Wat heb jij NODIG in een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:27

Maar als je masturbeert heb je toch seksuele gevoelens of heb ik dat mis?

germie

Re: Wat heb jij NODIG in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:35

Lees asexuality.org maar. Ik word moe van de ontkenning van anderen. Hier staat alles wel uitgelegd en daarna beantwoord ik eventuele vragen.
Het heeft niets met ervaringen te maken. Ik heb nooit behoeftegehad en natuurlijk op mn 28ste eens geprobeerd want tja, iedereen zegt lekker. Dat was dus niet zo. Afkeer bleef. Lesbo? Ook daar aan gedacht. En misschien zou ik best met een vrouw kunnen samenleven, maar geen interesse gehad. Dus ook dat onderzocht.
Velen zijn gelijk aan mij. Niets raars, gewoon een geaardheid. En er valt prima mee televen. De ware komt misschien wel, misschien niet. Geen kinderen riep ik als 8 jarige al. Ik heb mn ouders toen al vertelddat ze van mij geen opa en oma worden. Mijn paard als kleinkind accepteren ze niet. Lol.
Nee, wij zijn volkomen normaal.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:38

Ik wilde het juist niet ontkennen. Enkel sparre. Was gewoon benieuwd of het niet wat genuanceerder in elkaar zou kunnen zitten als: ik vind het niet lekker, dus ik ben aseksueel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:44

Phoya schreef:
Ik wilde het juist niet ontkennen. Enkel sparre. Was gewoon benieuwd of het niet wat genuanceerder in elkaar zou kunnen zitten als: ik vind het niet lekker, dus ik ben aseksueel.

En ja het is genuanceerder. Ik ben ACE. Romantisch asexueel.
Lees de website maar.

Maar het is frustrerend hoe vaak het niet afgedaan wordt met bij mij vind je het wel lekker. Ik ga het je leren.
Het is niet niet kunnen. Ik kan het prima. Maar het gewoon niet willen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:54

Masturberen is toch ook seks, maar dan met jezelf? Is die behoefte er dan wel?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:04

Heeft ze al gezegd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:10

Iemand die zijn eigen leven leeft en dat wilt delen met mij. Absoluut niet iemand die alles voor mij opzij zet... Iemand die me op de rem trekt, ruzie maakt en lekker meezeurt met me.

Iemand die dezelfde waarde hecht aan dieren of iig er voor open staat om qua eten vegetarisch/ biologisch te willen eten en een beetje ecologisch verantwoord is.

En goede sex.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:16

Marjoow schreef:
Iemand die zijn eigen leven leeft en dat wilt delen met mij. Absoluut niet iemand die alles voor mij opzij zet... Iemand die me op de rem trekt, ruzie maakt en lekker meezeurt met me.

Iemand die dezelfde waarde hecht aan dieren of iig er voor open staat om qua eten vegetarisch/ biologisch te willen eten en een beetje ecologisch verantwoord is.

En goede sex.

Zullen we daten? :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:22

Phoya schreef:
Heeft ze al gezegd.

Ik kan het nergens vinden. Dan vraag ik me af of ik ook aseksueel ben. Of het geworden ben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:48

SVRL schreef:
lor1_1984 schreef:
Die relatie zou voor mij dan weer geen belemmering zijn, zolang alles met open communicatie gebeurd en iedereen eerlijk is naar elkaar. :)

Sorry, maar mensen zoals jij maken me ziek. Het is niet omdat 1 partner ongelukkig is, dat de andere dat door heeft. Is je relatie slecht, dan maak je daar eerst een einde aan voor je iets nieuws begint. En wordt je verliefd op iemand die in een relatie zit, dan hou je afstand tot die persoon een net einde aan zijn of haar relatie gemaakt heeft. Besef je wel wat het met iemand doet om bedrogen te worden? Heb het in 2 relaties moeten meemaken en het maakt je kapot voor de rest van je leven, je bent nooit meer in staat om mensen te vertrouwen. En dat allemaal omdat mensen zoals jij geen nee kunnen zeggen tegen iemand die in een relatie zit.

Veel sterkte met je ziekzijn dan.
Nergens heb ik het over bedriegen, ik heb het over het aangaan van meerdere relaties met medeweten van alle betrokkenen en dus in alle openheid en eerlijkheid naar elkaar.
Citaat:
Juist ja, en wie zegt dat degene die in de relatie zit wel echt open en eerlijk is naar zijn of haar partner? Genoeg mensen in eer relatie die daarover liegen hoor. Wie bezet is moet zich eerst vrij maken en tot dan blijf je bij zo iemand weg.

