De kinderwagenmaffia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:34

Ja geloof het of niet, kind alleen thuis laten is tegenwoordig strafbaar art 255.
Als er wel iets gebeurd, kind klimt met slaapzak en al uit ledikant en valt ongelukkig, loopt hierbij een schedelbasisfractuur op..of je waterkoker geeft kortsluiting en er ontstaat brand...kindje ligt boven..dan staat je serieus een gevangenisstraf boven het hoofd..
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... -nederland
even een willekeurig artikel geplakt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:41

spatter schreef:
Wat ik nooit begreep is waarom moeders hun kinderen overal mee naar toe slepen.
Ik ging boodschappen doen in de tijd dat de kinderen een middagdutje deden en als ze wat ouder waren konden ze mee in de buggy, wat al heel wat minder ruimte in neemt als een kinderwagen.

Ik had altijd het idee dat het meer om het etaleren van hun grut ging dan om de boodschappen.

Wilde ik met mijn kinderen naar buiten , ging ik wel wandelen in het park.

En in mijn tijd had je al maxi cosi's die op het onderstel van een kinderwagen konden, ook om te voorkomen dat je met een grote kinderwagen in kleinere ruimtes problemen kreeg.
Ik had er eentje, beetje grotere fariant, die achter op mijn fiets kon.
In de winkel kon dat ding dan in het winkelwagentje maar meestal gebruikte ik die om naar de wei te rijden .

IMJ haalt het al aan; je kind alleen laten is (terecht!) strafbaar. Ik laat mijn kinderen dus niet alleen thuis. Los van alles wat er dramatisch mis kan gaan, wil ik geen kind in paniek hebben omdat ik een rondje hardlopen ben bijvoorbeeld. Mijn eigen behoeften zijn daarin echt ondergeschikt aan dat van mijn kind.
Daarnaast; kinderen horen in de maatschappij. Zij leren goed te functioneren in diezelfde maatschappij door ze mee te nemen naar allerhande situaties en ze daarin op te voeden, ook met boodschappen doen dus.

Een maxicosi is slecht voor de ruggetjes. Mijn kinderen vervoerde ik dus enkel in de auto in dat ding. Verder altijd de wagen. Ik liep veel (want geen tweede auto) en dan is een kinderwagen verdomd handig om je boodschappen in kwijt te kunnen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:41

spatter schreef:
Dus???
Mijn man was werken , was er ook niet, toch regelde ik alles zelf, inclusief de verzorging van 3 paarden die 3 km van ons huis op een wei stonden.

Oppas had ik ook niet en al helemaal geen familie in de buurt.

Een kinderwagen is om te wandelen , niet om er ruimtes mee in te gaan die daar niet geschikt voor zijn.
Dan kies je voor ander vervoer en dat is er genoeg, dat was er 22 jaar geleden al dus ik vermoed dat er nu nog wel meer mogelijkheden zijn.

Maar kinderen gaan hier vanaf 2.5 jaar al naar de peuterschool en dan heb je tijd genoeg voor boodschappen zonder kinderen.
En wees eerlijk, supermarkten zijn open tot 9 uur savonds dus ook dan kun je rustig boodschappen doen zonder koters.

Jij liet je kind alleen thuis?!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:44

benangelique schreef:
spatter schreef:
Ik ging boodschappen doen in de tijd dat de kinderen een middagdutje deden en als ze wat ouder waren konden ze mee in de buggy, wat al heel wat minder ruimte in neemt als een kinderwagen.

Ik had altijd het idee dat het meer om het etaleren van hun grut ging dan om de boodschappen.

En in mijn tijd had je al maxi cosi's die op het onderstel van een kinderwagen konden, ook om te voorkomen dat je met een grote kinderwagen in kleinere ruimtes problemen kreeg.
In de winkel kon dat ding dan in het winkelwagentje maar meestal gebruikte ik die om naar de wei te rijden .

IMJ haalt het al aan; je kind alleen laten is (terecht!) strafbaar. Ik laat mijn kinderen dus niet alleen thuis. Los van alles wat er dramatisch mis kan gaan, wil ik geen kind in paniek hebben omdat ik een rondje hardlopen ben bijvoorbeeld. Mijn eigen behoeften zijn daarin echt ondergeschikt aan dat van mijn kind.
Daarnaast; kinderen horen in de maatschappij. Zij leren goed te functioneren in diezelfde maatschappij door ze mee te nemen naar allerhande situaties en ze daarin op te voeden, ook met boodschappen doen dus.

