Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Phoya schreef:Ik wilde het juist niet ontkennen. Enkel sparre. Was gewoon benieuwd of het niet wat genuanceerder in elkaar zou kunnen zitten als: ik vind het niet lekker, dus ik ben aseksueel.
Marjoow schreef:Iemand die zijn eigen leven leeft en dat wilt delen met mij. Absoluut niet iemand die alles voor mij opzij zet... Iemand die me op de rem trekt, ruzie maakt en lekker meezeurt met me.
Iemand die dezelfde waarde hecht aan dieren of iig er voor open staat om qua eten vegetarisch/ biologisch te willen eten en een beetje ecologisch verantwoord is.
En goede sex.
SVRL schreef:lor1_1984 schreef:Die relatie zou voor mij dan weer geen belemmering zijn, zolang alles met open communicatie gebeurd en iedereen eerlijk is naar elkaar.
Sorry, maar mensen zoals jij maken me ziek. Het is niet omdat 1 partner ongelukkig is, dat de andere dat door heeft. Is je relatie slecht, dan maak je daar eerst een einde aan voor je iets nieuws begint. En wordt je verliefd op iemand die in een relatie zit, dan hou je afstand tot die persoon een net einde aan zijn of haar relatie gemaakt heeft. Besef je wel wat het met iemand doet om bedrogen te worden? Heb het in 2 relaties moeten meemaken en het maakt je kapot voor de rest van je leven, je bent nooit meer in staat om mensen te vertrouwen. En dat allemaal omdat mensen zoals jij geen nee kunnen zeggen tegen iemand die in een relatie zit.
Citaat:Juist ja, en wie zegt dat degene die in de relatie zit wel echt open en eerlijk is naar zijn of haar partner? Genoeg mensen in eer relatie die daarover liegen hoor. Wie bezet is moet zich eerst vrij maken en tot dan blijf je bij zo iemand weg.
YentlShots schreef:SVRL schreef:En dat allemaal omdat mensen zoals jij geen nee kunnen zeggen tegen iemand die in een relatie zit.
Hier kan ik dus weer niet tegen, niet helemaal mee eens. Dit is niet de verantwoordelijkheid van "mensen zoals zij" . Ik heb hetzelfde gehad, aantal kerels mee bezig geweest die een relatie hadden al. Het is niet mijn verantwoordelijkheid, in eerste instantie wist ik het vaak niet eens. En als ik het wel weet, dan is het zijn keuze. Ik ben single, ik hoef niet loyaal te gaan zitten doen. Als zo iemand met mij flirt, moet ik dan degene zijn die met het vingertje zwaait en zegt "nee nee want jij hebt een relatie" . Nah, daar had ie zelf over na moeten denken. Klinkt heel selfish maar het is niet mijn probleem.
YentlShots schreef:SVRL schreef:Ze reageerde wel op de post boven haar waar enkel gesproken werd over iemand die zei dat ie ongelukkig was in zijn relatie, niet op de post van iemand die in een open relatie zat.
En blijkbaar zijn er hier nog mensen die er totaal geen probleem van maken om als single op de avances van iemand die in een relatie zit in te gaan. Voor mijn part mogen al die egoïsten het leed dat zij anderen aan doen ook mee maken. Bah zeg, hoe mensen dit kunnen verdedigen.
Verdig maar lekker verder het kwetsen en kapot maken van onwetende partners, ik ontstip dit topic.
Naja ik zal nooit als eerst initiatief nemen naar iemand met een relatie, ik respecteer dat wel. Je gaat niet ergens doorheen walsen. Maar het moment dat iemand wel initiatief naar mij neemt en dat duidelijk te merken is, dan zal ik er inderdaad wel op ingaan als ik diegene leuk genoeg vind.
Luca03 schreef:Om even terug te komen op dat vreemd gaan als single vrouw met een man in een relatie. Mijn vader heeft een relatie gehad (nog steeds) met zijn secretaresse toen hij nog getrouwd was met mijn mama. Ik als dochter daarvan ga hem en zijn secretaresse/huidige vriendin nooit vergeven daarvoor. Ik kan die vrouw niet recht in haar ogen kijken, ze wist verdomme goed genoeg dat hij een vrouw en 2 (!!) kinderen had. Ze had ons allemaal al ontmoet, ik snap dat niet. Ik kan daar geen begrip voor opbrengen. Zeker niet omdat ze wist dat er ook kinderen in het spel waren...
Phoya schreef:germie schreef:Alles. Het trekt gewoon niet. En schuine praat hebben we wel. Het heeft niets met douchen e.d. te maken maar met iets wat gewoon niet past. Het voelt niet goed, het voelt vies, hetis vies, het stinkt, zweet, sperma, eigen vocht, alles wat je niet wilt.
Ik wil absoluut je seksualiteit niet in twijfel trekken. Maar kan het niet zijn dat je gewoon niet genoeg gevoel had voor degene met wie je sex had of op vrouwen valt? En je eerste ervaringen gewoon heel erg tegen vielen waardoor je mening nu gekleurd is? Als ik nu sex zou hebben met iemand die ik niet aantrekkelijk vind of geen gevoelens voor heb vind ik het net zo vies als jij. Maar wanneer ik wel gevoelens heb voor iemand boeit het me niet. En als jullie wel masturberen en je eigen lichaamsappen wel trekt, misschien die van een andere vrouw waar je heel verliefd op ben ook? Geen sperma e.d.
c_alsemgeest schreef:Bij aseksueel begrijp ik het, want dat is toch echt hoe je zelf bent en dat gevoel/behoefte heb je van nature dan ook echt niet (of door traumatische ervaringen in het verleden).
Maar bij een "normaal" (klinkt zo slecht in deze context) persoon begrijp ik het zelf dan weer niet.
Ik hoor het ook weleens van vriendinnen, dat het max 1x per maand is of nog minder... zelf zou ik het me echt niet voor kunnen stellen, en ik vraag me ook af hoe het komt dat het libido in een relatie zo afzwakt? Ik ben met mijn man nu 16 jaar samen, en qua dat is het eigenlijk nog net zo vaak als toen we net bij elkaar waren (al was de conditie van twee 16 jarigen wel een stuk beter)
Ik ben zelf ook niet echt een 'meisje' meisje... dus misschien heb ik wel wat te veel mannelijke hormonen waardoor ik die behoefte wel zo sterk blijf houden![]()
Maar ik vraag me chemisch en biologisch gezien echt af hoe het komt, want je hoort het wel altijd.