Dat valt te controleren door met alle betrokkenen in gesprek te gaan en afspraken te maken over het hoe en wat.

Dat jij hier niet voor openstaat prima, maar met je reacties probeer je mij jouw levensstijl op te dringen en dat is niet oké.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:51

YentlShots schreef:
SVRL schreef:
En dat allemaal omdat mensen zoals jij geen nee kunnen zeggen tegen iemand die in een relatie zit.

Hier kan ik dus weer niet tegen, niet helemaal mee eens. Dit is niet de verantwoordelijkheid van "mensen zoals zij" . Ik heb hetzelfde gehad, aantal kerels mee bezig geweest die een relatie hadden al. Het is niet mijn verantwoordelijkheid, in eerste instantie wist ik het vaak niet eens. En als ik het wel weet, dan is het zijn keuze. Ik ben single, ik hoef niet loyaal te gaan zitten doen. Als zo iemand met mij flirt, moet ik dan degene zijn die met het vingertje zwaait en zegt "nee nee want jij hebt een relatie" . Nah, daar had ie zelf over na moeten denken. Klinkt heel selfish maar het is niet mijn probleem.

Als ik weet dat een ander een monogame relatie heeft blijf ik er vanaf, niet in de eerste plaats omdat ik loyaal zou moeten zijn maar omdat ik geen zin heb in het gezeik wat eruit voortvloeit.
Buiten dat zou ik het zelf ook absoluut niet oké vinden als mijn partner achter mijn rug om gaat lopen rotzooien met een ander, doet ze dat in overleg en met mijn instemming dan sta ik daar al heel anders tegenover. :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:58

Ik heb iemand nodig die zorgt dat ik bij hem wil blijven door voor me te zorgen, me te motiveren, aandacht voor me te hebben en iemand waarmee ik veel lol kan hebben.

En zo iemand heb ik gevonden :D We hebben echt een hele leuke relatie. Ik zorg voor hem en ons huis en hij zorgt voor mij. We gunnen elkaar alles (hij werkt veel en vist heel veel en laat hem daarin helemaal vrij) ik heb een bedrijfje opgestart en hij steunt me daarin heel erg en met onze dieren. We hebben heel veel plezier samen en accepteren elkaar. Juist ook de mindere kanten en dat werkt gewoon heel goed.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:58

YentlShots schreef:
SVRL schreef:
Ze reageerde wel op de post boven haar waar enkel gesproken werd over iemand die zei dat ie ongelukkig was in zijn relatie, niet op de post van iemand die in een open relatie zat.
En blijkbaar zijn er hier nog mensen die er totaal geen probleem van maken om als single op de avances van iemand die in een relatie zit in te gaan. Voor mijn part mogen al die egoïsten het leed dat zij anderen aan doen ook mee maken. Bah zeg, hoe mensen dit kunnen verdedigen.
Verdig maar lekker verder het kwetsen en kapot maken van onwetende partners, ik ontstip dit topic.

Naja ik zal nooit als eerst initiatief nemen naar iemand met een relatie, ik respecteer dat wel. Je gaat niet ergens doorheen walsen. Maar het moment dat iemand wel initiatief naar mij neemt en dat duidelijk te merken is, dan zal ik er inderdaad wel op ingaan als ik diegene leuk genoeg vind.

Dit dus. :)
Als ik weet dat iemand in een relatie zit blijf ik er vanaf, tenzij ik weet dat de relatie 'open' is.
Momenteel heb ik contact met een vrouw die in een relatie zit, we zijn knettergek op elkaar maar doen niets buiten praten omdat ik niet wil dat ze vreemdgaat.
Een dezer dagen licht ze haar partner in en vanaf dan gaan we effectief verder kijken hoe we verder gaan; als vrienden of dat we alsnog een relatie aangaan en welke afspraken erover gemaakt gaan worden etc.

