijl 3500 ingeschat was). Manlief snel om wat maatjes 62 gestuurd :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:50

Hier kwam het wel aardig uit, 57 centimeter en ruim 8 pond met 39 weken. Hij groeit ook hard want nu met 4 weken al tegen de 12 pond. :') Maat 50 ging gelijk al niet en 56 1,5 week ongeveer.

Ik vind juist dat er heel veel leuke dingen voor jongens te koop zijn! En ik hou absoluut niet van die piemelige dingen met nijnen en woezels, wezels en weet ik veel. :n

Ga zo lekker shoppen voor m'n grote vriend <3