Een maxicosi is slecht voor de ruggetjes. Mijn kinderen vervoerde ik dus enkel in de auto in dat ding. Verder altijd de wagen. Ik liep veel (want geen tweede auto) en dan is een kinderwagen verdomd handig om je boodschappen in kwijt te kunnen.

Zou mijn post kunnen zijn. Behalve die 2e auto, die heb ik wel. Maar kind moet lekker naar buiten dus die gebruik ik weinig met haar.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:48

Ben duidelijk van de ouderwetse garde.

Er kan altijd wat gebeuren, dan kun je werkelijk je kont niet keren op een boerenerf.
Sleepte echt mijn kinderen niet mee als ik de paarden ging voeren en als ik achter op het erf kippen aan het eten geven was, stond ik er ook niet direkt naast.

Maar mijn kinderen fietste vanaf 4 jaar al op een eigen fietsje naar school en met een jaar of 8 gingen ze alleen , wel met overzet juf aan de grote weg.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:49

spatter schreef:
Nadia, ja waarom niet?
Kinderen konden hun bedje niet uit en sliepen prima.
Als ik ging nadat ze naar bed gebracht had, kon ik gerust 2 uur weg blijven.

Ik ging ook altijd paardrijden als ze hun middagdutje deden.

Ik heb dat nooit begrepen van moeders die babyfoons hadden en werkelijk hun kont niet durven te keren als de kleine in bed ligt.

Tja, meningen verschillen.
Kennis van mij deed dat ook... totdat zij betrokken raakte bij een ongeval en zij werd afgevoerd naar het ziekenhuis.
Kind lag heel lang alleen thuis.

Ik stond een x voor het huis te praten met de buurvrouw (terwijl mijn zoontje lag te slapen) en ik een flink gekrijs hoorde.
Lag hij klem met zijn been (ernstig) verdraaid door de spijlen heen.
Zou wat zijn dat het nog een uur duurt voordat je thuis bent....

Mijn man zei ook altijd... als je vreemd gaat zou ik kunnen vergeven; maar niet als je een (klein) kind alleen thuis laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:50

spatter schreef:
Nadia, ja waarom niet?
Kinderen konden hun bedje niet uit en sliepen prima.
Als ik ging nadat ze naar bed gebracht had, kon ik gerust 2 uur weg blijven.

Ik ging ook altijd paardrijden als ze hun middagdutje deden.

Ik heb dat nooit begrepen van moeders die babyfoons hadden en werkelijk hun kont niet durven te keren als de kleine in bed ligt.

Fijn voor jou dat je ze alleen achter laat thuis; nog los van het feit dat het klaarblijkelijk strafbaar is (wist ik overigens niet) vind ik het nogal onverantwoord. Leuk als je boven een supermarkt woont ofzo, maar hier is de dichtst bijzijnde supermarkt 10 minuten wandelen. Wandelen ja, want ik beschik zelf niet over een rijbewijs. M'n vriend heeft een eigen zaak dus die heeft in de avond echt niet altijd trek meer om boodschappen te doen en wil 's avonds ook gewoon eten :+ Als ik overdag thuis ben is het een kleine moeite om even naar de supermarkt te lopen als ik toch met de kleine buiten ben.

Een kleine alleen laten vind ik echt not done. Maar knap van jou dat je alles zelf regelde, maar dat betekent niet dat iedereen z'n kind maar thuis moet laten omdat jij dat ook deed.

En heel eerlijk, ik heb een vreselijk makkelijk & sociaal kind, juist omdat ik hem overal mee naartoe sleep en hij dus ook leert dat hij soms even stil of rustig moet blijven zitten (in jawel, zijn kinderwagen!) en zwaait naar iedereen die hij ziet in de supermarkt omdat hij gewoon ontzettend gezellig is. Van een kind alleen maar thuis laten worden ze ook niet beter.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-03-17 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:50

spatter schreef:
Ben duidelijk van de ouderwetse garde.

