Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
spatter schreef:Wat ik nooit begreep is waarom moeders hun kinderen overal mee naar toe slepen.
Ik ging boodschappen doen in de tijd dat de kinderen een middagdutje deden en als ze wat ouder waren konden ze mee in de buggy, wat al heel wat minder ruimte in neemt als een kinderwagen.
Ik had altijd het idee dat het meer om het etaleren van hun grut ging dan om de boodschappen.
Wilde ik met mijn kinderen naar buiten , ging ik wel wandelen in het park.
En in mijn tijd had je al maxi cosi's die op het onderstel van een kinderwagen konden, ook om te voorkomen dat je met een grote kinderwagen in kleinere ruimtes problemen kreeg.
Ik had er eentje, beetje grotere fariant, die achter op mijn fiets kon.
In de winkel kon dat ding dan in het winkelwagentje maar meestal gebruikte ik die om naar de wei te rijden .
spatter schreef:Dus???
Mijn man was werken , was er ook niet, toch regelde ik alles zelf, inclusief de verzorging van 3 paarden die 3 km van ons huis op een wei stonden.
Oppas had ik ook niet en al helemaal geen familie in de buurt.
Een kinderwagen is om te wandelen , niet om er ruimtes mee in te gaan die daar niet geschikt voor zijn.
Dan kies je voor ander vervoer en dat is er genoeg, dat was er 22 jaar geleden al dus ik vermoed dat er nu nog wel meer mogelijkheden zijn.
Maar kinderen gaan hier vanaf 2.5 jaar al naar de peuterschool en dan heb je tijd genoeg voor boodschappen zonder kinderen.
En wees eerlijk, supermarkten zijn open tot 9 uur savonds dus ook dan kun je rustig boodschappen doen zonder koters.
benangelique schreef:spatter schreef:Wat ik nooit begreep is waarom moeders hun kinderen overal mee naar toe slepen.
Ik ging boodschappen doen in de tijd dat de kinderen een middagdutje deden en als ze wat ouder waren konden ze mee in de buggy, wat al heel wat minder ruimte in neemt als een kinderwagen.
Ik had altijd het idee dat het meer om het etaleren van hun grut ging dan om de boodschappen.
En in mijn tijd had je al maxi cosi's die op het onderstel van een kinderwagen konden, ook om te voorkomen dat je met een grote kinderwagen in kleinere ruimtes problemen kreeg.
In de winkel kon dat ding dan in het winkelwagentje maar meestal gebruikte ik die om naar de wei te rijden .
IMJ haalt het al aan; je kind alleen laten is (terecht!) strafbaar. Ik laat mijn kinderen dus niet alleen thuis. Los van alles wat er dramatisch mis kan gaan, wil ik geen kind in paniek hebben omdat ik een rondje hardlopen ben bijvoorbeeld. Mijn eigen behoeften zijn daarin echt ondergeschikt aan dat van mijn kind.
Daarnaast; kinderen horen in de maatschappij. Zij leren goed te functioneren in diezelfde maatschappij door ze mee te nemen naar allerhande situaties en ze daarin op te voeden, ook met boodschappen doen dus.
Een maxicosi is slecht voor de ruggetjes. Mijn kinderen vervoerde ik dus enkel in de auto in dat ding. Verder altijd de wagen. Ik liep veel (want geen tweede auto) en dan is een kinderwagen verdomd handig om je boodschappen in kwijt te kunnen.
spatter schreef:Nadia, ja waarom niet?
Kinderen konden hun bedje niet uit en sliepen prima.
Als ik ging nadat ze naar bed gebracht had, kon ik gerust 2 uur weg blijven.
Ik ging ook altijd paardrijden als ze hun middagdutje deden.
Ik heb dat nooit begrepen van moeders die babyfoons hadden en werkelijk hun kont niet durven te keren als de kleine in bed ligt.
spatter schreef:Nadia, ja waarom niet?
Kinderen konden hun bedje niet uit en sliepen prima.
Als ik ging nadat ze naar bed gebracht had, kon ik gerust 2 uur weg blijven.
Ik ging ook altijd paardrijden als ze hun middagdutje deden.
Ik heb dat nooit begrepen van moeders die babyfoons hadden en werkelijk hun kont niet durven te keren als de kleine in bed ligt.
spatter schreef:Ben duidelijk van de ouderwetse garde.
Er kan altijd wat gebeuren, dan kun je werkelijk je kont niet keren op een boerenerf.
Sleepte echt mijn kinderen niet mee als ik de paarden ging voeren en als ik achter op het erf kippen aan het eten geven was, stond ik er ook niet direkt naast.
Maar mijn kinderen fietste vanaf 4 jaar al op een eigen fietsje naar school en met een jaar of 8 gingen ze alleen , wel met overzet juf aan de grote weg.
StonedRomy schreef:Ik begrijp dat mensen elkaar in de weg lopen, maar wat sommige mensen ervan maken. Zat laatst in de bus. Was al een rolstoel en een kinderwagen. Moeder wilde mee met kinderwagen 2, maar dat paste gewoon niet.
Chauffeur gaf toen heel netjes aan dat hij het vervelend vond voor haar, maar ze moest de volgende bus maar afwachten. Ik begrijp dat je dit niet wilt horen als moeder, maar de scheldpartij die er vervolgens uit kwam. Dat het helemaal niet goed was voor haar kind om buiten te moeten wachten en dat hij een tweede rangs burger leek, dat was weer niet goed voor zijn zelfbeeld. Tja, schelden lijkt mij ook niet echt goed voor een kind.
