.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:23

Gillbo schreef:
Is het misschien een idee om eens met een praktijkondersteuner te praten via de huisarts

Een praktijkondersteuner? Wat houd dat precies in? :P Nog nooit van gehoord haha

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:39

Selina schreef:
Rocamors punt is onder andere dat je niet to the point komt. Zo kon je op haar reageren met 'Ik kan en wil niet overal antwoord op geven, daarvoor zijn het teveel vragen.' In plaats daarvan zeg je eigenlijk 5x hetzelfde in een lang stuk tekst. Haar punt is dat als je ook zo in ruzies bent, dat een ruzie daardoor alleen maar langer (en vermoeiender) wordt.

Klopt dat bedoel ik. Dank voor je aanvulling.

Ts je hoeft geen antwoord te geven op mijn vragen. Jouw leven en jouw keuzes. Maar je loopt vast in bepaalde delen van je relatie. En datzelfde probleem lijkt zich hier voor te doen. Mensen die enigszins in jouw straatje praten, daar reageer je netjes op. Mensen met een reactie die jou zo 1-2-3 niet lijkt te passen, daar gaat een imo nietszeggende diarree aan woorden overheen.

Dat probeerde ik in mijn feedback te zeggen. Moet je daar iets mee? Nee uiteraard niet. Maar wellicht kun je er wel iets mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:56

Ik reageer later verder weer even hoor, mijn pc stond uit ik ben in de tuin bezig (met tussendoor regelmatig pauzes ivm rug + nek klachten) en natuurlijk voel je je dan net wat beter, kom je binnen ga je even zitten plaats een fotootje op facebook en scroll door m'n tijdlijn, kijk niet wie er online zijn en zie ineens zijn naam heeft dit en dit leuk gevonden 5 minuten geleden. Fijn, en ik heb nog steeds niks gehoord. God ik vind het zo irritant van mezelf dat ik van zoiets zo onrustig kan worden.. Moet er wel even bij zeggen dat ik gewoon iemand ben die niet zo goed over "vaag gedrag" kan en dat ik het ook wel eens met een vriendin een tijd terug heb gehad dat ik me dan onrustig ging voelen, dus het is niet alleen in mijn relatie..

Edit ; ik heb Facebook kort er na wel weer afgesloten maar het is denk ik vooral mijn eigen onzekerheid ofzo.. Ik weet het niet eens eigenlijk maar word gek van mezelf :')

Goof

Re: Never ending ruzies in relatie (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:42

Ts bel een vriendin en ga op een terrasje wijn drinken en mensen kijken. Laat die kerel.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:43

Ik heb het topic grotendeels gelezen, sommige lappen tekst waren voor mij teveel en nietszeggend. Maar dat ligt aan mij, ik hou van to the point.

Vervelend dat hij nog niet gereageerd heeft, hij had toch even een klein berichtje kunnen sturen. lastige van Facebook, je blijft het checken. Een soort van verslaving. Goed dat je vanmiddag afleiding hebt gezocht.

Verder hou het bij jezelf, en wacht niet af of hij wel of niet reageert. Vraag je af, hoe je je voelt, en waarom? Wat is de emotie die je krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:57

Dankjewel Goof, ik vind het een top idee alleen is het niet geheel mogelijk, de ene vriendin die ik heb heeft me al geholpen trok me eergisteren eigenlijk ook uit m'n stoel (figuurlijk) of ik mee wou naar d'r verzorg paardje, en zij heeft het heel erg druk dus kan sowieso niet, en daar houd mijn brede vriendenkring al op :') Ben intussen nog steeds in de tuin bezig, alleen kan ik dat dus niet non stop doen waardoor ik tussendoor dan toch weer achter de pc kruip :P

Morris, dankje voor je advies. Inderdaad dat checken werkt verslavend op een vervelende manier, je wil het niet doen maar doet het toch. Maar dat heb ik met veel dingen helaas.. Working on it haha.
Ik voel me vooral heel onrustig, misschien een deel verdrietig maar ook een deel gefrustreerd. Misschien zelfs een beetje boos maar dat is niet alleen door hem, ik zit al met al (waarschijnlijk meer door de hele situatie) even niet fantastisch in m'n vel dus ook op de planten kan ik nu mopperen als het niet lukt hoe ik het hebben wil :P

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:02

Misschien is het verstandig om proffesionele hulp te zoeken, of andere therapieën om weer vrede met jezelf te krijgen. Of iets yoga, meditatie....ik weet niet precies wat hoor...ik ben niet de deskundige.