Er kan altijd wat gebeuren, dan kun je werkelijk je kont niet keren op een boerenerf.
Sleepte echt mijn kinderen niet mee als ik de paarden ging voeren en als ik achter op het erf kippen aan het eten geven was, stond ik er ook niet direkt naast.

Maar mijn kinderen fietste vanaf 4 jaar al op een eigen fietsje naar school en met een jaar of 8 gingen ze alleen , wel met overzet juf aan de grote weg.

Ik ook, maar mijn ouders lieten me als klein kind niet alleen achter.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:53

StonedRomy schreef:
Ik begrijp dat mensen elkaar in de weg lopen, maar wat sommige mensen ervan maken. Zat laatst in de bus. Was al een rolstoel en een kinderwagen. Moeder wilde mee met kinderwagen 2, maar dat paste gewoon niet.

Chauffeur gaf toen heel netjes aan dat hij het vervelend vond voor haar, maar ze moest de volgende bus maar afwachten. Ik begrijp dat je dit niet wilt horen als moeder, maar de scheldpartij die er vervolgens uit kwam. Dat het helemaal niet goed was voor haar kind om buiten te moeten wachten en dat hij een tweede rangs burger leek, dat was weer niet goed voor zijn zelfbeeld. Tja, schelden lijkt mij ook niet echt goed voor een kind.

Naja ze had de oplossing. Kind had er niet voor gekozen om in een kinderwagen te zitten, dus de persoon in de rolstoel moest gewoon even uitstappen zodat zij mee kon. :+

Dit kreeg een stelletje vanmorgen ook te horen in de trein. De conducteur wilde ze met alle liefde in de trein laten, maar het ging echt niet passen. De volgende trein zou langer zijn, dus waarschijnlijk meer ruimte voor de kinderwagen. Zij waren iets begripvoller.

Verder ben ik ook vaak alleen thuis gebleven als mijn moeder mijn broers van school ging halen. Ze had dan de keuze tussen een krijsend kind omdat die nu wakker is, terwijl ze lekker lag te slapen. Of mij wakker maken, mijn broers van school ophalen en mij dan een halfuurtje later uit bed halen.
Wel weet ik dat onze gepensioneerde buren een babyfoon kregen als we langer dan een halfuur alleen zouden zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:56

spatter schreef:

Vriendin nam gewoon de babyfoon mee het erf op. Kleine moeite, weegt niet zoveel..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:57

Maar wat is alleen achter laten?

Als ik achter op het erf bezig ben ligt die kleine ook "alleen"in huis , in bed.
Blijven jullie dan allemaal op gehoor afstand van je kleine de hele dag? , ook als het ligt te slapen?

Moederschap wordt dan wel een enorme opgave als je er een paar wil.
Ik had er drie maar dat zou dan betekenen dat ik 5 jaar gekluisterd zat aan huis of kinderen moest meeslepen in allerlei omstandigheden waar je helemaal geen koter bij wilt hebben.

Snap ik ineens waarom moeders geen moeite hebben om hun kinderen op een feest mee te slepen met keiharde muziek .
Kind moet mee want mag niet achter gelaten worden, dat die muziek , rook en drank tien x zo erg is, telt dan blijkbaar niet.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:58

Met een babyfoon is heel wat anders dan helemaal zonder toezicht.

Met die van mij hoef ik dat ook echt niet te proberen, die wordt vaak spontaan in paniek wakker. Moet er niet aan denken dat ik dan lekker boodschappen aan het doen ben.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:00

spatter schreef:

Als ik achter op het erf bezig ben ligt die kleine ook "alleen"in huis , in bed.
Blijven jullie dan allemaal op gehoor afstand van je kleine de hele dag? , ook als het ligt te slapen?

Ik had er drie maar dat zou dan betekenen dat ik 5 jaar gekluisterd zat aan huis of kinderen moest meeslepen in allerlei omstandigheden waar je helemaal geen koter bij wilt hebben.

Snap ik ineens waarom moeders geen moeite hebben om hun kinderen op een feest mee te slepen met keiharde muziek .
Kind moet mee want mag niet achter gelaten worden, dat die muziek , rook en drank tien x zo erg is, telt dan blijkbaar niet.

