De glazenwasser

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:20

Cayenne schreef:
Ik heb het idee dat er bij ons in de buurt wel 2 verschillende bedrijven aan het werk zijn.
Ik zie in ieder geval steeds 2 verschillende busjes met opdruk.

Dat is hier ook in onze straat, het bedrijfje van de Turken en het bedrijfje van eentje uit Putten.
Gewoon 2 verschillende glazenwassers.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:48

Breek mij de bek niet open over glazenwassers...... :+

Mijn voorgangers in de flat hadden een glazenwasser, maar die hadden ze keurig opgezegd toen ze gingen verhuizen. En inderdaad, ze kwamen bij mij niet meer langs. Maar ik had in die tijd een burn-out en kreeg zo een prima kans om hun werkwijze eens te bestuderen. Nou, die was nogal apart... Soms kwamen ze 2x in twee weken, en dan zag je ze rustig 2 maanden niet. Voor mij dus niet echt een reden om ze alsnog te vragen :n

Tot na een jaar of acht.... Blijkbaar verloren ze nogal wat klanten in die tijd (dat had ik ook van diverse buren gehoord :j), en gingen ze maar eens zelf aan acquisitie doen 8-)
Plots stond er een of andere knul aan mijn deur, met de mededeling dat er nog voor 2x zemen een rekening lag..... Ik heb natuurlijk niet betaald, want ik had nooit opdracht gegeven. Dan heeft uw man opdracht gegeven, probeerde hij het nog... Welke man?..... Euhhhh, uw man heeft waarschijnlijk opdracht gegeven... Welke man?.....
Knul had blijkbaar nogal moeite om te begrijpen dat ik single was en er niemand anders opdracht had of zou gaan geven O:)

Een week later stond er een oudere vent aan m'n deur, want ze hadden gezeemd en er stonden nog twee andere rekeningen open. Ik wist dat er niet gezeemd was (burn-out nog steeds...), en zei dat ze dan een slechte job hadden geleverd aangezien de vogelpoep nog steeds midden op mijn raam zat 8-) Bovendien, er was nooit opdracht gegeven, dus nee, ik ging niet betalen. Hij werd ook maar gestuurd, zei hij toen. Dat begreep ik best ( :') ) waarop ik zei geef me dan maar het nummer van je baas, regel ik het wel direct met hem.
Het antwoord wat ik toen kreeg zakte nog net niet m'n broek van af, maar ik wist wel gelijk dat deze glazenwassers geen zuivere koffie waren.... Ik kreeg geen nummer, want ze waren geen verlinkers.....

Logischerwijs zijn ze hierna ook nooit meer bij mij aan de deur geweest, en na diverse verhalen van buren te hebben gehoord kan ik alleen maar blij zijn dat ik nooit met ze in zee ben gegaan. Dan zeem ik liever zelf :j

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:26

oomens schreef:
Remark schreef:
@cayenne ik zou eens de aflevering over glazenwassers van Rambam kijken. Er is een groep buitenlandse glazenwassers actief in heel NL dat eigenlijk gewoon een criminele bende is.

Maar er zijn ook betrouwbare glazenwassers waar wel gewoon normale afspraken mee gemaakt kunnen worden, zoals mijn vriend! :D

In eerste instantie waren die buitenlanders een heel groot probleem voor de andere glazenwassers. Dat zullen ze in veel delen van NL nog steeds zijn, maar langzamerhand zijn de normale glazenwassers weer 'terrein aan het winnen'. Bewoners hebben steeds vaker door waar die gasten mee bezig zijn, betalen hen gewoon niet meer en zoeken een eerlijke glazenwasser.

Als ik jou was zou ik dat ook lekker doen! Genoeg glazenwassers die wel ok zijn.

Als je die afleveringen hebt gezien, dan zie je dat het echt niet alleen de buitenlandse glazenwassers met een migratieachtergrond zijn. Kijk maar hoe 'Willem' uit Maarssen daar te werk gaat. Is ook niet echt een nette manier van werken.

Ooh dat zou best kunnen hoor, is al bijna een jaar geleden geloof ik. Ik bedoelde in mijn post niet perce 'buitenlandse' glazenwassers in het algemeen, maar de beruchte glazenwassersgroep (toevallig wel buitenlanders ja). Er zijn veel glazenwassers waarbij niet alles even netjes gaat, maar er zijn ook genoeg waar dat wel zo is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:32

Hier komt geen glazenwasser. Ik kijk de buurman af en toe even lief aan. :D
Zelf doe ik af en toe maar dan alleen beneden. Boven durf ik niet en met de lange stok wordt het niet echt netjes. Dus af en toe buurman een knipoogje en dan is het weer schoon.

Carolina87

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:55

Hier een glazenwasser die de voorkant boven en onder doet 1x per maand.
We krijgen netjes een mail van hem als hij langskomt. Hij kost 7.50 pm. Je ziet hem veel in onze wijk.
Achterkant doen wijzelf.

Wat een rare verhalen hoor je zeg.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 06:53

Wat een verhalen zeg! Toevallig heb ik eind februari de glazenwasser gebeld en hij zou de week erna langskomen. Een week later werd ik inderdaad gebeld dat hij de ramen ging zemen en na afloop zou hij de rekening door de bus gooien. Tot op heden zijn de ramen niet gezeemd :+
Ik betaal hier trouwens 10,50 per woonlaag.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 07:07

Nu ik dit topic lees... Ook hier kwamen de glazenwassers onregelmatig en de laatste keer hadden ze gezeemd zonder te vragen. Niet betaald dus en ik bedenk me nu dat ik ze sindsdien niet meer gezien heb. :P

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 07:37

Ik wil heel graag een glazenwasser maar wij wonen 4 hoog dan doen ze het niet :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 07:40

Ik heb de aflevering van Rambam bekeken, maar dat zijn wel andere bedrijven dan hier gelukkig.
Wij wonen ook in Den Bosch, dus een andere omgeving.
Het ging er wel heftig aan toe zeg :wow: Wat een bedreigingen! Je zou bijna denken dat het om drugsdealers gaat die hun territorium beschermen.
Ze piesen nog net niet tegen de muurtjes op om hun erfgrens af te bakenen :=

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:10

Bij mij werken ook verschillende bedrijven hoor.. en kun je ook naar een ander wanneer je dat zou willen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:46

Cayenne schreef:
Ik heb de aflevering van Rambam bekeken, maar dat zijn wel andere bedrijven dan hier gelukkig.
Wij wonen ook in Den Bosch, dus een andere omgeving.
Het ging er wel heftig aan toe zeg :wow: Wat een bedreigingen! Je zou bijna denken dat het om drugsdealers gaat die hun territorium beschermen.
Ze piesen nog net niet tegen de muurtjes op om hun erfgrens af te bakenen :=

De omgeving hoeft toch niet per se uit te maken? Die glazenwassers uit die aflevering kwamen uit Den Haag naar Amersfoort. :P