Of overleg het met je huisarts, of had je dit al gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:08

Morris schreef:
Misschien is het verstandig om proffesionele hulp te zoeken, of andere therapieën om weer vrede met jezelf te krijgen. Of iets yoga, meditatie....ik weet niet precies wat hoor...ik ben niet de deskundige.

Of overleg het met je huisarts, of had je dit al gedaan?

Ik heb al jaren professionele hulp haha :D Ben 7 jaar geleden uit huis gegaan begeleid wonen, 3 jaar en daarna nog 1,5 jaar begeleiding op afstand (een persoonlijk begeleider en 1 keer in de week/2 week psycholoog), en nu sinds 2 jaar ongeveer (met daar tussen een jaar niet door overschrijven andere locatie, psycholoog maanden "ziek" etc..) heb ik bij een andere "instelling" een psycholoog, sinds kort geen directe gesprekken meer mee maar wel een thuis begeleidster, ik woon nu iets langer dan 2 jaar volledig zelfstandig maar heb zo mijn problemen (gehad) dus heb gewoon nog wel even begeleiding nodig.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:11

Ok, dat wist ik niet.
Je bespreekt 'de' problemen met je thuis begeleidster?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:12

Morris schreef:
Ok, dat wist ik niet.
Je bespreekt 'de' problemen met je thuis begeleidster?

Geeft niks was niet betweterig bedoeld :D Heb het ergens wel genoemd maar snap heel goed dat iedereen zin heeft om alles te lezen :P
Ja uiteraard :D Ik heb haar overigens vorige week niet gezien, normaal is ze er op Vrijdag dus dat was in dit geval dan ideaal geweest maar ivm koningsdag was ze vrij en vrijdag verplichte vrije dag dus ik zie haar Donderdag "pas" weer :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:25

Ts, ik vind dat je netjes reageert op bijna alle berichten. Ik zou je wel een tip willen geven die voor jou waarschijnlijk moeilijk op te volgen is maar laat hem over een week maar de eerste toenadering om te praten doen. Zoals hij zich nu gedraagt is als een meid die zwaar beledigt alle contact afhoud en juist via social media jou negeert maar wel andere berichten "liked". Laat hem nu maar eens even in zijn sop gaarkoken want dit is zwaar kinderachtig gedrag en met kinderen kun je geen gelijkwaardige relatie hebben.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:38

Advies van mijn kant uit wat mij ook heel erg geholpen heeft en me heel veel rust gaf.
Ontvrienden op facebook, messenger blokkeren zodat er geen berichten gestuurd kunnen worden tussen jullie, alle berichten verwijderen,...

Ik had enkel zijn mobiel nummer niet geblokkeerd, toen ik eergisteren uit het niets berichtje kreeg werd ik spontaan misselijk...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:53

_Alarm_wlkp schreef:
Advies van mijn kant uit wat mij ook heel erg geholpen heeft en me heel veel rust gaf.
Ontvrienden op facebook, messenger blokkeren zodat er geen berichten gestuurd kunnen worden tussen jullie, alle berichten verwijderen,...

Ik had enkel zijn mobiel nummer niet geblokkeerd, toen ik eergisteren uit het niets berichtje kreeg werd ik spontaan misselijk...

Ehm, er is nog sprake van een relatie hier eh...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:56

Exitium schreef:
_Alarm_wlkp schreef:

Maakt niet uit! :+
Die van mij blokkeer ik soms ook een paar dagen op alle mogelijke manieren. En dan heb ik nog spijt dat ik ooit heb verteld waar ik woon :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:19

TS, ik ken m'n eigen gedrag heel erg in jouw gedrag. Ik ben ook zo, zit elke keer alles te checken en wordt gek van mezelf. Ik had er schoon genoeg van en ik ben cognitieve gedragstherapie gaan volgen. Dat helpt echt heel erg! Is geen hele psychologische heisa, kan gewoon via de huisarts. Ik raad het zeker aan, gewoon voor je eigen rust. Doe wat met dit advies, ga er niet over na zitten denken maar stap gewoon op de huisarts af.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:28