Er is nogal een verschil tussen weggaan en je kind niet kunnen horen en je kind meenemen naar één of ander vies feest.

Maar ja, ik kan mijn kind altijd horen, tenzij ze op de opvang is. En ja dat is vaak lastig. Maar ik heb mijn kind niet omdat ze mijn leven makkelijker maakt. Dat weet je van te voren.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:01

Mijn moeder liet me ook alleen slapen, jongste van zeven kinderen, dus als ze een paar anderen van school moest halen, haalde ze mij niet uit bed. Wél had ze dan altijd een briefje in haar zak en portemonnee dat er een kindje thuis lag, voor als er onverhoopt wat zou gebeuren waarbij hulpdiensten door haar spullen zouden gaan. Maar dit is 37 jaar geleden, mij zetten ze 's nachts ook beneden als ik bleef huilen, volgens mij zou dat nu ook kindermishandeling zijn. :+

Maar wat betreft het in de weg staan, ik lees hier heel veel dingen in combinatie met haast. Maar met haast is elk winkelbezoek een crime, want als je haast hebt is er altijd wat waardoor je opgehouden wordt. Of zou dat alleen zo voelen omdat je haast hebt en elke seconde dan telt in je hoofd? :Y)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:07

Zelf stoor ik me niet echt aan moeders met kinderwagens, tot nu geen problemen of ergernissen gehad.

Op het werk is het altijd leuk als ouders de kinderwagen mee het erf op nemen, vaak gaan de geiten er dan vandoor met de kinderwagen als die onbeheerd achter blijft :')
Meestal omdat ze dan wat eetbaars onder in de kinderwagen hebben liggen of de geiten denken dat er wat eetbaars in de tassen zit die ze vaak aan de kinderwagen laten hangen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:08

Hier ga ik ook gerust paardenvoeren als ze binnen zijn en rijden tijdens het middag slaapje. Maar ik heb áltijd een babyfoon bij me. Dus dat valt imo niet onder alleen achter laten.
Naar de supermarkt gaan wel en is imo ook echt not done. Je hoort het best vaak dat er een kindje gewond raakt of zelfs overlijd in de tijd dat moeders even boodschappen aan hrt doen is.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:08

Ja als je er voor kies om een kind te krijgen/zwanger te worden weet je dat je daardoor iets beperkter bent in je gaan en staan. Als je dat wilt zou ik adviseren geen kinderen te nemen. Even in de tuin rommelen of de auto op de oprit schoonmaken heb ik ook vaak genoeg gedaan. Terwijl je kind slaapt zijn er genoeg klusjes te doen in huis en met een wakker kind kan je prima een stukje wandelen en als je op dat moment bij de supermarkt nog even wat boodschapjes haalt lijkt me dat niet meer dan normaal. Andere kinderen slapen juist makkelijk in de kinderwagen en dan ga je juist even aan de wandel om je kind even te laten slapen.

Dit is een verhaal wat mij in dit geval meteen door het hoofd schiet: http://politieverhalen.blogspot.nl/2016 ... ntjes.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:10

Spatter, ik woon niet op een erf, maar in een appartement, dus ja, ik ben altijd op gehoorafstand als onze (kleine) man ligt te slapen. Hij wil ook nogal eens in paniek een soort van wakker schieten (omdat ie dan z'n speen niet kan vinden) dus erbij in de buurt blijven is voor zijn (en mijn) gemoedsrust wel zo prettig.

En dat ik hem meeneem naar de supermarkt en naar verjaardagen betekent niet dat ik 'm meeneem naar house party's :+

Over het hoe en wat met paarden weet ik niet, paardlief is hier al een ruime tijd de deur uit, en al had ik paardlief gehad, dan had deze waarschijnlijk alsnog weg gegaan óf had deze een paar jaar lekker op rust gestaan ergens op een weitje.