Naja ze had de oplossing. Kind had er niet voor gekozen om in een kinderwagen te zitten, dus de persoon in de rolstoel moest gewoon even uitstappen zodat zij mee kon.
spatter schreef:Er kan altijd wat gebeuren, dan kun je werkelijk je kont niet keren op een boerenerf.
Sleepte echt mijn kinderen niet mee als ik de paarden ging voeren en als ik achter op het erf kippen aan het eten geven was, stond ik er ook niet direkt naast.
spatter schreef:Maar wat is alleen achter laten?
Als ik achter op het erf bezig ben ligt die kleine ook "alleen"in huis , in bed.
Blijven jullie dan allemaal op gehoor afstand van je kleine de hele dag? , ook als het ligt te slapen?
Moederschap wordt dan wel een enorme opgave als je er een paar wil.
Ik had er drie maar dat zou dan betekenen dat ik 5 jaar gekluisterd zat aan huis of kinderen moest meeslepen in allerlei omstandigheden waar je helemaal geen koter bij wilt hebben.
Snap ik ineens waarom moeders geen moeite hebben om hun kinderen op een feest mee te slepen met keiharde muziek .
Kind moet mee want mag niet achter gelaten worden, dat die muziek , rook en drank tien x zo erg is, telt dan blijkbaar niet.
zonnebloem18 schreef:Dit is een verhaal wat mij in dit geval meteen door het hoofd schiet: http://politieverhalen.blogspot.nl/2016 ... ntjes.html
Amburtjoz schreef:Oh help ja in de supermarkt vooral. Soms en kinderwagen en boodschappenkarretje en daarmee het hele pad blokkerenSnap dat die mensen ook boodschappen moeten doen maar logisch nadenken en rekening houden met anderen lijkt soms een kunst te zijn.
IMJ schreef:Macs schreef:Geweldig topic
Het allerergst vind ik nog mensen met kinderwagens die níet op de stoep lopen maar op de openbare wegLevensgevaarlijk!
Ja snap ik. Maar weet je dat het je pas opvalt hoe slecht of smal veel voetpaden zijn als je dus met zo'n wagen loopt!
Boomstronken, schuin aflopend, bomen half op het voetpad waardoor je wagen er niet eens meer tussen past.
Wist ik eerder ook niet hoor!
Dreamybol schreef:Persoonlijk vind ik dat vragen of je hulp nodig hebt niet verkeerd kan zijn. Onlangs was hier ook onder rolstoelers discussie over omdat iemand in een interview had gezegd dat ie het beledigend vond dat mensen hem dat vroegen. De meeste mensen vonden echter dat deze man wel erg zuur reageerde, omdat het toch een normale reactie is om te vragen of je iemand kunt helpen als je iemand vragend om zich heen ziet kijken, iemand iets ziet laten vallen of wat dan ook. Dat dit denigrerend zou zijn omdat je per ongeluk in een rolstoel zit, voel ik zelf dus niet. Ik ben altijd wel blij als er mensen in mijn buurt zijn als ik weer iets van een hoge plank nodig heb in de supermarkt en gelukkig ook nog nooit meegemaakt dat mensen me niet wilden helpen.
ierusju schreef:Mensen met kinderwagens mogen zeker wel van het ov gebruik maken. Alleen mag je in de metro's tussen 7.00-9.00 en 16.30-18.00 geen fietsen meer meenemen. Dat zal een reden hebben. Als je tussen die tijden probeert om een grote kinderwagen mee te nemen, dan kan niemand aan de kant, dus ben ik er een stuk minder van gediend.
Echwel schreef:zeker als je bedenkt dat 9 van de 10 moeders ook fulltime werken en alles daaromheen nog in moeten plannen..
spatter schreef:Wat ik nooit begreep is waarom moeders hun kinderen overal mee naar toe slepen.
spatter schreef:Maar wat is alleen achter laten?
Als ik achter op het erf bezig ben ligt die kleine ook "alleen"in huis , in bed.
Blijven jullie dan allemaal op gehoor afstand van je kleine de hele dag? , ook als het ligt te slapen?
Moederschap wordt dan wel een enorme opgave als je er een paar wil.
Ik had er drie maar dat zou dan betekenen dat ik 5 jaar gekluisterd zat aan huis of kinderen moest meeslepen in allerlei omstandigheden waar je helemaal geen koter bij wilt hebben.
Snap ik ineens waarom moeders geen moeite hebben om hun kinderen op een feest mee te slepen met keiharde muziek .
Kind moet mee want mag niet achter gelaten worden, dat die muziek , rook en drank tien x zo erg is, telt dan blijkbaar niet.
Cer schreef:zonnebloem18 schreef:Dit is een verhaal wat mij in dit geval meteen door het hoofd schiet: http://politieverhalen.blogspot.nl/2016 ... ntjes.html
Even heel flauw doen:
Nu lag het kindje uit het verhaal thuis te huilen.
Als het kindje mee was op de fiets.... had het dan ook in het ongeluk terechtgekomen en hoe gewond was het dan geraakt? Was het wellicht een geluk dat het kindje thuis was en niet mee op de fiets?
(ik kan niet uit het verhaal halen hoe oud de 'baby' is, wellicht had het in een kinderzitje gepast of in zo'n aanhangwagen (vreselijke dingen, dat ouders dat durven) )
Citaat:De volgende schrik komt, ze staat op het adres ingeschreven met alleen een baby van een paar weken oud.