Exitium schreef:
_Alarm_wlkp schreef:

Na deze acties waarschijnlijk niet meer :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:01

Als ik iemand een mailtje stuur en hij reageert dan niet,dan vind ik dat heel vervelend en tenslotte wordt dat dan de dood van de relatie. Want het is zo weinig moeite om eventjes te reageren.Als dat nog teveel is dan trek ik mijn conclusie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:12

Palmera schreef:
Exitium schreef:

Die van mij blokkeer ik soms ook een paar dagen op alle mogelijke manieren. En dan heb ik nog spijt dat ik ooit heb verteld waar ik woon :')

Serieus? :\ dat zou hier toch einde verhaal zijn. Ik blijf niet kindvrij om met een eeuwige peuter opgescheept te zitten.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:38

Ik heb globaal het topic een beetje doorgelezen, maar snap eerlijk gezegd niet waarom je ervoor kiest een poosje afzonderlijk van elkaar na te denken, terwijl je beweert dat communiceren een probleem is tussen jullie. Het afzonderlijk willen nadenken gooit er dan toch juist een schepje bovenop?

Daarnaast vertel je dat er vóór de verhuizing in principe niet zoveel spanning was als nu, waardoor er veel ruzies ontstaan. Communiceerden jullie toen ook slecht?

Ik denk juist dat het nog meer van elkaar afzonderingen een doodsteek zal zijn voor je relatie. Tijd voor jezelf is belangrijk, maar dit is een probleem vanuit jullie beiden, en jullie dienen dit ook samen op te lossen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:36

Ayasha schreef:
Palmera schreef:

Serieus? :\ dat zou hier toch einde verhaal zijn. Ik blijf niet kindvrij om met een eeuwige peuter opgescheept te zitten.

Geloof me, zo werkt het bij ons echt het beste. :) Hoogstwaarschijnlijk is onze relatie wat tumulteuzer dan die van jou met je man. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:20

Dat is niet zo moeilijk maar ik zou dat ook niet willen. Als die stress er ook nog eens bij kwam... := mijn man zijn vorige relaties waren wel zoals TS hier om schrijft. Was voor hem even acclimatiseren maar daar zou ik dus niet mee om kunnen met zo'n relatie. Als we het hier niet eens zijn praten we daar over. Praten, niet ruzieen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:26

Misschien zijn jullie ruzies onmacht omdat men allebei niet weten hoe te communiceren en bij voorbaat al een machteloos gevoel hebben en door die emoties dingen er verkeerd uitknallen...

Misschien leuk om een na een ruzie de reakties, toonhoogte stem, intonaties, woordgebruik eens onder de loep nemen en bespreken waarom het je wat deed, hoe het binnen kwam en welke emoties er toen speelde bij het uiten van die reakties en hoe die zelfde reaktie bij de ander binnen kwam en welke emotie dat op roept.

Weet je? Dat is de beste manier om iemand te leren kennen en ook om je zelf te leren kennen..
Zie elke ruzie als een leermoment in het leven om zelf vooruit te komen..
Blijkt dat de emoties voortkomen uit irritatie naar de persoonlijkheid van elkaar, dan snap je dat jeer mee oet stoppen..

Is het omdat je je niet duidelijk weet te maken omdat je gewoonweg niet weet te communiceren naar je gevoel en niet weet hoe je je in een rustige duidelijke zin uit kan spreken wat je belangrijk vind, dan kan je daar aan gaan werken...

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:37

Exitium schreef:
_Alarm_wlkp schreef:

Ja dus? Heb alles gelezen hoor ;)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:41

Bijzondere manier van omgaan met je partner heb je dan.. maar hé, ieder z'n eigen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:04

Weet je TS, als je niet echt alleen of single durft/kan zijn, kan je ook nooit echt helemaal volwaardig samen zijn met je partner. Dan is het meer een afhankelijkheidssituatie dan een bewuste keuze, want een alternatief is er immers niet; weggaan is dan nooit een optie. En dat is wat ik een beetje proef in jouw berichten.