Als je een kind wil/krijgt weet je toch op voorhand al dat ze niet als 15jarige geboren worden en dat je dus eerst een hele afhankelijke periode door moet, waarbij je de plicht hebt om voor het kind te zorgen en daarmee dus beperkter bent in je doen en laten. Ik heb er ook vrede mee dat ik wat beperkter ben en rekening moet houden met een dreumes (en dan heb ik er niet eens voor gekozen, maar goed dat is een ander verhaal, ben er wel enorm blij mee) en dat mijn leven op bepaalde vlakken on hold staat, en dat als ik een paard zou willen, dat ik dan toch een paar jaartjes moet wachten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-03-17 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:11

ts jij ergert je nogal snel is t niet? :')

Dit is nu al de zoveelste post /topic dat ik van je tegenkom over ergernissen over een bepaald type mensen of mensen met..... Misschien een idee niet iedereen over 1 kam te scheren.
Mensen met rolstoelen/ kinderwagens/ winkelwagentjes/ scootmobiel/ motor met zijspan, verzin het maar. Ze kunnen allemaal in de weg staan (of jij loopt hen in de weg). Echt het leven is zoveel makkelijker als je leeft en laat leven en gewoon even vraagt of je er langs mag :D

M'n kinderen alleen laten doe ik ook niet, die gaan gewoon mee. Ook naar de paarden.
En ja de oudste ligt ook echt wel eens krijsend op het gangpad van de supermarkt hor (misschien idee voor een nieuw topic ts?) maar wat een ander daar van vind doet me dan weer vrij weinig. Of eigenlijk gewoon helemaal niets. M'n kinderen moeten meedraaien in deze maatschappij en ik leer ze dat toch het beste door ze overal mee naar toe te nemen :)

Als je op een erf woont en je babyfoon mee neemt is er niets aan de hand lijkt me.
Laatst bijgewerkt door Mallow op 29-03-17 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:13

zonnebloem18 schreef:
Dit is een verhaal wat mij in dit geval meteen door het hoofd schiet: http://politieverhalen.blogspot.nl/2016 ... ntjes.html

Even heel flauw doen:
Nu lag het kindje uit het verhaal thuis te huilen.
Als het kindje mee was op de fiets.... had het dan ook in het ongeluk terechtgekomen en hoe gewond was het dan geraakt? Was het wellicht een geluk dat het kindje thuis was en niet mee op de fiets?
(ik kan niet uit het verhaal halen hoe oud de 'baby' is, wellicht had het in een kinderzitje gepast of in zo'n aanhangwagen (vreselijke dingen, dat ouders dat durven :oo ) )

@Mallow: check het onderschrift :j

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:16

Amburtjoz schreef:
Oh help ja in de supermarkt vooral. Soms en kinderwagen en boodschappenkarretje en daarmee het hele pad blokkeren :') Snap dat die mensen ook boodschappen moeten doen maar logisch nadenken en rekening houden met anderen lijkt soms een kunst te zijn.

En dan rondkijken en gewoon niemand zien bij wie dat boodschappenkarretje hoort. :') Met kinderwagens gaat het niet, maar boodschappenkarretjes kun je perfect met je eigen boodschappenkarretje aan de kant manoeuvreren. Voorkant van je karretje er half naast en dan naar de zijkant duwen, werkt perfect. Ben er best handig in geworden de laatste jaren. :+

IMJ schreef:
Macs schreef:
Geweldig topic :D

Het allerergst vind ik nog mensen met kinderwagens die níet op de stoep lopen maar op de openbare weg :wow: Levensgevaarlijk!

Ja snap ik. Maar weet je dat het je pas opvalt hoe slecht of smal veel voetpaden zijn als je dus met zo'n wagen loopt!
Boomstronken, schuin aflopend, bomen half op het voetpad waardoor je wagen er niet eens meer tussen past.

Wist ik eerder ook niet hoor!

True. Broertje zat in een rolstoel, en smalle stoepjes vlak naast een rij flinke bomen was bloedirritant. Meest irritante waren nog wel die smalle stoepjes die schuin aflopen richting de weg. Dan komt het grootste deel van het gewicht dus op één kant terecht.