Ik reageerde overigens op de post boven mij maar dat suggereert niet dat ik vreemdgaan oké vind, enkel dat ik dat stukje eruit pikte om op te reageren. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:11

Luca03 schreef:
Om even terug te komen op dat vreemd gaan als single vrouw met een man in een relatie. Mijn vader heeft een relatie gehad (nog steeds) met zijn secretaresse toen hij nog getrouwd was met mijn mama. Ik als dochter daarvan ga hem en zijn secretaresse/huidige vriendin nooit vergeven daarvoor. Ik kan die vrouw niet recht in haar ogen kijken, ze wist verdomme goed genoeg dat hij een vrouw en 2 (!!) kinderen had. Ze had ons allemaal al ontmoet, ik snap dat niet. Ik kan daar geen begrip voor opbrengen. Zeker niet omdat ze wist dat er ook kinderen in het spel waren...

Maar jij hebt het over een man in een monogame relatie.
Daar sta ik idd ook niet achter, doe het netjes in overleg met je partner of doe het niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:16

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:45

Phoya schreef:
germie schreef:
Alles. Het trekt gewoon niet. En schuine praat hebben we wel. Het heeft niets met douchen e.d. te maken maar met iets wat gewoon niet past. Het voelt niet goed, het voelt vies, hetis vies, het stinkt, zweet, sperma, eigen vocht, alles wat je niet wilt.

Ik wil absoluut je seksualiteit niet in twijfel trekken. Maar kan het niet zijn dat je gewoon niet genoeg gevoel had voor degene met wie je sex had of op vrouwen valt? En je eerste ervaringen gewoon heel erg tegen vielen waardoor je mening nu gekleurd is? Als ik nu sex zou hebben met iemand die ik niet aantrekkelijk vind of geen gevoelens voor heb vind ik het net zo vies als jij. Maar wanneer ik wel gevoelens heb voor iemand boeit het me niet. En als jullie wel masturberen en je eigen lichaamsappen wel trekt, misschien die van een andere vrouw waar je heel verliefd op ben ook? Geen sperma e.d.

Heeft iemand die homo of lesbisch is dan gewoon nooit de juiste vrouw/man gevonden?
Er zijn verschillende "vormen" van aseksuelen. De ene is de andere niet. Als je je een beetje in leest er over, de moeite zou doen om het te begrijpen voor je oordelen velt zoals je hier doet, dan zouden al je vragen al beantwoord zijn. :)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:53

Citeer mijn vooroordeel eens :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:58

Dat ze simpelweg niet verliefd genoeg geweest is op de mannen/vrouwen die ze gehad heeft. :) / niet voldoende gevoelens gehad heeft voor die personen.
Aseksuelen kunnen dolverliefd zijn alleen zonder de seksuele lust. Net zoals homo's dat niet voor vrouwen voelen en lesbiennes dat niet voor mannen voelen. Er zijn ook aseksuelen die in z'n geheel niet verliefd worden. Er zijn er die een absolute afkeer hebben van seks en er zijn er die "er wel mee kunnen leven" maar er "simpelweg niks mee hebben". Ze zoeken er niet naar maar ze hebben er ook geen echte afkeer van enzovoort enzovoort...

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:00

Ja dat is lastig als er geen vooroordelen in mijn tekst staan maar enkel vragen.

Onnodige 'ik neem het even heel stoer op voor iemand' reactie.
Best dom ook.

Je trekt 2 conclusies:
1. Ik heb vooroordelen.
2. Ik concludeer dat homo's en lesbos de ware nog niet hebben gevonden.

Beide zijn niet waar.

Ik zou een toontje lager zingen in jou geval.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:06

Je bent mij niet en wat je van me vindt kan me nog minder schelen dan welke kleur onderbroek je momenteel aan hebt. Je kan er verder omheen l*llen want er staan inderdaad vraagtekens achter. Maar de implicatie is er blijkbaar uit te halen gezien het zo op mij over komt. Maar goed, dat zal vast mijn schuld zijn.
However, aseksueel zijn is gewoon een geaardheid. Net als de andere geaardheden. Wel eentje die veel vaker als "abnormaal" bestempeld wordt, al dan niet via implicatie. ( "je hebt gewoon de ware nog niet gehad" "je moet gewoon eens goede seks hebben" zoals Germie ook al aan haalt.)
Je eigen lichaamssappen wél accepteren heeft daar niks mee te maken. Het gaat hem om de seksuele opwinding die er simpelweg niet is ongeacht hoe "lekker"/leuk/lief/goed de partner is.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:11

Gelukkig niet. Het lijkt me heel naar een verhaaltje voor mezelf te verzinnen, en daar dan vervolgens om te gaan huilen en bijten. Lijkt me zwaar.