Dreamybol schreef:
Persoonlijk vind ik dat vragen of je hulp nodig hebt niet verkeerd kan zijn. Onlangs was hier ook onder rolstoelers discussie over omdat iemand in een interview had gezegd dat ie het beledigend vond dat mensen hem dat vroegen. De meeste mensen vonden echter dat deze man wel erg zuur reageerde, omdat het toch een normale reactie is om te vragen of je iemand kunt helpen als je iemand vragend om zich heen ziet kijken, iemand iets ziet laten vallen of wat dan ook. Dat dit denigrerend zou zijn omdat je per ongeluk in een rolstoel zit, voel ik zelf dus niet. Ik ben altijd wel blij als er mensen in mijn buurt zijn als ik weer iets van een hoge plank nodig heb in de supermarkt en gelukkig ook nog nooit meegemaakt dat mensen me niet wilden helpen.

Als iemand iets laat vallen vraag ik het niet eens, dan help ik gewoon. Maar dat doe ik ook als iemand die niet in een rolstoel zit een tas boodschappen of iets dergelijks laat vallen. Als iemand iets van een hoge plank nodig heeft, dan wacht ik wel tot men dat vraagt. Ik ben vrij lang, dus krijg die vraag ook met enige regelmaat van met name bejaarde vrouwtjes. :+

ierusju schreef:
Mensen met kinderwagens mogen zeker wel van het ov gebruik maken. Alleen mag je in de metro's tussen 7.00-9.00 en 16.30-18.00 geen fietsen meer meenemen. Dat zal een reden hebben. Als je tussen die tijden probeert om een grote kinderwagen mee te nemen, dan kan niemand aan de kant, dus ben ik er een stuk minder van gediend.

Er zit in mijn ogen nog wel een verschil tussen een kinderwagen en een fiets wat dat betreft. Je kind op je arm en luiertas en handtas over je schouder gooien is niet echt een optie. En ook mensen met baby's moeten soms op tijd ergens zijn, denk alleen al aan een afspraak op het consultatiebureau.

Echwel schreef:
zeker als je bedenkt dat 9 van de 10 moeders ook fulltime werken en alles daaromheen nog in moeten plannen..

Even los van de rest van je post. Ik weet niet hoe je hier bij komt, maar in Nederland werkt slechts zo'n 25% van de vrouwen fulltime. Let wel: dat is van het totale aantal vrouwen, niet enkel moeders. Hier zitten dus ook carrièrevrouwen, vrouwen zonder kinderwens, etc bij in. Het aantal moeders met een fulltime baan ligt lager.

"23 Procent van de alleenstaande moeders werkte fulltime. Bij de moeders met partner was dat 13 procent." - Bron

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:19

spatter schreef:

Ik begrijp dan niet dat je een slapend kind alleen thuis laat. Niet alleen omdat er wat met het kind kan gebeuren.. er kan ook wat met jou gebeuren en dan is er niemand die weet dat jij een kindje thuis hebt liggen.

Net zoals dat ik niet begrijp dat mensen kinderen onnodig in een maxi cosi stoppen. Die dingen zijn niet genaakt voor het comfort van baby's.

Wat een zeikerig topic zeg :')
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 29-03-17 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

spatter schreef:

Ik ben altijd binnen gehoorafstand inderdaad. En anders babyfoon mee.

Jij bent wel wat zwart-wit niet?
Mijn kind komt niet bij keiharde muziek, drank en rook inderdaad. Als ik wil feesten zoek ik wel een oppas.

Toen ik voor een kind koos wist ik dat ik mijn eigen leven moest gaan aanpassen en dat heb ik gedaan.

zonnebloem18

Cer schreef:
zonnebloem18 schreef:

Even heel flauw doen:
Nu lag het kindje uit het verhaal thuis te huilen.
Als het kindje mee was op de fiets.... had het dan ook in het ongeluk terechtgekomen en hoe gewond was het dan geraakt? Was het wellicht een geluk dat het kindje thuis was en niet mee op de fiets?
(ik kan niet uit het verhaal halen hoe oud de 'baby' is, wellicht had het in een kinderzitje gepast of in zo'n aanhangwagen (vreselijke dingen, dat ouders dat durven :oo ) )

Citaat:
De volgende schrik komt, ze staat op het adres ingeschreven met alleen een baby van een paar weken oud.

Kans is groot dat ze dan dus de kinderwagen had gepakt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:23

zonnebloem18 schreef:
Kans is groot dat ze dan dus de kinderwagen had gepakt.

Zeker, want een kind van een paar weken kan niet mee op de fiets! :D