Maak ervan wat je ervan wil maken. Maar wij zijn uitgepraat. Succes met jezelf.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:19

Ik heb iemand nodig die met mijn soms wat opvliegende karakter om kan gaan. Iemand die koel in zijn kop is en zonder boos te worden zegt; ach stel je niet zo aan, of, nee doorlopen nu, bemoei je daar niet mee.

Gelukkig heb ik die persoon gevonden en kan hij me goed uit soms vervelende situaties houden. Het lukt hem zelfs dat ik naar hem kan luisteren en even mijn mond kan houden :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:28

Asexuelen lopen helaas erg vaak tegen vooroordelen aan als je moet even een keer goede sex hebben, daarna waardeer je het wel, of je moet de ware nog tegenkomen.
En dan vervolgens bieden de mannen aan om met me naar bed te gaan. Wat ik altijd afwijs. Soms hebben ze gewoon een relatie. De single gaat natuurlijk nooit vreemd en is dus nooit fout, maar ik zal daar nooit moedwillig aan meewerken. En zeker niet omdat ik ook geen behoefte heb aan seks.
Het probleem is dat asexualiteit gewoon onbekend is. En als je zelf wel van seks houdt is het natuurlijk niet te bevatten dat er mensen zijn die er nooit behoefte aan hebben. Daar waar homo/lesbo geaccepteerd is, is asexualiteit nog een ondergeschoven kindje. Helaas.

Ik zou zeggen lees de genoemde websites maar eens en stel dan vragen als je ze nog hebt. Een geaardheid kun je niet veranderen helaas.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:11

Een jongen die zich niet snel verveeld, die het heerlijk vind om lekker in en om huis te prutsen.
Die niet elke dag van de week naar vrienden moet, of heel veel op social media zit.
Een jongen die zelf wensen en ambities heeft en mij steunt in de mijne. Ik heb namelijk mijn eigen bedrijf en dat gaat nu eenmaal thuis ook echt gewoon door.
Mijn vriend vind dat vervelend en fluit me dan af en toe wel eens terug van 'nu pak je even rust'.
Ook houd ik de weekenden echt vrij. Hij beschermt mij daarin wel en remt me. dat heb ik nodig.
Wat ik verder nodig heb ik de waarheid als ik zeg dat hij eerlijk moet zijn.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:36

c_alsemgeest schreef:
Bij aseksueel begrijp ik het, want dat is toch echt hoe je zelf bent en dat gevoel/behoefte heb je van nature dan ook echt niet (of door traumatische ervaringen in het verleden).
Maar bij een "normaal" (klinkt zo slecht in deze context) persoon begrijp ik het zelf dan weer niet.
Ik hoor het ook weleens van vriendinnen, dat het max 1x per maand is of nog minder... zelf zou ik het me echt niet voor kunnen stellen, en ik vraag me ook af hoe het komt dat het libido in een relatie zo afzwakt? Ik ben met mijn man nu 16 jaar samen, en qua dat is het eigenlijk nog net zo vaak als toen we net bij elkaar waren (al was de conditie van twee 16 jarigen wel een stuk beter _O- )
Ik ben zelf ook niet echt een 'meisje' meisje... dus misschien heb ik wel wat te veel mannelijke hormonen waardoor ik die behoefte wel zo sterk blijf houden :+
Maar ik vraag me chemisch en biologisch gezien echt af hoe het komt, want je hoort het wel altijd.

Ik ga even in op jouw bericht (hoewel het stiekem een beetje offtopic gaat :Y) ) Maar precies dit vraag ik me dus ook ontzettend hard af. Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt in langere relaties dat de drive tot betreurenswaardige diepte zakte, maar het verwonderd me dat dit overal wel zo lijkt te zijn.
Ben nu bezig in het boek Erotische intelligentie van Esther Perel, interessant en gaat goed onderbouwt in op deze kwestie.

Wat ik stiekem zelf denk, of waar ik misschien bang voor ben, is dat kinderen misschien wel de das om doen van je 1 op 1 pleziertjes. Maar goed, ik ben geen moeder en ben ook voorlopig niet van plan dat te worden, dus ik kan daar wellicht ook niet echt over oordelen.